Hejsa HNer
Jeg har lige fået en tænke problem og ville lige hører hva I ville gører hvis I var mig..
Jeg havde tænkt mig at få min fars frederiksborghoppe ifolet i 2011, så havde jeg en NY ridehest om ca 6år. hmmmm
Men så var det at min søster begyndte med hendes kloge snak
,
Vi har bare været SÅ mega uheldige med vores ungheste.
Jeg havde købt et føl af min far for 9år tilbage og hun var super, hun blev så sendt ud i tilridning.
Men jeg kom aldrig op på hende, så hun stod stille efter jeg havde opgivet at komme på ryggen af hende i ca 1år, så sendte jeg hende afsted igen.
Da blev jeg kontaktet ret hurtigt af tilrideren (en anden end den førtse) som fortalte mig at der var noget galt, så vi fik hende undersøgt og det hviste sig at hun havde en skade på sin rygrad, som gjorde hun aldrig kunne blive ridehest 
Så stod jeg der , var så heldig min far købte hende tilbage også købte jeg en ældre ridehest..
Men hun er så bare ikke den eneste vi har haft, min søster fik et føl i 2004, en stor dejlig hoppe, hende har vi heller ikke været så heldige med 
Først så voksede hun så voldsomt at hun ikke kunne bruges, så vi har gået i 2år og ventede på hun blev 5år og sørme så bliver hun syg og vi måtte aflive hende
, stod endnu engang med en unghest som ikke blev til noget..
Nu er jeg ved at tilride min fars unghest på 4år og tja det går da faktisk meget godt ENDNU
, uha ved næsten ikke om jeg tør fortsætte..
Hende må jeg ride alt det jeg har lyst til, men da hun også skal bruge som kørehest, bliver det nok kun i preioder.
Til foråret har han en 3års som jeg vil få tilredet også, men først rigtig ride ham op som 4års, så kan jeg jo bruge ham når jeg ikke kan bruge den anden, tja hvis de ikke lige skal bruge begge to, på samme tid..
Altså det korte af det lange er jeg har en 17års oldenborg vallak, som jeg selv har købt og som jeg ride på nu, men hvis vi lægger 6år til så er han 23år og skal nok trappes lidt ned i ridningen, så var det jeg ville havde en NY ridehest..
Men må indrømme jeg er sku lidt nervøs for om det kunne blive en ommer igen igen..
HVA GØR JEG ??? HVA VILLE I GØRER ??
Pengene er et stort problem, derfor var det jo "billigt" at få ifolet min fars hoppe.
På den anden side så har jeg jo 3 rideheste om 2½år, bare på min fars primisser.
Ellers skal jeg lægge penge tilside også købe en unghest som lige er tilredet ???
JO jeg er sku over 30, men har hestene stående hos mine forældre, så det bliver nød til at få det til at gå.
Men hvis jeg f.eks. skal til stævne og de får et bryllup ind samme dag, tja så det jo ikke mig de tager hensyn til VEL.
Men hvis det var MIN egen hest så bestemte jeg selv over den.
PUHA undskyld, håber I forstår hva jeg mener 
På forhånd tak for jeres hjælp.