|
|
| stævner - hvordan ser I ud? |
|
|
Jeg er ENDELIG blevet så heldig at jeg nu har en RASK hest, og vi skal da ud og vise os lidt frem snart til nogle stævner.. Han er ung, så det er kun klubstævner pt. Nu har jeg ikke startet stævne siden sommeren 2003, og ser mange forskellige måder man kan klæde sin hest og sig selv på til et stævne. Personligt er jeg meget til at tingene passer sammen. Altså hvis man fx har messing på er det både knapper i stævnejakken, stigbøjler, spænder på trense osv. der er i messing. Ikke noget med at blande. Hvordan ser I og jeres skønne 4 benede ud til stævner? Kan man bruge hvide pæne gamasher i stedet for bandager (nogle synes jo det er BANDLYST!), nogle bruger cremefarver i stedet for hvidt, nogle mørkeblå jakke og hjælm, nogle et alm. hvidt underlag, andre det sidste nye osv..
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango
KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5", sort. HELT NY!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger hverken ... |
|
|
... gamacher eller bandager, hvis jeg kan blive fri - men nu er jeg jo også vant til kørsel, hvor det er strengt forbudt at sløre hestenes ben i dressuren, og det smitter nok lidt af på ridningen. Jeg er hamrende ligeglad med, om der er messing eller rustfrit på spænderne - udstyret skal bare passe til hest og rytter. Jeg bruger det samme udstyr til hesten som altid - blot med et rent underlag (som oftest er hvidt, men også kan være sort). Selv har jeg sorte støvler, hvide bukser, hvid skjorte, sort jakke, sort hjelm og hvide handsker (de s.tans handsker). Jeg fatter ikke, at det skal være sådan et udstyrsstykke at starte et stævne - det er jo slet ikke dét, det handler om  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes det er rigtig sjovt at lege med udstyr og farver - og vi har alle muligheder.
På min gamle hest var det oftest sølv og grønt : 
Men vi må også meget mere indenfor western.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvidt... |
|
|
Hesten har hvidt underlag, hvide bandager i de klasser hvor det er tilladt. Syet rosenknopper (INGEN mantape).
Rytteren har hvid skjorte, slips, handsker og bukser. Alle spænder, stigbøjler og bid matcher - selvfølgeligt... hos os er det sølv. Franske hægter på tøjlerne OG på kæbestykkerne!! Det SKAL passe sammen!
Det er dressuer vi starter 
Men gamacher er ikke OK i min verden....
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffff |
|
|
Jeg har hvid skjorte, sort jakke, hvide ridebukser, sorte ridestøvler på. Min hvide hest har mørkeblåt underlag på, evt mørkeblå bandager og sorte klokker. (Skal have købt nogen hvide) Gemacher kan man sagtens starte med, synes bare det ser mere uelgant ud 
Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej - men alle mine tanker, vil altid følge dig.. (Mads & Mikkel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget traditionel |
|
|
Vi ser sådan ud:  Sort jakke, sort hjelm, sorte støvler, sort trense + sadel, hvidt underlag og sorte gamacher. Mht skjorte har jeg en helt hvid til dressur og en smart en med blå striber til springning.
Sagde Janne Sælges: Super sød shetlænder vallak, tilredet, højde 1 meter. Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
|
|
Hesten har: hvidt underlag på både i dressur og spring  flettet pandelok i dressur (resten er klippet kort) Løst hår i spring brune gamacher da de så ikke lyser så meget op  sort sadel og hovdetøj
Rytteren har: hvid skjorte, handsker og bukser  hvis det er spring har ejg bare håret i en hestehale og hvis det er dressur har ejg det gerne i en knold
Så er bid og det i sølv   
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare gi´ den gas |
|
|
 Sort og hvidt, synes nu ikke altid jeg husker på om det er sølv eller messing, generelt tænker jeg .......... får jeg point for det her, ellers dropper jeg det  Man blir´ jo ældre og mere afslappet på det område... Gamacher og bandager droppede jeg for lang tid siden da min mand spurgte om hesten var kommet til skade he he.......
Vi venter palominoføl efter Magic Memphis 2010 Venlig hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævneoutfit |
|
|
Jeg ser som regel sådan her ud:  Sort hjelm, blå jakke, hvid skjorte med nål - ingen plastrong, hvide bukser og sorte støvler. Ligeledes er jeg lidt sygeligt hysset med at har man messing et sted - så har man det overalt! Ej heller tilladt i min verden at ride med sort trense og brun sadel! Hvidt fremfor råhvid foretrækkes fordi hvid altid er samme farve hvid - hvorimod råhvid kan variere! Bandager til dressur bruger jeg sjældent - flotte er de, MEN de fremhæver også samtlige småbitte taktfejl der måtte forekomme + risikoen for at de glider altid er til stede! Til springning gælder det samme som ovenstående bortset fra at jeg altid rider med farvede underlag (som gamascher og evt. hut naturligvis skal matche)! Dressurhesten syes op, springhestene har som regel løs man (skal dælme have noget at gribe fat i hvis vi får et "spændende" spring!)... Generelt er jeg nok lidt erhversskadet mht. til at shine hest og udstyr til stævner - kan man få erstatning for det mon?  Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
I pleasure, syntes jeg det er flot at have farver på der matcher hele vejen og så lidt glitter. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| paragraffus giraffus... |
|
|
I dressur ser vi således ud: 
Til spring ser vi således ud:

Overvejer dog om jeg ikke skal have en grøn stævnejakke og grønt underlag til spring 
Mvh Signe
Med hesten Paragraff Klubmester i spring ISR 2008 (med den gamle part)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ser sådan her ud ..=) |
|
|
Og pæne hvide gamacher kan sagtens bruges .. Jeg rider LA4 på C-plan ...=) Hestens udstyr er brunt, mens mit er sort ..=)  
/mette.
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sort og hvid |
|
|
er farverne, bandager i dressuren kommer lidt an på mit 'temperament' og hvilken klasse, da det dengang ikke var tilladt fra LA2 og op, i spring er det hvide eskadron
Beklager taste og stavefejl
Bedækning tilbydes v J. Jones WMH 145
Sælges:
DV ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier (rød) WM ´10 e J. Jones X W. April (rød)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Dressur:  Sort jakke, sort hjelm med sorte sten i sløjfen, hvide bukser, hvide handsker, skjorte med hvid krave og sorte støvler. Endelig er det urtolig vigtigt med en fin plastron med en lækker nål i! Knapperne i jakken er mørke sølv, næsten sorte så det tager jeg ikke sååå meget højde for. Hesten er klædt i hvidt underlag med flerfarvet bord (Eskadron underlag) Sort sadel og sort trense med hvide perler samt sorte sten fra SD. Her i Norge er det ikke lov at bruge gamacher eller bandager i nogen dressur klasser. Kun på opvarmningen. Her bruger jeg hvide gamacher, da det er noget enklere at få af og på i en fart.  Billede fra opvarmningen med gamacher og klokker.... I Spring bruger jeg lidt forskelligt. Mit tøj er stort set det samme. Dog bruger jeg ikke plastron når jeg springer.  Brun sadel, trense og forstykke. Cognac farvede gamacher. Lyseblå, cognac og mørkeblå underlag. Ellers har jeg mange forskellige sæt jeg bruger til spring... Det er lidt afhægnigt af hvad humør jeg lige er i...
Dansker bosat i Norge! Beklager div. stavefejl - en nydelig blanding af dansk og norsk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ihhh hvor er I alle sammen fine  Stelmach: Tror det er de gamasher jeg ønsker mig. De er vildt flotte og praktiske! I springning er man jo mere frit stillet.. Jeg er gammel springrytter (i ponyårene), og da var vi pyntet lidt efter humør, men det passede sammen. Ingen fletninger, løs man og pandelok, gerne en højhalset bluse indenunder jakken, ingen plastrong. Men ridehjælm, jakke, støvler og udstyr var sort og bukserne creme eller hvide. Der er generelt meget delte meninger om hvorvidt det er pænt at ride dressurstævner med gamasher på. Folk af "den gamle skole", siger nej tak, har jeg indtryk af. Jeg har en lidt blandet mening, sådan både og. Super pænt med bandager, men det kan sagtens se godt ud i et par pæne hvide dressurgamasher. Nu er det jo en unghest jeg skal starte på, dvs. unghesteklasser og LC nu her, så han får da hvidt på benene. Det varer noget tid endnu, før vi skal starte klasser, hvor man ikke må have noget på  Men jeg har hvidt underlag uden pipe, hvide bandager, hvide handsker, hvid skjorte, hvid plastrong m. nål, sort jakke, støvler, hjælm, sadel og trense. Håret har jeg i en pæn knold. Alt m. sølvspænder/knapper/sporer osv. Og i helt enkelt stil. Alt for meget bling-bling er slet ikke mig. Højest lidt i pandebåndet på min dreng. Vedr. fletninger/rosenknopper, så er jeg klart til de store af slagsen uden mantape. (Skal vist til at øve mig på at flette op. Har altid haft en veninde til at gøre det for mig ) Har man en hest med kort hals kan det dog være pænt med mindre knopper og flere af dem..
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango
KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5", sort. HELT NY!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kort hals .. |
|
|
Min på billedet har også kort hals .. men han er rigtig pæn med store syede knopper. Jeg plejer at sætte dem med en kams bredde, og det er nemmest hvis manen er lidt lang. (ca. 20 cm.) Gamacherne er rigtigt gode. Jeg har også et par sorte til træning...=) Bare husk at i dressur er gamacher tilladt til og med LA3, men altid på opvarmningen ..=)
/mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan heller ikkke se... |
|
|
... hvorfor man ikke skulle kunne bruge gamacher, hvis man er så uheldig at have et kræ, der sparker sig selv  Jeg synes jeg har set så mange eksempler på bandager, der var forkert lagt, og det er i hvert fald ikke smart. Fedt nok at flashe at man har råd til fint udstyr - men knap så smart, når hesten forsøger at lægge sig ned midt på banen, fordi bandagerne er så stramme, at de lukker for blodgennemstrømningen  Det er simpelthen dyrplageri. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
stelmach: han ser rigtig godt ud din dreng, selvom jeg ikke kan se knopperne på den side af halsen, hvor billedet er taget  Synes i øvrigt det er rigtig godt at se billeder fra flere forskellige dicipliner 
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney`
KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her har westernryttere en fordel.... |
|
|
... i og med at vi ikke er bundet op på traditioner og denne her sort/hvide trend. Vores farvevalg er helt vores eget bord. Så når jeg er til stævne, så har jeg tit en sandfarvet hat, sandfarvede chaps og en lyseblå skjorte på. Hesten har så et lyseblåt underlag på og lyseblå gemascher og klokker på. Sadel og trense samt mine støvler har samme brune læderfarve. Genrelt kan jeg rigtig godt lide at det hele matcher og at trense og sadel har samme farve og alt det her.
Venlig hilsen -miki- hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et billede af halsen |
|
|
jeg kan ikke lige finde andre end det her ..=) 
/mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jer med cremefarvede.... |
|
|
.. bukser, underlag og gamacher - hvad gør I så med plastron? Dem har jeg vist aldrig set i cremefarvede? Det er faktisk en rigtig uhyggelig tråd, denne her. Jeg skal til stævne på lørdag - og nu er jeg begyndt at spekulere på, om jeg MATCHER  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Stelmach: Han ser rigtig godt ud med de rosenknopper. Helt perfekt  Sif: det var netop derfor jeg lavede tråden. Jeg begyndte også at tænke på, om vi så "godt nok ud", når jeg nu hørte andres meninger "ingen gamasher, ingen mantape det er bare så yt, ej altså det der ville jeg aaaldrig troppe op i" osv. Men det er jeg slet ikke så bekymret for længere. For det ligger mest i ens hovede alt det her balaver. Om vi rider i sort eller brun sadel, om det hele matcher fra spænder i trensen til sporene, hvilken farve sten der er i pandebåndet, OM der skal være sten i pandebåndet, og om lille Lotte skal have små eller store rosenknopper osv., osv., osv. er jo vores eget problem. Vi skal bare holde os indenfor DRF´s reglement. Personligt er jeg til den enkelte stil den detaljer på tingene, og det behøver ikke være bestemte mærker. Hovedsagen er at hesten er veltilpas med udstyret på, og man i øvrigt selv er glad for, hvordan man præsenterer sig. 
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney`
KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sif og Felix |
|
|
Sif; var lige inde på din præsentation. Hvis I ser ud som på billedet af dig og Felix, så ser I da helt fine ud. Ingen problemer der i mine øjne (nu var det dressurbilledet jeg kiggede på. Har ingen forstand på kørsel).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har : |
|
|
Vi har ikke startet stævner endnu, men vil komme til at se sådan her ud : Hesten: Hvidt underlag Rosenknopper der ligger ned ad halsen Sort sadel Sort hovedtøj Sølvfarvede spænder og bøjler Mig: Sort jakke med sølt spænder Sorte læderstøvler med guld på (ØV!) Hvide bukser Hvid skjorte (kortærmet!) Sort hjelm Hvide handsker Sort hårnet med sløjfe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| farver til dressur |
|
|
Var idag til dressurstævne på Kasernen i Næstved, som tilskuer. Jeg så en FLOT ekvipage idag (iblandt mange) der startede LA2. Lagde især mærke til én rytters farver. Hun bar mørkegrøn jakke og mørkegrøn hjælm. Det så super flot ud! Og så kan jeg godt lide noget lidt andreledes, så vi ikke alle ligner hinanden. Så nu går jeg og overvejer om jeg skal være grøn til fremtidens stævner i stedet for sort Men må man have grønt på til alle dressurstævner uanset niveau?
Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney` <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farver... |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
15-11-2009 16:52 |
|
Såvidt jeg ved må man kun ride i sort/mørkeblå jakke til dressur. I hvert fald på c-niveau. Er muligvis lavet om ?!? men har tidliger skrevet for en dommer der diskede en rytter pga gråstribet jakke = ikke tilladt farve.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævner |
|
|
Sådan her har vi set ud en enkelt gang    Til opvarmning ser vi sådan ud:  Jeg bruger ikke gamascher eller andet, kun standard sort/hvidt udstyr...
Oldenborg til salg:
Direkte fra avler: www.lundehoj.dk Der sælges ud - føl-hopper, føl, ungheste, ridehest - Ring og giv et seriøst bud nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er lavet |
|
|
..om med jakke, nu skal den bare være mørk. og de har i 2009 reglementet lavet det så man gerne må have diskrete nålestiber på jakken, men tror en grå en ville være for lys. og så husk lige man også gerne må starte i en ensfarvet trøje el. klubtrøje på C-plan, først på B-plan SKAL man have jakken på, det står nemlig i reglementet.
Hilsen Mig 
Jeg behøver ingen signatur
Passier Optimum sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stævne... |
|
|
Så sådan ud her i weekenden....  Rider med brun sadel og trense, med messing. Har messingspore, messingbil, messingbøjler og så ellers de obl. stævnedress 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|