... at vand og sæbe tager dem. Inden alt det der nakke-halløj blev opfundet, havde min kat lopper, og dengang skulle den vaskes med loppeshampoo. Efter at den var blevet vasket grundigt TO gange og havde siddet med sæbe i pelsen i de anbefalede ti minutter, kunne jeg stadig hive temmelig mange lopper af den, som ikke var døde, men godt nok noget rundforvirrede 
Her er hvad jeg har hørt om slemme loppeangreb:
Støvsug hele hytten, alle sprækker, rundt i kanten i vinduer, sengen, madras, undermadras, sofa inklusiv underhynder, husk tøjskabet, hvis kattene kommer der (og at vaske tøjet). Smid posen fra støvsugeren HELT ud - ellers fungerer den som "klækkeanstalt". Dyner, puder, tæpper vaskes eller lægges i fryseren eller ud i sne (dårligt tidspunkt, I know!). Sprøjt derefter alle steder, lige så grundigt som du har støvsuget - alle steder hvor katten kommer og kan tænkes at have tabt æg.
Det kan blive nødvendigt at prøve sig lidt frem med nakke-produkterne. Nogle mener, at Frontline er resistens-ramt - andre har god succes med det. Advantage skulle også være i orden. Men fælles for nakkeprodukterne er, at de først virker, når en loppe har hoppet på dyret og har bidt - og så kan der godt gå lidt tid, før de dør. Så hvis loppepresset er stort i hjemmet, kan lopperne næsten ikke nå at dø, før nye er klækket ud - hvis det er så slemt, og det lyder det til, hvis du ligefrem kan se, at han drysser med æg, skal hjemmet nok have ovennævnte tur.
God killer-spree 
mvh. tina