|
|
| Behandle heste - ulykkesforsikring? |
|
|
Jeg var ude at heale en hest igår. Forinden havde jeg spurgt ejeren, om den kunne stå stille på stald. Og det kunne den. Jeg er klar over, at der ingen garantier er, men så var det undersøgt. Den reagerede meget under behandlingen og sparkede flere gange ud med forbenet (som når heste tigger), og den ene gang var jeg ved at blive ramt i hovedet. Det er sådan, at jeg ingen ulykkesforsikring har. Og min gruppelivsforsikring dækker ikke ulykkestilfælde, har jeg lige fundet ud af idag. Jer der behandler heste - har I en ulykkesforsikring? Og hvis, hvilken? Jeg har det sådan, at det vil være surt at bruge en masse penge på forsikring, da jeg pt. "kun" er på øveplan mht. at heale heste. Jeg vil også gerne høre andres mening, ville I tegne en ulykkesforsikring, hvis I var i mit sted?
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Delt glæde er dobbelt glæde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
mener du at du ingen fritids og ulykkes forsikring har overhovedet? -eller at du ikke har nogen der dækker når du er ude og heale heste? Hvis det første er tilfældet: uha skynd dig at oprette en, -faktisk smid alt hvad du har i hænderne (pas på du ikke rammer dig selv) og opret en lige nu! Hvis nummer 2, så undersøg hvad sådan en koster, så er det lidt lettere at forholde sig til... Held og lykke
It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground
Walking faster will not get you there quicker, if you are heading in the wrong direction.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få en fritidsulykkesforsikring |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
27-08-2009 14:12 |
|
Det bør alle have- hvis man er under uddannelse/skolesøgende dækker ingen forsikring. Dog er de meget vanskelige at gennemskue, for i policen står at de dækker fx 5 % eller 6 % invaliditet. Jeg ved at en mistet pegefinger er 10 %.... Hvad er så en flænset tommeltot- eller en knækket tand? Så husk at spørge! Policer er uforståelige for normale mennesker. De varierer i dækningsgrader og pris.
Mvh xtiny
Til salg: 5 søde killinger.
Stuerene- går på bakke, spiser fint. 1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Salgsklare om 2 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MDN.... |
|
|
Jeg har ingen ulykkesforsikring - hverken til det ene eller andet formål. Har nok haft megen ro på ift. ulykker, da hestene plejer at være meget afslappede under healingen. Men det var hesten igår absolut ikke.. Og plejer er ... DØD. 
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtiny... |
|
|
Tak for dit svar. Har du en fritidsulykkesforsikring? En du vil anbefale? Jeg vil også gerne have en ca. pris. 
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville da også straks anbefale dig at få oprettet en fritidsulykkesforsikring. Jeg giver 860 kr årligt hos alm. Brand. Det er da også en slags penge ja, men bestemt givet godt ud hvis uheldet skulle være ude!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du ikke... |
|
|
... er dækket af en ulykkesforsikring i din arbejdstid (f.eks. hvis du går i skole o.l.) så få en heltidsulykkesforsikring. De koster ikke så meget og er dumme ikke at have. Og man kan jo altid håbe at pengene er spildt  (og til jer der har børn - husk også at få dem forsikret, de er IKKE dækket af forsikringer i skoletiden og fritidsordninger)
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HELTID, HELTID, HELTID! |
Camilla (Felur) |
27-08-2009 14:54 |
|
Tegn altid HELTIDSulykkesforsikringer! For det første, så er de ikke ret meget dyrere, som Lisbeth pointerer, men for det andet, så er det langt mere "sikkert", hvis uheldet skulle være ude FORDI forsikringsselskabet skal nok prøve at snige sig uden om en erstatning! Lad os sige, at du står og behandler en hest. Du får 50kr. for det til at dække din transport. Har du nu behandlet hesten i din fritid eller er der tale om en slags ansættelsesforhold i den halve time du behandler? Og jeg tror ikke engang, at der behøver at være penge involveret... Så tegn heltid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla.. |
|
|
Ja for pokker, det kan der såes meget tvivl om. Den er tricky... Jeg behandler i min fritid og SAMTIDIG er jeg i en slags ansættelsesforhold i den halve time. Tak for rådet. 
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heltidsforsikring |
|
|
er ikk altid nødvendigt- eksempelvis har min mand hele tiden været dækket af sit arbejde- så han skulle kun ha en fritids. denne blev så meget dyr pga hans arbejde alligevel - men er nu slet ikk nødvendigt da de ahr heltids ulykkesforsikret deres medarbejdere- og deres koner mv kan osse komme med under. Personligt har jeg pt en heltids ulykkes forsikring. Denne har jeg kun fordi jeg er på kontanthjælp og derved betaler omkring 850 kr pr år pt - så snart man kommer i arbejde el lig så stiger den voldsomt alt efter arbejdet - bare manden min som arbejder med noget af det mindst farlige ved entrepenør vill koste 3500 kr fik jeg at vide for fritidsforsikringen!! Dermed menerj eg at har du et alm arbejde el andet der dækker dig mens du er på det arbejde - jamen så har du jo kun brug for en fritids- jeg sys ikk man kan betegne sig som ansat under nogen/for nogen for det må jo være på feelance basis nærmest. og de mennesker du er ude hos er jo ikk din chef i den tid du er der heller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tænkte også på det |
xtiny |
27-08-2009 15:13 |
|
Med heltid/erhverv. Men jeg hang vist fast i, at hvis man går på skole og dratter ned af trappen, så dækker en fritidulykkesforsikring også. Eller min gjorde. Jeg tegnede en gennem min kommende fagforening, også fik jeg glas & kumme forsikring med til ingen penge. Min dreng har tegnet sin gennem banken, da den anden han havde udløb, da han fyldte 18. Den udløbne gav vi en 1200 kr for/år. Nykredit. Det er gode penge givet ud- selvom jeg altid siger: "Forsikringer er noget man tegner i håb om, IKKE at få brug for den".
Mvh xtiny
Til salg: 5 søde killinger.
Stuerene- går på bakke, spiser fint. 1 blå han, 1 sort hun og 1 tabbybroget han. Moren er siamkryds. 2 smukke rene sorttabbier (1 han, 1 hun). Salgsklare om 2 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men det bedste |
|
|
er at høre forsikringsselvskabet (selvskaberne) ad... De kan jo endnu bedre guide dig så du er dækket korrekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute.. |
|
|
Helt klart vil jeg undersøge hos de forskellige selskaber. Og samtidig er det rart at høre jeres erfaringer også.
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilbud |
|
|
Jeg har lige talt med min bank, Nordea. De har en heltidsulykkesforsikring til kr. 959,- årligt. Prisen er fair, synes jeg. Méngrad 5%. Tandskadeforsikring includeret. Dobbelt erstatning hvis mere end 33 % invalid. Det er altså nemmere kun at heale mennesker, de basker ikke ud med arme og ben. 
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pas på med fritid |
|
|
Det bedste er helt helt klart en HELTIDs forsikring. Så undgår man at komme i problemer. Hvis man fx er tømrer. Og kun har en fritids forsikring. Og så hjælper man lige sin kammerat med noget tømrer arbejde - i fritiden - uden at få penge for det. Så kommer man til skade der = INGEN dækning. Hvis man i fritiden laver det, som man også laver på jobbet - ja så tegn en HELTID. De som arbejder siger tit - jamen min arbejdsgiver har en lovpligtig arbejds skade forsikring. Ja det er korrekt - men summerne på den er ikke voldsom stor. Så lav alligevel en heltid som supplement.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Nu vi er ved forsikringer, saa husk lige en erhvervsansvarsforsikring. Det kunne jo vaere at der skete noget med en hest imens du behandlede den. Den er mig bekendt i oevrigt lovpligtig. Det kan blive rigtig dyrt uden de rigtige forsikringer . Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tanja I |
|
|
Tak for din tanke. Men nej det vil jeg ikke have. Healing kan aldrig gøre skade på en hest. Det er kun mig, der kan risikere at få et ben i hovedet.. 
Vrinsk fra Esma
Ask, believe, and receive.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|