Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snydt i handel, what to do?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 08:26

Jeg tror efterhånden jeg er blevet snydt i en handel jeg har lavet via dba.dk

Jeg har sendt en lommeregner, uden at have modtaget penge for den, og modtager har nu holdt mig hen siden den 17 august mht. betaling. Al korrespondance er foregået over sms, så har alt på skrift.

Er der nogen der ved hvilke muligheder jeg har nu?

Kan jeg politianmelde ham? Beløbet udgår 800 kr.

0
0
Svar på denne tråd

ja, det kan du.
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 08:44

ja, du kan politi anmelde, men desværre er det ikke alle steder de gider gøre noget ved det.

men det er da et forsøg værd.

hvis de begynder med at det er et civiltsøgsmål, så må du korrigere dem, for det er det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

mere hjælp
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 08:52

ønskes, Julie, det virker som om du ved lidt om det.

Skal jeg bare gå på politistationen, og sige at jeg ønsker at anmelde en privatperson for hvad? svindel?

0
0
Svar på denne tråd

Henvend dig også
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 08:52

Til DBA- de er ikke interesserede i annoncer fra brådne kar. De kan evt dokumentere sagen med log af annoncen.

Hvis du ikke har modtaget varen er det bedrageri- og bør politianmeldes.

Er det en avanceret matematisk lommeregner?

En del fås jo for den pris- nye.

Mvh
xtiny

4 vimse-killinger sælges.
Tager mus og det løse (fluer, edderkopper mm)

1 blå han, 1 sort han. Aktiv katte (siamkryds)

2 smukke kælne sortabbier han og hun u. hvidt. Ægte huskatte.

Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 09:00

du var vist lidt for hurtig på tasterne - jeg HAR sendt varen, jeg står som sælger, men har ikke modtaget betalingen. Ja, jeg ved det er dumt, og sjovt nok er det første gang ever at jeg har sendt før betaling nåede frem, og selvfølgelig går det galt

Jeg har stadig annoncen, dog inaktiveret på DBA, hvor køber har skrevet i spørgsmål og svar.

Det er en TI 84+ silver edition, så ja, lettere avanceret er den

0
0
Svar på denne tråd

yes sorry
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 10:21

Skorstensfejeren kom midt i det hele...

Men så gælder det, jeg skrev stadig.

Mvh
xtiny

4 vimse-killinger sælges.
Tager mus og det løse (fluer, edderkopper mm)

1 blå han, 1 sort han. Aktiv katte (siamkryds)

2 smukke kælne sortabbier han og hun u. hvidt. Ægte huskatte.

Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

hmm..................
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 10:41

hvis personen ikke bor langt fra dig hvorfor så ikke tage der hen og få dine penge eller din lommeregner igen? jeg ville helt sikkert gå til politiet du har jo adr. på den person ;-)

Har oldenborg hoppe til salg samt andre heste/ ponyer se præ.

Samt ven har ammstaff hvalpe tilsalg KUN til gode hjem. skriv pb.

0
0
Svar på denne tråd

Personen..
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 11:32

bor ikke tæt på mig, jeg skal over storebælt for at komme derover.

I øvrigt, så tror jeg ikke han er typen der ville udlevere hverken lommeregner eller penge til mig..

Men nu har han fået frist til på torsdag kl. 12 til at sørge for at pengene står på min konto, og ellers ryger der en politianmeldelse afsted. Håber skrækken er nok..

0
0
Svar på denne tråd

kan du dokumentere...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 14:26

kan du dokumentere at du har afsendt lommeregneren?

så kan du også tjekke om han har modtaget den (track & trace)

i så fald kan han faktisk politi anmeldes.

jeg ved det med sikkerhed, fordi jeg engang skrev på et dækken, jeg gerne ville købe. jeg skrev til hende at hun kunne sende det til mig, når hun havde modtaget betalingen. jeg ville overføre når jeg kom hjem fra job.

på vej hjem var jeg impliceret i et uheld og kom på sygehuset, så jeg kunne ikke overføre da jeg kom hjem, men tænkte ikke videre over det, for havde jo aftalt at hun først skulle sende når hun havde modtaget betalingen.

men hun havde været flink og afsendt samme dag. det fandt jeg så først ud af da jeg fik en opringning fra politiet på min mobil, mens jeg lå på sygehuset, hvor jeg fik besked på at jeg havde modtaget en vare (posten havde sat pakken i garagen, men det vidste jeg heller ikke).

jeg slap da heldigvis fra problemer, da jeg lå på sygehuset og derfor slap jeg for videre tiltale.

jeg havde ikke hendes nummer, da jeg kun havde snakket med hende via nettet, men hun havde mit, så kan ikke forstå hun ikke ringede til mig, i stedet for at politiet kontaktede mig.

men efter at have forklaret politiet hvordan det hang sammen, gav de besked videre til hende og hun droppede tiltalen mod mig. Trods alt *S*

da jeg kom hjem nogle dage senere overførte jeg til hende.

Så derfor ved jeg præcis hvordan det hænger sammen med det politi-noget.

men politiet vil ikke gøre noget ved det medmindre det overstiger et vis beløb.

0
0
Svar på denne tråd

Politi...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 15:40

En gang til for Prins Knud: Det er ikke en politi-sag, og det er ikke bedrageri.

Julie: du har bare været (u(heldig, at politiet gad blande sig.

Det er en ren civilretlig sag omkring manglende opfyldelse af gensidige forpligtelser jf. aftl. § 1, stk. 1 samt købeloven § 14 og resten.

Hvis du reelt vil gøre noget, skal du anlægge sag ved byretten med påstand om betaling. Det koster 500 up front, men de bliver pålagt køber, såfremt du kan godtgøre, at der er indgået en aftale - og køber ikke kan dokumentere betaling.

Kristina

Stævnejakker sort eller rød i str. 34 + 36 (dame) og 48 + 50 (herre) sælges kr. 100,-/stk. Skriv mail for billeder og nærmere info.

Mangler du en dommer i dist. 9 eller Sjælland - så send en mail.

0
0
Svar på denne tråd

det er da svindel...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 21:50

det er da svindel at købe ting og ikke betale for det.

svindel el. tyveri.

0
0
Svar på denne tråd

jepsen..
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 08:03

Jeg har sendt den med track and trace, så beviset er der.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, men jeg har besluttet mig for at prøve at gå til politiet i morgen, og høre dem ad.

Som studerende er 800 kr. også en sum penge

0
0
Svar på denne tråd

Kristina...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 08:13

Det passer ikke... Politiet gør noget...

Jeg var så uheldig at løbe ind i en der ville sælge et kamera. Jeg overført pengene, men fik aldrig kameraet. Efterfølgende fndt jeg ud af at opgivne adresse ikke eksisterede.

jeg gjorde det at jeg lavede en udskrift af samtlige bevægelser på min konto fra pengene var overført og udskrev samtlige mails der var sendt mellem os.

Derefter gik jeg til politiet. En måned efter fik jeg besked om at vedkommende skulle til retsmøde. Hvad der efterfølgende er sket i sagen, det ved jeg ikke. Oprindeligt skulle mødet have været holdt i retten her i Vordingborg og der havde jeg mulighed for at møde op. Men det blev flyttet til Jylland i stedet.

Men jeg går da og bder mig selv ind at der var bare lidt retfærdighed til ;)

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

politiet hjælper
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 09:19

jeg sendte engang et helt nyt rambo dækken til en bruger herinde uden at have tjekket om der var betaling først.

det skulle jeg så ikke have gjort. pengene kom aldrig, jeg politianmeldte hende og de ringede nogle gange til hende så det endte med hun betalte efter 3 mdr....

jeg var vedholden så bare klø på... snyderne skal ikke slippe.

0
0
Svar på denne tråd

3 mdr. det var dælme også længe
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 10:41

det var da helt vildt så længe du måtte vente på dine penge. 3 mdr. forstår jeg ikke at hun kunne trække den deun at politiet gjorde andet end at ringe til hende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider