Jeg vil meget gerne høre jeres mening om dette før jeg går igang med at søge yderligere.. Jeg er nemlig meget i tvivl om det overhovdet er noget folk kunne være interesseret i!!
Min søster har en dejlig vallak stående herude hos mig. Men han er lidt forsømt rent mennekse mæssigt da hun kun kommer og nusser ham 2 gange i ugen(hun har lige fået barn og dermed er hun ret presset tidsmæssigt) og resten af tiden tager jeg mig af ham sammen med mine andre heste. og det bliver ærligt talt til for lidt hygge.
Han er en dejlig hest men desværre også en kompliseret herre der i den grad har sin egen vilje. Man kan nogen gange ride ham alene på tur men absolut ikke hver dag, han kan sagtens rides på banen men keder sig BRAVT!! Han kan div øvelser men gider det faktisk helt ærligt ikke.. Han er ikke hverken en lærehest eller en hest for nybegyndere da han er kvik nok til at tage måsen på dem. og faktisk i sådanne situationer småfarlig for sine omgivelser.
I den perfekte verden så ville en passer der var voksen og som måske havde smag for HMS, ridning uden tøjler/bid/sadel måske være det optimale løsning. altså en rytter der ville starte helt forfra og som syntes det kunne være sjov. Det ville i starten skulle foregå ved mig men det er ikke udelukket hvis man fant den rigtige at hun kunne tage ham med sig på rideskole. (på fyn) og faktisk i store træk få ham for sig selv.
Men er der overhovdet nogen der gider ligge så meget arbejde i en hest som ikke er deres?? også selvom de måske en dag kunne købe ham?? Som gider hjælpe til med de øvrige ting i stalden mod at have ham stort set på fuldtid for et meget lille beløb (hvis der overhovdet skulle betales så længe han stod her)
eller skal man bare acceptere at han går og luller og er for kompliseret til den "normale rideverden"
Jeg er helt sikker på at han ikke er ked af at være foldbums.. Men jeg er heller ikke et øjeblik i tvivl om at han nyder at blive nusset, leget med, hms, og andet..