|
|
| Nyt dilemma - hvad svarer vi ham? |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
03-09-2009 08:05 |
|
Min ene fætter er inviteret til vores store dag - alene, da han ikke havde nogen kæreste da vi udsendte indbydelser (og i øvrigt aldrig har sine kærester specielt længe).
Sent i går aftes sendte han en besked med teksten "vi kommer 2". Ikke noget med at spørge om han må tage en med - blot en konstatering at han altså har tænkt sig at tage en med. Ikke noget med at nævne navnet på hende eller noget som helst, så jeg aner ikke hvem det er.
Nu er mit spørgsmål så:
Skal vi bare sige OK og lade en komplet fremmed komme til vores bryllup. Måske vi når at se hende én gang inden. Eller kan vi tillade os at sige til ham, at det kun er ham der er inviteret?
Vi har i forvejen skåret nogle fra til gæstelisten - pga. plads og så listen ikke løb løbsk - og der er nogle vi hellere ville have haft med på dagen, end fætters nyeste kæreste som vi slet ikke kender.
Jeg ved jo godt hvad jeg helst selv vil svare ham, men kan jeg tillade mig det?
En anden lille detalje er, at hvis hans nye kæreste kommer med, så passer min ellers perfekte bordplan ikke... 
Mvh Louise. www.smaadyrsformidling.dk
SØGER TUR-PART TIL SPEEDY 1-2 GANGE PR.UGE. Se Speedy's profil for mere info.
Andelsrækkehus til salg i Smørum!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dit bryllup |
pjemm |
03-09-2009 08:11 |
|
Selvfølgelig kan du sige det som det er. Du har skåret nogen af de nærmeste fra, som du egentlig gerne ville se, derfor er der ikke plads til en fremmed. Han har i øvrigt overskredet SU og dermed har I ingen mulighed for at lave om på planerne, det er det SU er til. Hvorfor gå og være irriteret fra nu og til dit bryllup frem for at tage konflikten nu og derefter ånde lettet op? :Pia
*
"HIT" riste el. lign købes 2-4 m2 Sjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bryllup |
pjemm |
03-09-2009 08:12 |
|
Det var noget lidt andet, hvis det bare var garden party, drop ind osv. men nu ønsker I at holde det formelt, så må han jo følge reglerne eller fise af. :Pia
*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er jeres bryllup - og selvom man naturligvis skal opføre sig pænt og tage hensyn til alt muligt, så er det jer der sætter dagsordenen. Hvis indbydelsen er rettet til ham alene, så synes jeg det er uforskammet bare at regne med, at han kan tage en med. Og det synes jeg godt, I kan melde ud.
Sorry I'm late. I got lost on the path of life.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når indbydelsen |
|
|
ER sendt, modtaget og SUen overskredet- hva får ham dog så til at tro den ubehøvlede sms det er reelt, blot godyages og accepteres  Personligt kunne jeg ikk engang drømme om at spørge ad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde ... |
|
|
alt efter hvornår SU datoen er(?) sagt at bordplanlægningen var lavet - og at man ikke bare inviterer flere mennesker med uden at spørge. Så kan han blive sur eller ej... - det er D I N dag!!
Maja med den smukkeste ismule Valle
Mor til de dejligste drenge Emil 091103 Oscar 011207
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 08:22 |
|
Tusind tak for jeres hurtige svar.  Var bare i tvivl om jeg kunne tillade mig at skrive til ham, at det nu en gang kun er ham der er inviteret. Men det kan jeg så godt, kan jeg fornemme her... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SU-dagen |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 08:23 |
|
Majse ♥Valle♥ - SU'en var i tirsdags og jeg rykkede ham i går for et svar, og fik så den omtalte sms lidt over midnat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da |
|
|
op ! Det var da noget af en besked ! Alene pga. den havde han ikke fået lov ved mig .. Det er din dag - selvfølgelig kan du tillade dig det ! Specielt efter SU'en osv... Havde han nu spurgt rigtig pænt og sådan .. Men nej !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor FRÆKT! |
|
|
Det kan han altså ikke være bekendt! Havde sagt at SU'en er overskredet - der står kun 1 på invitationen - og at du ikke vil ha en fremmed med til dit bryllup... Han har da ingen pli!! (undskyld, ved godt det er din fætter, men han mangler sgu opdragelse)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså..... |
|
|
...selvfølgelig kan du fortælle ham, at I ikke har plads til flere end de inviterede, og at du allerede har sagt nej til flere. Du kan jo ringe og snakke med ham?
Men at hidse sig op over dårlig stil, som flere i tråden gør, -ro på, det er helt sikkert IKKE ondt ment af denne her fætter - uanset om det er uhøfligt eller ej. Det er ikke alle mennesker, der er lige gode til at overskue svarfrister og pli, men derfor kan de skam være skønne mennesker alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spirillen.. |
|
|
Hvor må man ikke hidse sig op over den dårlige stil han kører ? Det er da mangel på respekt for andre mennesker, når der bliver sendt invitationer ud. Ikke nok med at man skider på SU'en - så skriver man en SMS besked "vi kommer 2" - Det kan man da ikke! Man inviterer fandme ikke selv folk med til andres bryllup!! "Det er ikke alle mennesker, der er lige gode til at overskue svarfrister og pli" - Men så er det sgu på tide at de lærer det!! Han kunne i det mindste ha skrevet : "Undskyld kære kusine - havde helt glemt at svare, men jeg vil rigtig gerne komme, er det ok at jeg tager min nye kæreste XXXXX med ? Hilsen fætter..." Jeg var blevet SÅ ked af hvis folk sked sådan på min bryllupsdag!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spirillen |
|
|
det kan sguette være så svært at overskue en svarfrist! Og alm pli er de fleste heldigvis i besiddelse af... Og så er der vist for i øvrigt ingen der har udtrykt at folk der desværre mangler dette ikke kan være skønne mennesker. Men her tollereres den slags bare ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beskeder |
pjemm |
03-09-2009 08:46 |
|
SMS er noget fanden har skabt. TAL dog med hinanden. :Pia
*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia ... |
|
|
Ja det er sgu fair nok at Louise har skrevet en sms-reminder til ham - men det mindste er da at han griber knoglen og ringer tilbage ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reminder |
pjemm |
03-09-2009 08:50 |
|
Helt enig. Men nu står hun så i en "situation", og her mener jeg ikke man skal gennemføre en hel seance over sms, det er for plat. :Pia
*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia ... |
|
|
Ja det er rigtigt nok ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fætteren |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 09:04 |
|
Nu er der ingen der har sagt om jeg vil ringe eller skrive til ham (jeg skrev "skrive" længere oppe, men et opkald er lige så muligt). Jeg sendte sms-remindere til alle der ikke havde svaret inden SU, og det gjorde jeg af den simple grund at jeg simpelthen ikke gad ringe til alle de mennesker der manglede at svare. For mig er sms fint, og om det udvikler sig til en seance, så kan man godt midt i en sms-samtale gribe tasterne og ringe op.  Spørgsmålet går ikke på hvorvidt man skal ringe eller sms'e - det går på om vi kan tillade os at sige til Fætter at det kun er ham der er inviteret og at kæresten dermed "ikke er velkommen". Dvs. hun skal være velkommen til kirke og reception, men til middagen er der ikke plads. Og skal jeg være helt ærlig, så har jeg (ej heller min mand) ingen interesse i at få en vildtfremmed med til mit bryllup - ikke når vi i forvejen har sorteret folk fra, som vi gerne ville have med, men som der bare ikke var plads til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| louise |
|
|
Jeg synes du skal skrive det til ham, som du sidst her skriver: skal jeg være helt ærlig, så har jeg (ej heller min mand) ingen interesse i at få en vildtfremmed med til mit bryllup - ikke når vi i forvejen har sorteret folk fra, som vi gerne ville have med, men som der bare ikke var plads til. Det ville alle jo kunne forstå, det er jo ikke en lille havefest. :o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise *SpeeDyret* |
Vibs 1 |
03-09-2009 09:15 |
|
Jeg ville ikke betænke mig på, at meddele fætter, at vi har skåret rigtig mange fra, som vi gerne ville have med, så der er desværre ikke plads til flere.... Jeg syntes ikke man skal "belønne" fræk stil, hvilket det fætter gør, i min verden er meget fræk stil. Men - der må jo være mennesker omkring fætter, som mener, at det er helt okay at man er sådan, for ellers var det vel pillet af ham ad åre.... Håber i får en rigtig dejig dag..... 
Hilsen Vibeke
R.I.P. Freykur, 8 År R.I.P. Line Vaps, 10 år
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig.... |
Mette J |
03-09-2009 09:15 |
|
..med det, der allerede er skrevet gentagne gange  Men jeg bliver helt forarget over, at der ligefrem er "mange", der ikke overholder S.U. fristen  Håber I får en dejlig dag  Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du behøver ikke |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
03-09-2009 09:23 |
|
forklare ham noget som helst! Du skylder ham ikke nogetsomhelst i den her sammenhæng, hvorimod han principielt skylder dig en undskyldning; eftersom han dels overskred SU-fristen, dels med sin ubehøvlede sms stillede dig i en ubehagelig situation, hvor du kunne føle dig presset til at acceptere en fremmed gæst til dit bryllup. Du kunne egentlig bare lægge ham en sms, hvor der står "beklager. Du er inviteret alene og der er ikke plads til een ekstra!" Håber din fætter bliver klogere og at du får en skøn bryllupsfest!
Vejen, som begynder i hjertet, må nødvendigvis krydse hjernen, hvis den ikke skal ende blindt! ... What the caterpillar calls the end of the world the master calls a butterfly.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alternativ |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 11:21 |
|
Et alternativ kunne være at vi siger til fætter, at kæresten er velkommen i kirken og til receptionen da der er plads (skal ikke holdes samme sted som middagen) - hvad synes I om den idé? Er den helt ude i hampen eller er det et godt kompromis?
Der er i forvejen en del der "bliver sendt hjem" efter receptionen - dem som vi har skåret fra til middagen, så hun vil ikke være den eneste der skulle gå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og- hun kan være en sød pige |
xtiny |
03-09-2009 13:09 |
|
Som du nu aldrig får mødt? Jeg har slet ikke styr på mine fætre/kusiner- vil de tage deres elskede med, så okay. Er bordplanen det vigtigste ved dit bryllup? Det bliver ikke dyrere med en kuvert eller fem.
Mvh xtiny
Til salg:
5 vimse killinger. Stuerene
Tager mus og det løse
1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke prisen |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 13:13 |
|
xtiny - det er stadig ikke økonomien der er problemet her. Det er pladsen. Vi har plads til 70 spisende og de pladser er alle optaget. Som skrevet længere oppe har vi måtte vælge andre fra, som vi gerne ville have haft med, der var bare ikke plads til flere. Så hvis én pludselig vil have en ekstra med og så en anden og og tredje også pludselig "kommer 2", så har vi et seriøst problem.  Endvidere har jeg stadig ikke lyst til at have en vildtfremmed med til mit bryllup og det er lige så meget en principsag for mig at man altså spørger om det er ok at kæresten kommer med - sådan er jeg i hvert fald opdraget. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Xtiny |
|
|
Kan overhovedet heller ikke se problemet! Jeg ville da absolut ikke komme til en fest, hvor min anden halvdel ikke var inviteret med. Heller ikke selv om halvdelen var ny. Jeg ville så have ringet eller skrevet om jeg måtte tage vedkommende med, men jeg ville helt klart forvente et ja. Hvis jeg fik et nej, ville jeg bestemt også selv takke nej tak. Jeg ville såmænd også, hvis det var nogen i min nære kreds det gik ud over, takke nej tak til en fest, i sympati med den det var gået udover. Men det har heldigvis aldrig været nødvendigt. Sådan er vi nemlig ikke i min familie eller i min mands. Der er alle koner, mænd, kærester nye som gamle osv. velkomne! Og det kan jeg da så læse, at jeg skal sætte stor pris på!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtiny: |
|
|
Nu skrev hun jo at hun havde sorteret folk, hun gerne ville have haft med, fra fordi der ikke er plads - hvordan skal hun så få plads til kæresten her ? Louise : Det synes jeg godt du kan Og forresten : Rigtig meget tillykke og håber i får en god dag ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Held og lykke |
|
|
Det kunne jo være fætters kommende kone  Mistede min gamle veninde fordi hun ikke ville komme alene til vores bryllup, det skal lige siges at hun ikke havde kæreste da hun blev inviteret + at hun skiftede dem ud hurtigere end jeg kunne følge med. Held og lykke med dagen
UDLEJES STOR boks med vindue midt i skoven, 10 min ad ridestier til stranden, 17 tønder land med græs, incl 2 dyrlægecheck årligt, sort havre og wrap ad libitum i Karlslunde 1500.- Venlig hilsen Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dancer |
|
|
altså ikk for noget men han har overskredet SU datoen og ikk selv svaret før hun spørger ham, og så siger han selvom han ene og alene er inviteret INDEN han får denne kæreste bare ja vi kommer to. Og så ville du ha frækhed til ikke at komme fordi din bedre halvdel ikk er inviteret med- en bedre halvdel der ikk er kendt til før EFTER SU datoen  Personligt holder jeg normalt på man inviterer hele parret ja- men her nej satme nej. Ikk med den opførsel. Når ikk han svarer før efter SU dato og KUN fordi HUN rykker for den- og så bare skriver vi kommer to. Så nul. Er der ikk plads til flere er der altså ikke plads. Ja alt efter hvor maden kommer fra så jo koster 1 og 5 kuverter altså for i øvrigt ikk det samme Xtiny. man kan heller ikke abre sige god for det når man har sorteret andre fra- så blir de ski da sårede- så ville du sikkert osse være faldet fra Dancer pga det ikk.. Man kan ikke få i pose og i sæk nej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Det er muligt med su osv osv. Jeg havde stadig takket nej. Og jeg ville til hver en tid byde en anden halvdel velkommen, hvis det bare bliver sagt i tide med hensyn til mad og bordplads. Uanset SU frist. Men her i huset er børns venner, venner børns venner osv også altid velkomne. Også til fest, fødselsdag osv. Hvor der er hjerterum, er der husrum!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For..... |
Vibs 1 |
03-09-2009 13:49 |
|
For mig at se, tvivler jeg på, at det er fordi man ikke vil se personen.. Men - de er ikke kærester ved invitationen, manden gider ikke svare indefor tidsfristen, samt han tilmelder 2 pers, trods 1 inviteret. Jeg ville til enhver tid sige nej, også om det var et forsamlingshus med plads til 200. Jeg vil meget gerne feste, også med fremmede, nye kærster o.l. Men jeg vil ikke skides på af en dum fætter, blot fordi han føler sig ophøjet til, at behandle mig og min fest sådan. Skulle jeg have været medgørlig, så havde han ringet, indenfor tidsfristen, havde sagt, at han havde mødt dette vidunderlige kvindemenneske (satser jeg da på det er - kvinde altså ) han vil rigtig meget gerne have hende med, om der overhovedet er mulighed for en plads ekstra? Hvis ja, så vil han lige tage damen med en dag, de tager kager med, om trådstarter giver kaffe, så de kan mødes FØR brylluppet... Så ville jeg være eftergivelig som smør, men ikke denne arrogante adfærd 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dancer |
|
|
det har ikk en disse med hjerterum at gøre! Trådstarter har måtte sige andre fra fordi der ikke er PLADS! Og det kan man jo altså ikke ændre på sådan lige. Og jeg kan slet ikke se man bør heller når vedkommende er så fræk! Men jeg ser heller ikke igennem fingre med hva som helst. Det er da uhyggeligt som nogle mener man skal finde sig i den slags- el hva som helst og bare sig ja kom bare selvom der ikk er plads til andre man gerne ville ha haft med, når endda det er en der tilsyneladende er fuldstændig kold i enden overfor svarfristen, indbydelse mv. Så forstår jeg ebdre der er så mange der ofte brokker sig over de behandles skidt- man beder jo selv om det så hvis man lader stå til på den måde. jeg må erkende at havde jeg inviteret en der gjorde som trådstarters fætter- og reagerede som du Dancer- ja så var du ikk en del af mit liv længere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt ærligt |
|
|
din fætter er et nummer for fræk, det han gør kan man ikke tillade sig, derimod kan du tillade dig at sige nej, så må han blive sur eller lade være... ikke dit problem, hun er ikke inviteret, da hun ikke var der da indbydelserne kom ud, så kan han ikke engang tillade sig at spørge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
|
|
Dancer: "hvis det bare bliver sagt i tide med hensyn til mad og bordplads" Det er jo netop ikke sagt i tide! Der er IKKE flere pladser. Der er plads til 70, og der er 70. Flere er sorteret fra som man rigtig gerne ville have haft med, men i sidet for dem skal man finde en stol i et hjørne til en der slet ikke er inveteret eller mødt før?! Og betale en halv bondegår for sikkert også(selvom louise siger at pengene ikke betyder noget) Du kan altså heller ikke alvorligt sammenligne et bryllup og en lege date eller en børne førselsdag!
"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"
>>>Holder løbende kurser med Susan Kjærgård i Aalborg Se præsentation for mere info<<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer... |
|
|
Læs da tråden før du svarer  Der er inviteret for længe siden - SU datoen var i tirsdags - bordplanen er lagt - max antal gæster grænsen er nået ... Så er der vel ikke så meget mere i den historie? Og ja som Sarah >>Losell og Maze<< siger - man sammenligner ikke et stort bryllup med en børnefødselsdag ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej hallo... |
|
|
Så er det da vist heller ikke værre. Jeg har da så sent som for et par uger siden glemt en SU, og det gjorde jeg da absolut ikke for at være hverken fræk eller tarvelig eller --- hvad er det? Ligeglad... Det var ganske enkelt fordi jeg havde en masse rod i hovedet med fyringsrunder og flytning. I min familia tager vi ikke den slags så tungt. Jeg blev ringet op og min moster spurgte pænt om min kalender gik for langsomt, og jeg blev selvfølgelig helt perpleks og undskyldte, men hun grinede bare og forstod mig udmærket. Hvis folk er valgt fra, så er fætter valgt til... Kan vi blive enige om det? Og hvis fætter er valgt til, og én nu er blevet til to - så skal der vel to med? Og ellers så kan man jo formulere sig pænere end at sige: Vi gider faktisk ikke have en vildt fremmed med til vores bryllup. Slap dog af Jeg var godt nok blevet ked af det hvis jeg fætters kæreste - ja eller fætter selv! Føj for en udmelding. Så sørger man da prompte for at der går længe før fætter igen er single. At sige at kæresten er velkommen i kirke og til reception, men at det desværre ikke er muligt til selve festen er vel ok, men at hidse sig op og være så forfærdede og fornærmede, ja det kan jeg godt nok ikke sætte mig ind i.
Vickie
Big mistake. Big. Huge. (Julia Roberts, Pretty Woman) You mess with Linda, you mess with me. (J.L. Curtis, Watch Out)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fætteren |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 19:17 |
|
Ih dog - sikke et postyr i tråden. Det var jo altså ikke fordi I skulle fare i totterne på hinanden.  Men ja, det er et plads-spørgsmål og også (for mig) et spørgsmål om almindelig pli, at man i det mindste spørger om man må tage sin nye kæreste med. Som skrevet har vi valgt flere venner fra, fordi der simpelthen ikke er fysisk plads til dem i lokalet, og hvis nu alle vores singlevenner og familie beslutter at det er ok at de medbringer deres nyeste kærlighed, så ville vi godt nok være på den. Og hvorfor dele vores store dag med nogle vi slet ikke kender, når vi ikke kan dele den med folk vi kender rigtig godt. For nogle år siden blev jeg inviteret til min ene kusines bryllup - mødte i mellemtiden min daværende kæreste, men sagde til ham som det var, at vi havde mødt hinanden efter invitationen var kommet og at han desværre ikke var inviteret - det forstod og respekterede han fuldt ud. Men det er måske - igen - som man er opdraget til. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes det er... |
|
|
ligemeget hvad vi tænker, eller hvad "man" kan tillade sig.. Det er jeres dag.. Og hvis du/i ikke er tro mod mavefornemmelsen, så vil du måske fortryde..
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i øvrigt |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 19:23 |
|
I øvrigt kan det lige siges, at folk siden vi blev viet sidste år har vidst, at vi på vores 1 års bryllupsdag skal i kirke. Indbydelserne blev sendt ud i starten af maj måned, så folk har ved gud haft tid til at svare (næsten 4 måneder!) - jeg kan forstå de af vores gæster der afventede vagtskemaer inden de svarede (også derfor su'en var lagt så sent som muligt), men for de andre, så kan jeg ikke forstå at man skal svare i sidste øjeblik - hvis man da overhovedet svarer... Jeg har altid lært, at man svarer indenfor 48 timer efter modtaget invitation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 48 timer... |
Helle-Mimi |
03-09-2009 19:33 |
|
Hold da op. Nu er jeg heller ikke nogen Emma Gad, men så hurtigt har jeg nu aldrig svaret, tror jeg. Men selvfølgelig svarer man inden SU udløber, og jeg kan godt forstå I ikke vil have en person med, I ikke kender.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I stedet for, at tærske langhalm |
|
|
På historien, hvad har du så gjort Louise med hensyn til din fætter og hvad sagde han til det?
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beslutningen |
Louise *SpeeDyret* |
03-09-2009 19:41 |
|
Jamen jeg har ikke gjort så meget - ringede ham op, men ingen tog den. Lagde en besked om at jeg ville sende ham en besked. Det skal lige siges at han kan være svær at fange på tlf. Så jeg skrev til ham, at den nye kæreste er yderst velkommen i kirken og til receptionen, men at vi pga. manglende plads ikke kunne tilbyde hende at deltage om aftenen. Den venter jeg så svar på. Så må vi se hvornår det kommer. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Majse, Sarah og Stute |
|
|
Jeg har såmænd læst HELE tråden, op til flere gange, og det jeg mente med: hvis det bare bliver sagt i tide med hensyn til mad og bordplads" er,her kommer et eksempel: Vi skal selv holde kæmpe fest her næste lørdag. Maden er bestilt udefra, og der har vi sikret os, at vi kan ændre i kuvertantallet til fire dage før. Derudover bestiller vi altid 5 ekstra kuverter, af hensyn til, hvis der skulle komme ændringer i antallet. Med hensyn til bordplads, vil jeg gerne vide, senest om morgenen på festdagen, hvis der skulle komme ændringer. Dette af hensyn til, at man ikke skal stå når maden bliver serveret og rokerer rundt på borde stole osv. Hvad angår sagen om jeg ville være i dit liv Stute, så ville vi nok ikke løbe ind i den problematik, da jeg ville have valgt fra, når du havde sagt nej til min bedre halvdel. Så det er jo meget nemt. Sidste år, nøjagtig den 14-06-08 blev vi gift. Og der kom såmænd en med i allersidste øjeblik. Det var en veninde, som ringede et par dage i forvejen og spurgte om hun måtte tage sin nye flamme med. Ja selvfølgelig må du det. På næste lørdag er det så min 30 års og min mands 40 års fødselsdag der skal fejres, og der er ham den "nye fra brylluppet" sørme også med. Til brylluppet var alle børn ivniteret med, også en legekammerat der skulle passes denne dag. I morgen er det de to pigers tur til at få fejret fødselsdag. Og her i huset er der sørme ikke plads til mere end 15 personer. Vi bor i sommerhus. Vi bliver 22 mennesker som vi plejer, for hvor der er hjerterum er der husrum. Nåh nej, vi bliver 23 personer, for der er lige en legekammerat som igen skal passes. Alle ved godt at pladsen er ekstrem trang, men alle synes det er super hyggeligt, for som de siger: Vi kommer virkelig hinanden ved. Indtil ungerne forlader bordet, er et par stykker nødt til at sidde oppe på køkkenbordet, for der er VIRKELIG ikke plads til alle. Så jeg bliver ved med at holde på, at hvor der er hjerterum er der husrum. En anden ting er, jeg ville aldrig have drømt om at vælge nogen fra til mit bryllup. Så ville jeg hellere have lavet en billigere løsning, så der var plads og råd til alle. Men det er vel som man er opdraget til!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jammen dancer |
Skovsvamp ☻Vestfyn☻ |
04-09-2009 13:27 |
|
hvis nu man har lejet lokaler med servering osv., så er det altså engang imellem sådan, at man ikke bare kan smide en klapstol ind i lokalet og klemme 1,2,3 eller 4 ekstra ind, uden at forsamlingshuset, restaurenten eller hvad det nu er kræver ekstra betaling eller simpelthen siger "nope, den går ikke pga. regler, brandregler whatsoever!". Og ja, det er nok, som man er opdraget til. Det er det jo også, når man vælger at se stort på at respektere et familiemedlems måde at holde bryllup på (inkl. sted, pris, su-frister mm.).
Vejen, som begynder i hjertet, må nødvendigvis krydse hjernen, hvis den ikke skal ende blindt! ... What the caterpillar calls the end of the world the master calls a butterfly.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovsvamp |
|
|
Ja og det er lige nøjagtig derfor at jeg hellere ville lave en billig model, end vælge fra. Hvem har mest ret til at være der, hvem har man mest lyst til at se osv. Og her har man så absolut ikke SPOR lyst til at se fætters nye kæreste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dancer |
Louise *SpeeDyret* |
04-09-2009 14:03 |
|
Dancer - du tager HELT fejl - vi vil gerne se fætters nyeste kæreste, men det skal skisme ikke være på bekostning af andre som vi har valgt fra. Havde vi haft plads til flere havde vi jo nok inviteret alle. Og dit glorie-pudseri her i tråden... 
SØGER SANGER/INDE TIL BRYLLUP I OKTOBER - HAR FÅET AFBUD FRA HENDE JEG HAVDE BOOKET. KAN DU HJÆLPE? SEND EN PB!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dancer |
|
|
ved du hva- det kan godt være at du vil, men det er ikke alle andre der hverken har råd til (da fest i forvejen koster) el vil presse en ekstra ind og stå med omplanlægning af bord lige op til, købe 5 ekstra kuverter etc. Det ville jeg sguette om så muligheden forelå når folk ikk engang gider tag hensyn ved at svare inden for frister, man selv skal rykke for et svar efter fristen, og bare konkluderer- jamen vi kommer bare lige to. NUL... Jeg har valgt fjolderne fra netop for ikke at lade mig trampe på- og det er der sikkert andre der osse har.
Og trådstarter om så hun gern eville så er det ikk en mulighed da andre mennesker er sagt fra.
de ter fint du hellere holder en billig model end vælger fra- men sådan er alle ikke. Og jeg kan godt forstå at man på brylluppet gerne vil ha noget specielt, og ikke bare et forsamlingshus med et hjemmelavet tag selv bord (ikk at noget er galt i det for de der gerne vil altså). Og så er det lige meget om det er for dem selv el for dem selv OG deres gæsters skyld de gør det.
Så kan man jo mene det har med hjerterum at gøre alt det man vil- men personligt er det ikke hjerterum for mig fordi man blir ved at godtage folk er ligeglade med en svartid etc. Det er brudeparrets dag- og ikk om jeg selv ville stå i dagene op til med hovedet i forvejen fyldt af tanker og planer mv og skulle presse evt ekstra akutte gæster ind i skemaet og dermed måske glemme noget andet for mig vigtigt til mit bryllup pga dette- det er ikke gæsternes dag det er brudeparrets. Og kan ma nsom gæst ikk engang respekterer dette hvilket jeg ikke mener fætteren gør- så er man bare ikke velkommen. Færdig slut. Og jeg har så for i øvrigt en fætter mage til kan jeg hilse og sige. han har så en undskyldning da han er kørt galt og har skadet hovedet. men det ændrer ikke på tingene for så er jeg af den mening de må skrive i en kalender, el konen må huske ham på det. De kan nu heller ikke finde ud af det desværre. Synd for dem ikke for os. Han kan godt huske alt andet han godt gider reelt... Bare ikke os. louise: Du har ikke hørt fra ham endnu vedr den besked du sendte så??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer ... |
|
|
Synes godt nok du drager dine egne konklusioner på Louise's vegne.. Hun har ingen steder skrevet at hun ikke vil se sin fætters kæreste - men hun kan jo ikke trylle ... Louise - jeg synes også du har gjort hvad du kan i din situation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt.... |
Vibs 1 |
04-09-2009 17:37 |
|
Helt sjovt at se, som nogle svarer i øst, når et spørgsmål stilles i vest  Måske er det mig som er utraditionel, men når jeg læser trådstarters indlæg, så kan jeg virkelig slet ikke se, hvordan man skal kunne prese 1 mere ind, når der IKKE er plads... Men alligevel får man det svar, at man bare skal sige ja til denne påtrængede person  Ja - lidt sjovt, men nok menneskers forskellig måde at forholde sig til ting på... Men syntes de meget utraditionelle svar i tråden havde været fine, hvis man havde stillet det spørgsmål: Hvordan syntes du vi skal holde vores bryllup?
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor.. |
|
|
forstår ikke hvorfor nogle mennesker, syntes man skal gøre det "umulige", og evt gøre at 10 andre mennesker sidder klemt op af hinanden pga EN ekstra person, som brudeparret, ikke rigtig ønsker til brylluppet (LÆS: ønsker at se, men i anden lejlighed!?) hm.. mærkelig verden..
MFE-FOTO (M)AMATØR FOTOGRAF Nu med skøn shetlænder ved min side!
Nobi, du bliver aldrig glemt. mit et og alt, my teammate..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha. |
|
|
Hvor er i sjove. I må gerne have jeres mening, men jeg må ikke have min. Fniiis. Vibs: Hvis det virkelig var fuldstændig umuligt at presse en ekstra ind, kan jeg slet ikke forstå, at trådstarter har skrevet startindlægget? For så havde der vel reelt ikke været et dilemma?!? Har man ti stole, har man ti stole, og ikke elleve. Og så kan man vel helt reelt ikke blive sat i et dilemma, hvad angår den elvte person?! Så mon ikke man godt kunne have lavet plads, hvis det var det man ville? Nå, men fact er vel bare, at jeg ser anderledes på bryllup og samvær end i gør. Jeg pudser ikke min glorie, eller det vil sige, det gør jeg, faktisk en gang om dagen, men ikke i dette indlæg. Jeg har bare svaret og fortalt hvordan vi gør i min familie og omgangskreds og hvordan jeg ville reagere, hvis jeg fik et svar som trådstarter vil give fætterHøjben. I min verden er mennesker og samvær med disse, sat væsentligt højere end et fint lokale med fine stole og krystalglas. Facade har aldrig rigtig sagt mig det store. Og dog, lidt må det jo alligevel sige mig, eftersom jeg pudser min glorie. Ikke at der er noget galt med det overstående. Det passer bare ikke ind i mit verdensbillede..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej nu må i lige. |
|
|
så vidt jeg forstod har problemet aldrig været om man skulle prøve at klemme hende ind. eller finde 1 klapstol frem? men hvad man skulle svare på fætterens besked. det kan godt være at der findes nogle familier hvor der er så meget "hjerterum" at man ikke behøver at respektere andre familie medlemmer, men lad da for pokker være med at give brudeparret skylden for ikke at tolerere familien, det er da ikke dem der er galt på den . Hilsen Nichola & Zoltan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
|
|
nu svarer du jo igen fuldstændigt uvedkommende for sagen- grunden til tråden som du finder ligegyldig omhandler jo IKKE at klemme en person ind el ej, tvært imod hvordan hun skulle takle ham at forklare der ikk var plads til en ekstra, samt om hun overhovedet kunne tillade sig dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbum |
Anne-Cathrine |
05-09-2009 11:19 |
|
Louise: Rigtig hjertlig tillykke med jeres forestående bryllup. Du har svaret din fætter på en meget pæn måde. Når min forlovede og jeg engang tager os sammen til at blive gift, ja så er vi STRIDE, i familiens øjne, det blir kun mine og ole´s forældre og alle vores venner der blir invíteret, ikke resten af familien, hvorfor ikke: Tja jeg vil hellere se nogen vi rent faktisk er tit sammen med end nogen som vi aldrig ser.
Mvh Anne- Cathrine.
glæde er at mærke en varm mule på sin kind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Du skriver: samt om hun overhovedet kunne tillade sig dette.
Lige nøjagtig. Kunne hun tillade sig dette! Og det er bare det jeg mener at hun ikke kan. Det er jo det der er dillemmaet!
Så svært er det heller ikke at forstå!
Trådstarter skriver jo selv:
Nu er mit spørgsmål så: Skal vi bare sige OK og lade en komplet fremmed komme til vores bryllup. Måske vi når at se hende én gang inden. Eller kan vi tillade os at sige til ham, at det kun er ham der er inviteret?
Så vidt mine øjne læser, spørger trådstarter selv, om hun kan være bekendt, at sige nej til fætterHøjbens nye kæreste. Og det er bare det jeg mener hun ikke kan.
Er det skået stort nok ud i pap, og bøjet fint nok i neon nu, til at alle kan forstå det?
Det er jo heller ikke et spørgsmål om plads, for så ville trådstarter vel ikke skrive: Skal vi bare sige OK og lade en komplet fremmed komme til vores bryllup. Måske vi når at se hende én gang inden.
For havde der vitterligt ikke været plads, havde hun vel ikke skrevet sådan!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dancer |
|
|
det kan du jo så se at hun altså HAR selvom der ikk er plads- hvorfor er dte lige hun ikek kan spørge herinde om hun kan tillade sig dette, selvom hun på forhånd VED der IKKE er plads? Altså det kan man da sagtens spørge om selvom man på forhånd VED der IKKE er plads- det kan der jo netop være mange andre grunde til end at ha i overvejelserne at ha hende med alligevel. Måske hun bare gerne ville vide om andre havde sagt ja hvis der nu eks havde været plads-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ekstra gæst |
|
|
Jeg står selv i den situation, at jeg skal til bryllup hos min bonussøster i næste måned (min mors mands datter), og jeg er begyndt at se en fyr, som jeg er rigtig glad for, men aldrig om jeg kunne drømme om at tage ham med/invitere ham selv. Invitationen er sendt til mig, og sådan er det. En anden ting er jo så, hvis min bonussøster selv spørger, om jeg ikke vil have ham med. Men ingen i familien ved noget, da det ikke er officielt endnu. Karina
Min hest søger partrytter. Se her for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men Stute |
|
|
Så har hun vel også spurgt, og så svarer jeg vel hverken i øst eller vest, når jeg svarer, at det mener JEG ikke hun kan tillade sig! Slut, prut finale. Geden er barberet og jeg skal altså pudse min glorie!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor ser du at |
|
|
jeg skriver der spørges i vest og svares i øst?? Det har jeg bestemt ikke udtalt! Bare så vi har det på plads.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi står i nøjagtig samme "dilemma" - men ikke på en så "indviklet" måde. Vi skal giftes her den 24 oktober, og vi har et sted vi super gerne vil være - det er vores dag, og det sætter så begrænsninger for antal deltagere vced festen. Vi satte os ned et par aftener og regnede, tegnede og snakkede - og fik det hele til at gå mere eller mindre op. Invitationer blev sendt, svar kom retur - su'en er så lige netop overskredet - MEN: De to singler (der har været det et stykke tid) har NETOP fundet "bedre halvdele"... Vi var lidt i syv sind: Hvad så? Vi kender dem ikke, går ud fra det er dejlige mennesker de har fundet sammen med - MEN VI KAN IKKE PÅ NOGEN MÅDE klemme flere folk ind... Så ville vi skulle sidde i lag! Vi er tæt bænket i forvejen - men det er vilkårene, når vi har valgt dette sted (vi blir 19 personer i alt, lille, intimt og hygsomt)! Jeg valgte at tage en snak med begge - de krævede ikke, jeg havde inviteret de to "nye partnere" med - meeeen min samvittighed var sort som kul. Jeg VILLE gerne se deres partnere, jeg VED de gør dem glade (voksne ansvarlige mennesker er vores gæster, der sikkert har fundet nogle bedre halvdele VI også kommer til at holde af)... Men det går simpelthen ikke op. Jeg forklarede som det hænger sammen - og at vi SIDEN glæder os til en hyggeaften med dem (vi er ikke fra samme by, så mødes her og nu kan vi ikke lige). Det blev accepteret - og de var nærmest GLADE for jeg havde tænkt på dem - uanset resultatet... Havde de SELV inviteret til ekstra "plads" - så var jeg nok nærmere blevet skuffet, gal og hidsig.. Så kunne man spørge (og som vært kunne man så bare svare pænt og ærligt hvordan man føler og hvordan det hele hænger sammen)...
...M.v.h. Krissie'n
..Nu jeg snart navnet Sjøquist må bære - (at stave det, det er nok sværest at lære)!!!
24. oktober 2009 siger vi JA! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Rønn |
05-09-2009 18:35 |
|
Det er jeres store dag, så selvfølgelig kan I sige nej. Især når I i forvejen har skåret gæstelisten ned, og slettet nogen som du selv siger, hellere ville ha haft med. Det går jo heller ikke at bordplanen ikke passer  Held og lykke med det hele..
Line Rønn - Djurslands Rideklub Med hestene Ronaldo og Mikado
Søger lejlighed og opstaldning i Silkeborg fra 1. oktober 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Til trådstarter: (orkede altså ikke at læse hele tråden...) Vi stod i samme situation til vores bryllup: Vi var også begrænset af plads (og økonomi) og havde derfor skåret kraftigt i gæstelisten. Vi havde inviteret en bekendt af min mands forældre (lad os kalde hende fru X) og hendes voksne søn. Umiddelbart samtidig med invitationernes udsendelse, hørte vi, at han havde fået en ny kæreste. Vi luftede forsigtigt - gennem min mands forældre - at vi altså ikke havde skrevet denne kæreste på invitationen. Fru X blev hylende fornærmet og meddelte - gennem min mands forældre - at hvis pigebarnet ikke blev inviteret, så ville fru X heller ikke deltage! Derfor valgte vi, af hensyn til familiefreden, at invitere sønnens kæreste med. Brylluppet var således første gang vi mødte pigen - og i øvrigt eneste gang, da de gik fra hinanden kort tid efter. Den dag i dag ærgrer jeg mig stadig over, at vi brugte 1300,- (plus det løse) i kuvertpris på en pige, vi ikke kendte eller kender. På bekostning af noget af min familie i øvrigt. Så hvis jeg kunne gøre det om, var hun altså ikke blevet inviteret...
Kh Maria
Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06 -Og skønne Frederik, født 22.03.09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes pointen er |
xtiny |
05-09-2009 20:04 |
|
At I fravælger nogen, I gerne ville have haft med. Hvorfor så invitere den fåking fætter? Hvis man hellere ville have andre med?
Mvh xtiny
Til salg:
5 vimse killinger. Stuerene
Tager mus og det løse
1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er jeg stået helt af |
Louise *SpeeDyret* |
06-09-2009 09:54 |
|
xtiny - hvorfor skulle vi dog undlade at invitere min fætter - og hvor i alverden skriver jeg at han er "fåking" - jeg har bestem ikke noget problem med min fætter, som jeg holder utrolig meget af.  Oplys mig lige om hvor jeg skriver at han er Fåking og jeg ikke vil have ham med...!
SØGER SANGER/INDE TIL BRYLLUP I OKTOBER - HAR FÅET AFBUD FRA HENDE JEG HAVDE BOOKET. KAN DU HJÆLPE? SEND EN PB!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis... |
|
|
du virkelig holder så meget af ham, er det en sjov måde at vise det på, ved ikke at ville have hans nye kæreste med til brylluppet!!! Men det må jeg nok ikke skrive eller mene. Men det gør jeg nu alligevel. Og det er skrevet kun med venstre hånd på tastaturet, for den højre hånd er i gang med at pudse glorien...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
har du stadig ikke hørt fra ham vedr dit svar så el?? Dancer: der er altså nogle der ikke har alle økonomiske rådigheder de ville ønske- ergo skulle hun så ha inviteret alle med de reelt holdt af el osse alle de andre fravalgte uden plads- muligvis ikk råd mv. Christ - kom dig dog over det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må sige |
|
|
at jeg synes fætteren er ualmindeligt flabet! Havde Louise derimid forbigået den kæreste hun allerede vidste han havde så havde jeg set anderledes på sagen! Jeg kunne ikke på vilkår finde på at invitere nogen med til noget så stort som andres bryllup på den måde som er sket her. Jeg ville endda kvie mig ved at spørge pænt om der var plads!
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer.. |
|
|
Nu var det jo sådan at da invitationen blev sendt ud havde Fætteren ingen kæreste. Ser heller ingen grund til at hun skal med, det kan umuligt være et fuldt etableret forhold efter 3-4 mrd, hvis de har kendt hinanden så længe ?? Så nej synes det er flot hun er inviteret med i kirke og reception.
Satis temporis mihi est ( Jeg har tid nok)
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Historie |
|
|
Min veninde var ude for nöjagtigt det samme for nogen år siden. Det var bare 2 dage för deres bryllup at käresten faster ringede og fortalte at fätter X havde fået ny käreste og hun kom med. Öh sagde min veninde. Måske lidt sent. Så blev faster sur og sagde, er vi ikke velkomne. For at opretholde freden sagde de ja. Alt måtte ändres. Og så kom problemet, fasteren vidste ikke havd pigebarnet hed. Hun havde endnu ikke mödt hende. Og fätter X tog ikke lige sin telefon Så på bordkortet (der ikke lignede de andre) stod der ? De kom så lige lige til tiden i kirken, men bragede ind efter 15 min. Käresten ifört en MEGET udfordrende hvid, meget gennemsigtig kjole. Intet var overladt til fantasien. De 2 nyforelskede kravlede rundt på hinanden hele dagen og aftenen. Det var så pinligt. Der var aldrig nogen der fandt ud af hvad hun hed. Når folk präsentede sig, sagde hun bare hej. Det kunne også väre lige meget, om Mandagen var de ikke kärester mere. Min veninde fik et dårligt minde, og er temmelig irriteret over hvad en ekstra kuvert kostede. Jeg ved at en tidligere i tråden syntes at det med pengene er ligemeget, men der er jo folk der ikke har så meget. Ikke at trådstarters fätter käreste vil opföre sig ligesådan. Men syntes lige at i skulle have historien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt, men |
spender 1 |
06-09-2009 20:06 |
|
jeg syntes INTET det har at gøre med kuvertprisen, men ganske almindelig dannelse. Et bryllup er en dybt personlig ting og man inviterer folk man gerne vil dele denne dag med (som for de flestes vedkommende kun sker en gang i livet), så en inviteret beslutter sig da ikke bare lige for at tge en med som brudeparret slet ikke kender, det synes jeg simpelthen bare er GROFT. Intet mindre.
Ingen er så god at der ikke er ondt i ham eller så dårlig at han intet er værd. -Michael Crichton.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i min verden |
|
|
(har ikke lige læst hele tråden.) well, atså det er jo selvf dit bryllup, -din beslutning, men i min verden hedder det altså at man inviterer personen + (!!!)partner, andet syntes jeg er rigtig rigtig dårlig pli. Blev jeg inviteret til et bryllup hvor min kæreste ikke måtte komme, ville jeg takke pænt nej. troede det var en helt almindelig ting og uskreven regl at man forventer gæsten medbringer en ledsager til bryllupper o.l.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liv, läs tråden |
|
|
Han havde INGEN käreste da invitationerne blev sendt ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep jep |
|
|
det har jeg skam læs, hvis du nu læser hvad jeg skriver ( ) så mener jeg at det er almindelig pli at invitere gæst + ledsager, så undgår man situationer som denne der er mange ting at tage højde for når man planlægger bryllup...dette er en af dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
|
|
ikke se hvorfor at man til samtlige singel-mennesker i ens omgangskreds skal udsende en invitation til gæst + ledsager. Jeg ville som gæst blive lidt sær i ansigtet hvis jeg blev inviteret som mig med ledsager og så skulle ud og stampe en ledsager op af mulden!!
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ kan.. |
|
|
Heller ikke se at man skal invitere med ledsager, især ikke når man ikke har ubegrænset med plads og penge. Hvorfor pokker invitere x antal ubekendte personer og så må vælge venner fra, fordi det kunne være at fætte oskar og tante Olga kom anstigende med en eller anden ny kæreste eller måske bare tager en god ven med til gratis føde..
Satis temporis mihi est ( Jeg har tid nok)
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| over5skrift |
|
|
Hø..jeg havde ikk engang ladet ham få den nye med i kirke eller til receptionen, så synes fakkertalt dit gode hjerte har talt højt. Hehe...det ku da i den grad være en griner, hvis man skrev 1+ en ledsager til alle enlige/singler, man synes skulle ha den ære at være med på den store dag. Så ku de så sidde der med deres usynlige ven ved bordet....arhhhh..det`gas...men ville da godt nok fatte knoglen, hvis jeg som single skulle til at føle mig nødsaget/forpligtiget til at fuske den blinde fra hjørnet med. Og nope...jeg ville ingenlunde ha en fremmed med til min store dag...jeg serverer heller ikke for de hjemløse på herbergerne, selvom det er storsindet, og kaster mig heller ikke over græske hunde eller forhutlede hittekyllinger uden tag over hovedet, så jeg er muligvis en meget slet person. Så ingen glorie at pudse her...og ville da også ha en nederen smag i munden, hvis jeg var blevet nødt til at hævde mig selv og min enorme næstekærlighed i denne tråd 
Connie vs Zeppelin Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor er det |
|
|
at man pudser glorie og har en grim smag i munden, fordi man ikke er enig med flertallet? Det kan jeg ikke lige lure? Jeg har skrevet hvordan jeg ville gøre, hvordan jeg opfatter "scenariet" og hvad jeg mener om den sag. Det er vel ikke anderledes, end dem der har samme mening som trådstarter. Andet end at vores meninger ikke er ens. Jeg kunne ALDRIG NOGENSINDE finde på at sige nej til en halvdel. Ej heller at vælge nogle fra. Så hellere sætte kvaliteten ned. Jeg opfatter ikke mig selv som værende en frelsende engel. Det er jeg bestemt langt fra. Men jeg har fortalt hvordan vi gør det i min familie og min omgangskreds. Og det har, desværre set rent tidsmæssigt, medført at jeg nu dagligt er nødt til at pudse glorien og skylle mund for at slippe for den grimme smag. Kan overhovedet ikke fordi at man lægger dilemmaet ud her, hvis man ikke tåler at andre synes det er forkert det man vil gøre. Set med mine øjne, så vil man bare have rygklap og ros. Bekræftes i, at det man gør er rigtigt. Hvorfor ikke bare gøre som man føler for? Fordi man ikke tør, uden at andre har klappet en på ryggen? Nå, men nu er det altså tid til at skylle mund, tror sgu jeg tager den i cola i dag. Og glorien skal jo også pudses. Gad vide om det ikke også kan gøres i cola?:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
Vibs 1 |
08-09-2009 12:09 |
|
Nu har du selv i 2 indlæg nævnt glorien, mon ikke du selv har flest problemer med den 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs... |
|
|
Jo i allerhøjeste gad har jeg da et problem med glorien. Men det sjove er bare at det ikke er mig der har plantet den der. Det er vist trådstarter der har sat den over mit hoved. Har aldrig og kommer aldrig til at hige efter en have en glorie. Men nu er der desværre en der har sat den øverst oppe hos mig. Og så gerne at den forsvandt. Men så længe den er der, skal den dælme se ordentlig ud. Gider ikke rende med en sort glorie. Eller måske skulle jeg bare lade den være. Så forsvinder den måske igen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja og så er der |
|
|
dem der ønsker kvantitet OG kvalitet. Et bryllup uden begge dele, er nok ikk et ønskebryllup for de fleste. Kvantitet kommer af at ha dem med man ønsker til stede- og kvali af at kunne gøre det som man ønsker med stedet, det der serveres mv. Så skal man både inviterer folk med man ikke kender- samt forringe kvali er der ikke meget ønskebryllup over det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh Stute |
|
|
Det har du nok ganske ret i. Og som jeg også har skrevet i et tidligere indlæg her i tråden, så ser jeg nok bare meget anderledes på bryllupper og facade end andre herinde gør. Til mit(vores) bryllup sløjfede vi forretten, lavede buffet med helstegt pattegris som hovedret og spiste mine forældres hjemmelavede is til desserten. Dette for at holde prisen nede. Vi var så også tæt på 80 mennesker. Men det ville VI hellere, end at begynde at sorterer i gæsterne. Der var bestemt ikke meget glamour over det bryllup. Det var VÆLDIG fint med alt hvad der høre sig til. Stor hvid kjole(lejet), limousine(bestilt og betalt af vores forældre som en overraskelse), musikker(betalt af mine forældre, da min mor under ingen omstændigheder ville tillade at der ikke var levende musik) en fin bryllupskage, men ikke stor nok til alle, så den blev suppleret med nogle fantastiske fine og flotte kager fra kvikly, mener de hedder julies drømme, osv.osv. Jeg havde en fantastisk dag, hvor vi ALLE fejrede min og min mands indvielse i den hellige ægtestand. Og det er det der er vigtig for mig! Ikke maden, pynten, stedet, musikken osv. Det er mig så inderligt ligegyldigt. For mig er det kun facade og det siger mig absolut NADA, NUL, NIKS, INGENTING!!! Derfor handler det heller ikke om, at jeg skal pudse glorie eller jeg bør have en dårlig smag i munden over at have ytret min mening om trådstarters dilemma. Jeg har bare skrevet, hvordan jeg mener man bør gøre det, hvordan vi gør det osv. Når man opretter en tråd som trådstarter her har gjort, må man det ved gud i himlen forvente, at der kommer delte meninger, både ris og ros. Kan man ikke tage risen, men kun rosen, jah siger det så ikke alt? Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at trådstarter er en slet person! Hvorimod at det er hende der har sat glorien på mit hoved??? Fordi hun ikke kunne tage risen? Eller hvad? Og iøvrigt, hvis hun ikke kan tage ris, så skal hun da passe på til selve brylluppet...! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov... |
|
|
glemte lige at skrive, at det igen, for mig, handler om hjerterum. Jeg er ikke interesseret i forretten, hvis jeg skal skippe 4 gæster på den konto. Ej heller at skulle sige nej til en ny ukendt halvdel. Elsker at møde nye mennesker, også til mit bryllup. For mig handler det om at fejre dagen sammen med andre mennesker, kendte som ukendte, som glæder sig på mine og eller min mands vegne. Det er DET, der betyder noget for MIG/OS!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dancer |
Louise *SpeeDyret* |
08-09-2009 18:18 |
|
Nu må du s*u snart tage dig sammen!  Jeg har skrevet før, at det INTET har med menu eller penge at gøre, men at der simpelthen ikke er PLADS til flere. I og med du ikke aner hvad vores menu er, så bør du nok ikke udtale dig, for ta-daaaa.... Vi skal nemlig også have buffet!  Vi har fået et lokale betalt af mine svigerforældre - der er plads til 70 og der er 70 der har sagt ja tak til at komme. Der er en grund til at der kan være 70 og det er pga. brandsikkerhed m.m. Og de regler der er vil vi ikke bryde, da vi gerne vil have mulighed for at leje lokalerne igen en anden gang. Så havde der været plads til 100 så havde vi nok inviteret resten med. Spørgsmålet var om vi kunne tillade os at sige til fætter, at der bare ikke er plads til flere eller hvad vi skulle sige, da vi synes det var en fræk måde han gjorde det på. At jeg så inviterer den nye kæreste med i kirke og til reception er i mine øjne et udmærket kompromis. Og så ville jeg gerne vide, om det var acceptabelt, i andres øjne, at invitere andre med selv, uden at spørge værtsparret men blot konstatere at man altså lige hiver sidste nye kæreste med. Jeg har INTET sagt om at jeg ikke kan klare "risene" i denne tråd - og NEJ der kommer ikke ris til mit bryllup, der kommer FUGLEFRØ!  Det var dig selv der pudsede glorie i dit ene indlæg (Jo du gjorde, med alt dit her er trangt men vi er ih og åh så åbne og sidder endda på bordene for at der er plads til alle), det blev blot kommenteret herfra og det lider du nu kraftigt under?!?! Jesus Maria da!  Og jeg vil da tusindfold hellere have haft nogle med til at fejre os som vi kender end at dele dagen med nogle komplet ukendte mennesker, som vi højst sandssynligt aldrig ser igen. Og jeg vil ikke have at folk sidder på bordene til mit bryllup.  Mht. fætter og hans kærester - så har han dem sjældent mere end en måned eller to. Han finder dem mange år yngre end sig selv og det holder bare ikke for ham. Hende her er 11 år yngre (hun er 21) og de har været sammen i lige knap en måned. Han bor her i København, hun i Jylland. Så et veletableret forhold, nej. Og om jeg tror det holder? Nej! Jeg skal da være overrasket om de stadig er sammen til brylluppet. - Jeg håber da for dem at det holder, det er ikke det, men jeg tror bare ikke det gør.  Det var alt herfra - husk at læse i en positiv tone - det er skrevet med smil på læben. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Invitationer |
|
|
Jeg kan se at jeg (som single) i min familie er mere end almindeligt priviligeret! Her inviteres ALLE singler nemlig med ledsager - når man så melder til, oplyser man ganske enkelt hvor mange man kommer. KLART at man ikke efterfølgende ændrer på dette antal! Jeg kan sagtens følge trådstarters valg - det er både i orden og fair. At vi er nogle der nok havde forsøgt at presse vedkommende ind er noget helt andet...og egentlig vedrører det vel heller ikke lige netop denne sag? MEN - måske, eventuelt, kunne det tænkes at den arme nyforelskede fætter ganske enkelt gik ud fra at invitationen gjaldt som i vores familie (og som det vel egentlig er pli når det gælder større fester?)...? Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| invitation |
Louise *SpeeDyret* |
08-09-2009 19:45 |
|
Trine Faxa - Nej, i vores familie er det kotume at spørge - i god tid vel at mærke - om det er muligt at medbringe en evt. ny kæreste. I fald folk har fået kæreste, så er vi (de fleste af os i hvert fald) opdraget til at man spørger om det er muligt at tage vedkommende med. Og vel at mærke spørge i god tid, og ikke efter SU-fristen blot konstatere at man tager en ekstra med, når man bliver rykket for et svar. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise *SpeeDyret* |
Vibs 1 |
08-09-2009 19:50 |
|
Jeg kan stadig kun sige som jeg tidligere har gjort, jeg syntes du har strakt dig langt, at hun kan komme med i kirke og til reception... Hvad blev fætters reaktion?
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reaktionen |
Louise *SpeeDyret* |
08-09-2009 20:25 |
|
Nårh ja, det har jeg da helt glemt at skrive. Fætter svarede at det var fuldt forståeligt og at han godt kunne se, at vi ikke kan fremtrylle flere pladser end der er. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt.... |
Vibs 1 |
08-09-2009 20:32 |
|
Det var sørme da godt 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ved mit bryllup.. |
|
|
Hej Louise Jeg stod i samme situation som dig for halvandet år siden. Hold op hvor der var mange, der gerne lige ville blande sig i, hvem der skulle inviteres. Samtidigt var vi meget i tvivl om, hvorvidt de venner, som havde en ny kæreste skulle inviteres alene eller med påhæng. Det er f.... svært. Vi valgte dog at invitere dem, selvom det var os imod. Den ene kusine og fætter valgte dog at komme uden påhæng, så de har nok selv fundet ud af, at det var for nyt til at invitere med til et bryllup. Var angår vennernes nye kærester, prøvede vi at invitere dem til forskellige ting længe inden brylluppet, så vi kunne lære dem lidt at kende først. Men her var der flere, som nåede at gå fra hindanden inden. Dem, som vi ikke inviterede, ser/hører vi ikke mere til.. Jeg tror faktisk, at folk bliver ret fornærmede, når de ikke inviteres til bryllup... Hm Dertil kommer, at hvis man smider ml. 500-1000 kr efter en kuvert, synes man, at det skal være mennesker, der vitterligt står en nær. Det kunne jo være, at man hellere ville have det lille eventyr med stor luksus end et kæmpe arrangement med mennesker man ikke kender og "billig" mad. Og økonomien bliver nogle jo nødt til at se på. Mvh Bitten P.S Jeg synes, at din fætter må komme alene. Men jeg ved godt, at det er en meget svær beslutning - især hvis nogen skriger fra sidelinjen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niksen biksen |
|
|
Speedy. Jeg har på intet tidspunkt pudset min glorie. Det var dig der satte den der. Jeg har skrevet, fortalt og ja næsten tegnet om, hvordan vi gør det i min familie og omgangskreds. At du så synes det er helligt, ja det må du gerne. Jeg har aldrig nogensinde haft et problem med måden vi har gjort tingene på. Tværtimod. At du så mener at jeg skal have en glorie hængende over hovedet, fordi jeg har skrevet om det herinde. Ja den hænger vel kun på din regning. Jeg lider ikke under det! I dit sidste svar skriver du til mig, at der er plads til 70 personer. Der er noget med brand osv. så der er ikke plads til flere. Så har du godt nok formuleret dig forkert i dit startindlæg. For her spørger du rent faktisk, om i skal lade hende komme med. Du skriver: "Nu er mit spørgsmål så:
Skal vi bare sige OK og lade en komplet fremmed komme til vores bryllup. Måske vi når at se hende én gang inden. Eller kan vi tillade os at sige til ham, at det kun er ham der er inviteret?"
Hvis ikke det var det du ønskede svar på, skal du jo ikke spørge. Dit dilemma har jo åbernbart ikke været om hun skulle med eller ej. For her tilsidst skriver du jo, at der simpelthen IKKE ER PLADS. Dit dilemma har jo været som du selv skriver: "Spørgsmålet var om vi kunne tillade os at sige til fætter, at der bare ikke er plads til flere eller hvad vi skulle sige, da vi synes det var en fræk måde han gjorde det på." Så kan du ikke godt selv se, at de to ting, som er fremhævet med rødt, absolut ikke er det samme spørgsmål du har stillet!? Men hav nu et godt bryllup. Her har tråden, igen igen, udviklet sig til, at man ikke måtte have en anden mening end flertallet. Og det har jeg i allerhøjeste grad. Ydermere så twister man rundt i spørgsmålene og vender og drejer dem, igen og igen, så at det jeg svarer på, ABSOLUT ikke var det der blev spurgt om. Men prøv nu at læse det hele igennem igen! Det er simpelthen når hønsene er bedst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
Vibs 1 |
09-09-2009 10:28 |
|
Hold da op du er Rasmus modsat, mangler hukommelse eller noget andet, dette skriver du 8-09-09 12:07: Nå, men nu er det altså tid til at skylle mund, tror sgu jeg tager den i cola i dag. Og glorien skal jo også pudses. Gad vide om det ikke også kan gøres i cola?:-D Så læser man i dag, nu skriver du sådan: Jeg har på intet tidspunkt pudset min glorie Var det en ide, om du tog og besluttede dig for, om du vil pudse den eller ej, denne hoppen frem og tilbage, det giver altså hverken ekstra point eller ekstra lommepenge 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joh Vibs |
|
|
Hvis man vælger at læse det som du gør. Men min glorie er sgi først blevet pudset, EFTER <--- Læs venligst EFTER, at den var blevet placeret på mit hoved. Suk suk. Høns.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja ja... |
|
|
vi kan så konstaterer at Louise har fået sig formuleret en smule uheldigt da hun statrter med at spørge- det viser sig så senere 100% det ikk var det hun mente- hvorfor så ikke svare der ud fra. Christ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg har så været den "nye" der ikke blev inviteret da min kærestes bror skulle giftes - det er nu 6 år siden og selvom vi joker med det engang imellem er rønnebærene da ikke sure, jeg er bare ked af at jeg ikke var med til at fejre dem nu hvor jeg kender dem og har et forhold til dem... Min kæreste var ked af at han var forlover uden date - også han har overlevet  Du skal gøre præcis som du har det bedst med og have god samvittighed når du gør det, det er din dag. Jeg var ikke klar over at man stadig havde en plads hvis man ikke har gidet svare inden SU... I min familie venter man da ikke til sidste frist med at svare - om svaret så er "tak for invitationen, må jeg vende tilbage da jeg skal have fri fra arbejde?" Jeg mener, enten vil man prioritere at deltage og takker ja - eller også venter man måske på et bedre tilbud og riskerer at miste pladsen???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
Vibs 1 |
09-09-2009 17:51 |
|
Nu er det pludselig mine læseevner den er gal med  Det er da helt utrolig så dygtig du er, du har styr på det hele, du skriver kun det rigtige og i øvrigt, så læser dem, som blot læser dine indlæg sådan lidt..... bob... bob... Du må være meget meget svær at leve sammen med, når du er så ufattelig dygtig, aldrig fejler, aldrig skriver noget dumt, men kun omgiver dig med fejlagtige mennesker... Og kom ikke og sig, at din mand eller børn mener du er let, de tør garanteret ikke sige andet  Men svært sjov, hvor dygtig du er, og fejlagtige andre er 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs seriøst |
|
|
Så tror du vel ikke selv på det du skriver? Fniiis. Nu kommer du vel igen med alt dit: Jeg ved bedre! Jeg har mere livserfaring! Lad os tale om det når du har oplevet det jeg har og mere ævl til! Altså din sædvanlige gænge. Jeg tror sgi helt alvorligt at jeg er lige så svær eller let at leve sammen med, som min mand er. Han er ihvertfald så kompliceret, at en bette kone, med SÅ meget livserfaring bag sig, som dig ville have svært ved at tøjle ham. Som jeg ser hele denne tråd, så er det bare forskellige meninger man har til trådstarters "uhh ha store dilemma". Jeg har bare både fået tildelt en glorie og en grim smag i munden fordi jeg har min mening og fortalt hvordan tingene er herhjemme. At trådstarter så har formuleret sig forkert i sit startindlæg, så jeg ikke har svaret på det hun har tænkt men på det hun har skrevet, jah det må jo så være på min regning. Sleeemmmeee mig.  Men joh, er sgi glad for manden min, uanset hvor kompliceret han så er, ved at han er lige så glad for mig, uanset hvor svær jeg så er at leve med. Og så er vi så rørende enige om, at vi er glade for, at vi og vores omgangskreds har den opfattelse vi alle har. Jeg tror bestemt ikke vi har behov for at udvide kredsen. Tænk sig, hvis man fik høns og hanekyllinger ind i den... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dancer |
Vibs 1 |
09-09-2009 19:10 |
|
Jeg tror vitterligt ikke, du fatter en bjælde.... 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
hva dato og tid skal vi komme?? græsk buffet?vi kommer 3  Nej jeg syntes også sagtens man kan sige som du gjorde, vi måtte også sortere grundigt da vores datter sku døbes... man har ikke alverdens plads. Vi var også ca 70 mennesker og vi havde grovsorteret, første liste var på 100 mennesker. Så kender det og forstår det, specielt når det en person man ikke kender... Og fint fætter tog det pænt, det burde han jo også...men 
Mor til skønne maddie 24/5-08 Sommergræs tilbydes amager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fin...... |
Vibs 1 |
09-09-2009 21:05 |
|
Fin ide, vi kommer 2  Så køber vi bare sådan et flot stribet telt i Nyborg, og sætter det op, jeg har lidt campingstole, så er den i vinkel 
Hilsen Vibeke
Hva ska jeg skrive?
www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfnmghmkgj, |
|
|
Du skal ikke forklare ham noget. Hvad forventer han?? Mærkelig indstilling at have. Aldrig om jeg ville tage imod sådan en "ordre" til mit bryllup. Jeg kunne forstå, hvis det var en ubetydelig familiemiddag eller lign. Han skal da have at vide, at man ikke bare smider en sms om ekstra "fyld" til et bryllup, og da slet ikke med en person du og/eller gommen end ikke aner hvem er.
Sagde Kristina med Starlight´s Sidney...
´Zar, Chiquita & Maddie` I er de klareste stjerner på himlen i mit univers...
Gjorde og piske sælges, se min profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige en lille |
|
|
kommentar herfra.. Godt at han "tog det pænt" selvom han ingen grund har til andet.. og jeg kan i den grad godt forstå din beslutning.. og så lidt til sig dancer.. At det for dig er ligegyldigt hvad der bliver serveret og det handler om at de folk man holder af er der er jo dejligt.. Når ejg en gang skal giftes skal det være i et telt i haven. EJg elsker teltfester og det kan blive super fedt. Det telt vi har plads til i vores have kan kun have 85 folk!! og så sidder vi tæt!! Nu har jeg en ret stor omgangskreds og familie,.. og jeg må gå udfra at den mand jeg gifter mig med har som minimum tilsvarende. Det vil sige at jeg skal sortere KRAFTIGT hvis jeg skal have dem med jeg gerne vil se!! Skal jeg så vælge at flytte det til et andet sted fordi min fætter gerne vil have en kærreste med. ?? At have hjerterum handler også om respekt for andres beslutninger... ikke en egenskab du umiddelbart ligger for dagen her..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plads nok |
Luxus |
10-09-2009 13:58 |
|
Ja nu skal jeg selv giftes til maj, og uanset om der er plads nok eller ej, så er bryllup for os en meget personlig fest hvor der vil blive delt mange personlige minder, og vi har allerede fra frieriet bestemt, at kærester som kommer til, eller som vi ikke har mødt og kender, de bliver IKKE inviteret. Basta bum. Hos os er det de særligt udvalgte der bliver inviteret. Det er jo meget individuelt hvordan man har det, så man må selv tage en føler på det. I din situation er der jo simpelthen ikke plads til flere, og du har oveni købet måtte sige fra til nogle som du i virkeligheden gerne ville have med. Og jeg kan sagtens følge dig i, at det ville være mærkligt at sidde til bords med en "fremmed" på lige netop dén dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov forresten |
xtiny |
10-09-2009 15:59 |
|
Jeg vil gerne undskylde- at "fåking fætter" ikke fik gåseøjne og en smiley. Det var bare anvendt som almindelig slang, så jeg er ked af, du misforstod det. Det var ikke ment som om, jeg ville sige noget grimt om din fætter. Hos os hedder fætre nemlig somme tider fåking fætter- uden det menes andet end kærligt. Og så må I jo have en rigtig dejlig dag! 
Mvh xtiny
Killinger søger nye hjem. Send mig en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyldning |
Louise *SpeeDyret* |
10-09-2009 16:34 |
|
xtiny - undskyldning godtaget!!  Det er igen det med det skrevne - der skal ikke altid så meget til. Kunne heller ikke lige se sammenhængen, for syntes da bestemt ikke jeg havde skrevet, at jeg så ham som Fåking....  Så alt godt igen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha - blev da helt forpustet |
|
|
af at læse denne tråd. Hold da op, hvor ting kan udvikle sig og blive personlige. Vi kommer fra forskellige kulturer og holder forskellige fester. Dem, der gerne vi have et "fint" bryllup med begrænsede gæster, har da lige så meget ret til det som "hjerterum / plads"-erne har. Hvorfor skal vi fordømme hinanden for det? For egen regning: Hvis jeg holdt en fest, hvor jeg kun havde mulighed for begrænset antal gæster (af finansielle / pladsmæssige eller andre grunde), ville jeg da finde det urimeligt, hvis mine venner, som jeg inviterede uden kærester, afskar mig pga. dette valg. Jeg ville gerne se MINE venner til en fest og ikke holde på en masse former. Ville nok tænke:" Hvor vigtigt er jeg egentlig i deres liv, hvis det, at tage deres kæreste med er vigitigere, end hvad mine ønsker for en enkelt dag ?" Hvor god en ven er man så eller hvor stort er deres hjerterum lige? Heldigvis tror jeg, at mine venner / familie klart ville forstå mig, hvis jeg nogensinde kom i en sådanne situation. Jeg ville da have det frygteligt, hvis jeg skulle invitere en eller anden "ligegyldig" (for mig ligegyldig) kæreste med, og i stedet undvære en anden person, som jeg gerne vil se den dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan da også |
|
|
Hvis man ikke mener at der skal begrænsninger på hvem der inviteres, så kan man da også holde bryllup på tyrkisk. Der inviteres ofte mere end 1000 personer, som så alle giver pengegaver til brudeparret, på den måde finansieres brylluppet. Jeg ved mine gamle kollegaer havde været inviteret til bryllup med 1600 gæster. På den måde slipper man for at skulle sortere i gæsterne.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvom.... |
|
|
selvom sagen er afgjort får du da lige min "historie" med på vejen.. Min kusine skulle giftes for ca et halvt år siden tror jeg.. På det tidspunkt boede jeg sammen med min kæreste så skrev til hende i god tid om han måtte komme med... Først kom der blankt nej nemlig fordi der ikke var plads.. (Jeg har aldrig bedt om at få nogle af mine kærester med for har vidst de aldrig ville blive en del af familien og har ikk boet sammen med dem men det var ligesom anderledes med ham her) Jeg tog konsekvensen og sagde jamen hvis jeg ikke kunne få ham med så kom jeg ikke... Hans familie har taget SÅ godt imod mig.. Og det var det første familie halløj - hvor han så var "uønsket"... Hun skrev så ca 3 uger efter S.U. at jeg pludselig godt kunne tage min kæreste med og hun hade bestilt mad til os også osv. Problemet var så at vi hade fundet et arrengement vi skulle til den pågældende dag istedet for når hun nu ikk ønskede "vi" kom.. Jeg har/hade ikke mødt ham hun skulle giftes med så man kan sige det var en lidt anden situation.. Men! Jeg syntes det er helt fair at sige nej - Hvis der er en god grund, som der er flere af i jeres tilfælde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhaaaahhhaaa |
Giffel |
12-09-2009 15:29 |
|
hold da op en grinern tråd  fik sørme brugt grinemusklerne i trådene mellem vibs og dancer 
lykkelig for min smukke isbuk stjerna,,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|