Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At bo i Randers
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 22:32

Hey Derude

Jeg bor pt. i høje taastrup med min kæreste, det er da udemærket sted at bo, men det er bare ikke her jeg gerne vil havde børn og hus og vovhund.

Jeg kunne godt tænke mig vide hvordan der er i Randers, og hvad der er at komme efter, så som oplevelser og gågader og spisesteder, er det godt sted at bo med børn? lidt eller mange arbejdsmuligheder?

Lige pt bor jeg opaf to meget tungt belastede boligkomplexser, næsten ghetto, er der meget af dette i Randers?

jeg håber der er nogle rare randers mennesker der gider bruge 3 min på fortælle om fordele og ulemper ved byen!

Kan godt selv lide tanken om der kun er små 40 km til viborg og aarhus!

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 00:18

Jeg har boet i Randers i godt 1½ år nu, og jeg synes det er en meget stille og rolig by. Inden vi flyttede hertil hørte jeg at det var en meget voldelig by, men det har jeg aldrig oplevet, trods jeg er 18 år, og tit går i byen. - Vi bor 1 min. fra "festgaden". Selvom vi bor så tæt på byen, hører vi aldrig musikken, eller larmen fra de unge, og det synes jeg egentlig er ret dejligt. Ellers synes jeg vi har en fin lille gågade, med en masse hyggelige og smilende mennesker.

Mona Bjørngaard Stenseth

- uden skønheden Lady.

- Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

0
0
Svar på denne tråd

Randers
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 09:21

Jeg bor i Randers. Og er egentligt glad for det, for som du selv skriver, så er der under en time til Ålborg, Århus og Viborg.

Der er to områder i Randers som jeg vil undgå, da de er ret ghetto-præget. Det er i Nordbyen. Jeg vil ikke skrive navnet på gaderne her, da nogle måske vil føle sig stødt.

Det gode ved Randers er:

Skønne gågader med en god stemning( gamle velbevarede bygninger). Vi er jo Danmarks ældste handelsby.

Vi har Gudenåen, et fantastisk sted til lange ture, eller til en øl, sodavand, is på de varme dage.

Skovbakken - hvor mange byer har en skov midt i Centrum?

Gode spisemuligheder.

Byen arrangere mange ting, festugen, børnenes dage osv. Kig evt på randerscity.dk eller visitrandes.dk

Gode gå - i - byen muligheder

Gode muligheder for at deltage i diverse sports ting.

Hestevogne i gaderne når det er sommer og jul.

Busforbindelser til hele byen

Mange ridemuligheder/opstaldninger med forbindelse til natur.

Mange gode skoler, både kommunale og private, ligesom at det er nemt at få en plads i VS og BH

Nemt at få en ordentlig bolig til rimelige penge.

Det er ikke lige nemt at få arbejde i Randers, men tager man til Århus, så er det stort set næsten ikke umuligt. Ja, der er da kriminalitet, men det er dalet rigtig meget, og nu er der vist ikke værre end andre byer. F.eks har diskotekerne gjort en stor indsats for at holde dem væk fra gaden, ved at de har samarbejdet med at blokere de forskellige ballademagere.

0
0
Svar på denne tråd

Sjælland vs. Jylland
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 10:06

Og så vil jeg gerne have opskriften, på hvordan man overtaler sin kæreste til at flytte fra Høje Tåstrup til Randers? (Her er det bare fra Hedehusene til Viborg)

Man skal ikke tro, man skal vide.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 11:47

Det er altid rart få de virkelig udsavn om byen, læste en masse om byen på deres hjemmeside, men det er helt noget andet at selv bo der :) Det lyder helt klart som en god lille by, at pendle til aahus for komme på work er intet problem for mig :)

opskrift på at lokke ham til jylland? puh..

De billige priser er klart en hjælp, men også det jeg ikke føler mig 100 % tryg i Høje taastrp, overhovedet ikke ønsker at havde børn her, gør han er mere medgørlig, da aarhus er tæt på! hehe..

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 12:39

kan godt forstå du gerne vil væk der over fra.. har selv boet i Randers det meste af mit liv, lige undtagen ca 2 ½ år.. hvor jeg boede i Australien og tæt på skanderborg.

jeg synes så nok ikke det er så idylisk ;) der er sket rigtig meget med byen siden jeg var mindre der var meget slem kriminalitet i byen og det ryg hænger stadig over Randers når man snakker med folk ude fra. (manden er fra skanderborg og alle dem han kendte der nede havde kun hørt BØLLEBY) men sådan er det slet ikke mere, der blev slået hårdt ned på dem og i dag er det ikke værere end andre byer som en anden også skriver.

Randers er en flot og hyggelig by at gå rundt i, brosten og gamle bygninger i midtbyen.der mangler jo intet i Randers der er jo en midt by med masser af butikker (dog ikke gode parkeringsforhold) vi har lige fået en ny biograf der vist åbner her den 9 september. og der er kommet bauhaus hehe til din mand ;) og storecenter i den ene ende af byen. vil næsten sige alt er her undtagen en bilka hehe. men der ligger jo en i århus og ålborg.

Randers er også opdelt i hvor man vil bo.. vi har (efter min egen mening) overhornbæk der skal man have en del penge for at eje et hus..så er der neder hornbæk (har selv boet der efter jeg flyttede sammen med kæresten til Randers.. skønt skønt kvarter der er dejligt roligt og det ligger tæt på motorvejen. noget vi gik efter da manden pendler. men det er det sted jeg vil anbefale 100 % der er ikke rigtig nogle boligblokke (har ikke set nogen, ved ikke om nogen har skjult sig for mig ;)) men det er heller ikke så billigt.

ellers vil jeg nok tager vorup, men slet ikke min farvorit..det er her jeg har boet det meste af mit liv og boer her også pt da vi solgte huset sidste år. men det er 2 valg jeg ville vælge.. men men der kan andre nok have en helt anden mening hehe..det kommer an på hvor i Randers man kommer fra.. det eneste sted jeg også vil fra råde som en anden er Nordbyen.

ved ikke hvor der ligger en god skole henne.. måske Randers realskole men det er en meget stor privatskole..da jeg gik der var der 9 klasser fra min årgang. og sådan var det ved mange klassetrin, så du kan godt se det er en stor skole.

men men som skrevet helt fra starten af, så er byen bare ikke lige mig og har aldrig været det. selvom her er hyggeligt og flot. og der intet mangler. jeg vil heller til Skanderborg :)

held og lykke med det hele.

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

0
0
Svar på denne tråd

gode ting ...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 15:25

Gode ting i Randers -

Radio ABC :)

gågaden er vældig hyggelig

stille og rolig by - dog høres der om tasketyverier pt. :)

Jeg har arbejdet i snart hele byen og taget kørekort der. Mine forældre har boet der, og synes også godt om byen.

Lone

Pt. er der løsdrifts-pladser ledige i min hests stald, vest for Århus. Meget velegnet til plage.

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

parkering
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 15:41

jeg synes da egentlig pakeringen er ok. Det tager ikke mere end max 5 min. gang ind til midtbyen, hvad enten man holder ved kulturhistorisk museum eller regnskoven og der er også parkering tættere på :)

Det dummeste ved randers er nok at der er rimelig langt fra busterminalen til banegården,men der går bus ;)

Rikke med Katinka og Thor

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Søger regn/overgangsdækken i str. 145, pæn stand omkr. 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Randers
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 15:51

Jeg er opvokset i Randers og det er en OK by. Dengang jeg gik i de ældre klasser i skolen og i gymnasiet, var der mange problemer med bander, men som andre skriver, er det vist blevet løst. Men du skal holde dig fra Nordbyen, for det er sgu ren ghetto deroppe. Ellers er "forstæderne" meget hyggelige. Jeg har boet i Dronningborg og det var stille og roligt.

Personligt synes jeg, at Randers er en lidt kedelig by, men det er jo smag og behag. Der er dog rig mulighed for at komme til de større byer Århus og Aalborg indenfor en overskuelig tid. Der er masser af shoppingmuligheder og natur, hvilket jo er ganske udmærket. Dog vrimler det nok ikke med jobs i Randers, hvorfor du og manden nok skal være forberedt på at pendle på arbejde.

Hvorfor er det lige Randers du overvejer? Bliver jo lidt nysgerrig.

0
0
Svar på denne tråd

Rikke T
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 16:04

det med parkerings muligheder inde i byen..det er nok fordi jeg ikke går særlig godt..så for mig at gå fra regnskoven..den er udlukket. der er mange p-pladser de seneste mange år som er blevet inddraget i midt byen. og når man så ikke har et invalideskilt, så kan det virkelig godt være svært at komme tæt på byen. man kan holde længe og vente før en god p-plads bliver ledig. så det er nok derfor jeg ikke synes det er gode p-plads muligheder 1000 meter for mig er meget selvom det ikke lyder af meget. men det er cirka det jeg kan gå uden at få alt for ondt og så går det så den forkerte vej derefter..

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

0
0
Svar på denne tråd

Randers
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 17:59

Jeg er også opvokset i Randers (flyttede for 7 år siden) -faktisk i nordbyen! Jeg synes nu ikke at nordbyen virker specielt ghetto-agtig, men der er selvfølgelig steder der er "pænere" end andre...

Jeg er rigtig glad for byen. Synes den er hyggelig og har en fin størrelse. Der er det meste indenfor en ok afstand og har man lyst til lidt mere "storby" kan man jo hurtigt komme til Århus.

Ja, byen havde engang et dårligt ry og det hænger til dels ved (måske mest ved dem fra området?), men jeg har aldrig følt mig utryg ved at færdes der -heller ikke kl. sent gående alene hjem fra byen!

0
0
Svar på denne tråd

Randers...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 18:15

Der er da mange steder i Nordbyen, at der er pæne kvarterer med murermestervillaer.

Jeg er født og opvokset i Randers (Vorup) med nogle afbræk, og gik på Realskolen. Kan kun anbefales.

Jeg gik i 9.klasse sidst i 90'erne hvor H2O banden mm var fremme, og jeg mærkede nu aldrig noget til det.

Vorup og Kristrup er rigtige forstæder, dog har jeg en fornemmelse af at der er mere parcelhuskvarter i Vorup? Men jeg tror faktisk aldrig jeg kommer til at vænne mig til mindre byer igen, selvom Randers faktisk ikke er så lille en by.

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 19:49

Jeg havde faktisk slet ikke forventet så mange svar...

er glad for der ligesom kun er et område, som er smule uegnet.

jeg er blevet smule skræmt af bo så tæt op af taastrupgård som jeg n engang gør..

Grunde til det lige var Randers, er at jeg har flyttet meget, har

prøvet at bo overalt i danmark næsten,ude at føle mig hjemme,

mine forældre elskede flytte. Vi vil gerne til en større by, så der er noget at komme efter da min kæreste er opvokset i københavn, ikke egner sig til landet. jeg heller ikke er vild med ideen om bo på landet. Så Randers var meget alternativ, da jeg ikke er til selve aarhus, vejle, eller odense :)

Vi har dog også talt om frederikshavn i nordsjælland, så de ligger begge åben for diskution :)

Prr Prr

Ise

0
0
Svar på denne tråd

Randers...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 21:48

jeg er så tilflytter til Randersområdet og har nu boet her i 4 år.. jeg kommer dog ikke så tit til Randers, men det er en by der jo egentlig har alt..

MEN jeg arbejer i Hammel og den by har det meste jeg skal bruge også er det lettere at handle..

men sikke et sprog de har derinde.. TRÆNE kan de altså ikke sige ordentligt Traan tror jeg vist de udtaler det *gg*

- Super lækkert enghø i minibig sælges ved Ø. Bjerregrav 10 km fra Randers-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider