Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ulækkert spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:55

Om loppeæg. Dør de, hvis man tørrer over med en klud med sæbe?

Eller skal man sprøjte?

Jeg ER på vej og nu får de fame loppespray i nakken.

Jeg undrer mig, da min røde ikke sover hjemme 2 ud af tre nætter- men han læsser også æg af. Indrømmet- jeg troede det var sand eller nas fra pelsen.

Det er ulækkert- så jeg er helt hysterisk.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
0
0
Svar på denne tråd

Sæbe...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:04

Mig bekendt dør lopper da ikke af sæbe?

Vi plejer at indsæbe min mors hund, og kæmme med lussekam, - for at få alle de levende lopper af.

- Men det er udelukkende for at lopperne blir paralyseret midlertidigt så vi kan få dem af, at vi sæber hunden godt ind.

- De dør næppe af det.

Så en god gang frontline eller bayvantic, - mener nogen anbefaler bayvantic hvis man virkelig vil ta' alt og give en skrap omgang som tager alt, men det skal vist fåes på recept hos dyrlægen?!

Men metoden med at indsæbe er nok ikke liiige et hit med en flok katte! :-)

Rollo

TIL SALG

Burreol til marsvin

AVLSTJENESTE

DKK West Highland White Terrier Hanhund

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

Det var om de loppeæg
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:19

De læsser af- dør med vand og sæbe?

Jeg kan ikke kæmme 9 katte- selvom jeg kæmmer med lusekam- og hælder lopperne af i en skål vand med 2 dråber opvaskemiddel.

De vil ikke finde sig i det- eller jo. Men så tager det flere dage. Jeg kan gøre det meste med mine katte- men det tager tid.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror ikke...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:54

... at vand og sæbe tager dem. Inden alt det der nakke-halløj blev opfundet, havde min kat lopper, og dengang skulle den vaskes med loppeshampoo. Efter at den var blevet vasket grundigt TO gange og havde siddet med sæbe i pelsen i de anbefalede ti minutter, kunne jeg stadig hive temmelig mange lopper af den, som ikke var døde, men godt nok noget rundforvirrede :-D

Her er hvad jeg har hørt om slemme loppeangreb:

Støvsug hele hytten, alle sprækker, rundt i kanten i vinduer, sengen, madras, undermadras, sofa inklusiv underhynder, husk tøjskabet, hvis kattene kommer der (og at vaske tøjet). Smid posen fra støvsugeren HELT ud - ellers fungerer den som "klækkeanstalt". Dyner, puder, tæpper vaskes eller lægges i fryseren eller ud i sne (dårligt tidspunkt, I know!). Sprøjt derefter alle steder, lige så grundigt som du har støvsuget - alle steder hvor katten kommer og kan tænkes at have tabt æg.

Det kan blive nødvendigt at prøve sig lidt frem med nakke-produkterne. Nogle mener, at Frontline er resistens-ramt - andre har god succes med det. Advantage skulle også være i orden. Men fælles for nakkeprodukterne er, at de først virker, når en loppe har hoppet på dyret og har bidt - og så kan der godt gå lidt tid, før de dør. Så hvis loppepresset er stort i hjemmet, kan lopperne næsten ikke nå at dø, før nye er klækket ud - hvis det er så slemt, og det lyder det til, hvis du ligefrem kan se, at han drysser med æg, skal hjemmet nok have ovennævnte tur.

God killer-spree :-)

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:56

Så findes der gift, der virker mod lopper, og gift der virker mod æg - og jeg tror også, der findes noget, der virker mod begge dele. Enten skal du kombinere, eller have fat i den sidste slags. Og husk at læse på flasken, om dyr og mennesker må være i hjemmet, når der er sprøjtet!

mvh. tina

Sælges:

- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.

- Easy Boot Bare str. 3.

0
0
Svar på denne tråd

De har fået
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 07:42

Advantics nu.

Problemet er- jeg har ingen støvsuger. Alt, hvad kan vaskes- går til vask 1-2 gange om ugen.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 07:57

Lopper lever ikke på katten. De er kun på katten må de spiser.

Så kattene skal behandles i nakken - og huset splittes ad. Suk.

Støvsuge, alt ud og bankes - og så ved jeg ikke om man stadig kan få noget til, at sprøjte med indendørs.

Vi har ikke haft lopper i 15 år, så jeg kender ikke produkterne længere. Men dengang kunne man få noget der hed Absolut, som man sprøjtede huset med.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

hop hop
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 08:27

Nej loppe æg dør ikke af vand og sæbe. Vis man først har fået lopper inden for døren skal men regne med at man har problemet i ca 6 måneder hvor du en gang hver 4 uger behandler med frontline og evt. med capstar som er en tablet som dræber alle levende lopper lige her og nu der er dog ingen langtids virkning i disse, de bliver ofte brugt for at give hunden/katten en pause.

Begge dele kan købes i håndkøb hos dyrlægen.

0
0
Svar på denne tråd

Advantics dræber lopper og
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 12:37

Larver.

Så det burde jo være godt nok?

I sidste måned fik de alle Frontlinespay- og de hadede det.

Deres kasse/kasser- håndlæderne ryger til vask- og jeg banker kassen ud.

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

0
0
Svar på denne tråd

hmm..............
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 18:58

nej sæbe dræber dem ikke. du kan købe en spray ved dyrhandel til at sprøjte dit hjem med det er vist ret dyrt men det virker :-)

Ma Fila Noir er tilsalg søg på hendes navn på gulgratis..
Det hedder ikke kamp/dræber hund! MEN dårlig hunde ejer!

Stolt ejer af en vel opdraget muskel hund <3

0
0
Svar på denne tråd

Det skal være noget varmt
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 19:06

Nu skal du ikke vake ved 30grader kun for det tager ikke livet af dem. Smid det du kan i fryseren. Det er effektivt. Husk lige at putte det i en pose først. Men høj varme eller frost er det mest effektive!

"Når man går mere op i at komme den rigtige vej til målet, end målet i sig selv"

>>>Holder løbende kurser med Susan Kjærgård i Aalborg

Se præsentation for mere info<<<

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sprøjter,
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 19:13

Men bio eller 810( insekt spray) som det vist hedder nu om dage, det er utroligt effektiv tager alt koldblods dyr.

Så sprøjter på de stole katte ligger på, langs vægge osv.

Og så vasker jeg borde og ligende af med klorin.

Det er utroligt ulækkert med disse afdryssende loppe æg. troede også i starten det var sand, for der er jo utroligt mange af dem..

Mine katte er alle behandlet med frontline, men synes nu ikke det er så effektivt.og dyrelægen sagde at Capstar må jeg ikke bruge når kattene bliver behandlet med frontline.

Du kan også gå i matas og købe absolut til at sprøje hjemmet med.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

vi havde nogle
Forfatter: 
Dato:  03-09-2009 20:46

venner der købte en ejendom , der førhen havde været katte på , de måtte havde skadedyrsbekæmpelsen ud for at komme lopper og æg til livs , når du tog et skridt hen over de gamle planker sprang lopperne om benene på dig.... der var gængse midler altså ikke nok.

min svigermor bruger noget pulver , det fåes vist i matas eller apoteket , som hun drysser , det laver ikke skjolder eller pletter på møbler og gulve og er ganske effektiv når det altså ikke er så slemt som i overstående tilfælde

Vh Berit

www.jlt-tinkere.dk

Sælges Tinkere

2 års sort broget hoppe forv.stg 147

4 års sort broget hoppe stg 155

9 års kåret sort broget hoppe stg 158 ifolet evt med føl v/siden

2 gode årg 09 hingsteføl . ...

0
0
Svar på denne tråd

Stronghold
Forfatter: 
Dato:  04-09-2009 23:22

Ellers prøv stronghold, da det også sætter sig i de skæl hunden/katten smider samt i loppefæces og det er det loppenymfer og larver lever af. Derved skulle de også tage en del af miljøbelastningen...

Det påstår de i hvert tilfælde...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider