Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Stod for en Polter abend - Jeres mening
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 13:39

Kære HN'er.

Der er noget der har gået mig på længe og jeg har haft svært ved at finde ud af om var mig der har været galt på den.

Det er en længere historie og jeg vil forsøge at fortælle den så neutral som muligt, men som alle ved, så har en historie jo tit to sider.

Det hele startede med, at min bror og min svigerinde skulle giftes (sidste år). På samme tid går jeg ned med stress og kan mærke energien er der bare ikke til ret meget.

Men en Polter Abend skal stables på benene for min svigerinde (min brors Polter Abend klarer mændende, den er slet ikke med i denne historie).

Jeg tager fat i nogle af vores fælles veninder og vi går igang. De hjælper, men jeg står med meget af det alene og kan sagten mærke at energien ikke helt er der.

Min svigerinde har i tide og utide kommet med små hints/ønsker til hvad hun helst ikke vil udsættes for - f.eks. ingen udklædning og helst ikke noget vildt.

Jeg har før planlagt en Polter Abend og respekterer selvfølgelig sådanne ønsker.

Jeg har til at starte med egentlig rimelig ro i sindet mht. den Polter Abend jeg vil holde for min svigerinde, idet jeg altid har ment at hun er meget nem. Og at det stor set var ligegyldigt hvad vi fandt på så ville hun synes om det. Og det beroligede mig trods min stress og derved noget lave selvværd.

Det bliver fastsat en dato, det bliver den samme dag som mon bror, altså gommens Polter Abend. Grunden er at vi virkelig vil tage fusen på hende (jeg gik meget op i at det skulle være en overraskelse).

Min brog og svigerinde har en dejlig søn som vi så skulle arrangere pasning til - alternativet var at vi tog ham , men, hvilket jeg fandt beroligende. Men vi fandt heldigvis noget a f min svigerindes familie som ville give en hånd.

Men når alt kommer til alt, blev det planlagt at der skulle ske følgende:

Afhenter bruden kl. 10:00

Velgørende arbejde på og for Inges Kattehjem (hun har selv katte og er glad for dyr)

Frokost - jeg lægger hus til resten af dagen

Latterkursus (for at prøve noget der var lidt anerledes)

Aftensmad

Singstar konkurrence (råhygge og sjov - jeg ved hun elsker kareoke)

Gennem hele dagen lavede vi små sjove indslag som gik ud på flere forskellige ting - bl.a. vi tog billeder med hende til en kaldender, hun skulle male 2 malerier som hun fik med hjem. Hun skulle pyntedesserten med bind for øjnene.

Alt i alt en dag hvor jeg og min medplanlæggere have en ide om en stille og rolig polter abend med tøserne og ren hygge + at min svigerinde havde en veninde som ikke havde så mange penge, så jeg forsøgte at holde prisen fornuftig - for som de fleste ved kan en polter abend sagtens blive temmelig dyr.

Til sidst havde jeg lavet en scrapbog til hende samt en dvd med masser af billeder og video til hende som hun fik på deres bryllupsdag.

Nå, men inden selv dagen for polter abend kommer, bliver jeg ringet op af en veninde til min svigerinde, hun har snakket med min svigerinde som er fuldstændig nede.

Det viser sig hun har talt med sin kusine som skal sætte hår på hende og hun siger pludselig (kort fortalt) til min svigerinde, men hun er ved at lave prøveopsætning at hun ved hun får en meget dårlig og kedelig polter abend og der ikke er styr på en skid og det eneste hun skal er at sidde og være social og drikke grøn te.

Min svigerinde går fuldstændig i kulkælderen og bliver ked af det, hvor veninden er nødt til at berolige hende og min bror ringer til mig, da de vil vide hvem der skal passe deres søn osv. Jeg siger at det er der styr på og at de kan tage det helt roligt. Men det er ikke godt nok og jeg fortæller så min bror hvem det er og han siger så nå ok, jamen så er det da helt ok. Hvor jeg ele tiden har tænkt ok, troede hun at vi bare ville efterlade deres barn eller hvad???

Nå men alt falder til ro igen og jeg ved jo at overraskelsen er lidt ødelagt, idet hun jo har gættet vi kommer den da min bror ikke er hjemme. (den f. kusine - jeg blev godt nok gal på hende). Det skal siges at kusine havde sagt til min svigerinde at hun ikke skulle med og at hun havde givet mig en skideballe over den dårlige planlægning - what??? hvor kom den fra samtalen med kusinen gik som sådan (kender hende ikke).

MIG: Hej Kusinens navn

Jeg hedder Jette og jeg er så småt igang med at planlægge (min svigerindes navn)'s polter abend.

KUSINEN: Hej

MIG: Jeg regner med planen bliver a' la' som ovenstående og det bliver den og den dato

KUSINEN: der kan jeg desværre ikke

MIG: ok, jeg har valgt den dato, hvor der er flest der kan, det vigtigste for mig er at der kommer så mange med som muligt, hvis du vil er du velkommen til at komme senere.

KUSINEN: Ja, det er rigtigt, jeg kan desværre ikke komme senere.

OS BEGGE: Farvel

Det er selvfølgelig en forkortet udgave, men hvor er det lige hun har givet mig en skideballe og hvem forhindrer hende i at enten selv holde polter abenden eller give gode ideer. Men det er så nemt for andre at være kritiske og bagkloge.

Det der er gør at jeg er lidt nede over den her polter abend er at jeg har gjort mit bedste og at det simeplthen ikke har været godt nok.

Min svigerindes kommentar til hendes polter abend har været således hen ad vejen.

-ok polter abend, dog troede jeg skulle noget med min krop (ok, men du skal da ikke bestemme hvad du skal på din polter abend).

- Det velgørende arbejde hos inges kattehjem var ydmygende og jeg kan ikke lide Inges kattehjem, jeg mener ikke kattene har det godt (ok, her er så virkelig en chance for at gøre noget for de dyr du ikke mener har det godt - og hvor er det ydmygende i at gøre noget velgørende for dyr der ikke har et hjem).

- Latterkursus var ikke ret sjovt (på videoen griner hun stort set hele tiden).

- Jeg troede jeg skulle noget der var vildere (ok, jeg havde ikke energi til mere, selvom vi var flere til at planlægges stod jeg

for det meste, alternativet var ingen polter abend).

- Og så til sidst så kunne der godt have været mere styr på hvor deres dreng skulle hen - ok det har der hele tiden været. Blot det at de ikke vidste det.... hmmmm.

Men nå alt kommer til alt så har det virkelig såret mig hele denne her seance, jeg har gjort mit bedste og føler egentlig ikke at jeg kunne have gjort mere.

Nu står jeg så et år efter og stadig har en dårlig smag i munden og har besluttet at jeg aldrig mere vil planlægge en polter abend, det er det mest utaknemlige job i verden og jeg er egentlig mere skuffet og har stadig lidt svært ved at håndtere situationen.

Det jeg egentlig godt kunne tænke mig med denne tråd er at få Jeres syn på om jeg har gjort det godt nok og om jeg kan/kunne tillade mig at blive lidt stødt over hendes reaktion. Jeg ved godt man ikke kan styre hvordan andre skal reagere, men ellers havde hun jo ikke fået en Polter Abend og jeg kunne simpelthen ikke have lavet den anderledes.

Ja, det var en lang om tekst, men hvis du stadig læser, så mange tak, og jeg håber på din mening.

Tusind Tak.

Venlig hilsen

Jette.

0
0
Svar på denne tråd

folk siger
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 13:58

altid at de ikke vil ditten og datten, og så er det de får alligevel forkert. Det er så nemt at brokke sig.

Du har gjort din del så godt du kunne, og jeg synes godt du kan holde hovedet højt. Du prøvede jo at gøre som hun ville, hvilket så åbenbart ikke var det hun ville alligevel.

Glem det, slå det ud af hovedet, ryst det af dig!

Ingen er så god at der ikke er ondt i ham eller så dårlig at han intet er værd.

-Michael Crichton.

0
0
Svar på denne tråd

Vil du ikke
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:00

nok planlægge min polterabend når jeg engang kommer til den dag, please???

Jeg synes du har gjort det rigtig godt og personligt ville den slags polterabend være meget i min ånd. Synes godt de polterabender kan blive skruet alt for vildt op. Og i øvrigt er det tanken der tælder.

Jeg synes din svigerinde opfører sig yderst smagløst og endnu mere kusinen (men hende kan du nok ikke gøre så meget ved). Tror du er nødt til at sætte dig ned og få snakket igennem med din svigerinde og fortælle hende hvor meget det har såert dig.

Hvilken holdning har dine forældre til det?

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg godt kan ..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:06

.. forstå hendes utilfredshed med er at hun ikke i forvejen har vidst hvem der skulle passe barnet. DET synes jeg er lidt uheldigt, for jeg kan godt forstå at småbørnsforældre finder det ret vigtigt at de selv har helt styr på den del af det.

At det så må betyde at overraskelsen går tabt - det er prisen de må betale for det. Når hun har gået og droppet hints om hvar hun vil og ikke vil er det jo heller ikke nogen overraskelse for hende at hun skal have en polterabend.

Dagen vil nødvendigvis være tilrettelagt efter hvad man tror hun vil finde sjovt OG efter arrangørerenes økonomiske og øvrige formåen - at hun så er utilfreds - det er HENDES problem. Du har gjort det for at glæde hende og har gjort dit bedste.

Men jeg kan gdot forstå at du ikke gider arrangere mere når det er takken.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

puha....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:12

som jeg læser det, ville din svigerinde have alt det hun først havde sagt hun ikke vilde have haft ...

synes du rettede dig efter hendes ønkser, og synes du havde planlagt det godt ... at nogle så vælger at ødelægge det kan du jo ikke gøre for ...

synes også at svigerinde og kusinen er tarvelige :)

^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

- en rigtig rytter behøver ikke pisk og spore.

- en rigtig rytter RIDER sin hest i harmoni, dyr og menneske imellem!

0
0
Svar på denne tråd

Der er en grund til
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:15

jeg ikke vil have en polterabend. -Og som nok alligevel ikke bliver respekteret.

Nogle arrøngere laver det for vildt, andre for roligt.

Jeg selv vil gerne have noget i den stil du har beskrevet.

Jeg har selv kun været med til 2 polterabender, hvor den ene var direkte rædselsfuld. Det passede på ingen måde til bruden, hun var nærmest alene undtagen når vi spiste og blev transporteret fra a til b. Og der sad en hejre og styrede hele showet, uden vi andre, ikke engang brudens søster, fik et ord indført.

Det blev til en del konfrontationer både under og efter polterabenden, som jeg syntes var meget synd for brudden.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:20

Hej med Jer.

Tak for Jeres svar.

spender 1:

Tak for dit svar.

Ja, jeg ved jeg skal glemme det - desværre dukker det op i tide og utide. Men jeg forsøger at slå det hen.

Gitte (1982):

Tak for dit svar.

Jeg skal gerne planlægge din polter abend ... he he.

Min tanke var også at det var tanken der tæller. Jeg har tit tænkt på at tage en snak med hende om det, men har også lidt den tanke at jeg gjorde mit bedste og at det alligevel ikke kan laves om nu. Men for min egen skylde ville det måske være en god ide.

£isbeth (Baloo):

Jeg er kan sådan set også sagtens se, at det ikke er så fedt de ikke ved hvem der skal passe deres søn. Men her var jeg inde på en nødløsning.

Den er jeg helt med på, men det jeg blev lidt skuffet over her var at hun gik fuldstændig ned med flaget, selvom hendes veninde, hendes svigerinde og hendes egen bror sagde at det var der fuldtændig styr på, det var åbenbart kusinens ord der vejede mest. Det som jeg synes var værst var at hun ikke selv eller fik min bror til at ringe til mig og få direkte svar. Samtidig var det egentlig planlagt at noget familie skulle holde kalenderen fri netop for kunne tage sønnen, hvis der skulle komme en Polter Abend på bane, men de skulle i teatret og så stod jeg med en planlagt Polter Abend som kunne falde på jorden, det skal siges vi kom sendt igang, idet der først skete noget da jeg tog affære.

Plus, da de fik af vide hvem der skulle passe sønnen så var der ingen problemer overhovedet. De synes faktisk det var en god ide, men det var jo først efter at min bror ringede og spurgte mig.

Venlig hilsen

jette

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 14:36

du har gjort dit allerbedste, og virkelig prøvet at lave en dejlig dag .

Da jeg skulle giftes, gav jeg udtryk for, at jeg så absolut ikke ville have en polter abend (datteren var på daværende tidspunkt 5 mdr, og skreg næsten uafbrudt, så det kunne jeg bare ikke overskue)

Så en eftermiddag kom min tre bedste veninder, og fortalte at vi skulle have en hyggelig tøseaften på deres regning i stedet for en polter abend. Min mor var i forvejen arrangeret af veninderne til at babysitte, så det var super, og jeg havde den skønneste aften. Vi gik i biografen, spiste lækker mad, og hyggede os på cafe, det var virkelig skønt. Jeg var og er så lykkelig for, de lyttede til mig og derfor valgte, at jeg skulle have en tøseaften istedet

Jeg synes bestemt du har gjort dit allerypperste for at give hende en god dag, og det er da virkelig hende ( og kusinen) er har et problem og ikke dig

Kom Nanna lige forbi og sagde

R.I.P Sejr, Brian & Ruben - Håber I hygger jer sammmen i hestehimlen mine søde drenge :(

0
0
Svar på denne tråd

Uha stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 15:25

Du har gjordt dit bedste.... Og det skal du blive ved med at sige til dig selv.

Du har gjordt hvad du kunne i dne pågældene situation og din svigerinde burde være taknemmelig.

Ellers var det jo, som du siger, slet ikke sikkert der var blevet en polterabend.

Jeg syntes også du havde planlagt en hyggelig og rolig hygge dag/aften som du mente var det din svigerinde ville.

Da jeg for snart 8 år siden blev gift, gjorde vi det hemmeligt til vores datters barnedåb...!

Det var i kirken.... den helt store brudekjole osv osv...!

Men det var kun vores forældre der vidste det op til selve dagen...

Dermed "slap" vi for polterabend....!

Syntes som en anden at du skal tage dig en snak med din svigerinde....!

Få det ud.... det er din bror´s kone.... og i skal være sammen rigtig mange gange de næste mange år...!

Så rens luften og snak med hende.

Det vil hjælpe dig...!

Anita

--------

0
0
Svar på denne tråd

det er altid svært
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 15:44

Jeg tror altid det er svært at ramme rigtig når vi taler om polterabender...

Nu har jeg kun været til ét polterabend, hvor jeg delvist var med til at planlægge... Iblandt os planlæggere var "bedste-veninden" så at sige, og hendes ideer vægtede meget tungt i beslutningen, da vi andre ikke kendte bruden nær så godt...

Men lad mig bare sige at bruden var mildest talt utilfreds... ved første aktivitet blev hun så mobset at hun ikke talte til os andre i en time tror jeg... (tavsheden blev få gange afbrudt af et snerrende svar hvis vi talte til hende eller spurgte hende om noget...)

Selvfølgelig endte dagen ok - men absolut heller ikke mere end det!

og det var bare så trist! Ingen tvivl om at bruden sætter stemningen den dag... hvis hun ikke er tilfreds - bliver sur/mobset/ked af det så er hele stemningen ødelagt...

Men det er jo heller ikke nemt, for hvis jeg skal vende blikket lidt er jeg selv enormt nervøs for mit polterabend... Mest af alt fordi dagen er meget vigtig for mig, og jeg derfor ville blive virkelig, virkelig ked af det, hvis mine veninder fik arrangeret noget der slet ikke er mig. Derfor har jeg valgt at "bryde reglerne" lidt! Jeg ved godt at man som brud ikke selv må bestemme hvad der skal ske på sit polterabend - MEN det vælger jeg nu at være temmelig ligeglad med, det vigtigste for mig er at det bliver en helt kanon dag. Derfor har jeg valgt at informere min "bedste-veninde" om hvad der er absolut no-go på mit polterabend! Og når den tid så kommer, skal jeg nok sørge for at folk ved at det er min venindes ord der vejer tungest i beslutningen...

Det kan godt være det virker egoistisk, men sådan har jeg valgt at gøre det... Ene og alene af den grund at :

Det er ikke altid sikkert at de ting man kan li, stemmer overens med de ting man ønsker at foretage sig på sit polterabend! Og det er der jo i princippet ingen der kan "gætte" sig til - så derfor hjælper jeg gerne lidt på vej!

Selvfølgelig skal der være nogle "elements of surprise" i et polterabend, men hvis man ved med sig selv at folk nok ikke sådan lige ville kunne regne ud hvad man EGENTLIG har lyst til, syns jeg man skylder både dem og sig selv at give et par hints..

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 16:32

Du har gjort dit bedste og er hun ikke tilfreds . ja, så er det da hendes egen skyld at hun ikke bare nød dagen. (selvom hun jo åbenbart fik grint lidt)

Mvh.

Dorte

Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland. Er færdig med Grundforløb.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 16:37

hvor er det dog en utaknemlig og egoistisk verden vi lever i. hvis jeg fik en notits fra en om hvad der ikke var acceptabelt på ens poltera.og hvad der skulle ske ja så tror jeg sgu ikke helt at jeg gad at arrangere en. der er folk der aldrig får et poltera. fordi at deres venner ikke kender hinanden så alle tror at der er andre der tager sig af det. folk skulle skamme sig, deres ven eller veninde ligger en masse tid og tanker bag og bare af den grund skulle man nyde dagen. skidt med hvad man laver bare man er sammen med dem man holder af. fair nok at man gerne ville vide hvem der passer barnet, men ved man ikke at der er arrangeret poltera. ja så har man ikke bekymringen før man kender svaret..

hvis jeg var udefor det tråd starteren havde været ja så var venskabet slut og over....

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Jeg......
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 17:44

Skulle jeg have en polterabend, vil du klart være min foretrukne arrangør, det vil lige være i min ånd, det i har lavet...

Jeg HADER HADER tanken om, at man skal udsætte folk for en hel masse møg, bare fordi de skal giftes. Det skal være hyggeligt og rart, med rare mennesker, i stedet for latterligt pjat.

Med min erfaring i dag, hvor jeg er en gammel hejrer, så ville jeg have stoppet med at lave polterabend, hvis dem som skulle være med i det, handlede som du oplevede.

Det er nok ikke noget man gør, når man er yngrer, men som jeg har lært af livet, så gider jeg ikke yde for mennesker, som kun er utaknemmelige og vil bestemme..

Jeg syntes du har gjort det super flot, jeg syntes du har givet for meget, hvis man kan sige det sådan. Du burde da overhovedet ikke stilles til ansvar for, hvem som skulle passe barnet. De må da vel have så meget tillid til dig, at de vidste, at det magtede du at arrangere.

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 17:57

Iiiih sødeste søde dog... Det er bare så typisk dig! -(overskudskvinden der vil rede hele verden)

Undskyld mig, men det er ikke underligt at du er gået ned med stress! (siges med et varmt og kærligt blik i øjet) Ja og jeg kan godt tillade mig at være efter dig, for nu går jeg sygemeldt på 2 år af samme grund... og helt ærligt jeg tror jeg har lært lektien. Du skal simpelthen lære at være mere egoistisk! -EGO??? MIIIIG??? nej nej nej.....!!! JO! -skal du, for det er sådan man passer på sig selv i dette forkælede og utaknemmelige samfund.

Da jeg læste igennem hvad dagens plan var, tænkte jeg, aaaah det må jeg lige huske hvis jeg en dag kommer i den situation Rigtig gode ting og socialt hygge med dem man nu engang kender, istedet for at bruge dagen på at fare rundt inde på strøget og sælge æbler for derefter at drikke sig mega fuld og så vågne op med moralske tømmermænd. Mender det virkelig, dit program var helt i top!

Nå men det var svar på dit spørgsmål! -Du gjorde hvad du kunne og det var godt nok. Det var jo ikke dig der ødelagde overraskelsen osv. Nå jamen hvis du havde været ego som de andre der skulle ha hjulpet med forberedelserne, så havde der ikke været nogen polter abent. (siger du) Jo self havde der været det, men de andre ku jo se at du havde tjek på det og hvorfor så bekymrer sig om det?

Ja jeg håber virkelig at du forstår hvad jeg mener, ved godt at jeg skriver lidt rodet, men for f.... husk det nu... pas på dig selv, du har dig kun en gang.

Knus fra mig

Ps min moster blev gift for 6 år siden, hun brokkede sig også helt vildt... og hendes kostede altså 2100 pr snude. SLÅ DEN!!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 19:06

Hermonia: Jeg synes, det lyder som en rigtig god og hyggelig polterabend!!

Lad mig fortælle dig om min. Jeg var meget glad for den, men også lidt skuffet. Men historien kommer her:

Jeg skulle giftes og det skal man jo for at kunne få et polterabend.

Jeg er lidt af en vild pige og er derfor med på stort set alt!! Vidste jo godt at veninderne ville holde et polterabend for mig, så havde sagt at det eneste, der var vigtigt for mig var at der var en mandestripper!! Lyder måske mærkeligt, men har en del venner og veninder, der lever af det. Så for mig er det meget naturligt og skide skægt.

Men vi begynder et par uger før selve dagen.. Min kommende mand og jeg havde købt huset ved siden af hans forældre og var i fuld gang med at male, slibe gulve, flytte osv.. Derfor havde jeg sagt til tøserne, om jeg kunne få en dato.. Det mente de jo ikke, jeg måtte vide noget om. Så til sidst pressede jeg min bedste veninde til at sige det. Og selvfølgelig havde de valgt den dato, hvor jeg havde sagt, jeg ikke kunne, da vi havde bestilt flyttefolk..

Men min kære mand sagde, det skulle jeg ikke tænke på, det skulle de nok klare..

Som sagt, så gjort.. Jeg fik et tidspunkt, jeg skulle være klar på og så ville de komme og hente mig. Da jeg boede i Jylland før, men flyttede til Sjælland pga manden, var det i min verden mere naturligt, at vi tog derover, da mange af mine veninder stadig er i Jylland.

Og så startede det ellers: De havde ikke kigget ordentligt på færgeplanen, hvilket gjorde at vi ikke nåede færgen til Århus.. Så vi ventede på den til Ebeltoft og så kørte vi da bare til Århus. Da vi kom derned, skulle jeg jo klædes ud, heller ikke noget problem for mig. Jeg blev så iklædt de lækreste pink nylon!! gamacher, tylskørt, en t-shirt og lækre clogs! Altsammen i pink! Også min makeup!!

Så skulle vi jo rundt i byen.. (Århus). Først fik jeg en kæmpe krammer af en Pandabamsebjørn i Bruuns Galleri, derefter en tur op og ned af strøget. Fik håndjern på af politiet, det var altså sjovt.. Her fik vi et par øl på vejen.. Og jeg har aldrig drukket øl..

Nå, videre ud i det Gokart center, der ligger i Viby. Se, det er lige mig!! Jeg elsker fart! Men når det kun var mig og 2 andre, der ville køre (vi var 7 i alt), så behøver jeg altså ikke køre Gokart, så vil jeg hellere noget, vi alle kunne gøre.. Nå, derefter skulle jeg have lavet det der frie fald i Friheden, men det sagde jeg nej tak til, da de spurgte mig.. Det blæste altså lidt for meget.. Nå, derefter hjem til en af veninderne, hvor vi skulle spise. Det var rigtig hyggeligt!! Så kom der en makeup dame, der lagde cirka en halv meter foundation i hovedet af mig.. Ikke lige min stil men så længe jeg bare fik noget at drikke, så gik det nok..

Derefter gik vi ned på et disko-dasko, der var åbent kun for os. Og der kom min lille strippermand så. Desværre ikke Daniel som jeg havde bedt om. Han havde alt for meget at lave, så han havde ikke kunnet nå det. Anyways, det var skide skægt.. Pludselig kommer min søster og spørger om det er rigtigt, at jeg ikke synes noget af det havde været sjovt. Det havde en af de andre veninder sagt.. Der stod jeg så og gloede rigtig dumt! Jeg havde haft det sjovt, men ville da hellere have lavet noget, alle kunne være med til. Måske er det "min" dag, men hvis de andre ikke har det sjovt, så er det da ikke sjovt for mig heller.. Specielt ikke når det jo ikke er helt billigt at tage færgen til Århus/Ebeltoft, Gokart samt stripper..

Nå, men så tænkte jeg, det kan da også bare være lige meget!! Så jeg fangede en tlf, ringede efter en stripper mere, fik hældt noget alkohol på tøserne og så kom der gang i den fest

Vi endte aftenen med at synge karaokee(?), så jeg mistede stemmen, var på alle de diskoer/barer, jeg var på da jeg boede i Århus, var på kasino, hvor vi vandt i Poker (Texas Hold Them) i en firehundrede hestebrændert.. Spiste på McD og så ellers hjem i seng!

Jeg havde det sjovt, men ville lige så gerne have lavet de ting, du havde fundet på..

Det er ifølge min overbevisning ikke det man laver på den dag, der er det vigtigste.. Men dem man er sammen med

Så for at gøre en kort historie lang.. Du havde gjort en fantastisk ting for hende. Vær bare stolt af dig selv!!

0
0
Svar på denne tråd

polterabend
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 21:45

Jeg håber de kvinder som brokker sig over deres polerabend, er bedre til at fortælle deres ægtemand hvad deres behov og ønsker for samlivet er i ægteskabet, og ikke kun siger hvordan det ikke skal være.

I stedet for at melde ud, hvad man ikke ønsker, kunne man måske komme med et par forslag til, hvad man så kunne tænke sig i stedet for, feks i dette tilfælde jeg kunne godt tænke mig at lave noget med min krop, og der må gerne være noget vildt - det mener jeg godt man kan sige uden at det betyder bruden planlægger sin egen polterabend.

Hermonia jeg syntes du har gjort et godt stykke arbejde, så vil bare sige godt gået.

Jeg tror jeg opretter en Polterabend tråd hvor alle der har lyst kan smide gode input ind på, hvad man kan foretage sig på en Polterabend. Eller bare skrive om andre polterabend beretninger.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Jaaaaaa...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 23:08

God ide Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor strengt
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 01:20

tror altså at kusinen havde undt i en vis legmesdel fordi hun gerne ville ha være med men ikke kunne!!

Hvor var det synd hun ødelagde så meget for bruden.. Tænk a skulle tage til sin polterabend med forud-påduttet det her bliver r*vsygt..

Og hvor vil jeg onske mine veninder vil være lige så betænksomme som du.. Jeg ønsker en billig men hyggelig dag med de veninder omkring mig der betyder noget for mig og som vil mig det bedste.. Arrengeret med små huggelige underholdende ting hvor man ikke bliver total til grin.. ja magen til den du har arrangeret..

jo jeg kunne godt tage en tur ud og malke en ko eller køre gocar men det ville ikke være nødvendigt hvis det blev for dyrt.. jeg vil ikke sidde og tænke puha hvor har de brugt mange penge eller måske komme til at føle at de mente de havde brugt for mange!!

Jeg er vild med dit arrangement. Vær du blot stolt af dig selv! Men forstår godt du ikke gider igen når det er takken!

Team Le Mans

0
0
Svar på denne tråd

Tusind Tak for Jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 07:32

Hej igen allesammen.

Tusind Tak for Jeres svar.

Jeg jeg må indrømme at jeg er imponeret over at så mange fik kæmpet sig igennem mit lange indlæg.

Men hvor er det vildt.

Jeg har blot forsøgt at skrive om de tanker og følelser jeg har haft og der er så mange der lige netop beskriver de tanker jeg har. I rammer fuldstændig plet på mange af de punkter jeg nævner.

Jeg ved godt det er et år siden og tankerne og følelserne dukker op, fordi min bedste veninde skal giftes til næste år og jeg går virkelig og tænker på om jeg skal blande mig helt udenom, men det har Ihjulpet mig med. For selvfølgelig skal jeg deltage i hendes Polter abend og selvfølgelig skal jeg da være med til at planlægge den - det er jo det jeg er god til.

Mit problem gennem dét hele er jo at jeg holder enormt meget af min svigerinde (bruden) og det at jeg overhovedet ikke havde energien til at holde Polter abenden.

Fam Ruus:

Ja, min tanke var jo at i og med det ikke måtte være vildt, så tænkte jeg en hyggelig dag i venindernes ånd kun kunne være det rette.

GLRosina:

Det var da en rigtig god ide, det er altid rart med en masse indput og gode ideer og erfaringer.

Frk T:

Du kender vist min type ret godt, jeg vil nemlig redde hele verden og gøre alle tilfredse.

Helenagagt ♣Le Mans♣:

Jeg blev bare så gal på kusinen, for hvorfor kunne hun ikke bare ringe og tale med mig i stedet for. Så vidt jeg husker blev bruden jo også vred efter hun havde fået af vide at hun havde bekymret sig ubegrundet pga. af sønnen og dennes pasning.

Jeg er jo ikke tankelæser.... hmmm.

Endnu en gang tusind Tak for jeres svar.

Man må sige når man har et problem, en tanke, en ide eller lignende så er HN super til at sætte tingene mere i perspektiv og komme med gode ideer og meninger.

KNUS og KRAM

Jette.

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 14:11

Nu har jeg læst hele tråden, og jeg må give dit andre ret. Du har gjort de absolut bedste.. At din svigerinde og kusinen ikke har været tilfredse.. hmm, det må da være deres problem.. Jeg tror det er kusinen, som andre ganske rigtigt nok er inde på, der har haft ondt bag i.. HUN burde sidde med en MEGET grim smag i munden. For hun kunne bare have givet til kende, hvis hun vidste, at det du var i gang med at arrangere ikke ville falde i brudens smag..

En anden ting er, at du jo også har taget hensyn til hvad andre havde råd til. Det synes jeg er flot!

Du skulle til hver en tid være velkommen til at afholde min polterabend. Jeg vil også hellere hygge mig sammen med alle, og ikke være den eneste, der gør de forskellige ting. Jeg har været på latterkursus én gang, og det var ikke lige mig. MEN igen, havde min svigerinde afholdt sådan en aften, og gjort det for mig.. Så havde jeg sgu hygget mig alligevel, for pludselig havde jeg været sammen med nogle jeg holder af. Stemningen havde været i top, og det ville have været det vigtigeste.

Som én i tråden ganske rigtigt siger, bruden skulle have fokuseret på hvad hun ville have, i stedet for hvad hun ikke ville have :-)

Ja, jeg håber da, at når den dag kommer, at jeg har en betænksom kvinde, som dig, i min vennekreds, til at afholde en hyggelig og uforglemmelig aften..

Selv mit bryllup, vil jeg kunne hygge mig til, og ikke alt det der tamtam, som ind i mellem virker enormt stressende i min øjne..

Håber du kommer oven på igen, stress er ikke noget at spøge med.. En ting, du måske skulle forklare svigerinden :-)

Mange tanker

Heidi

Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det.
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 14:56

du har lavet en fin polterabend!

Til min var vi piger også sammen med mændene, vi startede med at blive klædt ud, kørte så hver for sig (m/k) men mødtes så igen på et rigtig lækkert hotel hvor vi skulle ha massage.

derefter fik vi en superlækker middag sammen med vores venner, kørte så igen hver for sig, hvor der foregik lidt småting undervejs, men mødtes så igen til line-dance hvor vi fik rørt lattermusklerne mere end benmusklerne

Til sidst var vi hos et af venneparrene til snack og hygge.

stille og roligt og helt perfekt!

Det virker som om din svigerinde var lidt for meget indover fra start, og for forventningsfuld.

Kan dog godt forstå de var bekymrede for barnet; jeg ville da og så gerne vide, hvad planer vores venner havde for vores hund der havde været alene i mange timer hvis ikke de havde tænkt på det også!

Maiken

Nu med kun 900 meter til Danmarks 3. største skov!!

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-09-2009 17:57

ærligt lyder arrangementet helt fint, og lige meget hvad så kan man som brud ikke brokke sig men kun være taknemmelig over nogen vil bruge sine penge og sin tid og som kusine, veninde eller andet ikke brokke sig hvis man ikke selv har planlagt det... du undskylder for dig selv, din stres og det ene og det andet og det gør måske at det hele bliver lidt meget og man virkelig tænker om du har noget at undskylde over... lad være at komme med alle de der men og jamen og jeg havde osv... du har gjort det som du har gjort det og ingen kan være utilfredse over at nogen gør noget for dem eller for nogen de holder af. om det er sådan de selv ville planlægge er helt uvedkommende! så lad være at komme med alle de undskyldninger, stå ved den dag der blev planlagt og erkend at utak nogle gange er verden løn...

venlig hilsen signe
0
0
Svar på denne tråd

Utaknemmelig...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2009 12:28

Hun skal da være taknemmlig for at hun fik en polterabned! Du kunne lige så godt have sagt fra pga. stress.

Jeg har lige været til bryllup, hvor ingen, hverken brudens søster, halv-søstre eller veninder havde taget sig sammen og gjort noget! Gommen havde en super sjov polterabend (de var "bare" det meste af natten på en cafe med sim-golf, Wii, air-hockey ect.). Så brudens aften blev arrangeret i aller aller sidste øjeblik af hendes ældste datter, der syntes det var synd for hendes mor. Så vi tog ud og spise SØNDAG aften - vi mødtes kl 18 og skiltes kl 21. Tror stadig bruden græder sig i søvn...

Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider