Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ideer ? HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 12:44

Jeg skal undervise nogle børn i alderen 5-6 år idag i dressur. De har ikke redet så meget, og de ville gerne lave nogle flere øvelser og evt. ponygames... Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan lave? Er helt blank. Det skal lige siges, at de eneste materialer jeg har til rådighed er nogle bomme og nogle støtter... Så PLEASE HELP ME!"

Hest sælges!!! Skriv for at høre nærmere. Billeder kan ses på markedspladsen, eller på Bornholmermarked.dk. Skriv endelig for at høre nærmere. :D Connemara for altid

0
0
Svar på denne tråd

ideer..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 12:48

Jeg underviser selv min datter på 6 år.

Med det du har til rådig hed ville jeg nok sætte en forhindringsbane op.

fx. så de skal ride slalom mellem støtterne.

og lægge nogle figurer af bommene på jorden som de skal styre ponyerne igennem.

bare lige lidt ideer hrefra..

Wraphø meget tørt sælges

250-300kg til 300 kr

ved Vissenbjerg

www.liisaB.dk

en verden af unika ting

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 13:31

Jeg ville nok også mest satse på pony games/forhindringsbane-delen med børn i den alder. De er som regel ikke hverken mentalt eller motorisk klar til de lidt sværere dressurøvelser, med mindre de har redet altid.

Men mht dressuren kan du jo godt begynde at lære dem at sidde ordentligt på hesten fx - dels igennem gymnastiske øvelser til hest, hvor de også træner balance. Hvis i har en bombesikker pony kan i lave noget for-sjovs-voltigering. Når de har et godt sæde og en nogenlunde forståelse for hånd og schenkel, kan du begynde at lære dem at bruge det i praksis - fx igennem forhindringsbanen. De fleste børn på rideskoler lærer jo at "træk i højre tøjle betyder drej til højre og omvendt til venstre. Hårdt træk i tøjlerne betyder stop og spark med ben betyder gå!" Du kan jo begynde at lære dem om at sætte i gang og stande mere skånsomt med både sæde, knæ, schenkel og hånd samt lære dem at det er den udvendige tøjle der bestemmer retning. Børnene vil have godt af at lære det nu og ponyerne vil elske dig for det.:)

0
0
Svar på denne tråd

Pony games
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 13:39

Pony games er fantastiske til børn, og synes næsten alt kan bruges.

Mne synes dog man skal passe på med at lave for meget konkurrence ud af det. Jeg oplevede i hvertfald at børn (og mange voksne nok også ) bliver utrolig hårde ved deres ponyer når det gælder om at vinde.

Men forhindringsbaner hvor det handler om at styre hesten.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Balanceøvelser....
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 13:40

... er også sjove.

Ridning uden hænder. Ridning med armene strakt ud til siden.

Ridning med bind for øjnene - en ad gangen f.eks. til at ride en lige linie gennem ridehuset - eller en slangegang ;-) Ridning med en bold i den ene hånd strakt ud til siden. Ridning uden bøjler, uden sadel og evt baglæns...

Der er masser af udfordringer

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

småbørn
Forfatter: 
Dato:  02-09-2009 16:31

Hej Sabrina, hvis du har lyst, er du meget velkommen til at komme og kigge og få inspiration. Jeg har de mindste (4-7 år) oppe hos os i Nordlandets Rideklub. Det er torsdag fra 16.30-17.15.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Tak. skal i ha'
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 10:10

Tak for alle de super gode svar!" Er nemlig ikke så erfaren, og skal lige finde ud af, hvor meget jeg kan forlange af dem.
Anja: Tak for tilbuddet, det kan være jeg stikker snuden forbi. Kan desværre ikke nå det de næste 2 uger, men derefter kan det jo være...

Hest sælges!!! Skriv for at høre nærmere. Billeder kan ses på markedspladsen, eller på Bornholmermarked.dk. Skriv endelig for at høre nærmere. :D Connemara for altid

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider