Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mexicansk mad
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 20:30

Hej ænder..

Ja mine forældre har besluttet sig for at komme og spise imorgen, hvilket i sig selv er hyggeligt nok

Nå men de vil så gerne have nachos til forret - og jeg er fuldstændig på bar bund mht. hovedret og dessert, da jeg gerne vil have det passer sammen.

Jeg synes ikke tacos eller tortilas passer dertil.

Og det skal helst være nemt at lave - for mine evner i et køkken er ikke helt i top

{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd

Bøffer, mexicanske i fad
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 09:33

Dette er en hovedret, nem at lave og min familie syntes det smager MUMS

www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/ visopskrift.php?id=14738

Sara

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 11:55

Ellers kan jeg måske hjælpe Gitte.. :)

Jeg har ofte lavet noget tortilas fyld, som også sagtens kan bruges til Ris.. Og det er NEMT..

Steg noget kylling som du har skåret i strimler eller tern, og hæld så et glas salsa over, og nogle spsk fulde cremefraice..

Vupti lækker cremet mexikansk inspireret salsaret..

- Husk at vælge en mild eller medium, så din mor ikke går i koma, hehe!! ;)

Mexikanske desserter er jeg ikke gode til, synes altid det er noget med likør, rosiner og nødder.. Men, ellers er noget is jo altid lækkert, feks med cookies eller et stykke varm chokolade kage/muffin..

Held og lykke med det..

Knus...

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Tilbyder fra okt 09 billig fuldpension af 2'er pony el. derunder, som evt er skadet eller du bare ikke nænner at skille dig af med.

Skriv og hør nærmere ...

0
0
Svar på denne tråd

Er det vigtigt med 3 retter?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 12:39

Ellers er bygselv nachos nemt, overskueligt og rigeligt.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 12:54

Hej!

Mit forslag ville også være noget lækker risret til hovedret, tikka masala kan anbefales, det er sådan et "glas" sovs som du blander med kylling og serverer med ris og evt. nogle grøntsager, dampede bønner, broccoli og gulerødder. Tilbage til sovsen - så er den faktisk meget lækker og samtidig billig. Jeg kan ikke lige huske producentens navn men spørg i Føtex el. Bilka der har de det ihvertfald, og det staves som skrevet ;)

Til dessert ville det da være perfekt hvis du lavede pandekager med is og frisk frugt :) Frugten kan du jo skære i forvejen, og pandekagerne lave i forvejen, eller købe de færdiglavede som bare skal varmes, de er altså helt okay synes jeg!

Hilsener Mie

Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!

0
0
Svar på denne tråd

Til hovedret...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 13:20

... kunne jeg finde på en god chili con carne (husk chokolade og kanel, for den rigtige smag).

Til dessert ville jeg synes at det var godt med tequilaflamberede mangoer og med en god (gerne hjemmelavet) vanillieis til.

Til mangoerne:

Skær mangoerne ud til mundrette bidder.

Smelt lidt smør på panden og læg mangoerne på

hæld lidt sukker over og en sjat tequila - sæt ild til tequilaen.

Sluk med en sjat appelsinjuice og lad saften koge ind til sirupsagtig konsistens

Gentag evt. sukker-tequila-slukning-indkogning en gang eller to - efter smag og mangostykkernes størrelse (de skal ikke være udkogt)

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 14:07

Tak for alle forslagene..

Jo tak Ditte.. Det bliver til noget ris med kylling i strimler i noget salsa sovs næsten som skrevet :p

Og til dessert bliver det pandekager med is ..

Jeg ville dog selv have lavet salsa sovsen, men hun synes det var nemmere med noget købe salsa.. Selvfølgelig i mild eller var det medium :D

{Gudde'licious}

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 16:52

Bon apetit.. :) Jeg synes også det er meget lettere med "færdig" salsa og faktisk også det bedste.. Jeg har forsøgt mig med "lav selv" salsa, og det synes jeg bare aldrig blev helt så godt.. Lyder lækkert med pandekager med is, MÅ JEG OS KOMME?

;)

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Tilbyder fra okt 09 billig fuldpension af 2'er pony el. derunder, som evt er skadet eller du bare ikke nænner at skille dig af med.

Skriv og hør nærmere ...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 17:22

Det må du lige ringe og høre fruen om :D Ellers ingen problemer.. hehe..

{Gudde'licious}

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider