|
|
| FirmaJulegave |
| Forfatter:  |
Vassen |
| Dato:  |
16-09-2009 12:14 |
|
Kære HN'er, Jeg er igen i år blevet pålagt den tunge byrde, at finde en firma julegave til de 56 ansatte der er herinde. Problemet er bare at jeg er fuldstændig tom i hovedet for ideer!  Hvad ville I synes var en god/ perfekt julegave fra arbejdspladsen? Budgettet er 700,- pr. pers inkl. moms. (madvarer, slik, chokolade, kaffe, the, vin, øl - fødevarer generelt er udelukket). Bare fyr løs - INTET er for tosset, skørt, mærkeligt, ALLE forslag modtages med taknemmelighed! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor jeg arbejder... |
|
|
... får vi normalt 6 flasker vin. GAAB en kedelig gave (specielt når man ikke drikker vin - men jeg kan jo give den videre til nogen der værdsætter den, eller lave sovs af den) Den firmajulegave jeg har været gladest for at få, var en enormt lækker tyk, hvid uldplaid. Det er nok 15 år siden jeg fik den og den er stadig lige så lækker. Så det var noget brugbart i en super kvalitet. Og så neutralt at det passer ind i de fleste hjem. Et andet sted jeg var fik jeg et sæt Menu lysestager. De er pæne, men passer ikke ind i stilen (hø hø - den manglende stil) i mit hjem. Så de står i et hjørne og kommer slet ikke til deres ret.
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mere mere mere... |
Vassen |
16-09-2009 13:38 |
|
Lisbeth: Plais lyder godt evt. kombineret med noget andet. Tak for tip.  Jannie: Skincare tror jeg desværre ikke er noget for flokken her. Men tak for tilbuddet.  Babette: Har set på interpresents hjemmeside før, men det er firmapolitik ikke at give gavekort. Men gad ellers godt nogle af de ting de har på hjemmesiden!  Vi er en blandet landhandel af en masse med fine PhD'er primært inden for biokemi, biologi, fysik og kemi, tilsat lidt civilingeniører, nogle cand.ling.merc.'er, tillige med nogle BA'er i erhvervssprog, lidt læger og kontoruddannede. Det er en branche hvor der bliver tjent gode penge og de fleste bor derefter. Folk er nogle temmelig "outdoor" typer, der er fysisk aktive, går op i økologi og sunde vaner. Gennemsnitsalderen er ca. 35 år og mange har små børn. Håber det hjalp lidt...  Kom endelig med flere forslag! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ingen gavekort... :-) |
Vassen |
16-09-2009 13:47 |
|
Lena: Ingen gavekort desværre... Firmapolitik. Men tak for input.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gavekort... |
|
|
... eg jo generelt ikke en specielt god firmagave, da de betragtes som kontanter og derfor skal beskattes.
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kræver |
|
|
at gavekortet kan byttes til kontanter, hvilket ikke alle kan, da det ikke er lov. www.imagefabrikken.dk har mange andre forslag.
Én gang fuldblod, altid fuldblod..............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inagefabrikken... |
Vassen |
16-09-2009 14:31 |
|
Det er som ikke hjemmesiderne/ udbyderne af firmajulegaver jeg er i vildrede over. Jeg har alle siderne liggende som farvoritter på min browser. Problemet er HVAD jeg skal vælge... noget som størstedelen af mine kolleger vil sætte pris på. Det er selve udvælgelsen der er svær. Som nævnt i mit intro-indlæg, så er madvarer, slik, chokolade, kaffe, the, vin, øl - fødevarer generelt udelukket. Folk har givet udtryk for at de der "julekurve" dem kan jeg godt glemme. Suk. Stik mig alle andre opgaver - bare ikke julegaverne! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Prøv kig lidt på firmajulegaver.dk 
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka! Det er menneskeligt at fejle..
† Rest in Peace †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en taske måske |
|
|
Jeg fik sidste år en rigtig lækker rejsetaske i skind. Den er jeg bare SÅ glad for og har brugt den rigtig meget.
"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen" Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste... |
|
|
år fik vi adgang til en hjemmeside, hvor vi selv kunne vælge mellem 6 forskellige gaver. Jeg valgte faktisk løbetøj og er senere kommet i gang med at løbe OG i den forbindelse holdt op med at ryge - så i mit tilfælde har det også ført til en (lidt) bedre livsstil 
Mvh Line
Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt nok mandens.. |
|
|
for 2 år siden fik min mand et Eva Trio fad, ildfast. sammen med 4 små skåle i samme serie. det syntes vi var en fin gave, og det blir brugt flittigt.
hej fra mig - ejer af verdens bedste Amse Bamse. c,")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit bud |
|
|
er selvfølgelig et ur fra Skagen Designs, men jeg deler også seng med deres B2B Manager  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode ideer alle sammen! |
Vassen |
16-09-2009 15:21 |
|
Fedt med alle de gode ideer allesammen! Bliv endelig ved! Som flere gør, så fortæl hvad I har fået og om I er glade for det! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gaver. |
pjemm |
16-09-2009 15:25 |
|
Gert fik et år en miniwebergrill (hedder den en Smokey Joe, sådan en bordting?) med tilhørende weber "værktøj", tænger, handske, grillkrydderier osv. Og det bruger vi rent faktisk, til forskel fra alt det rødvin vi får... :Pia
*
"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi har i år mulighed for, selv at vælge imellem 6 forskellige gaver. Desværre er der ingen af disse valgmuligheder, der er blevet jublet over  Min kollegas mand fik engang en stor J. Oliver pande og vist nok en kogebog. Det ville jeg være blevet glad for!! Har også hørt om Webergill som gave, værende et hit.
Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til udendørsfolk |
xtiny |
16-09-2009 20:09 |
|
Så kunne du give lidt her fra: http://www.dn.dk/Default.aspx?ID=6 Jeg synes, der er en del gode ting- omend tøjet af uransagelige grunde (lige som sportstøj)- aldrig fås i str for stor. (Tænk om os, i de størrelser faktisk kom ud og rørte os- så vi kunne komme i form... ) Skønt- de har vel selv en Fjällräven rygsæk for længst?  En rygsæk, en naturkalender- og kaffe, whisky og kandis (til irsk kaffe)- kunne være et bud. Min bedste firmajulegave var netop whisky og kaffe- siden har vi haft tradition for, Irsk Kaffe- nytårsaften. (Omend jeg selv køber ind til det).
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i de fleste boghandlere |
|
|
kan man købe "oplevelsespakker" - herunder bl.a. en hotelovernatning incl. aftenmenu og morgenmad for 2 persóner. Til den økonomi du har at gøre godt med. Det er sq da en meget god gave at få. KH:)
Annette 2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar. 3 km til Birkerød station.
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg så engang |
|
|
et indslag på TV om en chef der havde ca. samme antal medarbejdere.. Hun gav sig tid til at finde personlige gaver til alle... Det var helt specielt, men også en temmelig omfattende proces 
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julegave |
|
|
Jeg har tidligere fået Vipp ting i firmajulegave. Bl.a. en lækker lille gaveæske med 1 stk. håndsæbe dispenser og 2 stk. lækre små håndklæder. Mener jeg har set sættet i Salling til 699,- eller 799,-
Har også fået LightArch lysestage fra Knud Holst Design. En super fed lysestage, som man kan "bygge videre på".. Den består af tre arme, men man kan "flette" uendeligt mange ind i den alt efter smag.. Mener den ligger på omkring 799,- på tilbud. Du kan f.eks. se den og flere af hans fede designs på www.d-zn.com
You only get out of life, what you put into it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julegave |
Maria winskov |
16-09-2009 20:43 |
|
Her er et par stykker af dem jeg har fået: DAB radio. Blender incl smoothie opskriftbog. Damask dug. Stelton vase og vinkøler. Magasin holder i læder. Det er nogen af de ting jeg er blevet mest glad for, har osse fået vin og chokolade osv. og det er da dejligt, men det holder ikke så længe her i huset;-)
Den der ikke laver fejl, laver ikke noget....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Idéer... |
|
|
Hej Jeg ville blive glad for sådan en rejse-check med en hotelovernatning, ved nykredit bruger det, det er genialt. Min mand har før fået forskellige knive med spæk-bræt til, serien kørte et par år. Hvad evt. med et lækkert forskære-sæt? Hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| S*ide godt! |
Vassen |
17-09-2009 09:53 |
|
Rigtig gode forslag folkens... bliv endelig ved! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spil... |
|
|
Det er blevet IN at spille spil !
så du kan eventuelt købe et Borgmester spil, over det område jeres firma ligger i. næsten alle byer i DK har fået udarbejdet et borgmester spil, tjek det på grafik@borgmesterspil.dk det koster et par 100 kr. og så kan du give et plaid sammen med !!! bare en ide. fra en der også skal finde firma julegaver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| julegave |
|
|
Vi kan vælge mellem 6 ting: Silkedyne + pude give til Kræftens bekæmpelse Salt/pebersæt + vin Menuskål + diverse vin, pasta ol. Stelton kande til vand Alfi kaffekande Sidste år fik vi bambushåndklæder og en elsparepære. Lækker kvalitet, men de skal altså vaskes EN DEL gange før de suger... Har også gennem tiden fået løbesæt, smokey joe, en skål + grydelapper og sikkert en masse ting jeg ikke kan huske. En ting er blot sikkert med julegaver... der vil altid være uenighed om hvorvidt det er en god gave - desværre. Nogen folk er bare for utaknemmelige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsparepære |
Louise *SpeeDyret* |
17-09-2009 13:37 |
|
Mille1981 - Sidste år fik vi bambushåndklæder og en elsparepære. Lækker kvalitet, men de skal altså vaskes EN DEL gange før de suger... Er det elsparepærerne du mener...???  For kunne godt forestille mig at de har svært ved at suge noget som helst. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julegaver |
AA *Lotus* |
17-09-2009 13:43 |
|
I år kan vi vælge imellem: - Massagepude - Knivblok i bambus med to tilhørende knive - Økologisk sengetøj ( Super pænt design men desværre i den forkerte størrelse til min dyne) - En rejsetaske i brunt læder - En digital fotoramme Sidste år kunne vi vælge imellem - En designer magasinholder og to okologiske bambus badehåndklæder. - B&O telefon Ja og tre andre ting som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu :S Venligst Ane 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildt.... |
Vassen |
17-09-2009 14:18 |
|
I er dælme nogen der får nogle halv vilde julegaver.  Spil og plaid = hygge sæt er faktisk en rigtig god ide. noget som familien kan være sammen om... Men kom gerne med flere ideer. Jeg suger dem til mig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej. Jeg har altid fået gavekort, eller da jeg arbejdede som avisbud var det for det meste sportstasker o.lign jeg fik, men det var også okay Jeg har en veninde som har fået tilbudt: - vin - digital fotoramme (som altså også er meget populært) - "cruise" til Norge med én overnatning og én dag som man kan tilbringe i land i Norge for 2 personer mener det er med morgen- og aftensmad. (Den ved jeg at hun har valgt - men er jo også oplagt når man har en kæreste) Så det synes jeg da er meget lækkert. Jeg ser selv ALT som en god gave, specielt når det "bare" er fra firmaet, der kan man jo ikke have nogen forventninger men kun blive positiv overrasket 
Hilsener Mie
Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glæder mig |
|
|
Jeg personligt glæder mig rigtig meget til at se hvaf Malou (Vassen) finder ud af  /Louise - som godt kunne bruge en varm plaid (no pressure )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide med... |
|
|
... et spil sammen med en eventuel plaid. Til det beløb du har til rådighed skulle der gerne kunne blive til begge dele - når man køber stort ind er der jo ofte gode rabatter at hente.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise... |
Vassen |
18-09-2009 11:36 |
|
Aiijjj, havde glemt at du også var herinde!!! Godt jeg ikke har skrevet hvad det bliver så!  Lisbeth: Tak og ja der burde være råd til en kombi-gave af en eller anden art... Jeg har fået kontakt til en herinde fra's bedre halvdel, der har et firma-gave-firma og han kan dælme levere ALT stort set. Så nu har jeg fundet leverandøren og jeg er næsten sikker på hvad gaven bliver.  Tak for alle ideerne - I har været guld værd. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|