Er dit selvværd lavt, og blot noget af det Sunflower skriver ogsåpasser på dig, vil jeg ønske dig proff hjælp. Måske kan du få det gennm din læge, måske ikke. Er der skete overgreb, fysisk eller phykisk vold, burde der ikke være nogen tvivl om at du kan få hjælp den vej.
Da jeg i sin tid var den vej rundt, var det i hvert fald ikke svært, det sværreste var at be om hjælpen. Og så skal man huske at det skulle være seneste 3 måneder efter.
Jeg fik ikke alt betalt at sygesikringen, men noget af DANMARK, og noget fra staten, og ca 100 kr til mig selv per gang. Jeg fik bevilligt 12 samtaler, og brugte dem ikke alle, men jeg har dem stadig (tror jeg nok)
Men som Sunflowers skriver, så ønsker du helt sikkert at redde andre før dig selv. Du glemmer i din iver for at gøre andree tilfredse, dig selv. Og du glemmer at for at du skal og kan være lykkelig, at du SKAL kunne li dig selv. Du skal vide at du er vigtig, og ofte den vigtigst. Dette kan man sagtens være uden man bliver en selvcentreret egoist.
Og man kan sjovt nok også være det, mens man gør andre glade, og får andre til at kunne li en. Det er blot højst sandsynligt andre typer end dem man før fandt sammen med, men det er jo også det du og jeg gerne vil/ville.
Jeg er kommet videre. Og jeg har lært at elske mig selv, og lært at kunne li den der smiler tilbage til mig, når jeg ser mig selv i spejlet. Turen var hård, men også spændende. Jeg fortryder ikke min fortid, det er livet ski for kort til. Og min fortid har gjort at jeg er den jeg er nu, og jeg er ski god nok. 
Min vej ud af det, var vabale lussinger fra familien, især en bror. En veninder der sagde, hold nu op med det tuderi, en phykolog som fortalte mig at det ikke hjalp at give andre skylden for alt, jeg havde ansvar for mit eget liv, og min egen indsigt i hvad det faktisk var og er at jeg ønskede og ønsker af mit liv, og så fundet af ligeværdig kærlighed. Og sikkert også en masse held. Men som kæreste siger "those who waite, they get payed".