Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sender du sms mens du køre bil???
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 12:44

ja jeg gør det personligt (dog kan jeg skrive sms uden at kigge på telefonen)...

men tror ærlig talt at jeg kommer til at tænke lidt mere over det nu....

hvad med dig???

bilgalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=30030

sender du sms mens du køre bil????

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

OM jeg sender smser men jeg køre
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 12:47

Nej!

/Signe

Dressursadel Windsore Elite 16,5" fit2 sælge

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

NEJ da!!!
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 12:48

Er du bindegal? Det ville da være SÅ uforsvarligt.

Jeg svarer kun meget sjældent min telefon hvis den ringer når jeg kører - kun hvis jeg er et sted hvor jeg forsvarligt kan køre ind til siden.

Der er INTET i mit liv der haster så meget at det skal ende med at koste mig eller andre livet at jeg skal læse eller svare på!

INTET!

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Ork ja da
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 13:07

- men nu sidder jeg heller aldrig bag rettet.

Jeg fatter ikke at nogen kan være SÅ uansvarlige at de skriver sms når de kører.

En ting er at de selv kan komme til skade, men tanken om de uskyldige der kan blive offer for sådan en ("#&("#% gør mig gal.

mvh PiaR
quantum in me fuit

ƸӜƷ
.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ƸӜƷ

0
0
Svar på denne tråd

Mener faktisk
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 13:15

at man får en bøde, på samme størrelse som når man snakker i telefon..

Men ja, jeg må da indrømme at jeg også sms'er, når jeg kører.. Men jeg giver ret i, at det er totalt hjernelamt at gøre det, det er 1 sekunds uopmærksomhed, og så går det galt..

Jeg tænker mere over det nu, og sms'er MEGET mindre, end for 2 år siden..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tjekker..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 13:29

i hver fald lige hurtigt hvem der ringer eller skriver.. Og hvis jeg vudere at det nok er vigtigt lige at få svaret på, så holder jeg ind til siden..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

1234565432345
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 13:34

Hånden på hjertet, så ja, så har det da været sket! Men det sker dog meget sjældent og det er kun meget korte beskeder, som jeg kan få sendt afsted, uden at kigge på mobilen og så har jeg sat farten ned (der har kun været mig på vejen). Og ja, jeg har også snakket i mobil imens jeg har kørt bil, men ingen kun meget korte samtaler!

Jeg vil ikke på nogen måder undskylde det. For det er helt sikkert dumt. Og 9 ud af 10 gange plejer jeg også lige at gøre et holdt, hvis jeg lige skal give en besked.

En bekendt kørte over for rød, imens han snakkede i telefon (håndfri), fordi han skulle guide en kunde og var for optaget af samtalen! Skræmmende! Heldigvis skete der ikke noget. Men alt telefoni i kørende biler burde forbydes!!

Min svigerfar blev påkørt frontalt af en, som sad og sms'ede imens hun kørte i bil. Det var 2. gange inden for 2 uger hun kørte ind i en bil, fordi hun sms'ede. Sådan en, burde bare ikke have lov til at beholde sit kørekort.

Mvh HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 18:39

ja.

MVH Pernille

EFTERLYSNING: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/ SØGER DENNE HOPPE, CA. 134 I STG. CA. 20 ÅR, SKIMMEL/HVID. HJÆLP MIG MED AT FINDE HENDE, SAVNER HENDE UTROLIG MEGET!

0
0
Svar på denne tråd

nej...........
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 18:42

Ganske enkelt nej - det er bare så uansvarligt

Hvis tlf bipper kører jeg ind på nærmeste rasteplads eller lignende og vurderer derfra om det er vigtigt

Tænk at være skyld i en ulykke pga en eller anden åndsvag besked

I gamle dage havde man jo heller ikke fastnetten med i bilen

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle

Gitte bog nr 4 og 7 købes

Diverse bortgives - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 18:53

NEJ!!

Om folk taler eller skriver, så har jeg oplevet diverse koncentrationsbesvær hos dem som jeg har set gøre det og det er rigtigt mange.

De kører fandeme ad helvede til og overser dit dat, slingerer og jeg ved ikke hvad.

Man tænker bare hvad sker der for den billist og ja så bliver det opklaret.....Hm han taler/ skriver på sin telefon.

Det er pissefaligt Så lad dog være!!!

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:01

om jeg sms'er når jeg køre bil..

ganske enkelt nej..

min tlf kan dog læse beskederne højt for mig og gør det automatisk hvis jeg beder den om det med en kommando..

udfra det kan jeg vurdere om det er noget jeg skal svare på eller ej. skal jeg svare på det kører jeg ind til siden..

når min tlf ringer siger den opkalds navnet højt.

heraf er jeg ikke nødsaget til at kigge på telefonen for at vide hvem der sms'er eller ringer.. og kan heraf vurdere hvor vigtig sms'en eller opkaldet er..

så nej sms'er ikke når jeg kører bil.. !

jeg indrømmer gerne jeg har gjort det engang da jeg lige havde fået kørekort.. indtil jeg tænkte over hvad konsekvenserne ved det kunne være.. og det vil jeg ikke have på samvittigheden..

kender mange der gør det. når de sidder ved rettet og jeg er med ved de at de ikke skal sms'e.

Venlig hilsen Christina

Nu uden sin Samson
R.I.P 21/8 -09
Du er elsket og savnet!

OBS! Jeg søger Velredet Dressur/spring/hygge Hest til udlån til kærligt hjem . Kontakt mig for nærmere info eller

Tryk HER

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 19:49

jeg er enig i at det er forkert at sende sms og tale i telefon under kørsel, selvom jeg selv gør det...

men det må da være lige så forkert når folk lige skal stille radioen???

eller hvis man liiiiige kommer til at kigge på et eller andet mens man køre??? for eks. en hest???

der ryger koncentrationen jo også....

tror det er de færeste der sidder med øjnene stift stillet på vejen

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg har sendt sms mens jeg kørte bil
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:00

og det blev dyrt 14.000 kr helt præsist da jeg en af gangene blev uopmærksom og kørte op i ham foran....... dyt båt.

så det gør jeg aldrig mere og slet ikke efter denne film.

0
0
Svar på denne tråd

indrømmet
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:24

Jeg er bange for jeg kommer til det indimellem, også.

Ikke fordi jeg bifalder det, men ligesom jeg kommer til at tage den når den ringer, svarer jeg ofte en sms, også.

Jeg skammer meg meget.

Nu er MI PRUH hjemme igen.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
Kører i sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

drukmobil
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:30

Ja jeg gør!

Og jeg ved udemærket godt hvad det er...

Og der er tests der viser at en der sms´er er farligere i trafikken end en der har drukket for meget.

Hilsen fra

Strit 77

-Ikke noget der ikke kan limes...

-Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!

Underskriftindsamlind mod kamphunde i DK:

Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:59

Jeg skulle engang svare på en længere sms i mens jeg roligt tøffede op af vores indkørsel, for det kunne der da ikke ske noget ved.

Altså bortset fra at jeg var ved at køre ind i et træ Og jeg kørte altså max 15 .

Siden dengang har jeg haft stor respekt for kørsel og sms

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nej!!!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 00:20

Nej, ikke engang mens jeg går eller rider!

- Heidi

- med den lille plettede Pingu -

0
0
Svar på denne tråd

Sms...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 02:43

Nej, ingen sms'er mens jeg kører. Ja lige borset fra på de gamles 500m grusvej når jeg kører til eller fra hesten

I det område hvor jeg bor, er der en del lange lige strækninger med en vej af rimelig bredde osv. Og hold op hvor har der været mange uheld de seneste år, hvor folk er kørt frontalt sammen (og i flere tilfælde osse med døden til følge). I de fleste af disse frontale sammenstød, handlede det om sms'er (når vi ser bort fra spritkørslen hjem fra byen en søndag morgen)

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 08:50

NEJ det gør jeg ikke, Kunne jeg aldrig drømme om. - Sys sq det er ganske uklogt faktisk.!

( Jeg har en Iphone så det ville slet ikk kunne lade sig gøre at skrive mens man kører med det tastatur der er.

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Bedækning tilbydes ved Ox hingsten Falkhan Expresso 2010.

Wallstickers sælges!

Roxette søger part.!

0
0
Svar på denne tråd

Ganske kort
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 08:56

Nej!

Jeg kan simpelthen ikke gøre det.. min hjerne kan ikke koncentrer sig om de to ting på samme tid. Så nej jeg sms ér når jeg ikke kører bil.

