Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Oplevelser på Mallorca
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 10:36

Hej

Jeg, min kæreste og min 4½ årige dreng rejser på tirsdag til Mallorca en uge.'

Vi skal bo i Alcudia, og har lejet en bil i 3 dage (fre-søndag), hvor vi il ud og opleve øen!

Hvad kan i ænder anbefale? Vi vil ud og have set grotterne, noget af den flotte natur der skulle være på vestkysten, men hvad mere?

Har lige set på spies hjemmeside med en western aften der inkluderer ridetur/kørsel i prærievogn, fest for store og små - den må jeg se om jeg kan overtale drengene til at vi skal med på!

Lene

KANON HOPPEFØL SÆLGES: SKOVENS RAFAEL/BH AGENT.ERDH I 4 LED PÅ MOR-SIDEN. ÆDEL OG SÆRDELES GODT GÅENDE I ALLE GANGARTER.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa....
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 10:54

Hvis westernturen er til Rancho Grande, så forvent ikke det store. Stemningen er godt nok super hyggelig, men man får slet ikke valuta for den MEGET høje pris de tager.

Normalt bor jeg i Palma Nova, i den anden ende af øen, men kan bestemt anbefale at i kører til Palma og shopper. Og generelt er naturen meget flot omkring hovedstaden.

Ellers så er sejlturerne altid gode, og man kommer rigtig rundt om øen og får set den på en helt anden måde. Mange af gangene stopper de ved en af de mindre byer og får lidt at spise.

Hvis i ikke har været på øen før, så er ørundturen også rigtig hyggelig, og hvis de evt. stadig har noget safari/jeeptur, så er det også hyggeligt. Man ser ikke så meget af øen i jeepene, men kommer mere ud i de helt små flækker.

og hvis i går ned i byen og finder nogle af de små lokale guideture, så er de en helt del billigere end at tage med Spies.

Og ellers så er min søster og hendes mand, meget glade for bare at køre ud i det blå. Det er næsten umuligt at fare vild på den ø (ifølge manden), og så kommer man virkelig ud og se en masse spændende ting.

Kort laves til flere lejligheder. Bordkort, indbydelser, fødselsdagskort, bryllup og meget andet. Kontakt via. PB
0
0
Svar på denne tråd

Kør i bjergene
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 11:18

langs kysten til Soller.

Meget flot tur og yndig lille by.

Shopping i Palma er også super.

Ærgeligt i ikke har bilen torsdag for om torsdagen er der et stort marked i Inca hvor man nemt lige kan blive 5 håndtasker rigere :-)

Ellers er der makred i det gamle Alcudia to gange om ugen. Mener det er tirsdag og søndag men er ikke helt sikker.

Til knægten ligger der en god skyggefuld legeplads mellem træerne lidt ude ad stranden.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Dyreparken i Palma
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 08:45

Da vi var der med børnene (vi boede også i Alcudia) der besøgte vi drypstenshuler, tog på guidet tur i bjergene og besøgte dyreparken i Palma, var på veterantogstur i bjerget osv. Der i dyreparken var der shows med papegøjer, delfiner, klovne og meget andet.

Ellers tog vi til stranden og gik langs vandet til en by jeg ikke kan huske hvad hed, men der var den hyggeligste lille "in" hvor man fik god frokost. Og børnene kunne gå rigtig mange km uden brok, hvis bare de fik lov til at gå i vandkanten

En dejlig tur, lidt for turistet til min smag og meget irriterende at skulle navigere udenom de der mange gadesælgere (og især de der damer der vil flette alt hår og sætte perler i - gosh de var belastende).

Pas på nellike-pigerne på evt. markeder (de er lynhurtige og kan stjæle hvad som helst op af lommerne uden du mærker det).

Hotellet i Alcudia var skønt, lækker swimmingpool og dejlige arrangementer for børnene også.

Vi fandt et super madsted lidt væk fra hovedgaden (hotellet kender vejen for det var dem som anbefalede os det) og så nød vi også at spise på den lille kinesiske restaurent der ligger lige over broen og så til venstre ;o) (hvis man går i retning mod stranden).

Alt i alt havde vi en dejlig tur. Vi lejede bil og kørte rundt for os selv også, da vi fik nok af de guidede ture.

Rigtig god tur

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Marked
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 16:26

Inca marked om torsdagen er et must, hvis man vil handle lidt billige "kopi" varer og andet godt. Det er kæmpe stort.

Jeg ville nok se om jeg ikke kunne ændre dagene I har bil, så I har bil om torsdagen.

I Magalluf er der det omvendte hus Katmandu. Man tror det er løgn, når man ser det. Alt står på hovedet også huset.

Der er så MEGET at se på Mallorca.

Overvejer at tage der ned for 5. gang til oktober.

God tur

(o:Heidi:o)

0
0
Svar på denne tråd

Uh....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2009 17:32

Jeg var på Mallorca for præcis 10 år siden :-) Og ja, markedet i Inca husker jeg også stadig meget tydeligt!

Men for mig var der to oplevelser, som jeg især synes, var hele ferien værd. En tur til Valdemosa, hvor Chopin boede med sin elskerinde, den franske forfatter Georg Sand en enkelt vinter. Der er et helt museum, som fortæller om det lidt sjove par (se evt. filmen om dem med Hugh Grant og Judy Davis inden ferien...).

Vi boede også i Alcudia. Den allersidste dag tog min søster og jeg på tur med en katemaran-båd, hvor man kunne se undervandet, mens man sejlede...Wauw, det var SÅ smukt! En kæmpe oplevelse :-)

God rejse!

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste

Welsh Cob - mit valg

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider