Hej Herinde..
Jeg ved, at der er mange, der har katte og dermed gode erfaringer med dem også...
Jeg har de sidste par dage oplevet, at min kasterede hankat på lieg knap 2 år er blevet utæt..
Jeg har taget ham i at sætte sig til at tisse alle andre steder end i hans bakke...
3 gange her til morgen måtte jeg løfte ham op og sætte ham ind i bakken, hvor han jo hører til, når han skal tisse.. noget han godt ved.
1 og 3 gang kom der ganske få dråber ud, men gang 2 nåede han at tisse en del på min ridejakke..
Han hverken piver eller virker anderledes i humøret, hans appetit er ganske som den plejer..
Min første tanke var, om han kunne have udviklet urinvejs infektion, men burde han så ikke klage over smerter? og han kom også af med en del urin over jakken..
Den anden dag opdagede jeg, at han havde tisset på den taske, hvor jeg har mit ridetøj, og hvor staldens katte måske har været i nærheden..
nogen bud på, hvad der mon sker med Anton? kan en kat på 2 år, der har været kastereret i 1,5 år, pludselig få trang til at beskytte teritoriet? Han bor sammen med sin søster, som også er sterilliseret, og hun kan fint gå på bakken, som hun skal..
De er som killinger opvoksen på Pronature killinge foder, og da vi overtog dem, gik vi over på hills.. da der var udsolgt sidste gang vi købte, købte jeg en pose med pronature til voksne katte.. kan det have noget med det at gøre?
De har desværre også en uvane med at få en pose whiskas til deling hver dag.. de her små portionsposer..