Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår er den min?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 16:31

Jeg har denne super smukke grå hankat der er kommet her til gården.

Han kom sidste sommer sammen med sin mor og spiste med sammen med de andre.

De var begge "sky" (som katte jo ofte er over for fremmede) og var bange for min hund.

Missemor og han forsvandt, men han er kommet igen.

Han har nu været her fast de sidste 4 mdr, måske endda længere.

Han er her hele tiden, hele dagen og om aftenen når jeg er ude med hunden sidder han på fortrappen sammen med de andre.

Han er blevet super kælen også over for vores hund

Jeg propper ormepiller i ham når han trænger og jeg ville rigtig gerne kasterere ham da alle vores katte er neutraliseret, men min kæreste mener jo ikke at det er rigtigt at gøre nu det ikke er vores.

Nu er mit spørgsmål så hvornår man kan sige det er vores?

Jeg er ret sikker på at han ikke holder til andre steder, da han som sagt er her hele dagen og aftenen/natten med. Han kommer altid når jeg kalder misserne sammen uanset tidspunkt.

Jeg har en mistanke til hvor han kan kommer fra (der er katte på samme størrelse og farve) det er en mand der har rigtig mange katte som bare får lov at avle.

Måske denne er "flygtet" derfra da den ikke følte der var plads, who knows

Han er blevet døbt Silver, og sidder har sammen med de andr og spiser sidste sommer sammen med han 3 farvet mor:

Det er ham nr. 3 fra højre:

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

Ponysulky eller vogn købes billigt, er indstillet på at sætte den i stand

0
0
Svar på denne tråd

din kat
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 16:51

Når I har taget den ind og fodret den så længe, så ER det teknisk set jeres kat. Det er svaret I vil få fra Kattens Værn, dyrlæge osv. hvis I nu havde henvendt jer for at blive af med den.

Om det decideret er lov ved jeg ikke, men man går efter den regel med vilde katte, at tager man sig af dem overtager man også ansvaret.

Jeg tvivler på den oprindelige ejer vil have den tilbage...

:Pia

*

"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Øremærket ??
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 23:05

Hvis den ikke er øremærket, chippet eller har anden form for kendetegn til en evt. ejer, ville jeg beholde den - den har jo også selv valgt dig !!

En dyrlæge eller andre kan se om den har nogen form for "mærkning", og hvis den ikke har, kan du jo lade den kastrere og få den øremærket i dit navn !!

Så er der ikke længere tvivl !

Venlig hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider