|
|
| De skulle skamme sig. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
14-09-2009 16:27 |
|
Jeg er rigtigt godt og grundigt skuffet. Hvorfor kan man dog ikke svare tilbage, når de unge mennesker søger 1 uges praktik plads. Min datter har sendt en hel del ansøgninger rundt. Først som brev, men igen gad svare tilbage. Så forsøgte hun via mail, som jo nok var en nem en at svare tilbage på, men heller ikke her, er der en eneste af dem har har kunne overkomme at svare. Så i aften er det telefonen hun tager fat i og så ringes der igen rundt. Så nu må vi se om de gider svare via telefonen. Det kan da ikke være rigtigt, at man ikke gider svare tilbage. Vi har selv firma og modtager en hel del ansøgninger. Jeg ville ønske det var muligt for os, at tilbyde dem alle sammen en praktikplads, men det er desværre ikek muligt. Men de får da alle et pænt svar tilbage. det er da det mindste man kan gøre og portoen, kan man jo trække fra i sit firma, så det er jo ikke nogen udgift. Øv hvor er jeg skuffet, det kan man knagmer ikke være bekedt over for vores unge mennesker. Håber det lykkedes for hende, at finde et sted hvor hun kan komme i en uges praktik i uge 42. Der må da findes en stald, stutteri eller rideskole, som har overskud til at give plads og i det mindste bare et svar tilbage.
IMC
SÅ DER FRISKE GULERØDDER. 25 KG 25 KR. GRUNDET DET VARME VEJR, KØBER JEG I ØJEBLIKKET KUN HJEM I 25 KG SÆKKE. DE ER I EN BEDRE KVALITET END DE HELE VOGNTRÆK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| praktik |
|
|
Hej. Prøv at hør stald shadock af i sønderjylland? Eller over ved schou brdr, de plejer at være rigtig flinke, og jeg har selv været begge steder. Det er ordnede forhold og de er rigtig flinke.
Maria B.P Lækker hingste på 1år efter Laurino/Davignon sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
at det er meget normalt at de ikke gider at svare hvis det er uopfordrede ansøgninger Især inden for hestefaget de får sikkert masser af ansøgninger lige efter sommerferien og sikkert også resten af året Men jo tarveligt er det da, ansøgeren venter jo spændt på svar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sågar folk der søger folk |
|
|
kan finde på ikke at svare tilbage det er fandmer uforskammet...
Lykkelig ejer af en vallak og en hingstebasse.
Flere lækre NF ungheste sælges Ta kontakt pr PB
trollerit trollerat trolleruut spillet det er sluut (give up you will never win )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
Uopfordrede ansøgninger får altid et svar hos os - et standardsvar der fortæller at vi pt ikke har en ledig stol. Jeg sidder i et bureau hvor jeg modtager ca 50 uopfordrede OM UGEN!!!! - og den eneste grund til at de får svar, er at jeg kan gøre det via mail. Porto er IKKE gratis, selvom det er fradragsberettiget. Så jeg forstår udmærket hvis der er nogle der ikke svarer. Det er altså også en tidsrøver at være "høflig". KH:)
Annette 2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar. 3 km til Birkerød station.
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| porto... |
|
|
Hvor kan du lige trække det fra så det koster kr. 0? Det koster altså penge at sende et brev, og der er altså ingen moms på porto, så der er intet at trække fra. I vores firma besvares uopfordrende ansøgninger ikke, men de gemmes. Men dem der følger op på deres ansøgning kommer lidt frem i rækken. Hvis man ikke gider at ringe rundt, kan man ikke forvente at få svar.
Et smil siger mere end 1000 ord....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa......... |
inger christensen |
14-09-2009 21:56 |
|
sidst hun sendte breve rundt med ansøgninger, var der medsendt frankeret svarkuvert. Hun modtog 1 brev. Resten gad ikke engang sende de frankeret svar tilbage. Kvittering for porto og andre forsendelser der vedrør vores firma, er en udgift der trækkes fra i regnskabet. Der er ikke moms på porto, men det er en udgift for firmaet, som kan trækkes fra, når der foreligger en kvitering. Det drejer sig ikke om at man ikke gider ringe rundt, hvor står der noget om at personen ikek gider ?. Nej det drejer sig om, at man følger skolens anvisninger, og udsender alle de fine ansøgninger, man jo netop lærer at skrive. Nu er der jo netop også skrevet mail rundt, som jo burde være nemme at besvare. Men niks, heller ikke det kan der besvares. Ja det er da iriterende, at modtage en del ansøgninger, men lidt venlighed over for ansøgerne, kan man knagmer godt lægge for dagen.
IMC
SÅ DER FRISKE GULERØDDER. 25 KG 25 KR. GRUNDET DET VARME VEJR, KØBER JEG I ØJEBLIKKET KUN HJEM I 25 KG SÆKKE. DE ER I EN BEDRE KVALITET END DE HELE VOGNTRÆK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dårlige manerer... |
|
|
... er det! Og lige nu har firmaerne måske råd til at behandle ansøgere dårligt - men når det igen bliver "gode tider" og man mangler medarbejdere, så husker ansøgerne hvor de er blevet behandlet godt, og hvor de er blevet behandlet skidt. Et standardsvar er fint til en uopdordret ansøgning. Men det ER altså det mindste man kan forvente. De fleste sender jo et CV med hvor der ofte fremgår mailadresse - så tager det ikke mange sekunder lige at skrive "tak for ansøgningen, vi gemmer den, men har ikke brug for nye folk lige nu"
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stutteri Ask |
|
|
Halløj  Jeg ved at stuteri Ask tager praktikanter, og det skulle være super godt  Et forsøg værd Held og lykke med det, håber hun finder et godt sted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er praktikansvarlig på min arbejdsplads (dyreklinik) og jeg svarer altid alle ansøgere.
Dog er jeg mest til at de møder personligt op med deres ansøgning, det giver altså lige lidt mere at se folk "rigtigt" og jeg får en fornemmelse af hvad de er for nogen. Uanset hvor travlt jeg har, giver jeg mig altid tid til at tage en snak med dem og evt. en rundvisning i huset og så får de svar når jeg har tjek på om vi har plads i den ønskede uge. Det er tarveligt ikke at svare, et hurtigt Nej bør der være tid til - så at sige .... Held og lykke med datterens søgning //Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
udgifter som porto bliver jo ikke gratis fordi man kan trække dem fra i firmaets regnskab, men korrekt er det ikke så dyrt som at betale med private penge. Men det er helt almindeligt, ikke kun for praktikanter i heste verdenen, og en del af livets lære. Uopfordrede ansøgninger skal man være mere end almindeligt heldige for at få et svar på, og selv ansøgninger hvor virksomheden har søgte, ligger svarprocenten under 50 (er min personlige erfaring). Ikke at jeg forstår det er sådan, men mit gæt er noget med at også Personaleafdelingerne er skåret til benet i mandskabstimer, og at der ganske enkelt ikke er tid til at svare). Sådan er livet bare. Og det kan man lige så godt lære smatidig med at man lærer at sende ansøgninger, for det bliver næppe andreledes (desværre)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan har.... |
Anne02 |
15-09-2009 08:29 |
|
....det nu altid været - altså manglende tilbagemelding fra arbejdsmarkedet. Jeg mener ikke man kan forvente, ved uopfordret ansøgning, at få svar tilbage. Firmaet har jo IKKE bedt om en ansøgning  Ja, vi kan sagtens blive enige om - det er ikke "pænt" af firmaerne men, jeg tror ærligtalt de får SÅ mange uopfordrede ansøgninger, og personalet de forskellige steder er jo ofte skåret ned, og derved er der også færre mennesker, så jeg kan faktisk godt forstå de vælger disse ansøgninger fra - de har ganske enkelt ikke tid til svare. Den ene af mine piger er i år blevet student, og vil efter mange år på skolebænken gerne have et"arbejdsår". Hun startede med at sende ansøgninger som pædagogmedhjælper først i august. Fik afslag på afslag - alle vil åbenbart arbejde indefor kommune eller stat. På mange af afslagene stod der "Vi har fået 190 ansøgninger - 150 ansøgninger" - så der er mange om budet. Hun begyndte så at køre rundt med ansøgninger - også uopfordrede, og det har givet pote. Hun er nu startet som vikar i flere børnehaver i Tune. De "deler" hende og det er jo rigtig smart, for hun har faktisk fuld tid på den måde.  I dette tilfælde så hjalp det at "vise" sig på arbejdspladsen. Jeg synes sørme det er hurtigt at få job, når man er helt "grøn" og så i denne svære tid - så ud at vise flaget, så skal det nok komme. Held og lykke med det
Det er ikke sjovt IKKE at vide hvad andre ved 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved |
|
|
at dem, der går på landbrugsskolen i Høng, på hesteholdet ikke har praktikplads Så der er rift om de få pladser der er Går hun på Vilvorde? Der ved jeg også at der er nogle, der ikke har fået praktikplads
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JBK SHOW |
|
|
Der er JBK Show i Odense den uge - men det kunne da være man kunne få en plads i den uge, med overnatning som de andre hjælpere. (Bare en ide.) Er helt enig med dig, det er meget ringe når der ikke gives svar! Sådan er det også med ansøgninger til job, her er det ca hvert 3. firma som gider svarer - hvis du er heldig altså!!
hej fra mig - ejer af verdens bedste Amse Bamse. c,")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok i min verden |
|
|
rideverdenen er ike et skrivebordsfag så mange af de folk der er på stutterier, etc er ikke folk der sidder ved skrivebordet og bruger sin tid. De er i stalden. Så inden for dette fag er en opringning mere på sin plads. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun må da gerne... |
AnneSN |
15-09-2009 12:49 |
|
..komme i praktik på mit "stutteri"  Jeg har jo både hingste og hopper - men måske er det lidt for lille  Ved heller ikke om det lige er det Lisa søger  Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|