Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hankatten er pludselig utæt??
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:05

Hej Herinde..

Jeg ved, at der er mange, der har katte og dermed gode erfaringer med dem også...

Jeg har de sidste par dage oplevet, at min kasterede hankat på lieg knap 2 år er blevet utæt..

Jeg har taget ham i at sætte sig til at tisse alle andre steder end i hans bakke...

3 gange her til morgen måtte jeg løfte ham op og sætte ham ind i bakken, hvor han jo hører til, når han skal tisse.. noget han godt ved.

1 og 3 gang kom der ganske få dråber ud, men gang 2 nåede han at tisse en del på min ridejakke..

Han hverken piver eller virker anderledes i humøret, hans appetit er ganske som den plejer..

Min første tanke var, om han kunne have udviklet urinvejs infektion, men burde han så ikke klage over smerter? og han kom også af med en del urin over jakken..

Den anden dag opdagede jeg, at han havde tisset på den taske, hvor jeg har mit ridetøj, og hvor staldens katte måske har været i nærheden..

nogen bud på, hvad der mon sker med Anton? kan en kat på 2 år, der har været kastereret i 1,5 år, pludselig få trang til at beskytte teritoriet? Han bor sammen med sin søster, som også er sterilliseret, og hun kan fint gå på bakken, som hun skal..

De er som killinger opvoksen på Pronature killinge foder, og da vi overtog dem, gik vi over på hills.. da der var udsolgt sidste gang vi købte, købte jeg en pose med pronature til voksne katte.. kan det have noget med det at gøre?

De har desværre også en uvane med at få en pose whiskas til deling hver dag.. de her små portionsposer..

MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker

{>

R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

0
0
Svar på denne tråd

Urin...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:18

Går den oftere på toilettet end den plejer?

Hvordan ser urinen ud?

Hvis den evt er lidt rødlig kunne det godt tyde på en urinvejsinfektion.

Er der ellers noget i dens hverdag der har ændret sig?

hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:25

Sikkert en urinvejsinfektion som *magnus* skriver.

Så afsted til dyrlægen. Han kan atter gøre ham tæt

Go bedring

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

Har lige ringet til dyrlægen...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:36

Jeg har netop snakket med dyrlægen, og vi er blevet enige om, at jeg skal se, om jeg kan få en urinprøve fra ham..

Sådan som han tissede på min jakke her til morgen, så er der noget af tage af ..

Men idet han ikke piver og jamre sig, mente dyrlægen at det også kunne være pga adfærd.. de ting, han udser sig som tisse steder, er min taske som lugter af stald, samt min ridejakke, som jo også lugter af stald.. og måske af de killinger, der er i stalden.. de er fra maj måned 2009, så de er vel ved at være kønsmodne?

Der er ikke nogen i hans dagligdag, der har ændret sig.. han får mad på samme tid som normalt, og jeg kan ikke komme i tanke om andre ting, der skulle gøre en forskel for ham..

Men det er da bare for træls at han skal gå og tisse alle andre steder end der, hvor han ellers aldrig har haft problemer med at finde hen.. nemlig hans katte bakke.. som heller ikke har fået nyt mærke i grus..

MONICA & Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Rosso...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 18:54

Da min hankat begyndte på den slags - han var godt nok en ældre herre - viste det sig at han havde nyreproblemer. Han havde nemlig også altid været 100% renlig.

Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels anton
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 21:22

Jeg er slet ikke i tvivl om, at han må have en urinvejsinfektion..

Han har siddet inde i sin kattebakke idag af flere omgange..

Så hvis det ikke er muligt for mig at få taget en urin prøve selv, så kommer han op til dyrlægen, når de åbner i morgen kl. 8.. så vi kan finde ud af, hvad der er galt med staklen..

Men han er kommet af med urin i løbet af dagen, kan jeg så se på min sofapude.. den har nu fået flere pletter, hvilket er knap så lækkert..

MONICA & Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider