Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ynglings sadlen??? dur, dur ikk!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 15:35

Hej alle

Jeg har et "lille" problem med min hoppe.

Hun er en skøn pinto på 155 ca, dejlig lærevillig og følsom hoppe på 3.

Jeg har selv tilredet hende uden problemer og har redet hende i en korter periode, for at introducere hende lidt mere for hjælperne fra ryggen.

Der er så det at det er en gammel (meget gemmel) springsadel, jeg har brugt i tilridnings perioden forde den ikke vejer så meget og forde den ligger rigtig godt på hende.

Planen har jo så været at skifte den ud m en dressur sadel, som også er blevet gjordt, men så opstod de første problemer.

Af en eller anden sær grund vil hun bare ikke acceptere sadlen eller dressur gjorden. Det skal lige siges at det intet som helst har med sadlen at gøre, den ligger og passer perfekt.

Hun har intet imod springsadlen, her kan jeg sætte mig op uden problemer, intet når man spænder gjord osv.

Men dressur sadlen vil hun slet ikke kendes ved,

hun prodestere meget når man spænder gjord, hun kan lige knap overtales til at man må komme op, men gå med den, aldrig i livet.

Hun ter sig lidt som prinsessen i klods hans

"Dur, Dur ikke!"

Jeg ved det ikke er sadlens tilpasning eller hendes ryg, for der er der intet, men hva pokker er det så, kan det virkelig passe at jeg skal til at "tilride" hende igen med dressur sadlen før hun vil acceptere den, eller er det bare en vane sag??

MVH mig

"den som ikke lytter, lære heller ikke."

www.we.aforum.dk (helt nyt- aka/klassisk og alm dress+WE emner)

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 16:15

Jeg kender godt det der med at hesten bare ikke kan lide ens yndlings sadel.

Noget må der altså være i vejen med den sadel, siden hun SÅ tydeligt siger nej tak !

Så er det vel op til dig, om du vil lytte og lære, eller "tilride igen,med den sadel hun ikke bryder sig om"

Prøv f.eks gjorden fra springsadlen, for at udelukke at det er det der er i vejen.

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

ja det jo det.
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 21:04

Ja det er lidt irriterende, der skulle bare ikke være noget.

Kan det være det forde den er helt ny måske at den ikke har passet sig til endnu, eller sådan???

ja det må jeg da lige prøve, ellers må jeg jo af prøve noget forskelligt.

Tak for svaret;) jeg prøver lige at høre sadelmager osv igen, selvom de nok snart er trætte af at sku komme rendene hele tiden hehe mit problem er deres problem, ind til der er fundet en løsning;)

Kom endelig med flere muligheder for hvad det kan være?

MVH mig

"den som ikke lytter, lære heller ikke."

www.we.aforum.dk (helt nyt- aka/klassisk og alm dress+WE emner)

0
0
Svar på denne tråd

Gjorden
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 23:02

Er der lange gjordstropper på dressursadlen??? For det er der faktisk en del heste, som ikke bryder sig om....

Så må man enten få lavet korte stropper på sadlen eller skifte sadlen til en med korte stropper.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde et..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 21:50

...lidt tilsvarende problem. Jeg var blevet bedt om at ride den sødeste unghest. Han var kun lige knapt ryttervant, men super rar og medgørlig.

Han var tilredet med springsadel og efter små 2 uger ridning hos mig tænkte jeg, at vi skal da gerne ende med noget der minder om en dressurhest, så på med en dressursadel. Opsadlingen gik fint, men kunne godt mærke en anderledes hest under mig i skridten. Det gik dog hurtigt over... lige indtil jeg satte i trav. Så fløj han afsted i hæsblæsende tempo, helt vild og panisk.

Jeg fik ham ind i et hjørne og sprang af nærmest i farten. Han var simpelthen ikke vant til de lange sadelklapper og schenkler så langt nede ad maven.

2 uger senere gik han med dressursadel som om han aldrig havde gjort andet . Og det endte heldigvis med at blive en super fornuftig ridehest, med nerver af stål...

Mette

Cum insantientibus fuere necesse est -

Blandt vanvittige må man selv være gal.

0
0
Svar på denne tråd

Som Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 22:01

....vil jeg også tro at en del af forklaringen kan være de lange gjordstropper. Vi har en veninde som havde det samme problem med sin hest, hun fik kortet gjordstropperne af, og så var problemet forsvundet.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter: 
Dato:  14-09-2009 22:33

Du kunne jo evt. også prøve at longere hende med dressursadlen og se om hesten vænner sig til den.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

Stadig ledige uger i sommeren 2009:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider