Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor langt kan man komme ud da!?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 08:01

Det går lige så stille op for mig at den "romance" som har fyldt RIGTIGT meget i min hverdag i pænt lang tid, nok bestod af 50% psykopat ... at jeg måske havde udsat mine unger for fare, hvis den havde udviklet sig som det var planen... at jeg selv var kommet fra asken i ilden hvis ....

Måske ser jeg spøgelser, men jeg kan ikke fortælle ret mange detaljer og få jer til at vurdere dem, da jeg tror der er nogle stykker herinde der er ansat hos ham, men faktisk tror jeg ikke jeg ser spøgelser for min fornemmelse sagde jo FLYGT tit nok...

Men jeg ville gerne forstå lidt af mekanismen bag kvinder der tiltrækkes af "kolde" mænd - det er nemlig ikke første gang jeg troede jeg kunne bløde kolde mænd op, men de gør da så absolut intet godt for mig...

Eller var det ikke kulden, men det han havde at tilbyde ... hestested, røven fuld af penge m.m. der tiltrak mig - er jeg kommet så langt ud at jeg kan "købes"?? Opfatter ellers mig selv som noget af det mest ærlige og autentiske der eksisterer...men jeg begynder at vakle i min tro på mig selv.

Jeg havde brudt med ham en gang tidligere fordi mine alarmklokker bimlede! Men blev draget tilbage.... Men af hvad!? Jeg må finde ud af det så jeg aldrig begår samme fejl igen.

Det skal siges at mit liv er SVÆRT. Jeg er kronisk syg og kan bl.a. ikke tjene de penge der skal til, hvilket giver sort, sort samvittighed overfor ungerne og mig selv - mit liv er ikke blevet bare i nærheden af det jeg drømte om... mon det spiller ind?

Søde HN'er ... kan i komme med nogle kloge ord om den menneskelige psyke; så jeg kan forstå, lære og tilgive mig selv??

Mvh. Heidi

Døde DU af at få et NEJ? ... det gør andre heller ikke!

~
Et liv i evig stræben efter andres anerkendelse, er et liv i fangenskab...

~

0
0
Svar på denne tråd

florence nightingale
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:29

du lider af det syndrome der vil redde andre. det er lettere at redde andre end at redde sig selv. hos afhængige hedder det medafhængighed. strukturen er den samme... google medafhængighed...

du opgiver egne grænser for at imøddekomme og tilfredstille en manipulerende mand der tror han er gud. læs om narccisime...

du er et let offer for sådan en mand og det er jo sådan at to modpoler ofte tiltrækkes af hinanden.

for at bryde dit mønster skal du igang med dig selv. du skal få styrket dit selvværd og begynde at tro på mave fornemmelsen. dine følelser er dit redskab til at navigere med. når du mærker maven sige nej så begynd at stole på det. og lad for gudsskyld være med at slå dig selv oveni hatten nu. du er jo stoppet op og har mærket at du var på vej ud i noget. det er da super og noget du kan være stolt af, fordi din mave virker og fordi den nu har fået din opmærksomhed. når du begynder at lytte til dig selv og handlerderefter, vil dit selvværd og din selvtillid efterhånden stige, og på et eller andet tidspunkt vil du begynde at tiltrækes af andre typer mænd og du vil tiltrække andre. det er en procces der tager tid.

jeg har været der, men det var en alkoholiker. jeg søgte proff hjælp og jeg fik den.... jeg havde ikke kunne gøre det alene.

Hilsen Nicole

gud har fået en ny lille engel

Noah

F. 27-5-09

t. 27-5-09

altid i mit hjerte

...................................

Knyttede armbånd sælges. tjek præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 13:07

Wouw Sunflower ... du rammer noget med det du siger - det må jeg vist lige tygge lidt på!

Tak fordi du svarede

Mvh. Heidi

~

~

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 13:24

jo altid nemt at være bagklog og tænke "hvorfor gjorde jeg dog det? Hvordan kunne jeg være så dum?", men....

Så længe at man er i stand til at tænke sådan, og se sine egne fejl og lære af dem, så er der jo masser at arbejde videre med, hen mod et mål, der gør at du ikke falder i samme fælde igen.

Hvordan du sikrer dig mod at falde for samme type igen, ved jeg ikke, men jeg synes bestemt, at Sunflowers indlæg giver mange gode svar. Og ja, i bund og grund handler det om at arbejde med dig selv, så du lærer hvad du selv er værd.... Når du har lært det, så er du også mere sikker på hvad du vil have, og hvad du vil finde dig i, og bliver forhåbentlig i stand til at indgå i et forhold der er baseret på ligeværd, frem for et forhold der er baseret på at redde eller blive reddet.

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

654321
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 13:32

Jamen du har ret Zamanagh ... jeg halter på det område (selvværd) men gud hvor er jeg da glad for at ting er gået op for mig - må da være et tegn på at man er på rette vej ik

Det er fedt i gider svare - det gir mig meget at få lidt andre øjne på.

Mvh. Heidi

~

~

0
0
Svar på denne tråd

proff hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 15:55

Er dit selvværd lavt, og blot noget af det Sunflower skriver ogsåpasser på dig, vil jeg ønske dig proff hjælp. Måske kan du få det gennm din læge, måske ikke. Er der skete overgreb, fysisk eller phykisk vold, burde der ikke være nogen tvivl om at du kan få hjælp den vej.

Da jeg i sin tid var den vej rundt, var det i hvert fald ikke svært, det sværreste var at be om hjælpen. Og så skal man huske at det skulle være seneste 3 måneder efter.

Jeg fik ikke alt betalt at sygesikringen, men noget af DANMARK, og noget fra staten, og ca 100 kr til mig selv per gang. Jeg fik bevilligt 12 samtaler, og brugte dem ikke alle, men jeg har dem stadig (tror jeg nok)

Men som Sunflowers skriver, så ønsker du helt sikkert at redde andre før dig selv. Du glemmer i din iver for at gøre andree tilfredse, dig selv. Og du glemmer at for at du skal og kan være lykkelig, at du SKAL kunne li dig selv. Du skal vide at du er vigtig, og ofte den vigtigst. Dette kan man sagtens være uden man bliver en selvcentreret egoist. Og man kan sjovt nok også være det, mens man gør andre glade, og får andre til at kunne li en. Det er blot højst sandsynligt andre typer end dem man før fandt sammen med, men det er jo også det du og jeg gerne vil/ville.

Jeg er kommet videre. Og jeg har lært at elske mig selv, og lært at kunne li den der smiler tilbage til mig, når jeg ser mig selv i spejlet. Turen var hård, men også spændende. Jeg fortryder ikke min fortid, det er livet ski for kort til. Og min fortid har gjort at jeg er den jeg er nu, og jeg er ski god nok.

Min vej ud af det, var vabale lussinger fra familien, især en bror. En veninder der sagde, hold nu op med det tuderi, en phykolog som fortalte mig at det ikke hjalp at give andre skylden for alt, jeg havde ansvar for mit eget liv, og min egen indsigt i hvad det faktisk var og er at jeg ønskede og ønsker af mit liv, og så fundet af ligeværdig kærlighed. Og sikkert også en masse held. Men som kæreste siger "those who waite, they get payed".

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Psykisk vold
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 16:32

er langt sværere at definere end fysisk.. Der kan gå lang tid før det går op for en at det man var igennem ikke er normalt men derimod helt hen i vejret..

De ydre træk i din historie minder meget om min. Mand med hestested og masser af penge, en pige med lavt selvværd.. Det er så nemt for dem at få én på krogen, man opdager slet ikke det skete og pludselig er man nærmest "forgiftet" og selvom både en selv og omgivelserne kan se den er gal skal man altid lige forsøge en gang til..

Jeg blev fuldstændig bestormet af en mand der i den grad ville mig. Jeg var hans prinsesse og han ville gøre ALT for mig. Da jeg først var godt installeret viste der sig en helt anden side, en side som dels kom fuldstændig bag på mig og som dels slog den smule selvværd jeg havde i stykker.

Han kunne være iskold, fuldstændig ude af stand til at se at han gjorde mig ked af det.. Han kunne overbevise mig om alt, jeg var altid forkert på den og jeg der ofte tvivlede på mig selv begyndte nu også at tvivle på det jeg tvivlede om - hvis det giver mening. Han havde altid en logisk forklaring på sine reaktioner og sine meninger og hans skråsikkerhed paralyserede mig. Normalt var jeg ret god til at argumentere, vidende og velinformeret men jeg forvandlede mig til en underdanig hundehvalp (hvilket kun fik ham til at foragte mig endnu mere) for at undgå at provokere ham. Desuden var alt hvad jeg vidste noget om enten forkert eller ligegyldig og værdiløs viden..

Kun ganske få gange kom det til decideret fysisk vold hvor jeg den ene gang blev skubbet ind i væggen og derefter trukket afsted og den anden gang fik smidt glasskåle efter mig. Ellers bestod "volden" for det meste i isolation. Jeg måtte ikke blive veninder med pigerne i stalden for det ville kun skabe problemer, jeg skulle spørge ham om jeg måtte have besøg (vi boede aldrig sammen - jeg boede hos HAM) og han havde ikke regnet med at jeg ville genoptage min uddannelse men derimod at jeg skulle være staldpige.

I dag får jeg ret massiv psykologhjælp, dte interessante er jo egentlig ikke så meget hvad der skete men mere HVORFOR det skete, hvorfor jeg ikke magtede at sætte en stopper, hvilke mekanismer i mig han trickede siden jeg ikke forlod ham. I arbejdet er vi kommet frem til at min helt store angst er at blive forladt og den spillede han i høj grad på hvis der var optræk til noget.. Så ville han køre sin vej og jeg ville være alene tilbage.. Vi gik fra hinanden 10 gange men jeg blev hentet hjem hver gang. Jeg kunne godt holde mig fra ham, men hvis han ringede blev jeg svag.. Jeg har været ked af den fordømmelse jeg følte mig udsat for fra mine omgivelser, det var først da jeg kom til psykologen at jeg oplevede en der forstod hvorfor jeg ikke var gået i stedet for at rationalisere omkring det (hvis I har det så skidt hvorfor går du så ikke bare.. )

På anbefaling fra psykologen har jeg læst to bøger "Charmør og Tyran" og "Kvinder der lever livet farligt". Sidstnævnte er skrevet ud fra cases i den psykologpraksis hvor jeg kommer. Disse giver dels et indblik i andre kvinders historie og dels tror jeg at stort set alle i denne situation eller lignende vil kunne se masser af eksempler fra hverdagen som man nikker genkendende til. Det var i hvert fald en hjælp for mig ikke bare at opleve at jeg ikke var den eneste det skete for men også at det hverken er normalt eller acceptabelt at behandle andre på den måde..

Jeg håber du finder din vej ud - hvor den så end må føre dig hen..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

køb bogen
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 00:23

kvinder, der elsker formeget. kan ikke huske forfatter. få hjælp, men skynd dig. inden du mister dig selv til et nyt fjols.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

654321
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 07:25

Tak for svar allesammen

Kalaki: Du har nok ret, måske burde jeg i proff.hjælp, men faktisk har jeg gået hos en psykolog for nogle år siden og det gav mig NADA ... bortset fra et hul i økonomien selvf.

Det med at holde af sig selv først osv. - der arbejdes på sagen - du kan tro der knokles og jeg skal nok få det lært

MaggieMay: Damn din historie minder om min! Sad faktisk og tænkte om det var samme mand ...men egentlig er de træk vel "bare" psykopatiske og dem er der vist mange mænd der viser...

Jeg vil få fat i bøgerne du omtaler, for det virker ret godt på mig at læse og forstå mekanismerne...

Laffeline: Bare titlen... sådan har jeg ofte følt! Den bog vil jeg have læst og jeg tror helt ærligt chokket har været så stort og tankerne bag, hvad der KUNNE være sket, at jeg ikke falder for den type igen...

1000 tak for jeres gode ønsker og hvor det glæder mig i er kommet videre selv - jeg er oz på vej kan jeg godt mærke. En gammel livsappetit og vilje rører indimellem på sig... den skal jeg ha fodret så den kan blive stor og stærk igen for så er der sq ingen der kan få mig til at tvivle på mig selv og min egen værdi ... hehe.

Stor krammer...

Mvh. Heidi

~

~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider