Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Landbrugsregnskab.... hvor?
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 08:59

Ja jegg er under uddannelse til jordbrugsteknolog og vi har produktionsøkonomi på skemaet.

Mit problem er at vi skal analysere et regnskab fra en landmand, men jeg har vitterligt ikke kunne finde en der vil lægge det frem fordi det ser så dårligt ud for tiden...

Jeg har skrevet til Gefion, nordjysk landboforening og agrovi. ingen svar.... :-(

Jeg har talt med 5 landmænd og det kan naturligvis holdes hemmeligt hvem det er og hvor det er gården er.

Hvem kontakter jeg???

Er der nogen af jer der ligger inde med et sådant regnskab jeg må analysere på. Det kommer naturligvis ikke længere end til de 10 jeg studerer sammen med. og navn og adresse an naturligvis holdes hemmeligt hvis det ønskes....

Hvad pokker skal jeg gøre....???

Hilsen Helle - Nu med eget firma.....

0
0
Svar på denne tråd

ring til dem
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 09:05

Jeg synes du skal ringe direkte til nogle konsulenter hos landboforeningerne.

Jeg sidder selv i Gefion, og hvis du har skrevet et brev, lander det sikkert hos nogle ledere, hvor det aldrig kommer videre.

Så gå på nettet og find tlf. nr til nogle af deres konsulenter og spørg dem. De kender landmændene personligt, og ved hvem der muligvis ville synes det var ok

Sender dig lige en pb med nogle navne

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke bare
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 10:45

lave analyse på et gammelt regnskab??

Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Jannej
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 10:55

Ja... gud må vide hvorfor...?

Men det må vi ikke....

Det skal være up to date... Men jeg tror at Lukiluke har hjulpet mig på vej...

0
0
Svar på denne tråd

Så har jeg....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 12:02

fået løst mit problem.

Ringede til en konsulent jeg havde skrevet en e-mail til og han sagde... "nåe... det er vist dig der har sendt mig en mail... Ja jeg har ikke haft tid til at svare dig - synes jeg."

men ligepludselig havde han tid til at hjælpe og ringe til et par landmænd....

Ja ja.... Det er trods alt sådan en som mig de skal ansætte om 10 år............. Hvorfor så ikke lige hjælpe - eller bare svare på min mail...

Nå men en happy ending.....

0
0
Svar på denne tråd

farvet.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 12:18

Nu er jeg naturligvis farvet af at sidde på den anden side at skrivebordet - men der kommer dagligt MANGE mails til alle her, og når der samtidigt er tralvt bliver nogle mails altså gemt til senere og desværre engang imellem også glemt.

Det er jo naturligt at man i en travl hverdag prioriterer ens landmænd højest - og de må også vente på svar!

Det er altid smart at ringe og på den måde bliver personliggjort for dem man ønsker hjælp fra. Ellers bliver man desværre hurtigt endnu en i bunken

Desuden er det jo oftes ikke konsulenterne der tænker over ansættelsesproblemer om nogle år - ham der hjalp dig tænker dog ofte over at skulle hjælpe os nye (og tak for det!)

Håber du kan bruge regnskabet, og ellers kan du sagtens ringe og spørge - har endnu ikke oplevet at han ikke har taget sig tid til at hjælpe - på trods af mange timers ugenligt arbejde med landmænd på røven

0
0
Svar på denne tråd

Lukiluke
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 12:28

Ja jeg ved det godt....

Det var som sådan heller ikke et brokke indlæg (selvom det godt kunne lyde sådan ) men min tanke var at en mail kan han svare på når han lige har 5 min. en tlf. samtale kan være moget forstyrende... derfor skrev jeg en mail.

Ham jeg ringede til var så også ham jeg havde skrevet en mail til - så jeg har trods alt skrevet til den rigtige...

Han talte lidt ned til mig følte jeg, men ellers var han nu venlig, og har skrevet at jeg bare kan ringe hvis jeg har spørgsmål...

Må jeg spørge hvad dit daglige arbejde er, hvad du er uddannet og hvilken baggrund du har???

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 13:19

Det er helt i orden - synes bare jeg ville forsvare ham Han er nemlig super flink (det er ham jeg går til 99% af de gange jeg behøver hjælp)

Jeg er uddannet jordbrugsøkonom fra Landbohøjskolen, nu LIFE, Københavns universitet i foråret. Og har været ansat her som studentermedhjælper (volontør) siden sidste sommer, og blev så ansat som juniorkonsulent da jeg blev færdiguddannet.

Jeg arbejder som driftsøkonom, har endnu ikke egne kunder, men hjælper de andre (primært ham du talte med)

Lige pt. arbejder jeg med budgetter, strategiplaner, og sådan noget

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 18:52

Har du ikke nogle steder hvor du har været i praktik du kan spørger?

Sirid

*Heima á Sölvabakka...

*Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider