Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjemmeboende 19 årig - krav ?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:24

godaften derude..

skulle faktsik stå: hjemmeboende 19 årig - hvor meget skal man forlange ?

ja, jeg spørger jo fordi, det er mig, jeg er 19, hjemmeboende, og under uddannelse...

jeg laver denne tråd med fare for at få hugget fingrene af, det ved jeg, og søger bestemt heller ikke medynk...

- jeg har siden jeg fyldte 13 år, haft job, betalt alle regninger selv, og følt jeg havde rimelig godt styr på det med økonomien..

men sagen er den, at jeg virkelig føler det løber af sporet :(

både økonomi, og med nedslidining af min krop og mit sind...

- kroppen og sindet først...

jeg er igang med Landbrugsuddannelsen, på mit sidste praktikperiode.

jeg arbejder med grise, fra 7.30-15.30 5 dage i træk, så week. med vagter 7.30-10.00 (ca) og igen 15.00-16.00 hele weekenden, og så igen 4 dage i tæk med 8 timers vagt, og en dag med 7 timers, og så har jeg ENDELIG 3 dage fri...

derudover tager jeg jo så ud til hesten direkte derefter, og eftersom det er det jeg brænder for er jeg pænt seriøs på dette område, her er jeg ca. 3 timer dagligt, hvoraf ca. 1-1½ time er seriøs ridning.

jeg er på en almindelig hverdag hjemme tidligst kl 18.00! som regel først 19-20 stykker..

her er jeg som regel den eneste der kan tage sig sammen og lave mad, selvom jeg bestemt ikke er minded til det, som regel skal jeg også købe ting ind, for penge jeg ikke har..

jamen så spiser vi, og så er jeg ellers pænt brugt, og er ved at falde i søvn...

så når jeg har fri, ja så har jeg FRI!

( det skal også lige siges at jeg netop har fundet ud af at jeg har hypermobil ryg og skævheder pga dette, hvilket gir mig vildt ondt i ryggen ret tit, og ondt i hovedet, men er i behandling, dette går bare slooow )

men men men... det er her det går galt...

gang på gang skal jeg hører på at jeg intet laver, og at der er vildt rodet og lign. jeg orker bar ikke den slags efter sådan en dag.

og har altså også en søster på 16 år som måske skulle tage sig sammen og komme ud fra sit værelse..

men kommentere jeg dette, tja, så blir der bar sagt: jeg har også sagt det til hende! :(

min mor arbejder 32 timer om ugen, og kan ikke sættes op i timer, det er tit hun har fridage, men... tja... ligemeget sker der...

min mors penge forsvinder bar ud i det blå...

da vi boede i en dyrrere lejlighed, og søs gik på efterskole kunne vi godt klare os, men derefter gik det galt, selvm det burde gå den anden vej ( dette er stadig et mysterium, men hun kan ikke flytte bank, suk. )

jeg betaler lige pt. 2 store ekstra regninger ved siden af det "normale" hvilket sluger mit rådighedsbeløb til mig selv, de sidste penge jeg oftes har, blir brugt på mad, udlån til min mor, og sådan, tja, kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt en rød reje på mig selv..

jeg får altså 12.800 kr om md. ! :(

ved ikke engang om jeg kan betale hestens vacc. og kiropraktoren til mig selv næste måned.. ( heldigvis slutter de 2 reg. til okt! )

for har intet overskud til at gennemskue det hele med penge som det ser ud lige nu...

ja, undskyld, ved dette nok bare er et brokkeindlæg... men...

min pointe er vel også bare, at jeg vil høre hvad i forlanger ? af jere hjemmeboende "voksne" eller generelt bare jeres børn...

undskyld det blev lidt rodet... men sådan har jeg det, rodet i hovedet

^*~ Nadja & Max ~*^
.:* Nu med den skønne Max Nobel *:.

- en rigtig rytter behøver ikke pisk og spore.

- en rigtig rytter RIDER sin hest i harmoni, dyr og menneske imellem!

0
0
Svar på denne tråd

hmm.. flyt..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:34

Hej.. Ja altså med den løn du får ville jeg nok, hvis jeg var dig, se at flytte hjemmefra.. nu ved jeg ikke hvor du bor og hvor svært det er at finde bolig eller det, men det lyder ret vildt at du ikke har nogen penge til dig selv med det beløb du tjener.. Jeg selv bor i etværelses i århus og har en budgetkonto der snupper 6000 om måneden.. Jeg har ikke hest, men hvis du tjener over 12000 udbetalt er der jo rigeligt råd til det + at du får nogle penge til dig selv..

Min budgetkonto dækker alt, inkl mad, forsikringer, al transport og telefon osv.. Så når du alligevel stort set ikke er hjemme og i teorien sagtens kunne bo i en etter ville det nok være mit valg.. Din mor skal jo heller ikke låne penge af dig når hun selv har arbejde..

Flyt flyt flyt.. og få det meget bedre.. OG styr på økonomien..

Merete Mikaelsen, Nu med hest der tror den er en Quarter..

0
0
Svar på denne tråd

ups ups
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:48

Jeg er 19 år og lige blevet færdig med Gymnasie. Det var meningen jeg skulle havde været flyttet til august (så var ejg blevet nødt til at tage et lån til dette) men min mor vil hellere havde ejg bor hjemme og sparer op.

Jeg arbejder hver dag fra enten 8-16 eller 9-16, plus hver onsdag arbejder jeg 13 timer. Jeg har så også weekend vagter på mit andet arbejde nogen gange om ugen. dvs jeg arbejder ca 42 timer om ugen +

Jeg er tidligst færdig med hest og arbejde kl 9 om aftenen.

Derhjemme støvsuger jeg, og holder rent, vasker mit eget tøj og køber for det meste selv mad. Hesten betaler jeg selv alt til. og handler ofte ind til os for mine penge. (jeg tjener ca 5000 kr mindre end dig)

Og ja, jeg hører skam også for at jeg intet laver, men det er hvis der flyder derhjemme, altså hvis der er noget om snakken.

Jeg overvejer tit at flytte, men gider simpelthen ikke tage et lån bare fordi jeg har gået i gymnasie og derfor først har kunne arbejde fuldtid nu, og det forstår hun.

Jeg ville råde dig til at flytte, var jeg i din situation havde jeg i hvert fald gjort det.

Får jeg et til værelse kommer jeg nok til at betale husleje, men ellers syntes jeg ikke det lyder som om der bliver forlangt urimeligt meget af os begge. kunne ikke helt læse mig frem til om du betale husleje for at bo hjemme?

KAMPHUNDE NEJ TAK I DK! :" www.onlineunderskrift.dk/Vis/ Skriv%20Under/MAXIU "

Ønsker disse monstre væk, eller skærpede regler?.

Min hund, Maxiu blev 21. maj 2009 bidt ihjel af en kamphund ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:52

får 8.400 udbetalt, de 3000 går til hesten, 1000 til studielånet, bugdetten går der 2500 kr til ( her bl.a. det værelse jeg betaler 1500 til, men har opsagt da jeg ikke har råd til at købe mad og lign ved siden af )

og de sidste ved siden af skulle så gå til mig selv, dvs. snold og lign... men går lige nu til værelse og rep. på bilen :(

når jeg ikke har de 2 ekstraudgifter, er det ikke noget problem at købe lidt ind og sådan, for så er det jo min "husleje"...

har ikke råd til at flytte hjemmefra...

har normalt råd til det hele...

men det er bar blevet for stramt det sidste halve år, pga. de 2 ekstra udgifter... som jo slutter om 1 md.

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 20:53

Jeg er enig med yellowbailey.

0
0
Svar på denne tråd

tjaaee
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 22:33

Min søn på 19 bor hjemme, og han laver ikke en dyt her. Han holder sit eget værelse, og det er faktisk det.

Han er så flink til at hjælpe hvis han bliver bedt om det, slå græs eller noget, jeg har aldrig fået et nej fra ham, men jeg beder nu heller ikke om så meget.

Min søn går på hf, og han har ikke arbejde ved siden af. Han har lige haft et fri år, hvor han var vikar i en børnehave og det var så det.

Når mine børn ikke går i skole, så får de ikke en dyt her hjemme, bortset fra kost og logi, men lommepenge osv. må de selv sørge for.

De har knallerter, vi bor langt ude på landet og her er ingen off. transportmidler, så de har benzin kort. Det betaler jeg gerne.

Min søn har søgt su, og får heller ikke lommepenge, men jeg hjælper gerne hvis det kniber, men så er det noget for noget. Han får ikke bare pengene, men skal gøre noget for dem. Det kan være støvsuge eller sådan noget.

Det vigtigste for mig er at de får en uddannelse, og så vil jeg gerne hjælpe alt det jeg kan for at det skal lykkes. Derfor kræver jeg ikke en masse af dem, og hjælper som skrevet gerne, inden for rimelighed.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 22:36

Mette: jeg synes det er 100% rimeligt det du skriver.. :)

det var da forhold jeg kunne leve under hvis jeg havde valgt en anden uddannelse, såsom gym eller noget :D

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

holdning......
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 22:40

I min verden er vælger man at blive forældre... for resten af livet... "børn" skal IKKE forsørge deres forældre. Får du lov at bo hjemme, skal du selvfølgelig rydde op efter dig selv... kan ikke helt hitte ud af dit indlæg om du betaler noget eller ej?

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 22:52

jeg betaler ikk noget pt. pga mit værelse jeg betaler ( derfor KAN jeg ikke betale noget ) men ellers betaler jeg husleje ved at købe ind og sådan :)

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 03:18

"At sætte tæring efter næring" er et godt ordsprog, der passer fint på dig.

Du bor gratis hjemme, dog bidrager du til madbudgettet. Du laver mad - hver dag? - men har derudover ikke mange pligter.

Mener jeg, at du er forkælet? Ja, absolut. Det er ikke din mors problem, at du bruger både tid og penge på din hest. Faktisk synes jeg, at du bør være taknemlig over, at du må bo hjemme, så du derved har råd til at holde hest.

Til gengæld lyder det jo ikke så godt, at du føler dig nedslidt, både i krop og sind. Måske burde du overveje både uddannelse (det er ikke optimalt at være landmand, når man er hypermobil), boligsituation OG hest. Når du allerede nu, føler dig så presset, så er en eller flere ting i dit liv, der bør ændres.

Måske er det netop derfor, du skriver dit indlæg? Som det første skridt på vej mod en beslutning?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 04:34

Du betaler på et værelse, du har opsagt? Men den udgift kan du vel heller ikke have mere end 1 md?

Du har 12000- og kan ikke få det til at løbe rundt?

Jøsses! For 12000- (før skat!) holdt jeg min dreng på efterskole (+ dyre dsb-billeter og 2 x taxi hver måned), mig selv med kost og logi og tøj, kattene med mad.

Hvis du ikke kan få det til at løbe rundt med den indtægt så?

Hvor handler du ind? Har du overvejet at købe ind til flere dage ad gangen? Købe "lager" af ting på tilbud? Lave mad til flere dage ad gangen (så det kan fryses ned)? Det er nemmere- og ris kan koges på 12 +10 minutter. Pasta på 8-12 minutter. Frossen grønt på 10. Man kan godt spise sundt, nemt og billigt- hvis man gider have besværet 1 gang om ugen.

Hvis min dreng flytter hjem (hvad guderne forbyde!) ville han skulle betale 1/3 af udgifterne. Jeg har suget på labben for ham- og han er en sød og dygtig dreng. Jeg kan bare ikke mere økonomisk.

Mvh
xtiny

4 vimse-killinger sælges.
Tager mus og det løse (fluer, edderkopper mm)

1 blå han, 1 sort han. Aktiv katte (siamkryds)

2 smukke kælne sortabbier han og hun u. hvidt. Ægte huskatte.

Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 09:01

Jeg forstår godt, at du kan føle dig træt og brugt. Det kan vi alle.

Jeg forstår også godt, at du har svært ved at orke at din mor mener at du skal rydde op når du har fri, men ærlig talt, så er det mindste du kan gøre faktisk, at sørge for at rydde op efter dig selv i "fællesområderne" - At dit private værelse så ligger i ruiner er ikke så vigtigt.

Jeg mener ikke at du skal rydde op efter din mor eller din søster, men hvis i hver især tager ansvar for eget rod, så er det ikke så svært at få til at hænge sammen.

Jeg vil tro, at du i gennemsnit arbejder 37 timer om ugen, hvilket er det normale for langt de fleste. At du så bruger 4 timer dagligt hos din hest, er altså FRITID, det er din fritidsinteresse og det er dit valg.

Hvis du har problemer med at få det til at hænge sammen med tid og overskud, og du har udsigter til, at det ikke blot er for en kort periode, så må du til at vurdere hvor du kan indhente noget tid, så du kan få mere overskud. Umiddelbart tænker jeg jo, at det er hos hesten der kan barberes en-to timer af nogle dage.

Virkeligheden og voksenlivet er for mange, som det er for dig. Det er bare sådan at blive voksen, og få forpligtelser.... Lær at leve med det, og konstruer dit liv og din tid, så du får mest mulig kvalitet ud af det.

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

flyt hjemmefra
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 09:13

Jeg ville flytte og lade mor være mor, det er IKKE dig der skal være mor for hende.

Det med værelset forstår jeg ikke helt?

PASSER SØGES

TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD

se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 10:01

... at det du mangler, er overskuelighed, både i økonomi og tidsforbrug. Det er umuligt at planlægge ting, når man ikke ved, hvor mange penge, man skal bruge på en måned og hvor meget tid man skal bruge på husholdning. Når man ikke har overblik, sejler det hele, og så er det næsten 100 procent sikkert, at det ender i minus.

Jeg synes, at du skal få en ordning med din mor, hvor du betaler et fast beløb til kost og logi, og så skal hun betale maden. Lav aftaler - der holder - om hvad der forventes af dig derhjemme. Hvis det er at handle og lave aftensmad hver dag - fint, men så skal der heller ikke være brok over andre ting, du ikke gør. Alternativet er at flytte hjemmefra. Der har du kun din egen økonomi og tid at overskue, jeg tror faktisk, at det vil blive lettere for dig?

Jeg synes også, det er relevat at overveje, om din uddannelse er den rigtige for dig, når du allerede nu føler dig nedslidt. Det er altså træls at få en uddannelse, som man ikke kan bruge, fordi kroppen ikke kan holde til arbejdet. Det er fint, at du er en seriøs rytter, men det vigtigste er altså, at du kan hænge sammen. Måske skulle du også give dig selv og hesten en fridag om ugen for at falde ned engang imellem?

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 10:35

Hjemmeboende voksen (vil jeg hellere kalde det) ;-).

Jeg ville forvente følgende:

Afh. af familiens økonomi: En husleje (ville jeg så nok ikke selv pesonligt kræve, men det afhænger jo af mange ting).

At du hjælper til med at få dagligdagen til at køre: Rengøring, tøjvask, madlavning osv. Dette gør jo ikke sig selv og du er voksen med arbejde og fritid, men også en hverdag der skal hænge sammen. Din mor har også et liv ved siden af opvartning af unger og arbejde, og hvis ikke, så skal hun da se at få det, for I flytter snart hjemmefra :-).

Hesten behøver du jo ikke være sammen med 3 timer hver dag, selvfølgelig skal man være seriøs, men mindre kan også gøre det nogle dage, samt en fridag af og til.

jeg ville sætte mig ned med min mor og lave en planlægning, ud fra jeres arbejdsdag. Hvem laver mad hvornår, hvem tager sig af badeværelse/toilet og tøjvask, og hvor tit. Skal det gå på omgang osv. Man skal være seriøs og leve op til sine aftaler, dette gavner også fremtiden. Samarbejde er nøgleordet.

Indrag også den 16 årige, hun er stor nok til at lære lidt om livet realiteter og de rammer hårdt når man flytter hjemmefra, for der skal man pludseligt selv sørge for pengene, for rengøringen osv. Det bliver ikke nemmere at flytte for sig selv, andet end på det plan at man reelt er alene om alting og dermed ikke kommer i konflikter med familien om hjemmet/hverdagen.

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico (Der søger dygtig part, gratis, postnr.: 4241)

0
0
Svar på denne tråd

flyt hjemmefra
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 10:47

Start med at gå ned i din bank, og hør dem om hvad I kan stille op, og hvor meget du har råd til at betale i husleje.

Ansøg derefter om et kollegieværelse eller lignende.

Flyt hjemmefra så det kun er dig selv du har ansvaret for. Og så både din mor og din søster kan få lettet r*ven. Det gør de ikke så længe du er der til at gøre det for dem.

0
0
Svar på denne tråd

prioriter din tid
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 13:16

hejsa

Det lyder som om du lige for tiden har for meget kørende rundt i hovedet, som du skal have prioriteret på.

Først og fremmest vil jeg, som nogle andre, mene at du skal have en klar aftale om at du f.eks. laver mad nogle aftener i ugen, det samme gør din søster.

HVis du vil slippe for at købe ind, jamen så aftal at du betaler et vist beløb til din mor i husleje incl. mad. få aftalt hvilke pligter der er dine løbet af ugen eks, tøjvask rengøring etc.

Overvej om du skal bruge så lang tid hos din hest hverdag, skær evt. ned på det i hverdagene evt med de fridage hesten normalt bør have i løbet af en uge og så brug tiden i weekenderne hos hesten.

Med din løn lyder det utroligt at du har så svært ved at få det til at hænge sammen, medmindre du har nogle udgifter som du egentlig ikke fortæller om?

Få så meget som muligt til at køre via din budgetkonto, dvs tlf, studielån, evt. husleje, hest mm så har du styr på det. lave en oversigt over dine årlige udgifter og del dem med 12, det beløb sætter du fra hver måned, så kommer der ikke pludselig en regning som du egentlig godt vidste der ville komme og vælter det hele. Sæt gerne ekstra fra til uventede regninger til hest/bil.

Din arbejdsdag/tid ville jeg bestemt ikke have noget imod at have, det giver en masse frihed om eftermiddagen, som du så bruger på hesten, men kan godt forstå hvis din mor forventer at du hjælper hjemme.

mit bedste råd til dig vil nok være at få lavet en oversigt over din økonomi, hvor kan du spare mm. samt prioriter din tid bedre.

jeg håber ikke dette blev alt for rodet, men så må du spørge.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

Aaack... O_o!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 13:36

Jeg synes, du står for meget i din familie. O_o! Kan godt forstå, du føler dig træt og nedslidt.

Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis din mors job at servicere dig, når du kommer hjem - så mad til dig selv, oprydning på dit værelse, osv. kan du naturligvis godt stå for selv. Sådan ville det også være, hvis du boede alene.

Hvis du ikke betaler noget i husleje, var det måske en ide at få overblik over dine finanser - hvor meget bruger du på din hest, hvor meget bruger du på at købe ind. Og så burde du ikke være nødt til at låne din mor penge. Så gør hun noget forkert.

Hvis jeg var dig, ville jeg ligesom andre foreslår få snakket med din mor om problemerne. Aftal et fast beløb med hende, som du giver hver måned for at bo hjemme og evt. nogle rengøringspligter, som kun er dine. Det er IKKE din opgave at sørge for familien, men at sørge for dig selv og ryde op efter dig selv - det er til gengæld et minimum.

Og jeg synes ikke, du er forkælet. Man skal have lov til at have en hobby ved siden af sit arbejde - det er ikke særlig meget forlangt. Og du arbejder så meget, at du sagtens kan betale til den, hvis du ikke står og skal betale aftensmad til hele familien ofte. Så nej - aftal et fast beløb, du kan give din mor for at bo hjemme, som kan dække de udgifter hun har, med at have dig boende.

Så skylder du hende intet på den front.

Og så kan du jo i parentes bemærket undersøge, om du kan bo billigere andre steder. ;)

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Mit råd
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 14:18

Jeg forstår godt dit indlæg. Du betaler for et værelse (tættere på skole/arbejde) men har kun brugt det til at sove i, har spist og det hjemme ik?

Nu vil du opsige det værelse og bo hjemme igen.

Så synes jeg du skal aftale en fast husleje med din mor, som dækker ALT dvs at når denne husleje er betalt skal du IKKE betale for mad.

Desuden synes jeg godt du kan forlange at I hver har maddage. I er 3 "voksne" der bor sammen, så hvis i deles om det er det to dage hver i skal lave mad om ugen.

Men aftal et fast beløb, så du ved hvad du selv står med hver måned.

Da jeg boede hjemme betalte jeg 1500 kr i husleje (i know forkælet mig) desuden betalte jeg hvis det var mig der handlede og lavede aftensmad engang imellem. Jeg havde ca det samme om måneden som dig.

Men sæt dig ned med din mor og søste rog få nogle husregler

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 14:24

heller ikke det med at du betaler til et værelse?

I realiteten er du voksen og du får løn. I min verden betyder det, at du skulle betale din del af huslejen og tage ligeså mange huslige pligter, som din mor. Tænk på, hvis du IKKE kunne bo derhjemme. Så havde du en fast husleje OG du skulle handle, vaske tøj, lave mad, gøre rent osv. HVER DAG... Så jeg synes da du er heldig, at du kan bo hjemme. Jeg har prøvet at bo ude, på lejet værelse på SU, have hest samt gå i skole + arbejde i stalden. Så er det du nævner, altså meget federe. Så måske skulle du være taknemmlig for at bo hjemme gratis?

Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Værelset?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 14:48

Har jeg forstået det rigtigt? Du har et værelse som du betaler til men ikke bruger?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 19:26

det med værelse... som de fleste andre steder er der en opsigelsesfrist på 3 mdr! derfor betaler jeg for værelset endnu...

vi bor i samme bygning, jeg spiser og hjælper til oppe, og sover kun på værelset..

nu blir bilen betalt færdig.. så har jeg kun en md. at betale tilbage på værelset! dvs. økonomiem er jo kun et problem LIGE NU, om en måned er det slut, og så er pengene ikke et problem!...

tak for alle jeres råd, men det var nu ikke det jeg søgte :(

jeg ville hører om andres erfaringer..

det fungere meget fint for os, og vi har styr på det, det er bare meget uoverskueligt lige nu, pga. alt det med min ryg der er væltet ned over mig ret pludseligt...

det er IKKE noget problem i forhold til min uddannelse, det har min kiro selv sagt, den skal bare trænes op, og det tager jo lidt tid... men det hjælper..

kan godt forstå jeres holdninger og meninger, men vil nu ikke kalde mig forkælet

og tro mig, vi er igang med at finde ud af alt den med bugdetten...

vil ikke flytte hjemmefra, da jeg om 1 år skal på skole igen...

må virkelig ha skrevet mit indlæg forkert, for havde håbet på erfarringer...

men takker endnu en gang for jeres holdninger og meninger...

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

forkælet
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 20:31

synes jeg nu ikke du lyder til at være, tværtimod lyder det som om der er meget på dine skuldre pt. håber jeg også du fik ud af mit tidligere indlæg.

Jeg bor selv hjemme, betaler 500 kr i måneden plus næsten alle udgifter på vores 3 heste (halm og hø/wrap betaler mine forældre da vi selv laver det).

Jeg står for at gulvene bliver vasket hver uge samt badeværelset gjort rent, da min mor desværre ikke kan og hjælper ellers til med maden og vasketøjet. Jeg handler indimellem små ting ind som mælk og brød men ikke det helt store.

Lige pt går jeg arbejdsløs hvilket betyder der ikke er mange penge i kassen hos mig, men når jeg finder et job, skal jeg enten finde mit eget sted eller til at betale mere i husleje.

Så synes helt klart du sammen med din familie skal få lavet nogle retnignslinier omkring hvad du skal lave i hjemmet og evt. hvornår f.eks. maddage.

mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 20:39

heey mie: læste alle indlæggene, så det var lidt svært lige at sotere :P

men jeg er overbevist om det nok skal gå for os, det er slet ikke det..

netop i dag, er jeg igang med bugdettet, for tror virkelig banken tager røven på min mor :(

(ved det lyder hårdt, men ellers kan ingen overhovedet se hvordan tingene hænger sammen)

hun fik tidligere lavet et budget af danske bank, hvor de fandt ud hun ville have 4500 kr i overskud, men... det kan DiBa ikke se, meget mystisk, så nu blir der lavet orden på det !

der blir lavet madplan, med et planlagt "stor"indkøb hver uge.

mig og min mor har weekenderne fri forskudt af hinanden, derfor har vi jo en weekend hver hvor vi kan rydde op og vaske tøj

måske min søster så skulle tage opvasken ? for hun har varmefobi, og kan derfor ikke lave mad, men kan jo alligevel hjælpe...

tøj kan hun da også hænge op ! :)

jeg takker endnu engang for jeres super råd! og vil sætte mig ned og lave en plan for det hele, selvfølgelig sammen med min mor ;)

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår stadig
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 23:50

ikke det med værelset? Og nu er jeg nysgerrig... er værelset hjemme hos din mor eller ude i byen?

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Arbejder din søster
Forfatter: 
Dato:  08-09-2009 23:54

Uanset om hun gør eller ej har din mor forsøger pligt over for hende, du er voksen og skal derfor forsørge dig selv, hvem betaler for det ekstra støm, varme osv du måtte forbruge.

mange mennesker får ikke mere end dig, og de kan jo ikke alle bo hos deres mor.

Så tænk over at din mor måske har rigeligt med at forsørge din søster, med det time antal hun har er hun nok ikke millionær, har hun råd til hest og bil.

Håber bare at det var en af disse dage: "hold op hvor er det synd for mig", dem har vi alle

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Hvad jeg vil gøre,...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 16:51

...Når min datter bliver 19 år, og er under uddannelse.

Hvis hun ville, så var hun mere ned velkommen til at bo hjemme, og det eneste hun skulle tænke på, var at passe hendes studie, og så indgå i en eller anden "ordning", i form af at hjælpe lidt til her og der (F.eks. lave aftensmad en gang om ugen, eller skifte sengetøj en dag om ugen eller andet "aflastende" for mig.

-Økonomisk skulle hun ikke bidrage med noget, men spare hendes penge op, og så selvfølgelig betale for hendes egne forlystelser (Bio, cafe, diskotek osv)

Men alt det kan jeg jo sagtens sidde her og sige, eftersom ungen kun er 4 år pt.

-Økonomisk kan jeg jo i mellemtiden være i en anden situation, men det korte og lange er, at jeg ville hjælpe min datter så godt jeg kunne, både økonomisk og "pligt" mæssigt.

-Sådan en ungdom havde jeg selv, og det er jeg mine forældre evig taknemlig for.

-jeg har fået i "hoved og røv" men har altid været bevidst om hvordan tingene hænger sammen, og har derfor "haft let nok" ved at stå på egne ben efterfølgende.

Held og lykke... jeg synes det er fint du reflektere lidt over din situation, så du evt. kan bane nogle nye veje/muligheder for dig selv.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:15

Laffeline: hvord søren står der min mor betaler hest ?

ham betaler jeg sørme selv, og har også selv indkøbt ham, og alt der hører til der!

Jeg bateler rep. og benzin på bilen, min mor betaler vægtafgift og hendes forsikring..

har også selv betalt min møbler og lign ( siden jeg var 15 ) så vil nu stadig ikke direkte kalde mig forkælet...

men vil derimod mene jeg i en tidlig alder tog ansvar og sparede til de ting jeg ville have...

men derfor betyder det jo ikke at kontoen altid kan følge med alligevel.. hvilket den som regel gør...

JanneJ: nej, det er ikk HOS min mor, men i samme bygning, hun har en lejet leglijhed på 1. jeg har et studieværelse i kælderen... :) der er 3 andre lejligheder i bygningen..

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

Må jeg så spørge
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:22

hvorfor du ikke bor på dit værelse, når du nu betaler til det? :)

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

janne...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2009 21:51

jamen det gør jeg jo i princippet også... problemet er bare blevet, at der er for koldt om natten, da dere r sådan en udluftningsdims i vinduet som ikke kan lukkes, og det er pænt dyrt at fyrre for gråspurvene...

har stadig mine ting dernede...

men hvad ville du foretrække? :D

koldt værelse, m. klamt dele køkken og toilet, som tidligere leger ikke gjorde rent, føj! uden selvskab ?

( han flyttede lige da jeg flyttede ind )

eller...

hygge med familien, lave god mad, og have selvskab samt lune nætter hvor jeg ikke bliver syg. ...

tja, jeg vil altså ikke sidde dernede i og hundefryse, helt alene, uden noget rigtig at tage mig til, for så blir jeg nok rigtig doven frygter h

jeg :S

værelset bliver lige nu brugt til opbevaring af mine ting, indtil vi tager os lidt sammen og rykker det op :P

^*~ Nadja & Max ~*^

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skrev ikke
Forfatter: 
Dato:  10-09-2009 01:28

Jeg skrev ikke at din mor betalte din hest, spurgte bare om hun havde råd til at havde en selv eller andet for den sags skyld til 3000 kr om mdr.

Min pointe var at du måske skulle tænke over din mors indtægt sammenlignet med din egen, du har jo kun dig selv at forsørge.

Hvis din mor får boligsikring skal i nok lige undersøge om din ind flytning på adressen har indflydelse på det beløb hun får.

Den udluftnings rist må da kunne laves, men forstår godt at det er rarer at bo hos din mor, men det ved du jo også når du lige fik sundet dig lidt, tro mig jeg har også dage hvor jeg føler mig lidt klemt, selv om det er mig selv der er skyld i misseren

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider