Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barnedåbsmenu??
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 21:33

Min datter skal døbes om en uge men jeg er stadig i tvivl om hvad jeg skal byde gæsterne. Dåben er klokken 14.00 og jeg vil tro vi er hjemme (hvor festen skal holdes) ca. klokken 15.15. Vi bliver omkring 20 personer. Først regner jeg med øl/ sodavand og siden kaffe og kage. Jeg bager en bradepandekage af en slags, kanelsnegle, hindbærsnitter og småkager. Skal jeg også bage boller til??

Så melder spørgsmålet sig om jeg skal udvide kagesortimentet til det helt store kageorgie eller holde fast i det jeg lille og i stedet diske op med noget aftensmad? Og i så faldt hvad skulle det så være. Har overvejet suppe, men synes det er så gammeldags og kedeligt. Så har jeg tænkt på grillpøller og brød og evt noget pastasalat, men ved skisme ik lige, hvad jeg egentlig synes, der er bedst...

Så kom meget gerne med jeres forslag til, hvad jeg kan servere. Jeg er spændt på at høre, hvad i synes!!

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

ja undskyld mig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 22:30

men folk klæder sig pænt på, køber gave og glæder sig til at fejre dagen med jer...til boller og kaffe... du skriver " hvor festen skal holdes "jeg ville glo en gang hvis det var hvad der blev serveret til en " fest ", det starter kl ca 15.15, hvis det var mig havde jeg ik spist frokost hjemmefra men glædet mig til at skulle " ud " og spise og hygge på denne dejlige dag. du må igang med at krerer noget mere interesant, kød, salat osv..... kold hvidvin evt hvis det er varmt i vejret...husk på det skulle gerne være en uforglemmelig dag for dig og din gæster og det behøver ik koste en formue ;) hvis det er der skoen klemmer....lyder en anelse kedeligt, med bradepandekage, det kan enhver jo diske op med ... sorry hvis mit indlæg støder dig..det er jo bare min mening ;) ha en dejlig og uforglemmelig dag, uanset hvad du serverer ;)

perla fra littla brekku ;)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 07:26

jeg ved godt det passer lige med eftermiddags kaffe- men at diske op med det store kagebord fremfor mad er no go personligt for mig. Og jeg må erkende at jeg ville nok blive en smule skuffet hvis det var hva jeg kom ud til (ved godt det ikk er gæsterne der bestemmer) men alligevel. Jo jeg havde da spist hjemmefra, for selvom det man får er gratis så skal der ikk bare køres ind til den store guldmedalje - samt der stadig erl ige så længe til aftensmads tid som normalt.

folk spiser sig jo ikke mætte i kage - så egentlig hvis jeg holdt barnedåb således ville jeg da rent ud sagt regne med at folk senest kl 18 ville fordufte seimpelthen pga sult, så de ville ud og finde sig noget mad. Og det ville jeg ikek bryde mig om.

Så jeg vil selvfølgelig sige nøjes med en par enkelte kager af forskellig art-

Find på noget aftensmad (suppe el en grillpølse) Undskyld jeg ved ikk hva der ligger bag dine tanker og ideer - on det er økonomi el simpelthen mangel på fantasi, men jeg sys bare ikk det er godt nok (jeg kunne ikk drømme om at servere således).

Personligt hvis der skal serveres suppe- så mener jeg det er som skrub af mad- el som en del af suppe-steg og is. Jeg kunne ikke drømme om ikk at serverer andet til en dåb.

Personligt ville jeg komme med lidt forskelligt til et tag selv bord- el bestille ude fra. Men nu er det jo så tæt på dåben at det nærmest ikk er en mulighed.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 10:37

Nu skal det ikke læses som om det er fordi jeg ikke gider diske op med alverdens sager vel!! Og nu er der altså også forskel på hvordan kagerne serveres. Ved ik om i har set de der kageborde hvor det hele er fint anrettet, og hvor der er gjort noget ud af pynt, glasur mm. Og jeg havde altså heller ikke lige regnet med at smække panden på bordet og servere på en serviet

Når det så er sagt synes jeg ikke tre retters menu hører hjemme til en barnedåb, men det er så også bare min mening... ved godt der er noget der synes at det skal blæses helt vildt op, men sådan ser jeg ikke på det.

Jeg skriver for at få gode råd, fordi jeg selv er totalt blank for bedre ideer. Nok mest fordi, jeg synes det er et træls tidspunkt, dåben holdes på. Håber på, at nogen har nogle ideer at byde på for de to første indlæg hjælper ik ret meget...

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

Så følg op på kaffen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 10:47

Med at tænde op i grillen

Lav en lækker kartoffelsalat og pastasalat, eller et salatbord, hvor folk selv kan blande.

Af kød der kan komme på grillen f.eks.:

Laks (En side laks, skal have ca. 20 minutter pakket ind)

Hel kalkunbryst (Skal have ca. 40 minutter pakket ind)

Eller:

bøffer

kyllingbrystfilet

pølser

koteletter

Fordelen ved laks og kalkunbryst er, at bliver vejret dårligt kan det snildt laves i en almindelig ovn og stadig være lækkert, hvor det andet er mere almindeligt Og uanset hvordan det tilberedes, kræver det ikke din fulde opmærksomhed konstant

Selv om du ikke kan bruge forslagene, kan det måske sætte ideer igang hos dig. Du ønskes rigtig god barnedåb.

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

Og der kan også hentes
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 10:49

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

pålægsbord
Forfatter: 
Dato:  27-08-2009 10:50

Ja hvis det var mig ville jeg diske op med det helt store, men siden det nu ikke lige er din stil, hvad så med et pålægsbord?

Godt brød, pålæg, lidt frisk grønt til pynt, frisk frugt, og kage til dessert.

Min version til 20 mennesker ville se sådan ud:

Nybagte hvedeboller

Nybagt grovrugbrød i skiver

Nybagte grøvboller

Hamberyg

Leverpostej

Rullepølse

Kyllingebryst

Mortadella

Jægerpølse

Roastbeef

Saltkød

Røget fillet

3 slags ost

Peberfrugt, Tomat, Agurk til pynt på fadene og maden

Vindruer

Melon

Jordbær

Lagkage

Drømmkage

Brownies

Men mindre kan selvfølgelig gøre det, alt efter ambitionsniveauet.

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider