Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At købe vare i ikke EU land......?????
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 19:30

Hvordan er det lige, med det der told og skat, hvis man køber vare fra et ikke EU land?

Vi har tit købt foto udstyr i USA, men vi har som regl bedt om, at få det sendt til noget familie, som jeg har boende der over, også har de, taget det med her over.

Men hvis det nu er en forhandler der sender mig noget jeg har købt, skal jeg så betale noget ekstra for, at få det ind i landet, så som told - skat - moms - andet......?

Og hvad hvis det er en privat person, der sender mig noget, ska jeg så staidg betale noget, eller må de godt sende en en "gave"??

Er der nogle der kender alle de her regler, så kom endelig med jeres erfaringer.

Hilsen

Signe

Vi må ikke glemme Eros

www.heste-nettet.dk/forum/1/1936247/ 1936247/

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Fra firma
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 19:44

Skat og afgift hvis det bliver nupper i tolden.

Har selv bestil parfume hos strawberry... DET blev dyrt, heldigvis reklamerede firmaet med at man kunne få pengene igen for told og afgifter hvis det blev nuppet, så det var service der ville noget :-).

Privatpersoner ved jeg intet om....

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico (Der søger dygtig part, gratis, postnr.: 4241)

0
0
Svar på denne tråd

Ann-Rikka
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 20:04

Mange tak for svar, jeg har næmlig kig på en sadel i USA, og spørgsmåel er bare hvordan jeg får den hjem uden, at blive runeret helt.

/Signe

Vi må ikke glemme Eros

www.heste-nettet.dk/forum/1/1936247/ 1936247/

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 20:17

Det kan du ikke, faktisk alle pakker fra USA bliver kigget efter.

Alle varer over 200 kr. incl fragt, bliver belagt med told og moms.

Er du et firma kan du få dine ting sendt som vareprøver, så kommer der ingen afgift på, men så må varen heller ikke sælges igen.

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 20:20

Hej

Jeg kunne forstille mig, at du vil få en bøde, hvis du ikke oplyser toldmyndighederne om, at du har noget du skal have fortoldet.

Men du kan maile til SKAT, og "købe" et svar på dit spørgsmål, jeg kan ikke huske hvad det koster.

www.skat.dk

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

du kan også
Forfatter: 
Dato:  25-09-2009 05:29

sende med jetcarrier. De gjør hele jobben for dig til en billig penge. De er billigere end USA´s postvesen og sender via søfragt eller fly.

Jeg har brugt dem mange gange.

www.google.no/search?q=jet+ carrier&ie=utf-8&oe=utf- 8&aq=t&rls=org.mozilla:nb- NO:official&client=firefox-a

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider