Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

til dig som har dep og strees
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 11:07

jeg har i rigtig mange år lidt af angst og depresion og noget strees.

jeg har fået behandling af antidepresive piller og de er da også ok ,men de har aldrig taget alt ,der har indimellem været anfald og strees osv selvom jeg var i behandling.

lige indtil jeg læste en bog om at være afhænnig af sukker :( som man kunne sige jeg var :)

jeg stoppede og i løbet af to uger kunne jeg mærke en ro i kroppen ,som jeg ikke har mærket siden jeg var barn.

jeg har været fri af sulkker i ca to md nu og har ikke haft et eneste angstanfald.

og strees mærker jeg intet til mere ,jeg har fået en ro som jeg har søgt i årevis.

mine tanker er blevet meget mere lyse

tro det eller lad vær :)

men grunden til at jeg skriver det her er nok lidt i håb om at dem som mig har lyst til at prøve det samme .

'det har ihværtfald hjålpet mig og mange andre ved jeg så giv det en chance selv om det er hårt i starten så er det det hele være:) + at der også ryger nogle kilo:)

håber nogen kan bruge mit inlæg :)

udstyr til salg på min prææs :)

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 11:26

hvordan gør man lige det, der er jo sukker i alt hvad man laver... jeg har selv deppression, og tager også piller...

at leve uden sukker,... forklar venligst..

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

christina
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 11:30

Det er så som

Chokolade, slik, is (alle de usunde ting. )

sukker i the/kaffe mm.

Sodavand

Der er rigtig mange ting som der er MEGET sukker i.

Men ja der er sukker i stort set alt.

Noget er bare bedre end andet.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

jeg undgår ikke
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 11:36

sukker 100% - men jeg spiser ikk ret meget slik, chocolade mv. For det er ikk noget der siger mig noget- jeg er mere til rigtig mad. Selvfølgelig hænder det at jeg spiser lidt ind i mellem. Meeeen.... Sukker i kaffen kan jeg ikke fordrage alligevel.

www.nikon-pics4u.webs.com

2 bokse udlejes i 6040 Egtved - en el begge evt. gratis mod hjælp i stalden

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved godt at der er
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 11:42

sukker i mange ting :) men det er også ment som hvis man er storforbruger af sukker jo:)

sukkerfri bolsher og sukkerfri mammelade rugbrød uden sukker og sukker i min kaffe har jeg droppet

det har gjort at jeg har fået det meget bedere :)

0
0
Svar på denne tråd

candida..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:14

i kan søge på candida , det giver en stor uro i kroppen, bl.a.

Jeg har haft SLEM candida, men tog en kold tyrker, og kan nu styre det rimelig godt. Men får det direkte dårligt af at spise for meget brød.

skal faktisk til eksamen i morgen, bl.a. i candida albicans-svampen sjovt nok!!

Lon

Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage.

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:15

Ja, det kan vel ikke skade at prøve. Jeg spiser nu ikke meget decideret sukker - kun i min kaffe, men der får jeg også 2 tsk. i hver kop, så kunne jeg nu vænne mig af med det var det vel en start. Slik, sodavand, chokolade osv. er ikke noget jeg bryder mig specielt om. Der ryger godtnok en øl engang imellem, og dem er der jo også sukker i.

Men jeg har også depression, angst og stress, og jeg kan da også mærke hvis jeg har drukket en sodavand eller sådan noget, at jeg bliver noget urolig samt får hovedpine.

Så jeg vil prøve at skære ned, som sagt kan det jo nok ikke skade. ;)

Med den dejlige pintohoppe Kimberley og min søde palominoplag Sunny!

| Sorry I'm late. I got lost on the path of life |

0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg kan kun sige
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:20

prøv ,jeg har ikke fortrut det ,har faktist læst at overfor´brug af sukker ligefrem kan give depresive symtomer ,og mine er altså væk :)

hvis nogen prøver så meld lige tilbage :) når i mærker det hjælper :)

0
0
Svar på denne tråd

Vinhou (Kimberley)
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:29

Du kan vel blot lade være at komme sukker i kaffen

Jeg har da svært ved at se, at det skulle være SÅ svært at gøre, og kan du ikke holde smagen ud, så lad være at drikke det...

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

jamen man kan da
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:41

bare lade være med så meget

feks at ryge ,det da ikke så svært ??

eller en alokoholiker kan da også barelade være med at drikke :)

altså selv om man ikke tror at man er afhænig af sukker ,så er man de nok aligevel.

prøv feks at lade være med at intage sukker i et par dage og se hvilken hovedpine det kan give

eller lad være med at drikke kaffe ,det giver også en hovedpine hvis man stopper med det.

og jo det er svært :(

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:45

Men helt ærligt, det er svært at leve...

Det er da et spørgsmål om vilje, og ønsker man at prøve, fordi man vil forsøge, at gøre en indsats selv, så kan det altså heller ikke være værre...

Men - det er jo også altid sjovere, at kunne sige, at det er åh så svært, at man ikke kan lade være..

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja da det er da
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 12:46

lige det det er :)

0
0
Svar på denne tråd

det skal
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 13:27

da prøves, det må jeg prøve... det eneste jeg ikke vil undvære er min damper...

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

øøøøh damper
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 13:27

hvad er det :) ??

0
0
Svar på denne tråd

Sukkerafhængighed
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 13:47

hestetøsen ♥my horses♥ : Jeg tror faktisk du har fat i noget af det HELT rigtige her - nemlig at sukker er langt mere skadeligt for kroppen end man lige går og tror.

Sukker giver jo også et kunstigt 'løft', altså når man indtager sukker frigives der serotonin i hjernen som er det stof som får os til at føle os godt tilpas. Derudover optages sukkerenergien i blodbanen og giver et kortvarigt energioverskud.

Men når blodsukkeret igen falder (og det gør det hurtigt når det er sukker man har indtaget og ikke noget rigtig mad) og serotonin-niveauet gør det samme, så kan man opleve en downer-effekt. Man bliver sløv og uoplagt.

Hvis man til stadighed løser sit energiproblem ved at spise sukker, istedet for at få motion og sund kost, ender det i en nedadgående spiral hvor man bliver mere og mere afhængig af sukkerholdige fødevarer for at føle sig nogenlunde ovenpå.

www.alun.dk/helse/cola-sker-inden- for-time-drukket.html# Her kan man læse mere om hvad sukker og kofein gør ved kroppen, det er helt uhyggeligt ...

På linie med at man kan få en depression af at drikke eller tage stoffer, lyder det sandsynligt at det samme kan ske med andre stimulanser, fx. sukker og koffein.

Jeg har selv engang været håbløst afhængig af sukker og koffein, men trappede ned i forbindelse med en slankekur. Dog udviklede jeg senere mavesår, og det bedste jeg har gjort for mit helbred, er at skære sukker- og koffein-indtag ned til et absolut minimum.

Da mit sukkerforbrug var højest havde jeg det tit dårligt psykisk og følte mig nedtrykt, uden energi og til tider oplevede jeg selvhad, angst og en følelse af stress. Tidligere har jeg nok tænkt omvendt, at det var fordi jeg var nede, træt og ked af det at jeg følte behov for sukker, men set i bakspejlet er det da ikke spor usandsynligt at det var præcis omvendt? At jeg fik det dårligt fordi jeg var afhængig af sukker ... ?

Det er da værd at overveje.

Det er ikke svært at undgå sukker i det daglige:

Drop sodavand - også light!

Spis frugt i stedet for slik.

Spis mange grove, grønne grøntsager hver dag (grønne bønner, blomkål, broccoli, kål generelt)

Skær indtaget af hvidt brød og kage ned til et minimum.

Spis kartofler og fuldkornspasta/fuldkornsris.

Spis af og til måltider der kun indeholder grøntsager og kød, måske endda kun grøntsager.

Drik vand, vand og atter vand - ingen the, kaffe, cacao, juice, sodavand mv.

Føler jeg mig hellig lige nu? Ja lidt, for jeg har netop indtaget en salat bestående af knasende stykker glaskål og dampede grønne bønner med en dressing af lidt olivenolie, eddikke, chili, peber og kryddersalt - alt økologisk! - samt en liter postevand.

Og hold k*ft hvor smager det godt, når man ikke længere er vænnet til at spise sukker, slik og kage hele tiden .... !

"Pony" er til salg: Tholstrup Holiday, 4 års new forrest, 144 cm, spring+dressur, temperament i særklasse, æder alt og bliver snarest oprettet på HN's markedsplads ;)

Opdræt af løvehoved og marsvin
0
0
Svar på denne tråd

Jamen Vibs
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 14:11

Jamen Vibs, jeg kunne da sagtens lade være med at putte sukker i min kaffe - jeg synes bare, det smager elendigt sådan. Til gengæld smager det ganske godt med sukker for mig. Der er vel ikke noget galt med at have lidt selektive smagsløg? :D

Det gælder forøvrigt også the, det skal der også sukker i for at gøre mine smagsløg glade, ligesom der skal salt på mine tomatmadder for at de smager fantatisk. Ikke at det har noget med sagen at gøre. :)

0
0
Svar på denne tråd

Vinhou (Kimberley)
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 15:04

Det var fordi du skrev, at du jo kunne prøve at skærer ned, det kommer bare sådan bag på mig, at finder nogen en god ide, hvor man selv kan gøre noget, at man ikke straks hopper ud i det og går i gang, hellere i går end i dag...

Så for mig at se, så er at "prøve at skærer ned" temmelig vattet, og ikke at droppe sukker..

Jeg bliver altid så forundret over, at folk ikke er jublende glade og forsøger straks....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 19:34

Det kan jeg godt se Vibs - du har da også ret, for sådan en som mig der egentlig ikke spiser ret meget sukker ville det egentlig være let let at skære det så godt som væk, og der kunne jeg jo godt droppe sukkeret i kaffen.

Dog tænker jeg, at det muligvis ikke har nogen effekt for mig når jeg i forvejen ikke indtager særlig meget sukker - jeg er ikke sukkerafhængig på nogen måde, bryder mig ikke særlig om chokolade, slik eller kage - men det skader ikke at prøve (og så sparer jeg også penge på sukker jo 8-)) så fra imorgen vil jeg nøjes med én teske sukker og efter et par dage må jeg have vænnet mig til smagen uden sukker. Det passer også ret fint nu, for jeg er ved at blive syg og kan ikke smage særlig meget. :D

0
0
Svar på denne tråd

Vinhou (Kimberley)
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 20:13

Du må lige vende tilbage med en update på din nye kaffestil - eller måske nærmere - smag

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

er der nogen som
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 22:04

prøver :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider