|
|
| To års fængsel for misbrug af mindreårige |
| Forfatter:  |
Jean |
| Dato:  |
23-09-2009 07:38 |
|
Indsat fra nyheden To års fængsel for misbrug af mindreårige hestepiger:
En 32 årig mand fra Hornsherred er dømt for samleje og anden seksuel omgang med to piger på henholdsvis 13-14 år i 12 år begået i 1996-1998 Retten i Hillerød afsagde den 21. september dom i en sag, hvor en 32 årig mand var tiltalt for voldtægt og anden tvangsmæssig seksuel omgang med en pige på omkring 13 år. Forholdene var begået i perioden fra slutningen af 1996 til midten af 1998 og omfattede flere samlejer, oralsex og anale samlejer m.v. Forholdet blev anmeldt til politiet i januar måned 2008 og anklageskrift blev indleveret til retten i juni måned 2009. Tiltalte blev endvidere dømt for 3 tilfælde af anden seksuel omgang end samleje begået fra efteråret 1997 til foråret 1998 mod pigens lillesøster på dengang 12 år. Kilde: Domstol.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ej ! Danmark ! |
|
|
Det er jo - altså - 3 år ! Come on ! Det er jo til grin ! Stakkels piger !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja hvis det var sandt |
|
|
Hvis det der er skrevet var sandt, ja så ville det være alt for mild en dom. Men nu er det sådan at der ikke er helt rent mel i posen, ang. denne sag Syntes at det er alt for alvorligt en ting at pynte på sandgheden og håber at der er nogle der har rigtig dårlig samvittighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undrer mig.. |
|
|
Skal tilføje til nete's forsvar, at det hun skriver er rigtig.
Jeg vil ikke sidde og fortælle vidt og bredt om sagen her, for det er der ingen i sagen der fortjener. Men skal dog sige at alt det der har stået i aviserne er alt alt for overdrevet. Men kan tilføje, at denne mand ikke er dømt for "voldtægten" som der er beskrevet i alle aviser. Han er dømt for @!#$ med mindreårig. Og intet andet har noget på sig. Undrer mig i øvrigt over at folk synes det er spændende at debattere om denne artikel. Det er så gammel en sag, og var alt det der står i aviserne virkelig sandt, så ville jeg nok som offer, hvis jeg havbde været offer, have meldt det noget før.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at læse den anden tråd |
|
|
hele sagene er meget speget... Det kan da godt være han er en klam fidus, men man skal ikke dømme nogen for noget de ikke har gjort.
Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| link.... |
|
|
"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen" Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyntet på sagen??? |
Tulle 6 |
24-09-2009 15:27 |
|
Hvor ved I fra at der er pyntet på sagen??? kender I pigerne??? Lad være med at udtale jer om en sag som I ikke kender til. Der er IKKE pyntet på noget, tvært imod. Var alt kommet med, ja så tror jeg nok at debatten ville lyde lidt mere anderledes. Tænk på de stakkels piger, i stedet for at tage en syg person i forsvar. Små piger har ikke tankegang til at opfinde disse påstande, det skal være sket for at det kan komme frem, og tro mig... Det ER sket. Havde det været jeres børn, eller måske nogen I kendte, så ville I ønske ham hen hvor grisene selv ringer efter deres nummerplader. Døm ikke andre før I ved bedre. OG DET GØR JEG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kakkakak |
Asta ♥Isabella♥ |
24-09-2009 18:27 |
|
tulle6: Hvor ved du det så fra? 
Asta
>> You just can't live in that negative way... make way for the positive day! <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Troværdig |
Tulle 6 |
25-09-2009 12:29 |
|
Jeg kender alle parterne, og har fulgt sagen fra dag 1. Har personen som kørte forurettede til politiet siddende ved siden af mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen tillykke |
|
|
tillykke med det, ja så ved du jo præcist hvad er er sket for alle disse mange år siden nej det gør du nok ikke jeg går ikke ud fra at du har været tilstede under selve agten. Ingen udover de implicerede kender sagen i sin helhed alt hvad vi andre hører er farvet af den mund der fortæller det og hvilke præferencer man har, dine er man ikke i tvivl om. Jeg synes dette har taget overhånd og det er meget grimt at læse hvordan nogen mennesker totalt tilsidesætter al moral og bare slagter en person med navns nævnelse og selv digter videre på en historie de kun har fra andre. Kedeligt at man fra HesteNettets side ikke går ind og stoppe denne person hetz, manden kører sagen ved domstolene som er de eneste der kan og skal dømme den slags ting og som jeg har læst det er han ikke dømt for hverken voldtægt eller andre overgreb, men så er historien jo heller ikke lige så god og slibrig. Der er ikke noget som den slags historier der kan få folk op og til tasterne men forhold jer dog nøgternt til de kendte fakta istedet for at lade jer rive med af alt det som manden netop er blevet frifundet i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frifundet? |
|
|
Så vidt jeg ved, har manden fået to års fængsel for bl.a. seksuel omgang med mindre årige, så helt "uskyldig" er han jo så ikke, vel! En ganske grotesk sag, hvis det vitterligt har fundet sted. - Det kan ALDRIG blive børnenes "skyld", at en voksen indlader sig seksuelt med dem... Hvor er vi så henne!!!
Mvh. Lone
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du læser |
|
|
jo så det jeg har skrevet som en vis herre læser biblen, hvor står der at det er pigernes skyld ? Har jeg udtalt mig om at manden er uskyldig ? Ja han er frifundet for voldtægt samt alle de trusler der skulle have fundet sted i forbindelse med disse voltægter som retten så ikke finder belæg for. Er det iorden at have XXX med børn under 15, nej det er det ikke men hvor mange af jer når i husker tilbage på da i var 14 år har ikke løjet jer et par år ældre hvis situationen bød sig, ja jeg har gået på værtshus siden jeg var meget ung også for ung til at drikke i lovens øjne og aldrig er jeg blevet bedt om at vise nogen form for ligitimation, altså er jeg uden problemer blevet vurderet min. 3 år ældre end jeg var. Det jeg prøver at sige er, som retten ser det er disse ting sket med accept fra begge parter ellers havde det jo været voldtægt og i og med dette ikke er tilfældet så kunne jeg da nemt forestille mig at pigen har "glemt" at fortælle at hun faktisk ikke var "lovlig" fordi det der måtte komme var lidt mere interessant. Jeg tror ikke der er så mange der husker at få forevist gyldig legitimation inden de har xxx med et andet menneske hverken som kvinde eller mand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567889 |
|
|
SÅ fordi du har løjet tror du alle andre også har.. SUK tyv tror hver mand stjæler.. Søgerligt..Og har desuden intet med sagen at gøre, om så alle mænd i hele landet har gjort det kan jeg ikke se hvad det har med sagen at gøre. Nu er der jo hellere ingen der siger han har voldtaget dem, så vi holder os til facts- at manden har haft s.ex med børn, og lad nu vær med at skrive 14 når der rent faktisk også var en på 12år. èn gang er en fejl flere gange er dumhed. Hvis i mener tråden er ude af kontrol selvom der intet navn er nævnt så skriv til moderatoren, for min holdning til dette ændre i ikke..
NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt. Some call it arrogant I call it confident 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja bliv da |
|
|
endelig personlig, du kender ikke mig og tak for det, du kan mene om sagen hvad du vil jeg kunne ikke være mere ligeglad, men at du kalder mig løgner fordi jeg prøvet at illustrerer hvor svært det kan være at se hvor gammel en pige på 14 år det er fortæller mere om dig end om mig. 14 og 12 det der har stået i det materiale jeg har læst beklager hvis det falder dig for brystet, det er søsteren der er 12 år og hun har mig bekendt ikke haft xxx med personen. Som skrevet flere gange men som du og andre åbenbart ikke evner at forstå så er dette ikke ment som et forsvar af xxx med børn, men der er flere ting der spiller ind i disse sager og ting er måske ikke altid som de bliver blæst optil både herinde og i tabloid pressen, per definition vil man åbenbart hellere æde dette råt istedet for at forholde jer kritisk til det, det er synd, jeg håber ikke alle er lige så naive at de tror på alt hvad de læser i pressen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567889 |
|
|
Det var dig selv der lade eksemplet ud;) Jeg fulgte sådan set bare op men hvis du ikke har løget om din egen aldre, hvorfor så smide det spørgsmål ud som det er hverdagskost? Hvad bygger du det på?
Citat: Er det iorden at have XXX med børn under 15, nej det er det ikke men hvor mange af jer når i husker tilbage på da i var 14 år har ikke løjet jer et par år ældre hvis situationen bød sig
Kan til din information sige at jeg som 14 årig havde en kæreste på 14. Jeg gik ikke rundt og fortalte usandheder om min aldre for at score ældre mænd, og finder det frastødende at nogle åbenbart mener det er normalt. Så dit generaliserende spørgsmål finder jeg langt mere personligt.
Du skriver igen at du ikke forsvare personen, det gør JEG hellere ikke så hvad er det du vil frem til? Ja vel skal manden beskyttes for usandheder og tro mig det skal retten nok tage højde for, Men fortæl ikke folk at de ikke må danne deres egen mening omkring dette. Du snakker om ting der blæst op min negative indstilling er udelukkende baseret på at han har haft @!#$ med børn. = facts.
Det er så ømtålt et emne og næsten det eneste der kan samle alle dansker. Manden er voksen HAN har ansvar for at vide hvad han springer i seng med. Man må håbe at han er klog nok til ikke fortæller hvorfor han sider inde i et evt fængsel.
NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt. Some call it arrogant I call it confident 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JeanneSMadsen |
|
|
Er der nogen her, der ikke kan læse må det da vist være dig! Der står meget tydeligt i domsafsigelsen, at manden bl.a. er dømt for "anden tvangsmæssig seksuel omgang med en pige på ca. 13 år." At du drager paralleller mellem disse piger og dig selv, - fortæller vist mere om dig som person, end dem! Jeg kan på ingen måde have respekt for mænd, eller kvinder for den sags skyld, som ikke kan holde fingrene væk fra mindreårige... Uanset, hvor "voksne" (indladende) de så mener at disse børn har opført sig!
Mvh. Lone
Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|