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

0
0
Svar på denne tråd

sms og kørsel
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 09:44

helst ikke, kommer der en sms bliver den skimtet er det vigtigt ringer jeg til vedkommnde ellers må de vente

Beklager taste og stavefejl

Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145

Sælges:

DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød)

WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 13:17

men jeg er også en af dem der kan skrive og sende sms'er uden at kaste så meget som et blik på min telefon....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 16:17

Men ikke mere efter at have set denne film. Føj da....

Kan slet ikke have, hvor de zoomer ind på babyen, når jeg selv har to unger på hhv. 2½ år og 11 uger.

Christ man får dårlig smag i munden.

- Man burde vise den film i reklameblokkene på tv!

http://dphorses.webs.com/

Billig opstaldning af hingste/vallakker tilbydes

i lille privat stald.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 17:34

HAR gjort. Men kørte op i r.. af en anden bil for 3 år siden pga. svar på en sms, og det kostede mig dyrt, selvom der ikke skete personskade.

Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney`

KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" ...

0
0
Svar på denne tråd

Af og til...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 09:58

Men kun når jeg holder for rødt...(læse beskeder og svare kort) Kunne aldrig finde på at køre og sms'e samtidig...

Bor inde i byen så bruger tit en del tid på at holde for rødt... Kommer tit til det oppe i evighedskrydset ved sydhavnen

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

absolutt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 10:44

IKKE!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke smart
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 14:05

Men indrømmet så har jeg gjort det nogle gange...

Hilsen Benita

0
0
Svar på denne tråd

sms..........
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 14:14

Hvis jeg gjorde, var det ikke noget jeg nogensinde ville indrømme på HN

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

bil kørelse med tlf.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 14:20

Nej, kunne aldrig finde på det.. Kan hvis jeg køre med en anden person spørge om de vil se hvem der skriver, og så svare.. ellers lader jeg telefon være telefon om den ringer eller der kommer en sms.. min mening til folk der ringer er, at hvis de vil noget vigtig må de jo ringe igen.. man kan jo alligevel ikke rede hele verden fra telefonen i bilen.. og for 10 år siden havde man ingen telefon i bilen, så kan nok også undvære den, den dag i dag, når jeg skal fokusere på at køre bil..

Mvh. Trine

Vær ikke bange for modstand
husk det er i modvind
og ikke i medvind en drage stiger
...

0
0
Svar på denne tråd

nej det gør
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 14:32

jeg ikke. For det første er det jo dybt uforsvarligt, og for det andet kan jeg altså ikke skrive sms uden at kigge med samtidigt.

Radioen bliver så indstillet med en finger på rattet, det er da til at forsvare.

Men jeg taler voldsom tit i telefon når jeg køre. At jeg så personligt ikke ser det mere forkert, end at jeg feks taler med nogle passagere i bilen, gør det jo så desværre nok ikke mere rigtigt eller lovligt, trods det at jeg har automatgear og dermed ikke behøver en hånd til gearstangen

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Strit 77
Forfatter: 
Dato:  15-10-2009 15:23

Den undersøgelse har jeg også hørt om, og den kokluderede endda også, at det er lige meget, om man har håndfrit eller ej, når man taler i mobiltelefon! Lidt stof til eftertanke.

Jeg sms'er ALDRIG, når jeg kører bil. Hvis den ringer, så kører jeg ind til siden, hvis det er muligt, ellers lader jeg den ringe og venter med at ringe op, til jeg har mulighed for det.

Jeg kørte galt sidste år, så jeg ved hvor hurtigt, det kan gå. Et øjebliks uopmærksomhed. Det var dog ikke pga. mobil. Jeg accepterer heller ikke, at chaufføren, hvis jeg sidder ved siden af, så meget som rører ved sin telefon.

Der er intet, der er så vigtigt, at det ikke kan vente! Det er bare min holdning.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

nogle gange
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 09:45

ryger der en enklet..

men snakker mest i tlf når jeg kører.. jeg har sårn en bluetoth (staves?) ting til at sidde i øret, som jeg har siddende i øret hver gang jeg kører..

Sagde baloo

som kører case, claas

og passer jerseykøer

hver dag:p

0
0
Svar på denne tråd

nej det gør jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 16:20

nej da, man sender da ikke sms mens man kører!

Tænk hvis man kørte galt og andre kom til skade, fordi man ikke kunne styre sin sms-mani

De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd

aldrig mere
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 15:30

Det sker at jeg sender en sms...det gør jeg så aldrig mere!!!!

M.V.H

Tine K

&

Kavan K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider