Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Havde nær kørt rytter ned!
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:29

Det er da simpelthen utroligt!

Jeg kører ude fra mine forældre efter en fødselsdags middag for min lillebror..

De gamle bor på en lille lukket lande vej.

Det er mørkt .. Ude i horisonten ser jeg noget som jeg tror er de dådyr der lever i området så bremser helt ned og kører ud i siden, for de er mange!

Jeg når lige akkurat at holde stille så kommer der en islænder rytter susende forbi i fuld fart!

Uden lys, uden refelkser!!! Uden NADA på en SORT HEST MED SORT TØJ og UDEN HJELM!!!!!!!!!!!!

Det var SÅ tæt på jeg havde påkørt dem og jeg kørte "kun" 60 hvor man må kører 80 (En aftale der ligger med dem der bor på vejen at vi max kører 60)

Hold kæft hvor blev jeg bange..

Sæt nu hvis jeg ikke havde set noget så var jeg sgu nok knaldet ind i hende.. Det var en voksen person her er tale om..

HVAD SKER DER FOR FOLK?????

Damn det kunne have været grimt men sådan en køler figur!

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

Nogle mennesker...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:33

... er ikke rigtigt kloge.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Mørk rytter
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:34

Godt der ikke skete noget- ja en islænder som kølerfigur er ikke just en Ferrari

Utroligt at man som rytter ikke tænker på egen og andres sikkerhed og ifører sig reflekser og lys.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

ryttere på vejen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:01

Det var godtnok i fuldt dagslys, men igår måtte jeg på landevejen hvor vi må køre 80, bremse helt ned fordi at hest og rytter red i kanten af kørebanen PÅ vejen.

Der kom en modkørende og derfor måtte jeg nærmest bremse helt ned og holde stille til den bil var passeret.

Herefter måtte jeg ligge mig over i modsatte bane for at overhale hest og rytter,som tydeligvis ikke havde i sinde af bruge græsrabatten ved siden af kørebanen

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

Xarana
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:30

Jeg kan godt se det ikke er hensigtsmæssigt at rytteren rider på vejen, men du skriver selv hun red i kanten af kørebanen.

Jeg synes faktisk ikke at det er så slemt, hun/han opførte sig måske ikke helt "pænt"/hensynsfuldt, men hun er i sin gode ret til at bruge vejen, hun er jo ligestillet med en bil - og ja alt ed måde og man må ikke være til gene i trafikken.

Nu ved jeg ikke hvordan rabatten var der, men jeg ved at der hvor jeg rider, kommer man også ud på en 80-vej og der er også rabat, men den er så ujævn at ride i, så hvis jeg styrer min hest derud er risikoen at hun prøver at presse sig væk grundet ujævnt underlag, og så har jeg pludselig et problem, for bilisten tror jeg styrer væk og så kommer jeg tilbage på vejen igen. Så på grundelag af det bliver jeg normalt ude på vejen når jeg rider der.

Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Ride på vej
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:31

En hest skal så være på vejen, så det er helt iorden ikke at bruge rabatten. Måske hun red der for at få trafikken til at sænke farten, for det kan jeg bestemt også finde på. Det er trælst at blive overhalet af biler med 120 på landevejen.. Så enkelte gange kan jeg også finde på at bruge hele vejen i den korrekte bane selvfølgelig, trods hestene er trafiksikre ;-).

Men ikke at have lys og reflekser på er vanvittigt i mørket. En ny måde at begå selvmord på???

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

rytter på vejen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:44

Jeg mener ikke at en hest har noget af gøre på kørebanen i samme omfang som bilisterne.

Hesten fyldte halvdelen af min kørebane, hun trak ikke engang til siden da jeg og bilerne bagi kom. Hun ikke så meget som kastede os et blik men fortsatte bare sin skridttur i samme tempo og på samme del af kørebanen.

Der var ved siden af vejen et udemærket græs stykke hun sagtens kunne have redet på.

Faktisk forventede jeg at hun ville trække ind til siden eftersom at vi nærmest holdt stille bag i hende. Men nope... ingen respons.....

Det er faktisk ubehageligt at skulle passere en hest så tæt på, kender ikke dyret og aner ikke hvordan den vil reagere.

Vi sænker farten for at tage hensyn, så kan rytteren også godt tage hensyn og trække ind til siden til bilerne er passeret

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

Siden af vejen?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:46

Du skriver i dit første indlæg at hun red i kanten af kørebanen.

Men nej hun var ikke hensynsfuld, men hun har tilladelse til at være der.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:51

Det er din mening. Loven siger noget andet ;-).

Hvad rytterens bevæggrunde er for at ride på vejen ved vi af gode grunde ikke, men mon ikke der havde været en. Faktisk bør man kun overhale "et køretøj" hvis man kan komme over i den anden vognbane. Lovmæssigt må du nemlig ikke overhale et køretøj i samme vognbane, der gælder s lidt andre regler for MC.

Køretøj kan du så selv definere som hest/MC/Scooter/Bil/traktor ;-). Så tæt på burde man slet ikke komme uanset fart ;-).

Nu sænkede du farten , men det bestemt ikke alle der gør det og måske har der ligget glasskår i rabatten. Jeg er sjælendt glad for græsrabatter, især hvis græsset ikke er slået, der kan ligge mange spændende ting gemt der eller være dybe huller.

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Xarana
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 07:53

Det er muligt at det ikke var specielt hensynsfuldt af rytteren - men hun fulgte bare færdselsloven.

Jeg har også et enkelt sted hvor jeg ikke rider i rabatten mere - der er huller og det er KUN et tilfælde at Baloo ikke kom alvorligt til skade dengang hans ene bagben røg helt ned i sådan et hul. Så der rider jeg på cykelstien - selv om det egentlig er ulovligt og jeg BURDE være på vejen.

(det er heldigvis et kort stykke)

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

En hest er en bil
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 10:14

ifølge færdselsloven så hun placerede sig helt korrekt.

Måske skulle hun hellere have redet midt i SIN (ikke din) kørebane så folk ikke forsøger at smutte forbi i høj fart.

Så kan man jo diskutere om det var bedre om heste blev betegnet som cykler eller fodgængere....

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

har hun et dødsønske???
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 10:21

Fuldstændig sindsygt! Så beder man selv om en ulykke

`Zar, Chiquita & Maddie` I er de klareste stjerner på himlen i mit univers...

KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5", sort. HELT NY!

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 10:29

Da heste sidestilles som biler, så skal de ved tusmørkes frembrud bære lys og reflekser, så de kan ses af alle andre.

Ud over det bør vedkommende der rider sin islænder selv sænke farten når det kommer en bil, vel at mærke hvis hun ikke er selvmordskandidat. Går ikke ud fra hesten er.

Hilsen Mig

Hvorfor ikke handle med Hjertet????

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Også special foder til Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

hvis en hest
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 10:35

betragtes som en bil, må man så heller ikke ride på den ydre side af rabatstriberne. Der hvor cykler og knallerter kører? Det gør jeg, for hvorfor ligge og spærre kørebanen med så langsomt et "køretøj".

# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd

Number six
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 11:30

I realiteten nej, det betyder at du "kører" på cykelstien.

Når det så er sagt så kan alle regler gradbøjes, og jeg tror aldrig du vil modtage en bøde for at ride der.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:08

Faktisk skal vi ride på vejen, vi må ikke ride inde i rabatten.

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:08

Lyder som en der også altid rider ud når det er mørkt, i mit område. Han rider også på en sort islænder, med mørkt tøj på selv og uden hjelm. Så bare for fuld tölt derudaf... Man kan overhovedet ikke se ham.

Det er bare for dumt.

Når jeg red ud når det var mørkt. Havde jeg refleksjakke og sådan en blinketing på. Hesten havde refleksdækken over sit fleece, refleks på tøjlen, lys på bøjlen og refleks på sine ben. Min veninde havde ikke dækken på sin så hun red altid inderst.

Engang kørte politiet forbi, de gav os tomlen op he. Selvom vi ikke havde lygter på, som man faktisk skal have...

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

jeg har til tider også
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:40

reddent på vejen så tæt på kanten som muligt.

det er desværre ikke altid muligt at bruge rabatten pga plørre huller NÅR visse bililster bruger denne til at køre ud i for at stadig at kunne biholde deres fart på 100 eller deromkring når man burde efter vejens forhold måske kun køre 50-60

cykelister kører jo også på vejen ved kanten, men i færdelsreglerne som blevet mange mange år siden står der skrevet at hesten er lige stillet med biler og motorcykler :)

og lige for at smide en sjov bemærkning:

så blev en englænder anholdt for at ride i beruset tilstand. han skulle efter sigende have reddent fra bodega og var på hjem ;)

jo man skal sandelig tage loven alvorlig

men jeg vælger altid at ride på cykelstien fortovet eller rabaten hvis forholdet er til det. end på vejen, da mange bilister desværre IKKE tager hensyn til levende dyr på vejen :(

men aldrig ville jeg ride ud en eftermiddag uden reflekser og lys for mørket falder hurtigere end man tror, synes jeg ;)

0
0
Svar på denne tråd

overskrif
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:44

Godt der ikke skete noget med hverken dig, hesten eller den midlertidigt hjerneforladte rytter..

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

GRATIS nye ting

Modeller søges som illustration i bog. Se hjemmeside.

Power, stemning og kreativitet - bjphoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 12:45

Hest og rytter er KØRERTØJER og skal faktisk ride på vejbanen og ikke cykelsti eller rabat.

Det siger politiet i hvert fald selv. Selvom det ikke ligefrem er sk'de sikkert når biler kører 100km i timen på en lille vej.

MEN.. At hun ikke har reflekser eller lys på bør hun virkelig skamme sig over, for så har bilen ingen sikkerhed for at ku se hesten og rytteren..

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm????
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 14:19

Jeg er så en af dem der rider i kanten af vejen, da jeg under ingen omstændigheder vil bruge rabatten. Ikke fordi den er ujævn, for det er hesten ligeglad med, men fordi der er så mange bilidioter der smider flasker ind i rabatterne, og flere jeg rider sammen med har nu haft dyrlæger ude for at sy i hesten efter den har trådt på sådan en flaske. Man kan ikke altid nå at se alt det møg der ligger i det høje græs!

rosenkilde ♥Carina♥ og Sandra ♥Cashew♥: Jeg kan ikke rigtig forstå at i begge skriver at man ikke må ride i hverken rabatten eller cykelstien. Jeg blev engang stoppet af politiet fordi jeg red på et stykke fortov, og jeg fik streng besked om at hesten KUN måtte være på enten cykelsti eller rabatten. IKKE vejen eller fortovet.

-Maria

En rigtig hest er en plethest.
0
0
Svar på denne tråd

politiet
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 15:14

ved ikke meget om ridning. Jeg synes reglerne er fjollede. *Jeg synes ikke man kan sammenligne en hest med en bil eller motorcykel. Det er generende for bilister, at skulle kører udenom. Jeg synes også det er lige lovlig tæt på bilerne.

Jeg synes man skulle lave ridestier langs alle veje :)

# NvmbrS!x

I'm not a number, I'm a free man!

0
0
Svar på denne tråd

Fjols...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 22:40

Nogle mennesker tænker sig ikke om.. tænk at være så ligeglad med sig selv, sin hest og andres helbred at man rider ud i mørke uden at kunne ses :-(

Med hensyn ti at ride på vej.. ja som flere skriver så er hesten bil i følge loven og skal faktisk være på kørebanen og må ikke være på fortorv, cykelsti eller ligenede..

Ville mene det var mere hensigtsmæssigt hvis hesten galt som cykel..

Maria: Det er så betjente der ikke er inde i loven, for man må absolut ikke ride på cykelstien..

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 01:29

hvis jeg i mørke med min nu afdøde hypper skulle frem og tilbage fra rideskole til opstaldningssted(skrtidtturen tog ca 20 min), så lignede både jeg og hesten et helt juletræ med blinkende lygter og reflexer påklistret.trods dette var der mange som det virkede ikke så mig og kørte meget tæt på os...så det kan faktisk være ret skræmmende at være til hest i mørke..meget dumdristig ting ikke at tænke på for omtalte rytter.

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 19:09

jeg har selv været ved at køre nogle stykker ned. Man kan ikke altid se dem, og nogle veje svinger meget. De skiller sig mest ud, hvis der ingen træer er, og der er godt udsyn.

Jeg har det selv ikke godt med at ride på små veje- der er ikke meget plads til hest og bil. Min kæreste kørte for nylig helt ovre i den anden side, hesten i højre side gjorde et hop - det var tæt på den var hoppet op på køleren.. Puh.

og hvad med ryttere, der har hunden med uden snor, når de rider på vejen?

Jeg rider selv med refleksvest af samme grund. Selv i dagslys kan det være svært at se ryttere. Medmindre hesten er HVID, plettet e.l., så de ikke går under "camouflage".

Man burde nok også vælge pang-farver til hesten, så man var lettere at se.

Lone

Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage.

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

God tur i trafikken....
Forfatter: 
Dato:  09-10-2009 23:16

http://www.sikkertrafik.dk/4af000c

Jeg har haft stor glæde af at læse ovenstående Link..

Har haft min 4 års med på tur de seneste dage, og har indtil nu kun mødt nogle søde bilister som satte farten ned.

Har også på mine ture lagt mærke til disse kloakriste i rabatten som man først opdager når hesten træder på dem, fordi græsrabatten ikke er slået - dem skal jeg ikke træde på igen, med risiko for at hestens ene ben forsvinder ned igennem risten.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 10:37

Vi har da lavet en regel...Den vigtigste egenskab for en skovturshest nu omstunder, er at den kan træde på en øldåse, uden at springe for livet.. ...Og plastkrus fra Mcd---

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 12:41

Jeg ved hvor omtalte rytter bor nu. Jeg har på det kraftigste overvejet at holde ind næste gang jeg kører ud til de gamle for det er dælme for farligt.. Lukket vej eller ej

Efter vejen er blevet lukket betragtes den som en af århus egenens farligste vej selv om der næsten ingen trafik er.

Folk kører midt på vejen og flytter sig ikke.. Giver man tegn til man kommer så hører de intet pga musik i ørene.. De bliver skide sure når man kører der.

Det er en offenlig vej.

Folks hunde render rundt på vejen uden opsyn.. Her er tale om en "landevej" i en yderkant af en forstad til Århus..

Så vi kører max 50-60 kmt for alt andet er efterhånden ALT for farligt.. Men det VED vi som kommer der tit..

cyklene børn kører også bare ud på vejen uden at se sig for.. De er helt ned til 3 år.. Min mor som ellers er en meget meget opmærksom trafikant var fornylig også ved at kører dette barn ned da han kom cyklene ud fra deres indkørsel i fuldfart.. Man har ikke en kinamands chance når de laver disse stunts..

Jeg bryder mig ikke som at kører der, men har ikke andet valg da det som sagt er en lukket vej, men det har bestemt gjort at jeg sjældenere kommer der ud.. Jeg vil ikke mistet mit kørerkort/arbejde pga sådan nogle tumper..!

Jeg har endda flyttet min hest derude fra for så er jeg ikke tvunget til at kører der ud så tit.. Denne vej på 1,5 km er et rent marridt at kører på og jeg er til dagligt chauffør og kører ca 25000 km om måneden så jeg vil mene jeg kommer vidt omkring.. Så hellere kører i KBH centrum det siger en del når man er århusianer og kører i KBH..

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

traall
Forfatter: 
Dato:  10-10-2009 21:09

Har ikke læst hele tråden.. Men jeg skimtede at nogle skrev at de ikke mente det var godt at heste gik på kørebanen.

Hvor skulle de ellers gå? Desuden betragtes heste som stort køretøj og som rytter har man faktisk ret til at ride på den kørebane som går i den retning man ridder. Ja midt ude på kørebanen. Så må billister sætte farten ned og køre bagved eller overhæle når det er muligt.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider