Hej alle
Jeg har et "lille" problem med min hoppe.
Hun er en skøn pinto på 155 ca, dejlig lærevillig og følsom hoppe på 3.
Jeg har selv tilredet hende uden problemer og har redet hende i en korter periode, for at introducere hende lidt mere for hjælperne fra ryggen.
Der er så det at det er en gammel (meget gemmel) springsadel, jeg har brugt i tilridnings perioden forde den ikke vejer så meget og forde den ligger rigtig godt på hende.
Planen har jo så været at skifte den ud m en dressur sadel, som også er blevet gjordt, men så opstod de første problemer.
Af en eller anden sær grund vil hun bare ikke acceptere sadlen eller dressur gjorden. Det skal lige siges at det intet som helst har med sadlen at gøre, den ligger og passer perfekt.
Hun har intet imod springsadlen, her kan jeg sætte mig op uden problemer, intet når man spænder gjord osv.
Men dressur sadlen vil hun slet ikke kendes ved,
hun prodestere meget når man spænder gjord, hun kan lige knap overtales til at man må komme op, men gå med den, aldrig i livet.
Hun ter sig lidt som prinsessen i klods hans
"Dur, Dur ikke!"
Jeg ved det ikke er sadlens tilpasning eller hendes ryg, for der er der intet, men hva pokker er det så, kan det virkelig passe at jeg skal til at "tilride" hende igen med dressur sadlen før hun vil acceptere den, eller er det bare en vane sag??
MVH mig