Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man kan mærke
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 07:39

I går begyndte jeg at få ondt i halsen, jeg begyndte at blive snottet og var generelt meget uoplagt. Kort og godt, jeg er ved at blive syg MEN det har jeg overhovedet ikke tid til. Jeg skal i dag starte på nyt studie, og skal oveni købet deltage i kurser de næste tre dage.

Jeg har forsøgt at komme de begyndende symptomer til livs ved at drikke the, men det virkede ikke rigtig. Så forsøgte jeg med varm kakao og galliano, det ga' da også varmen og jeg blev en smule beruset, men det hjalp ikke på halsen

I dag har jeg drukket en kande kamille the med honning og citron. Endvidere har jeg forsøgt med Hals og næsespray - men jeg har stadig ondt i halsen.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Mvh Jannie

Hvor der er hjerterum er der husrum

0
0
Svar på denne tråd

aloe vera drik
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 07:44

hjælper en hurtigere over en grum omgang måtte jeg erkende sidste jul selvom jeg ikke troede på det. Det hjælper selvfølgelig at indtage det generalt inden man blir syg en del bedre*LOL* Det smager ikk godt men det hjalp selvom jeg drak det i saft el sodavand 2-3 X dagligt- både på halsen men osse så jeg kom mig en del hurtigere end ellers.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

De der sugetabletter
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 07:58

Hexocain er gode. Fås i håndkøb.

Og så ved jeg ikke om "Vækimorgen" reelt virker, min dreng bruger dem- og hexocain.

Selv sværger jeg til te med honning og citron, og masser af eucalyptus/mentholbolsjer. De der schweitziske urtebolsjer er også gode.

Te med rom og honning og citron er godt- meen: Dagen efter har man tømmermænd OG ondt i halsen, så det er ikke et middel, jeg anbefaler. Men det smager nu meget godt... :-)

God bedring!

Mvh
xtiny

Til salg:

5 vimse killinger.
Stuerene

Tager mus og det løse

1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds.
2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun).
Søger nye hjem 2/9. Henv pr pb.
0
0
Svar på denne tråd

forkølet
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 08:06

Virus tager den tid det tager. Man kan lindre symptomerne med hexocain, hovedpinepiller, næsespray og andet, men helbrede hurtigere kan man ikke når den først er i gang. Men har man et godt immunforsvar tror jeg de slår mindre hårdt generelt, så det er mellem forkølelserne man skal sætte ind.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Jooo lidt kan man
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 21:42

Først og fremmest findes der der der rød solhat-dråber.

Dernæst må man gerne tage dobbeldosis c-vitamin i nogle dage. Det booster faktisk imunforsvaret.

Og når man alligevel er i gang med at drikke alt muligt skummelt, så kan man lige så godt lave te på timian også. Har man citrontimian i haven så er det også ligefrem lækkert, ellers må man bare lave det på det alm. fra krydderibøtten.

Hvidløg booster også og man kan faktisk skære det i slugerette bider og tage som piller, det gjorde jeg imorges og nu er jeg faktisk ikke så ringe som jeg har været de sidste par dage. Altså hvis man ikke orker at kokkerere ejheller spise.

Det er vigtigt, at når man laver te på urter der skal virke, så skal man hælde vandet over så snart elkogeren siger klik, det skal nemlig være spilkogende når det rammer urterne. Det optimale er selvfølgeig at koge vandet i en gryde, smide urterne i (kamille for lindring, timian for baktussedræbning, ingefær for udrensning samt varme) og så hælde det på tekanden - med låg så de gode sager ikke ryger op i luften, men hvem orker lige det når de er syge?

Iøvrigt er det smaddergodt for hals og næse at dampe. Altså smide ovennævnte urter i en gryde eller balje, hælde nykogt vand over og så sidde hen over det med håndklæde over i 10 min. Efter de 10 min. er de gode sager dampet ud af urterne. Ønsker du at bevare din stemme bør du ikke tale ½ time efter

Kilde: Stemmeforsker og sanglærer Kathrine Sadolin

God bedring fra en lidelsesfælde der sidder og bældre timian- og kamillete med honning.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

bababa
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 22:06

Varm mælk med 2-3 fed pressede hvidløg, klamt, men virker.

Nina

Malik forlod os den 28.5.09, han vil altid være elsket.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  01-09-2009 07:10

for alle rådene Jeg tror, at jeg prøver mig lidt frem

Mvh Jannie - som også har fået lidt feber

Hvor der er hjerterum er der husrum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider