Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lånehest, erfaringer..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:13

Hej Alle

Da jeg påtænker mig at anskaffe mig en låne hest søger jeg lidt råd og vejledning for, at jeg få det bedste ud af det.

Jeg aldrig har prøvet at låne en hest før, i den forstand at jeg får en andens hest i stalden. Jeg har haft min egen og ellers haft stor fornøjelse af hestene på min mors stutteri.

Selvfølgelig har jeg gjort mig mine tanker og overvejelser omkring det, samt hvad jeg ønsker mig.. men høre gerne fra andre med mere erfaring på det område end jeg besider - det skal jo gerne blive så godt og ærligt som muligt :)

Hvilke informationer er vigtige for mig at få med når nu jeg poster en annonce ?

Nogen ting jeg bør overveje/ have i tankerne? ( tror jeg har været omkring det meste - men man ved jo aldrig og det handler jo om at gardere sig så meget som muligt for alle parters skyld for det bedste resulat/den mest positive oplevelse)

Kontrakt, hvordan ser den typisk ud?

Og ellers bare fyr løs af jeres erfaringer..

Mvh

Elisabeth

Du var, Du blev, Du er

R.I.P mit elskede hjertebarn

Cacharel

16.05.96 - 07.09.09

Der findes ingen som dig - du vil for altid være i mit hjerte, du min smukkeste stjerne

0
0
Svar på denne tråd

erfaring....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:26

Der ligger jo en færdig lånekontrakt på markedspladsen under hest og pony. Den synes jeg du skal tage og læse igennem. Ret i den, så den passer dine behov og så må du jo se om det også virker for ejeren.

Husk at ejer enten skal afskrive sig hesten ved død og ulykke eller også bør han/hun forsikre sig med en livs og uanvendelighedsforsikring. Ellers kan du hurtigt stå med en ejer der pludselig vil have dig til at betale for hesten hvis den går hen og dør lige pludselig.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Lånehest
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:57

Jeg har Enzo til låns, og det fungerer rigtig godt.

Jeg solgte min tidligere hest for at betale for et års studier i udlandet, så de penge jeg fik for ham, er jo desværre væk nu. Derfor har jeg valgt at finde en lånehest i stedet.

I det daglige er Enzo 100% "min" med alt hvad det indebærer. Der er fordele og ulemper: En fordel er f.eks. at skulle han få en skade der gør, at han ikke kan bruges som ridehest mere, så er det groft sagt ikke mit problem. Så kan jeg frit levere ham tilbage og har ikke tabt på det. Omvendt får jeg jo heller ingen fortjeneste i forbindelse med et evt. senere salg selvom det er mig, der har uddannet hesten.

Økonomisk har jeg en større sikkerhed. Jeg slipper for at betale forsikring - og Enzo er dyrlægeforsikret, heldigvis.

Sørg endelig for at have ALT tænkeligt med i kontrakten. Jeg har en du gerne må låne, send mig en pb med din mail, så sender jeg den...

Derudover handler det vel bare om at man låner og ejer imellem har et godt forhold, at man som låner opdaterer ejer med hvordan det går, men at man som ejer på den anden side er tryg ved at "give slip" på hesten og accepterer at låner har hesten som sin egen.

Held og lykke med projektet!

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

hest udlånt
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 23:32

Jeg har en hest jeg har lånt ud.

Jeg printede lånekontrakten her inde fra, og rettede til.

Jeg synes det sværeste som udlåner er at finde ud af hvor lidt og hvor meget man har ret til at bestemme i forhold til ridning og øvrig pleje.Nogle ting ville jeg gøre anderledes, men det kan jeg ikke gøre noget ved andet end at give høfligt udtryk for min mening.

Så er det svært at finde ud af prisen ved et evt. salg skal være. Skal låner betale den værdi hesten stod til da vi indgik lånet, eller kan jeg lægge oven i prisen, nu hvor hesten er i ridning og værdien er en anden??

I hvert fald er det vigtigt for begge parter, at der er skrevet en kontrakt, man ikke kan gå galt af.

God fornøjelse!

Mange hilsner Stinne
0
0
Svar på denne tråd

Låne heste
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 00:55

Jeg valgte at have heste i ridning hvilket betød at de var så godt som mine.. Ejer betalte for dyrlæge, smed og forsikringer stævner og kørsel ville hun også betale..

Med det at det var med henblik på salg til anden side eller jeg måtte jo gerne købe men det var med henblik på salg..

Jeg havde hest uden alle udgifterne og holdte ridningen ved lige mens jeg ventede på min lille dreng blev klar til at vi skulle igang.. Udlåner fik holdt hestens værdi oppe mens salgsmarkedet var øv og slap endda for opstaldningsudgifter.. og slap ydermere for dårlig samvittighed over mangel på ride/stimmulans hos hestene..

Total win win sitiuation!! hæhæ

Team Le Mans

Oldenborger Vallak, 3år, pt. ca. 162 i stg, igang med tilridning sælges for veninde.

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 16:10

Mange tak for alle jeres erfaringer.. Det er super godt at høre om alle jeres oplevelser, og tak for henvisning til kontrakter og til Ditte tak for kontrakten du sendte.. :D

Er der andre der vil dele erfaringer oplevelser osv i den dur, er i meget velkomne :)

Mvh

Elisabeth

Du var, Du blev, Du er

Cacharel

16.05.96 - 07.09.09

Der findes ingen som dig - du vil for altid være i mit hjerte, du min smukkeste stjerne

0
0
Svar på denne tråd

Ved hva' du skal....
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 18:26

Hey....

Du skal få overbevist kæresten om at i skal flytte ned i nærheden af Skælskør på vestsjælland.....

Så kan du få parten på min Samson-basse

Det gik jo fint med jer i går på rideturen, selvom han lige skulle vise sig lidt...

Venligst

Trine

En rigtig hest er en....... BELGIER

0
0
Svar på denne tråd

Belgierbassen Samson
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 21:15

He he Trine.. Det var fantastisk at få lov at ride ham, tak for en rigtigt hyggelig dag til dig og ham - han er jo en rigtig charme basse, så pyt med at han lige skulle vise sig lidt - så fik jeg jo bare mærket hvor let til bens en 815 kg tung hest kan være :D

Jamen går det helt galt med tiden til ham så sender du ham jo bare i min retning - han vil få det som blommen i et æg ;)

Mvh

Elisabeth

Du var, Du blev, Du er

Cacharel

16.05.96 - 07.09.09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider