Jeg har Enzo til låns, og det fungerer rigtig godt.
Jeg solgte min tidligere hest for at betale for et års studier i udlandet, så de penge jeg fik for ham, er jo desværre væk nu. Derfor har jeg valgt at finde en lånehest i stedet.
I det daglige er Enzo 100% "min" med alt hvad det indebærer. Der er fordele og ulemper: En fordel er f.eks. at skulle han få en skade der gør, at han ikke kan bruges som ridehest mere, så er det groft sagt ikke mit problem. Så kan jeg frit levere ham tilbage og har ikke tabt på det. Omvendt får jeg jo heller ingen fortjeneste i forbindelse med et evt. senere salg selvom det er mig, der har uddannet hesten.
Økonomisk har jeg en større sikkerhed. Jeg slipper for at betale forsikring - og Enzo er dyrlægeforsikret, heldigvis.
Sørg endelig for at have ALT tænkeligt med i kontrakten. Jeg har en du gerne må låne, send mig en pb med din mail, så sender jeg den...
Derudover handler det vel bare om at man låner og ejer imellem har et godt forhold, at man som låner opdaterer ejer med hvordan det går, men at man som ejer på den anden side er tryg ved at "give slip" på hesten og accepterer at låner har hesten som sin egen.
Held og lykke med projektet!