Som overskriften hentyder går Amager i stå i morgen....Grunden er Obamas ankomst til Danmark.
Jeg har som sådan ikke noget problem med hverken manden eller hans grund til at være her. Det jeg har noget imod er alt den påstyr der skal være på grund af han skal være her i 5 timer.
Det er selvfølgelig en nødvendighed at have en forhøjet sikkerhed omkring Obama, men jeg synes det her er blæst op i det fuldstændig sindsyge niveau.
Jeg har følt mig "tvunget" til at arbejde hjemme i morgen. Broen til Sverige lukker mellem 7.30 og 8.30 - dette vel og mærke hvis tidsplanen holder. Den lukker både for biler og toge, så det der med at tage de offentlige transportmidler eller alternative ruter den holder ikke med mindre at den alternative rute er Helsinborg-Helsingør? Eller måske en tur til Ystad derfra til Rønne og så fra Rønne til Køge og derfra til Advedøre holme?
Tager jeg nu toget inden den formodede tid for lukning, jamen så er jeg så strandet på Ørestaden, for den bus jeg plejer at tage er omlagt, og starter i morgen fra Friheden St. i stedet, det er jo også lige i nærheden....eller noget!
Nå det transportmæssige så lige er i kaos kan man altid tage fat på det næste fuldstændig sindsyge - de miljømæssige aspekter. Det er helt fair nok at manden skal have en sikret bil at køre i, og det er absolut også ok - ifølge min mening - med følge biler, men den bil han skal køre i kører 3km/L og det er måske lige overkill nok at hans følgebiler er fløjet ind fra USA, dette til et besøg på 5 timer??? Den ene af hans følge biler kan åbne taget og med en eller anden form for våben affyre 3000 skud i minuttet, jamen det får de også brug for - jeg ved alt kan ske, men det der lyder jo som noget der er taget ud af en dårlig action film?
Og når manden så skal hjem igen, jamen så lukker vi broen igen, igen i en time, og tiden er 11.30-12.30 - hvis altså ikke tidsplanen skrider. Hvordan skulle vi almindelig dødelige få at vide om tidsplanen skrider???
Så alt i alt vil jeg indrømme jeg er træt af det her, og jeg frygter virkelig hvordan tingene vil foregå til klima topmødet i december. Jeg overvejede om man kunne anmode om flytning af mødet til Herning Messehal, dette vil give en ligevægt i problemerne mellem landsdelene.