Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alle de killinger...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:17

Jeg er ret chokeret over, at der bliver ved med at være så mange staldkillinger på markedspladsen, som skal afsættes.

Hvorfor neutraliserer folk ikke sine katte?

Akrylnegle laves i Frederikssundsområdet af certificeret CND designer. 3 ugers holdbarhedsgaranti og mulighed for glimmer og sten. Se link på præs.

Gucci sandaler str. 37 sælges. Se annonce på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo bare katte...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:24

... er vist manges tanke :-(

Der har også været en vildkat forbi vores stald og lægge et kuld - nu er hun smuttet igen og de fleste killinger med hende. Men er er en der er efterladt - alt for lille til at være alene.

Staldejer vil IKKE have kat - så jeg tror at planen foreløbig er at fange den og aflive den. (det er ellers en sød lille 3 farvet sag - med en meget kraftig røst)

Hun sagde i går at hun ikke havde noget imod at den var der, hun ville bare ikke til at fodre på den.

Men jeg gik op på loftet i dag med foder for at se om jeg inden for et par dage kunne lokke den frem så den kunne fanges - og så var der alligevel sat en skål missemad og noget vand. :-)

Håber at den er i stand til at spise det selv og få det igennem systemet. Den er alt for lille til at være alene, men er rædselsslagen for os og har et gemmested som vi ikke kan komme til uden at nærmest rive taget af bygningen.

F... tage at folk ikke får deres fritgående katte neutraliserede.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:55

3 kastererede han katte på gården, og alligevel kommer der også vildkatte til og forsøger at "smide vores egne på porten".

Igennem kommunen kan man få kattens værn ud og sætte fælder op, og så ringer jeg når der er en i fælden, så kommer han samme dag og kan nemt vurdere om det er en tam kat eller en vildkat. Tam kattene kommer på internat og vildkattene aflives med det samme. Det er dejligt, da vi vaccinerer vores katte, men der var da vi overtog gården for 8 år siden MANGE katte her og der var sygdom, så nye katte bliver stadig syge. Ulækkert !!

Men hermed kattens værns anbefaling om at give det videre til alle gårdejere vi kender, så de har mulighed for at komme og gøre det ordentligt, og gratis, i stedet for der er en masse syge katte, eller nogen som bliver aflivet med ikke så humane metoder.

Hilsen Marianne Frandsen
* Nu med Dejlig Welsh pony og ingen DVér...

*Rytter søges til super Welsh hoppe...

*Stor Islænder hoppe sælges - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja andre sætter dem bare af
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:09

Jeg har et kuld killinger som jeg fandt i en skov ved udby, de var sat af i en netto kasse med et baby håndklæde, med hætte.

inde i skoven st der femyndige tre til fire uger gamle killinger.

Vejmanden der fandt dem og jeg var rystede over deres udsigt hvis ikke vi fandt dem. Jeg tog dem med hjem og min ene hunkat lagde mælk til og adopterede dem.

Kattens værn og dyrenes beskyttelse mente bare jeg skulle gå op og aflive dem, men der satte jeg grænsen, de har ikke bedt om at blive til, og nu er de der, så skal de have ret til et liv.

to af killingerne er langhårede , det var tre af dem men den ene døde efter to uger, tror den kom til skade, for dyrlægen fandt ingen fejl eller andet på de restetende som jeg straks måtte have checkket.

Mine hittebørn skal da også have et nyt hjem om 5 uger men det blir forhåbentlig nogle der beholder sine katte resten af deres liv, de har oplevet svigt nok.

skønne er de, men det er dyrt at få flere munde at mætte og de er umættelige nu hvor de spiser rigtig mad.

0
0
Svar på denne tråd

Kattens Værn
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:17

Det afhænger lidt af kommune.. det er ikke alle steder, at kommunen har indgået en aftale med KV, så det er gratis. Vi skal smide over 350 kr for hver fælde, der sættes op... hvadenten der fanges en kat i den eller ej.

Kan bare ikke finde alternativer... for vi døjer også fortsat med tilløberkatte, som forsøger at smide vores to steriLiser og kastraten på porten

Jaja... det er os andre, der betaler, når folk bare lader kræene formere sig uhæmmet.

Gid folk dog ville begynde at fatte vigtigheden af neutralisering OG vaccination!

Vejen, som begynder i hjertet, må nødvendigvis krydse hjernen, hvis den ikke skal ende blindt!

... What the caterpillar calls the end of the world the master calls a butterfly.

0
0
Svar på denne tråd

Neutralisering
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:27

Jeg har godt nok ikke økonomisk overskud til at få neutraliseret vores katte, og så bliver de kørt ned, skudt eller jaget væk ganske kort efter. Det har vi prøvet.

Vi har en enkelt kastreret hankat, da han ikke skal formere sig med sin familie, han har fået så mange tæsk af naboens hankat, så han ligner et laset tæppe.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmm............
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:39

synds også det er trist..

Jeg har selv lige den anden dag taget en til mig.. men der ser vist ud til at der er "dobbelt gevinst"

Har i forvejen en kasteret hankat på lidt over et år og han kedet sig lidt så derfor ville jeg tage en til mig, en hun kat også er den sku nok med killinger og den er kun 18 uger :-(

Men sød er hun sq.

Har oldenborg hoppe til salg som er rolig og velopdraget. samt miniature hingst med papir for veninde.

Opstalder har to harflingere tilsalg!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 10:41

ikke vil ofre det det koster at få neutraliseret sine katte, skulle man måske bare gå over til at bruge musefælder man kan købe i forretninger.....

Karin

Hoppeføl efter Estebann xx morfar Parlør født 24.04.09, sælges

0
0
Svar på denne tråd

katte.....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 11:58

Da vores 8 årige kastereret hankat blev kørt ned, blev vi enig om at vi ikke ville have kat igen.

Desværre for os, var der nogen der mente det anderledes. En meget ung hunkat blev sat af ved os. Den var meget sulten, så jeg kunne ikke nænne ikke at give den noget. Jeg kontaktede derefter kattens værn og kom til at være ærlig med at jeg havde givet den noget at spise. Så svaret var. Nu er det din kat.

Katten var så også lige med killinger. Så lige pt. står jeg med 5 dejlige killingenr, 4 hankatte og 1 hun kat + moderen.

Moderen har jeg nu fået neutraliseret og øretatoveret. Men nu står jeg med 3 killinger jeg ikke har kunnet komme af med.

Vi har valgt at beholde de 2 af hankattene. De vil blive kastereret + øretatoveres.

De andre havde ellers fået nye hjem, men da det kom til stykket havde de ikke.

Vi bor op til en meget trafikeret vej, så det er ikke den bedste sted af have katte.

I de 9 år vi har boet her, har vi set mange katte blive kørt ihjel.

Vi har selv mistet 4 katte.

Hilsen

Mona

3 dejlige kattekillinger søger nyt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider