Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Veterinærsygehjælper
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 10:53

Hej med jer!

Jeg står i den situation, at jeg ikke rigtig har fundet ud af, hvad jeg vil (er 23). Jeg er pt. i gang med en HF på vuc, da jeg efter HG på handelsskolen ikke fik en elevplads.

Jeg har så kigget lidt på ug.dk. Der faldt jeg så over uddannelsen veterinærsygehjælper. Det lyder super interessant! Er der nogen herinde, der har den uddannelse eller måske kender nogen, der kan fortælle lidt om det?

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriix OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

Opstaldning tilbydes i selvpasser-stald i Kolding. Nyere stald, gode folde osv.

0
0
Svar på denne tråd

Det er mega svært
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 10:57

at få en læreplads. Og du skal have en læreplads inden du kan starte på studiet. Jeg søgte lærerplads i 3 år uden held.

Man skal kende nogen der kender noegn - er min erfaring.

Men jo en super spændende uddannelse, og da helt klart et drømmejob for mange dyreinteresseret der ikke vil være dyrlæge men heller ikke dyrepasser.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 11:00

Ja, jeg er godt klar over, at lærepladserne ikke hænger på træerne - desværre.

Jeg kunne dog se, at der faktisk er mange godkendte praktikpladser her i mit område (Trekantsområdet). Så er det vel bare at tage dem fra en ende af..

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Veterinæsygeplejerske...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 11:44

Nu ved jeg ikke om du "bare" vil være veterinærsygehjælper, eller veterinærsygeplejerske?? Min erfaring er ihvertfald at man ikke kan bruge veterinærsygehjælper til så meget, så hele uddanelsen skal tages til veterinærsygeplejerske!!

Og det er rigtig at der skal findes en praktikplads før du kan starte på uddanelsen. Jeg søgte kun én gang, og havde endda flere klinikker at vælge imellem, så det med at man skal kende nogen der kender nogen passer ikke helt. Jeg havde så også gode forudsætninger (er lidt ældre - 25 da jeg søgte, læst 3 år på KVL til agronom osv), men stadig er det muligt. Det er bare at sætte sig ned, få skrevet en god ansøgning og sendt ud til mange steder - ikke kun i ens eget område. Muligvis skal man være indstillet på at flytte for det hvis det er det man virkelig brænder for. Jeg er super glad for det, og har været igang et år nu. Ved ikke helt hvad du vil vide, så spørg og jeg skal svare så godt jeg kan på dine spørgsmål :-)

-Mvh Maria :-)

2,5-værelses andelslejlighed på ca. 70 kvm på Amager sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Låner lige..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 13:20

tråden et øjeblik ;-)

Sidder selv med tankerne om at blive vetenærsygeplejske.

Er der en der ved hvordan lånforholdene er når man er færdig og kommer ud i det virkelige liv??

Vil os gerne høre erferinger fra andre der er igang med udddannelsen eller har taget den :-D

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 13:50

Kan det egentlig tages på fjernstudie? (veterinærsygeplejerske)

Synes der er langt fra mors til Kolding.

Annemarie

Laura og Emma- 20-07-06 og en ny prinsesse født d 13/8-09

www.123hjemmeside.dk/ GroenkjaerRamloev

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Har selv forsøgt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 17:02

at finde en elevplads over ca. 3 år, mens jeg lavede diverse andre ting. Nogle steder talte jeg med deres nuværende elev, der kunne fortælle at det tog hende 5 år at finde en plads.

Selvom man kan komme ind på skolen allerede efter 9./10. klasse, foretrækker dyrlægerne som regel ældre elever, gerne nogen der allerede har en uddannelse. Så man skal bare ikke give op hvis det er drømmestudiet, men fylde tiden ud med job, andre uddannelser mv. Erfaring tæller meget.

Skolen ligger kun i Kolding (ligesom man kun kan læse til dyrlæge i KBH). Så vidt jeg ved er der ikke mulighed for at tage det som fjernstudie. Tilgengæld er skoleforløbene korte, så man kan bo på skolehjem og så ellers finde en elevplads tættere på hvor man bor. Det meste af uddannelsen er trods alt praktik.

Der er elevløn under uddannelsen, starter på ca. 9000,-/mdr. Den stiger så hvert år, og ender på ca. 12.000,-/mdr når du er på sidste år.

Som nyuddannet er begyndelseslønnen på ca. 22.000,-/mdr

0
0
Svar på denne tråd

Har også søgt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 18:07

Jeg har også søgt på denne uddannelse, ved siden af at jeg søgte ind som dyrlæge på Kvote 2, i 4 år.

Jeg gav op til sidst, da jeg syntes jeg var ved at bliver for gammel. (Stoppede i en alder af 27)

Min erfaring med sygeplejeske, er at man er bedre stillet hvis man har en uddannelse inden for området (bl.a. sygeplejeske, bioanalytiker, agronom mv) - det var i hvert altid derfor jeg blev vraget, når jeg havde været "spidskandidat" til lærepladsen

Og karaktere har heller ingen indflydelse, i hvert fald ikke ved mig så...

Men held og lykke

Alt fra hestedækner til ridebukser vaskes og repereres.

Naturtørv, hamp til strøelse, samt HAYBAR

Rokale-plejeprodukter

NikWax
Rhinstene/Preciosa (Swarovski)

Håndsyet pandebånd
trenser grimer halsbånd lave ...

0
0
Svar på denne tråd

Veterinærsygehjælper
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 18:39

Jeg tror heller ikke rigtig man kan bruge veterinærsygehjælperen til særlig meget.

- Så hellere vet. sygeplejerske, men som andre siger, det er møgsvært at finde en læreplads.

Jeg har 3 dyrlæger i familien, - man skulle synes jeg ville ha' en fair chance for at få mig en lærerplads *GG* Men nej.

- Ikke at jeg har prøvet, for jeg ved ikke om jeg tør begynde at søge, for hvis nu jeg tænker at det er dét jeg vil, hvad så i mellem tiden?

Synes dem jeg hører har fået lærerplads har været ude og lave alt muligt, som stiller dem langt bedre.

Forstår slet ikke at man på fx ug.dk kan se at man "bare" skal ha' 9./10.kl, for jeg ved at der er ingen dyrlæger som så meget som gider kigge på dem der kommer direkte fra 9./10.kl.

Så jeg overvejer lidt nogle andre ting, og så se senere om man skal prøve at søge ind! :-)

Men man kan jo altid prøve at søge, sålænge man ikke står og hænger på kun dét, men man har i tankerne at det kan ta' lang tid at finde en lærerplads.

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 08:26

Tak for alle jeres input.

Jeg ved, at det kommer til at kræve en del arbejde, at få en læreplads. Og lykkes det ikke, så er det jo bare det, selvom det vil ærgere mig.

Jeg har den plan, at jeg vil læse videre på IBC her i Kolding efter HF, så jeg kan søge en elevplads - enten på kontor, indkøber eller lignende.

Det har dog altid været en drøm for mig, at arbejde med dyr.

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider