kan du dokumentere at du har afsendt lommeregneren?
så kan du også tjekke om han har modtaget den (track & trace)
i så fald kan han faktisk politi anmeldes.
jeg ved det med sikkerhed, fordi jeg engang skrev på et dækken, jeg gerne ville købe. jeg skrev til hende at hun kunne sende det til mig, når hun havde modtaget betalingen. jeg ville overføre når jeg kom hjem fra job.
på vej hjem var jeg impliceret i et uheld og kom på sygehuset, så jeg kunne ikke overføre da jeg kom hjem, men tænkte ikke videre over det, for havde jo aftalt at hun først skulle sende når hun havde modtaget betalingen.
men hun havde været flink og afsendt samme dag. det fandt jeg så først ud af da jeg fik en opringning fra politiet på min mobil, mens jeg lå på sygehuset, hvor jeg fik besked på at jeg havde modtaget en vare (posten havde sat pakken i garagen, men det vidste jeg heller ikke).
jeg slap da heldigvis fra problemer, da jeg lå på sygehuset og derfor slap jeg for videre tiltale.
jeg havde ikke hendes nummer, da jeg kun havde snakket med hende via nettet, men hun havde mit, så kan ikke forstå hun ikke ringede til mig, i stedet for at politiet kontaktede mig.
men efter at have forklaret politiet hvordan det hang sammen, gav de besked videre til hende og hun droppede tiltalen mod mig. Trods alt *S*
da jeg kom hjem nogle dage senere overførte jeg til hende.
Så derfor ved jeg præcis hvordan det hænger sammen med det politi-noget.
men politiet vil ikke gøre noget ved det medmindre det overstiger et vis beløb.