Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrevelfærd - kød
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 18:18

Jeg synes ofte jeg står i supermarkedet og helt mister lysten til at købe kød, ved tanken om koens/grisens/hønens fortid. Der må da findes masser af alternativer!

For nylig var her en tråd med kød fra noget kvæg, som voksede op med velfærd som høj proritet. Inspireret af dette tænkte jeg, at det kunne være en god idé, med en tråd hvori man skriver hvis man kender til steder man kan købe kød "med god samvittighed". Evt noget, som kan bestilles på nettet.

Håber at høre fra nogle kloge ænder

Tina
- Ejer af verdens skønneste "muskelhund"

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man googler
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 20:22

kan man finde alle mulige gårdbutikker med frilands dyr - det er for mig ligeså fint som øko - og så støtter man sit lokalsamfund

Har for nyligt købt 5 kg oksekød for 250 kr på Thorsøgård på Sydlolland. Næste tur gå til Saxenhøj Psykiatriske Bosted hvor de har økologiske dyr. Og ligeså snart jeg får tid til det skal jeg til Stubbekøbing hvor Kirkehøjens Limousine har frilands gris, kylling, and og ko.

Aldrig aldrig mere købe kød i supermarkeder, det er mit mål. Øko går dog stadig an, eller frilands :-)

Men mange gårdbutikker kører jo selv deres dyr til den lokale slagter, og det tænker jeg i den grad mindsker stress hos dyrene. Det er deres ejere der kender dem der læsser dem og følger dem hele vejen. Stress får de - men jeg håber lidt mindre på denne måde :-)

Kan i øvrigt varmt anbefale Blanshovedgårds økologiske lam og får - og økologiske lamme og fåreskind, de er bare LÆKRE.

Mvh Louise og Skjalda fra Meldgården

Mor til smukke Sigrid

31.07.08

Må jeg leje din foldrenser?? - skriv en pb.

0
0
Svar på denne tråd

tina (cr)
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 20:40

Jeg har også mange gange stået og gloet ned i køledisken, og overvejet et liv som vegetar !

Jeg er dog kødæder og har fundet andre veje en brugsens køledisk.

Vi har hvert år 3-4 grise gående frit i baghaven, noget af det spiser vi selv,andet bytter vi til lam eller oksekød. Det der er tilbage kaster vennerne sig over og nærmest overbyder hinanden. Morsomt.

Jeg ved godt at det kun er landboere forundt at have slagtedyr i baghaven, så her er en hjemmeside hvor ordet velfærdskød står i menuen.

www.gaardbutikker.dk/gaardbutikker/

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 23:32

Jeg bor i byen. Har ikke adgang til bil og ikke engang en scooter, så det er noget nær umuligt at købe kød fra gårdbutikker, og ordentlige slagtere (Dem, der slagter selv, og VED hvad, de har i køledisken)

Så jeg lurer da oxo på noget online halløj.

VH Pernille

Slår man ned blandt en flok hunde, hyler den, der bliver ramt

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 19:52

Tusind tak for gode input! Super med nogle links, Wettergren

Kunne i princippet nok have et par grise i baghaven, men tror nu nok at vores naboer (og hunden) ville glo lidt

Tina
- Ejer af verdens skønneste "muskelhund"

0
0
Svar på denne tråd

veganisme
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 21:09

Der er skam et meget lækkert, sundt og miljørigtigt alternativ, nemlig Vegetarisme :D

Det findes såååå meget alternativer til kød, at der ingen grund er til at spise det - Og uden det, så har din samvittighed det en del bedre ;)

Læs evt. mere her: www.anima.dk .. Hvor du også kan bestille et gratis vegetarisk starterkit :D

-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider