Jeg bor i Randers. Og er egentligt glad for det, for som du selv skriver, så er der under en time til Ålborg, Århus og Viborg.
Der er to områder i Randers som jeg vil undgå, da de er ret ghetto-præget. Det er i Nordbyen. Jeg vil ikke skrive navnet på gaderne her, da nogle måske vil føle sig stødt.
Det gode ved Randers er:
Skønne gågader med en god stemning( gamle velbevarede bygninger). Vi er jo Danmarks ældste handelsby.
Vi har Gudenåen, et fantastisk sted til lange ture, eller til en øl, sodavand, is på de varme dage.
Skovbakken - hvor mange byer har en skov midt i Centrum?
Gode spisemuligheder.
Byen arrangere mange ting, festugen, børnenes dage osv. Kig evt på randerscity.dk eller visitrandes.dk
Gode gå - i - byen muligheder
Gode muligheder for at deltage i diverse sports ting.
Hestevogne i gaderne når det er sommer og jul.
Busforbindelser til hele byen
Mange ridemuligheder/opstaldninger med forbindelse til natur.
Mange gode skoler, både kommunale og private, ligesom at det er nemt at få en plads i VS og BH
Nemt at få en ordentlig bolig til rimelige penge.
Det er ikke lige nemt at få arbejde i Randers, men tager man til Århus, så er det stort set næsten ikke umuligt. Ja, der er da kriminalitet, men det er dalet rigtig meget, og nu er der vist ikke værre end andre byer. F.eks har diskotekerne gjort en stor indsats for at holde dem væk fra gaden, ved at de har samarbejdet med at blokere de forskellige ballademagere.