Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Selvdisiplin ..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:06

Godaften :)

Jeg har et problem. I idræt skal vi lave sådan nogle træningsprojekter, hvor vi skal ud og løbe. Mit problem er, at jeg ikke har selvdisiplin. Dvs. Jeg kan gå mange gange ud for at løbe - men sjældent gennemføre.

Det går jo ikke..

Så har brug for gode råd til, hvordan jeg kan få selvdisiplin nok til at løbe, selvom jeg bliver træt.

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

selvdisciplin
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:10

Det er ganske enkelt noget man beslutter sig for at have. Sæt den ene fod foran den anden, et trin af gangen. Sig til dig selv, du skal hen til gadehjørnet, derefter hen til næste træ, 20 skridt mere, osv. osv.

:Pia

*

"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Har du ikke en veninde
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:11

Du kan træne med? Det plejer at hjælpe

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kig på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:20

Silotte (canmax) : Mine veninder har desværre enten en for god kondition eller har en for lav kondition.

Det er meget svært bare at sige man skal tage den ene fod foran den anden. Hvilket jo er mit problem.

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

Lav en tidspunkt
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:30

på dagen der er til motion.

Bestem dig for hvornår om morgenen - og så er det bare afsted.

Du får det så godt bagefter og som et ekstra plus.

Men danner endofiner(er det ikke dem - det mener jeg) efter 20 min. motion. Og endofiner er dem der giver velvære - så helt gratis vil du føle velvære, efter motionen - det er videnskabligt bevist

Pia

FAN FUCKING TASTISK :-))))

Blev der sagt

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 18:32

Jasper: Det er ikke så meget det med at komme afsted. Tager afsted rigtig mange gange - prøver nu lige om lidt. Men jeg opgiver efter et stykke tid.

Jeg er meget taknemlig for jeres hjælp :)

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

lalala (:
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 20:21

Motion skal være sjovt - ikke en sur pligt!

Jeg løber ALTID til musik, jeg bliver i godt humør af, og har en løbe playliste på min iPod, som gør det en hel del sjovere :D

Derudover vil jeg også mene, at ens indstilling til motion har en stor indflydelse på motivationen. I starten var mit mål "bedre form", men jeg gik helt død i det. Nu hvor jeg siger til mig selv, at det SKAL være sjovt for mig, så er det meget sjovere at komme afsted og gennemføre det. :)

Man kan jo, hvad man vil.

Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.

0
0
Svar på denne tråd

tage afsted
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 20:22

Ok, du tager afsted, men det er for hårdt? Så sætter du farten ned. Det er bedre at spadsere rask i en halv time end at løbe i 5 minutter. Hvis du bare beslutter at være ude i en halv time hver gang, uanset hvilket tempo du orker, så får du rutinen ind.

Hvis skolen har givet dig et andet program, bare ærgerligt, for på den nuværende facon får du jo heller ikke gennemført det. Så du skal selv lave et program du kan overholde, og så bygge på når det ikke længere føles så slemt. Musik med som du bliver glad af.

:Pia

*

"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 20:49

Okay :)

Jeg har fået lov til at låne min brors ipod - så det vil jeg helt klart prøve.

Derudover vil jeg gå ud og investere i et par løbesko (løber pt. i håndbold sko.)

Var ude igen i aftes, fik løbet een runde (ville gerne have løbet 2, så igen lidt surt.. Kan jo godt, hvis jeg løber, når det gælder karaktere).

Derudover vil jeg sørge for at drikke masser af vand og vente med at løbe et godt stykke tid efter jeg har spist. Desuden har jeg også lokket min far til at løbe med mig et par gange.

Til sidst vil jeg prøve at engagere mig lidt mere i det med motion.

Det er helt klart ikke et fysisk problem, men psykisk. Jeg har ellers meget selvdisiplin, når det gælder skolearbejde :) .. Måske vil jeg også sætte nogle "poster" op på min løberute, som giver en varination - måske stå på stedet og lav 30 sprællemænd. Hvorefter jeg langsomt skærer ned på dem een efter een, indtil jeg kan løbe i et træk. :) Tror I man kan øge sin selvdisiplin således?

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

Løbetræning
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:25

Kan du ikke finde en længere rute, så du ikke har muligheden for at stoppe efter én runde? Hvis du for eksempel beslutter dig for at du SKAL ud til X og så er det tilladt at gå hjem. For så er du måske ikke træt før du kommer ud til X, og hjem skal du jo, så du er på den måde tvunget til at tilbagelægge distancen igen - omend den måske bliver i rask gang i stedet.

Musik er klart et must for mig. Eller evt. et lydbånd af en art eller radio? Det hjælper klart mig hvis jeg GLEMMER at det er hårdt og at der er langt igen. Dvs, hvis jeg kan distrahere mig selv til at tænke på noget andet end "puh hvor er det hårdt at løbe - er jeg ikke snart hjemme igen!!". Hvis jeg glemmer at jeg løber, så sætter jeg bare det ene ben foran det andet, og pludselig har jeg løbet hele turen.

Og så må jeg give de andre ret, man har det bare så dejligt når man kommer hjem!

Se, nu er jeg helt motiveret til at begynde at løbe igen! Min selvdisciplin forsvinder nemlig også hurtigt når jeg kommer ud af rutinen.

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

Træning
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:38

Musik med lidt gang i er super til at holde gejsten.

Planlæg en rute på x antal km hjemmefra, og løb den samme flere gange (f.eks. 1 måned).

Tag tid og sæt et mål. Eller sæt en tid for, hvor lang tid du skal løbe og mål ruten efterfølgende (du kan måle ruter på www.iform.dk). Det er mere motiverende, hvis du kan se/måle fremgang.

Gode friske gåture er også gode til at hjælpe på formen.

God fornøjelse

- Yuki

Med salathesten Rigola - og nu med føl efter Quaterback

4-værelses andelslejlighed på 93kvm på Amager sælges. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har dårlig kondi
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 01:12

Men har besluttet at nu vil jeg lære at løbe. Jeg er begyndt sådan her

Har en ca 5 km rute, Løber mens jeg tæller til 60, ikke for hurtigt ej heller for langsomt. så går jeg rask til, indtil vejrtrækning og ben er ok og så igen 60. osv

Jeg løb som en elefant, al vægt i jorden, og opgav altid fordi jeg troede at jeg skulle lægge hårdt ud.

De første gange klarede jeg det 8 gange (grin bare) nu er jeg oppe på 30 gange efter 14 dage, så selv om jeg ikke vælter verdensrekorder er jeg godt tilfreds og for første gang i mit liv syntes jeg det er sjovt.

jeg løber sammen med min hund der også klare turen uden at overanstrenge sig.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Laffeline
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 08:57

Kiggede lige med herinde da jeg også skal have gang i motionen, og Laffeline - din metode er da genial Det vil jeg prøve

Jeg har før gjordt den fejl at jeg tog ud og løb så indtil jeg nærmest var ved at knække sammen med luftbesvær og ømme ben og derfor faldt det hurtigt til jorden, men hvis man "kun" løber 60 sek af gangen så får pulsen vel bare lige et skub, og så rask skridt bagefter.

Tak for tippet - det skal prøves

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider