Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Livsforsikring.. Hvor tit har i...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 21:52

Hejsa HN.

Jeg sad og tænkte på hvor mange af jer der har haft brugt jeres livsforsikring og ikke jeres uanvendelighedsforsikring?

Og i hvilken situation, altså en akut skade, en skade der strider imod dyreværnsloven, er hesten død af alderdom eller er den død akut før dyrlægen har kunne aflive den?

Dette fordi jeg selv var ude for at skulle bruge min livsforsikring i går :(

//Siv

Alis af Østerholm og Søgårdens Irish Spring :'(

R.I.P. d. 27/3-2008 og 30/9-2009

Elskede og savnede!

To små stykker af himmelen.

Hvis du ikke kan stå frem som et godt eksempel,

så SÆT dig ned!

0
0
Svar på denne tråd

ævsen....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 23:06

Uha, det var da rigtig sørgeligt

Måske du kunne skrive din egen erfaringer - gik forsikringen igennem med det samme uden problemer?

Jeg har aldrig haft brug for at bruge min livsforsikring... Min gamle hest blev old-gammel, så gammel, at vi til sidst selv valgte at sige stop, mens hun stadig var i rimelig stand. Hun var stadig førerhoppe på folden, men havde efterhånden mistet en del tænder, var svær at holde huld på og var efterhånden blevet temmelig stivbenet Det var en fin og god slutning for hende og os på det tidspunkt, hvor hun rejste videre.

Min nye er efterhånden blevet 13år og er heldigvis stadig frisk og rask, men jeg er da faktisk også lidt interesseret i at finde ud af hvordan folks erfaringer med livsforsikringer er.

Hilsen

Majbrit

~ Søger part til min 13-årige DV-hoppe, Rosinante ~

Opstaldet meget centralt i Århus, 500kr

Se præsentation for annonce

0
0
Svar på denne tråd

puh ha
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 23:34

Det har jeg desværre prøvet... Og det var slet ikke rart...

Min gamle hoppe lagde sig fast i boksen og fik benet igennem tremmerne... Hun havde ligget og kæmpet for at få det tilbage inden det blev opdaget og skåret fri.. Det medførte at hun brækkede benet og dr dyr fik hende aldrig på benene igen, selvom hoppen prøvede blev hun ved med at vælte og endte med indre blødninger pga hendes mange fald og gik i chock... Det var en væmelig dag.! Hun blev aflivet i henhold til dyreværnsloven...

Suk.

0
0
Svar på denne tråd

jeg får brug for min
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 23:35

livsforsikring inden længe, da min gamle hest har været klappehest i ca 5 år pga slidgigt i en bagkode, det sidste år på smertestillende medicin, så jeg har af forsikringen fået lov at aflive ham når jeg kan få taget mig sammen, jeg skal bare ringe derind. han får medicin for ca 900 kr om måneden og heraf betaler forsikringens sygedækning 650 kr retur.

jeg regner jeg vil gøre det her inden det bliver for koldt.han virker ellers frisk og glad med godt mod på livet.

men hold op hvor har jeg svært ved at sige stop.....

hesten er KUN livsforsikret og sygeforsikret, har valgt at holde ham så længe han har det godt, selvom han får medicin dagligt, det har ingen bivirkninger givet selvom det kan udarte sig i mavesår osv...især når han er på fuld dosis og så længe.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 00:34

udbetalt livsforsikringen på min hest, som blev aflivet den 27/8-08.

Men havde mine dyrlæger ikke taget over og kæmpet min sag, havde jeg ikke fået en reje, jeg var enorm ked af det og orkede ikke at tage kampen op, pengene gav mig jo ikke Chicco tilbage.

Begge dyrlæger bombaderede forsikringen med mail, telefon samtaler, scannings/røngtenbilleder.

Chicco fik en foldskade i venstre bagben og stod på 3 ben, han havde en miniskenskade og senerne der holdt bagknæet på plads var gået af ved vedhæftningen, han havde store smerter, fik smertestillende til 900 kg hest, han vejede 700 kg, på trods af alt det smertestillende medicin stod han bomstille og svedte så vandet drev, han mistede ædelyst og ville kun drikke hvis spanden blev holdt hen til ham, så han ikke behøvede at flytte sig.

Forsikringen ville have at jeg skulle lade ham stå i 14 dage mere for at se om der blev nogen bedring, dyrlægerne sagde at han ikke ville blive bedre og at de ikke kunne smertelindre ham mere end de gjorde.

Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se på at Chicco led så meget, uden at jeg var i stand til at hjælpe ham, så jeg valgte at sk*de på forsikringen og give ham fred.

Mit held var så at dyrlægerne begge syntes at forsikringens krav var så urimelige overfor Chicco, at de valgte at blive ved med at kæmpe videre med dem efter Chicco var aflivet, så efter noget tid jeg fik pengene udbetalt.

Chicco var liv/sygeforsikret.

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 07:04

Tusind tak for alle de fine svar.. Og flere må hellere end gerne slutte sig til.

Vi har ikke fået alle papirene igennem til forsikringen endnu.

Men Irish blev fundet død på folden med en brækket nakke.

Hun er stejlet og er så væltet bagover ned i halmhækken og har ramt en kant på vejen ned, så hun var død på stedet og blev fundet under en halv time efter.

Det var sgu hårdt ikke at nå at sige farvel til sin bedste ven..

Jeg blev hentet på arbejdet og kørt derud. Og hold op hvor er folk bare hjælpsomme når man pludselig står i en rigtig svær situation.. :)

//Siv

Elskede og savnede!

så SÆT dig ned!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 08:33

Jeg har desværre haft brug for den en enkelt gang for ca. 5 år siden. Hesten døde af tarmslyng.

Der var slet ingen problemer med forsikringsselskabet. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 09:25

fået 3 livsforsikringer udbetalt.

1 pga slinger for mange år siden.

Werners mor for 7 år siden pga. tarmslyng.

Og for 4 år siden blev min hest ramt af et lyn.

Om 14 dage skal jeg have en aflivet, men den tager forsikringen ikke. Hun er ikke dårlig nok.

Karin

Hoppeføl efter Estebann xx morfar Parlør født 24.04.09, sælges

0
0
Svar på denne tråd

Har to gange
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 11:21

haft brug for forsikring og begge gange var det livsforsikring.

Den ene gang et brækket ben (spark på fold) og den anden gang nogle sår på et ben der udviklede sig helt forfærdeligt med koldbrand så hesten måtte aflives efter en uge.

Det var desværre kun den ene af dem der var forsikret.

Jeg har aldrig haft brug for en uanvendelighedsforsikring og har kun tegnet en dengang jeg kun havde een hest.

Jeg har primært hopper af topafstamning så nogen skader vil stadig tillade dem at gå som avlshopper.

Uanvendelighed er alt for dyrt når man har mange heste.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Livsforsikring
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 11:55

Jeg fik udbetalt livsforsikringen på min gamle hest i maj i år.

Forløbet startede i februar 08, hvor hesten første gang var urengående på et forben ved ridning. Efter 3 ledbehandlinger, Irap, genoptræning på vanløbeband, special sko, back on track og jeg kunne blive ved, var hesten rengående. Jeg genoptrænede meget skånsomt, og fordoblede næsten den af dyrlægen anbefalede genoptræningsperiode.

Hesten får i boksen et lille sår på det ene bagben, og da hans immunforsvar var meget langt nede efter alle de tidligere nævnte behandlinger, hævede det op. Han blev motioneret for hånd i stedet for, da jeg ikke ville ricikere noget. Men en uge efter er han pludselig akut halt på det dårlige forben. Det bliver værre og værre for hver dag der går, og lige meget hvor meget smertestillende dyrlægen ordinerer har det ingen virkning på haltheden. Til sidst orker han ikke længere at vende sig i boksen når man kommer, og enten ligger ned eller står på det samme sted hele dagen.

Han skal efter forsikringens henvisninger stå over to måneder, før der kan være tale om aflivning hvor livsforsikringen kan blive udbetalt (han var ikke uanvendeligheds forsikret).

4 uger efter den akutte halthed startede, mener dyrlægen heldigvis også, at det ikke længere er etisk at lade ham lide. Han bliver kørt ud på dyreklinikken til et sidste check. Vi har i forvejen besluttet at lige meget hvad konklusionen fra forsikringens side er, skal han aflives samme dag. "Heldigvis" viser de nye røngtenbilleder, som ellers hidtil har været fejlfrie, at hovledsbetændelsen som han startede behandling for i feb 08, var blevet kronisk. Han havde gået med såler under skoene, og tilsidst kunne han dårligt gå 10 meter uden pause. Da skoene blev pillet af til røngten, måtte dyrlægen som han normalt var panisk angst over for gå bagved og nærmest hjælpe ham ud af røngten rummet hen til boksen.

Han blev den dag aflivet i henhold til dyreværns loven, uden yderligere problemer med forsikringen.

Vi oplevede at få utroligt mange modstridende oplysninger fra forsikringsselskabet. Den ene mente hesten absolut ikke var syg nok til at blive aflivet, og den næste at den skulle væk med det samme. Vi havde allerede den dag taget en beslutning om at han skulle væk lige meget hvad. Men havde som dokumentation taget video af ham, så vi havde noget at arbejde videre med. Det vigtigste var at hesten ikke skulle lide et sekund mere på deres bekostning.

Hilsen Sara

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 17:21

Har een gang haft brug for min og det var min tidligere hest. Den var blevet akut syg og stod på Landbohøjskolen og var igang med at forbløde, så den blev aflivet i henhold til dyreværnsloven. Og ingen problemer med forsikringen.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

hesten blev kørt ned
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 17:23

jeg har endnu ikke haft behov for min uanvendelighedsforsikring (heldigvis) men for 2 år siden blev min gamle hest påkørt og døde efter 3 timers operation...

Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 17:42

... heldigvis aldrig haft brug for livsforsikringen.

Monty blev aflivet på uanvendelighedsfrosikringen og Dibber var ikke forsikret.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 17:53

Fik livsforsikring udbetalt på min hest. Han havde et langt forløb med mange kolikanfald, en mild tarmslyng og indlæggelse. Da han efter ALT var prøvet fik kolik igen, fik jeg nok (fordi jeg kunne mærke at han havde fået nok) og valgte at få ham aflivet. Forsikringen dækkede uden problemer.

Tina
- Ejer af verdens skønneste "muskelhund"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg føler med dig..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 18:33

Siv, jeg var selv ude for det samme for 2 et halvt år siden, med min smukke Gurkha..

Jeg fandt ham selv død på marken, hvor han var opstaldet troede de at jeg havde flyttet ham, de havde fundet hans grime på folden og der var ingen spor af ham, så den store eftersøgning blev sat igang, politiet blev kontaktet, dog uden held..

Da min veninde og jeg gik en runde på folden op og ned af bakker og for at kigge langs hegnet fandt jeg ham, liggende med hoved/halsen ind over hegnet, kvalt.. :( det er nok det værste jeg nogensinde har oplevet..

han må være faldet og er så kommet ind over hegnet og har hængt fast.. Han havde ligget i lidt over et døgn før jeg fandt ham.. Da daka hentede ham, kunne jeg se at han havde kæmpet for det, da der var store skrabe mærker på jorden omkring ham.. :(

Jeg er dog så heldig at jeg blev tilbudt at købe hans søn året efter, Øffe (Leve Livet) som jeg naturligvis har idag også, han skal aldrig videre herfra.

og skal det siges at han ikke var forsikret, men det er hans søn blevet. :)

Så uden tvivl jeg føler med dig.. Stort knus og varme tanker herfra. :)

Øffe. <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 21:20

Tusind tak for alle de svar :)

Jeg kan se at det ikke er mange der har "fundet" deres heste efter de var bortgået..

Nøj hvor er det hårdt ikke at nå at sige farvel.. Men hesten bliver bare revet ud af armene på en og jeg kommer virkelig til at sige godnat til min fremtidige hest en ekstra gang før jeg går..

Jeg håber det bare går glat igennem med forsikringen, vi har al den dokumentation man næsten kan have. Billeder, dyrlægen var der efterfølgende og vidner til hvordan de fandt hende..

//Siv

Elskede og savnede!

så SÆT dig ned!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider