Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Amager går i stå
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 19:20

Som overskriften hentyder går Amager i stå i morgen....Grunden er Obamas ankomst til Danmark.

Jeg har som sådan ikke noget problem med hverken manden eller hans grund til at være her. Det jeg har noget imod er alt den påstyr der skal være på grund af han skal være her i 5 timer.

Det er selvfølgelig en nødvendighed at have en forhøjet sikkerhed omkring Obama, men jeg synes det her er blæst op i det fuldstændig sindsyge niveau.

Jeg har følt mig "tvunget" til at arbejde hjemme i morgen. Broen til Sverige lukker mellem 7.30 og 8.30 - dette vel og mærke hvis tidsplanen holder. Den lukker både for biler og toge, så det der med at tage de offentlige transportmidler eller alternative ruter den holder ikke med mindre at den alternative rute er Helsinborg-Helsingør? Eller måske en tur til Ystad derfra til Rønne og så fra Rønne til Køge og derfra til Advedøre holme?

Tager jeg nu toget inden den formodede tid for lukning, jamen så er jeg så strandet på Ørestaden, for den bus jeg plejer at tage er omlagt, og starter i morgen fra Friheden St. i stedet, det er jo også lige i nærheden....eller noget!

Nå det transportmæssige så lige er i kaos kan man altid tage fat på det næste fuldstændig sindsyge - de miljømæssige aspekter. Det er helt fair nok at manden skal have en sikret bil at køre i, og det er absolut også ok - ifølge min mening - med følge biler, men den bil han skal køre i kører 3km/L og det er måske lige overkill nok at hans følgebiler er fløjet ind fra USA, dette til et besøg på 5 timer??? Den ene af hans følge biler kan åbne taget og med en eller anden form for våben affyre 3000 skud i minuttet, jamen det får de også brug for - jeg ved alt kan ske, men det der lyder jo som noget der er taget ud af en dårlig action film?

Og når manden så skal hjem igen, jamen så lukker vi broen igen, igen i en time, og tiden er 11.30-12.30 - hvis altså ikke tidsplanen skrider. Hvordan skulle vi almindelig dødelige få at vide om tidsplanen skrider???

Så alt i alt vil jeg indrømme jeg er træt af det her, og jeg frygter virkelig hvordan tingene vil foregå til klima topmødet i december. Jeg overvejede om man kunne anmode om flytning af mødet til Herning Messehal, dette vil give en ligevægt i problemerne mellem landsdelene.

Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver dig fulstændig ret....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 19:32

Det er da SÅ latterligt at komme og vise fanen i 5 timer og så skal DK vendes på hovedet....

Hvad sker der lige for tv i aften??????

Hvad laver alle politikerne til det møde? Vi skal jo ikke have OL i DK i 2016....

Hvorfor skal alle køre i kæmpe biler...?

Nej nej... bare fordi der sker noget så skal politikerne vise fanen og deres bedre halvdel....

Jeg føler med dig og dine transportproblemer... Godt jeg kan cykle til skole i slagelse....

Hilsen Helle - Nu med eget firma.....

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 19:50

Jeg takker også min chef mange gange, normalt er hjemme arbejde ikke noget vi gør det i, men han kunne godt se jeg ville kunne få lavet mere hjemme.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 20:08

Ja, jeg er også én af dem der bliver ramt på den offentlige transport..

Jeg plejer at tage øresundstoget til hovedbanegården for at komme i skole. Dette kan jeg så ikke i morgen, da de jo lukker det hele Så enten skulle jeg tage toget kl. 7 (tager det normalt 7.48) og risikere at det ikke kommer (de udebliver tit!) eller blive hjemme? Jeg kan så heldigvis køre med min mor på arbejde og tage bus derfra, men vi aner ikke hvor lang tid det vil tage (hun arbejder på amagerbro).. Der er jo sikkert totalt kaos da MOTORVEJEN jo også bliver lukket

Og nej, jeg kan desværre ikke cykle, ellers havde jeg så sandelig gjort dette!

Ved slet ikke hvordan jeg skal formå at komme i skole til december?

Frk. Louise
Jeg er 100% mig- for hvem skulle ellers være det :p
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 20:21

Ja alt bliver kaos, og ingen ved hvor lang tid eller hor lidt/meget der er lukket på nogen måde. Så jeg tror at i morgen er det næsten tilladt at komme for sent på arbejde/i skole hvis man bliver berørt af dette

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 20:40

Ja, jeg regner med at vækkeuret hellere må ringe kl. 5 istedet for kl 6... jeg bor i Slagelse og arbejder i Dragør, så jeg vil gerne igennem motorvejen inden de lukker den (og lur mig om ikke også alle andre har fået den snedige ide, så vi er sikkert rigtig mange rigtig tidlig på køge bugt....suk).

Det er noget pjat!

Louise

- Til hest igen

0
0
Svar på denne tråd

3 km/l biler
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 08:00

Det er garanteret en pansret bil, der er tung som bare pokker- det kræver godt med brændstof.

Forresten kører lastbiler altså heller ikke langt på literen- og dem er der mange flere af...

---

Og glem ikke at Danmark nu er med i en Oprah-udsendelse- PR for milioner, der er noget bedre end faderløse-spædbørn-på Youtube. ;-) Wee! :-D

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Det lader til...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 08:32

... at det fint er lykkedes for de af mine kollegaer der bor på Amager at komme på arbejde. Et par stykker af dem er kommet lidt før tid - men frem det kom de :-)

Så HELT umuligt var det vist ikke ;-)

Men jeg kan da godt se at det er ufedt at må stå op kl 5 - det gør jeg hver morgen, så jeg VED at det ikke er sjovt.

I øvrigt enig med xtiny - dette giver langt mere og bedre reklame end "Mor Karen" på Youtube!

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

dragør
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 09:03

Min mand er kørt fra Dragør og skulle til Greve.

Han er kørt kl bæ i morges og først her kl 9 er det lykkedes ham at komme ud af øen.

Han har prøvet alle veje, men der var intet at gøre.

Det synes jeg er lige i overkanten, så bør politiet oplyse at øen er lukket helt.

Evt i lokalnyt.

Har tjekket deres afspæringer på nettet og via tv.

MEn der er vi ikke inddraget

Mvh

Lisa

Med den nye mule wandolf..

En fantastisk mule..

0
0
Svar på denne tråd

Obama til KBH
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 09:49

har absolut heller intet imod Obama men det der med at skulle affyre 300 skud fra en bil?? det er da helt hul i hovedet??

nok er det USA's præsident der kommer til landet, men det må da være nok at han kører i en panseret bil??

men

synes nu der var mere "hurlumhej" da vi havde besøg af GB for nogle år tilbage.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

om ikke andet
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 09:50

om ikke andet kommer præsidenten til DK på en dag hvor vejret viser sig fra den bedste side :)

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

Vejret er sgisme ikke for godt...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 11:46

Byger med hagl og regn, og det er p*ssekoldt...

Jeg har været syg den seneste uge og lidt mere, og skulle egentlig have været på job i dag, men er blevet hjemme. Jeg kaster op ved den mindste mad her til morgen, og tynd mave den anden vej - så jeg skal ikke nyde noget af at smitte mine kollegaer...

Desuden er min arbejdsplads belejret af politiet indtil i morgen, så vi er blevet opfordret til at arbejde hjemme alligevel... Skulle jeg have været afsted, så var jeg formentlig sprunget på cyklen, og holdt mig fra de lukkede dele af byen.

Men ikke om jeg fatter det mediecirkus der kører

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

det lykkedes
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 14:19

Det lykkedes at komme på arbejde. Jeg kørte kl kvart i kvalme, så jeg kom igennem til Amager inden, at motorvejen blev spærret af. Dog var politiet klar med maskinpistoler ved afkørslen ude ved Tårnby .

Louise

- Til hest igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider