Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ville dette være interesant som part/pas
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:38

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om dette før jeg går igang med at søge yderligere.. Jeg er nemlig meget i tvivl om det overhovdet er noget folk kunne være interesseret i!!

Min søster har en dejlig vallak stående herude hos mig. Men han er lidt forsømt rent mennekse mæssigt da hun kun kommer og nusser ham 2 gange i ugen(hun har lige fået barn og dermed er hun ret presset tidsmæssigt) og resten af tiden tager jeg mig af ham sammen med mine andre heste. og det bliver ærligt talt til for lidt hygge.

Han er en dejlig hest men desværre også en kompliseret herre der i den grad har sin egen vilje. Man kan nogen gange ride ham alene på tur men absolut ikke hver dag, han kan sagtens rides på banen men keder sig BRAVT!! Han kan div øvelser men gider det faktisk helt ærligt ikke.. Han er ikke hverken en lærehest eller en hest for nybegyndere da han er kvik nok til at tage måsen på dem. og faktisk i sådanne situationer småfarlig for sine omgivelser.

I den perfekte verden så ville en passer der var voksen og som måske havde smag for HMS, ridning uden tøjler/bid/sadel måske være det optimale løsning. altså en rytter der ville starte helt forfra og som syntes det kunne være sjov. Det ville i starten skulle foregå ved mig men det er ikke udelukket hvis man fant den rigtige at hun kunne tage ham med sig på rideskole. (på fyn) og faktisk i store træk få ham for sig selv.

Men er der overhovdet nogen der gider ligge så meget arbejde i en hest som ikke er deres?? også selvom de måske en dag kunne købe ham?? Som gider hjælpe til med de øvrige ting i stalden mod at have ham stort set på fuldtid for et meget lille beløb (hvis der overhovdet skulle betales så længe han stod her)

eller skal man bare acceptere at han går og luller og er for kompliseret til den "normale rideverden"

Jeg er helt sikker på at han ikke er ked af at være foldbums.. Men jeg er heller ikke et øjeblik i tvivl om at han nyder at blive nusset, leget med, hms, og andet..

Pura Raza Española

Http://staldrohan.dk PRE hingsteføl sælges ved fravænning. se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hest....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 21:50

Jeg ville helt klart være interesseret, hvis jeg ikke selv havde hest, men fx. ikke havde penge til en, men manglede noget at bruge tiden på :)

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 22:10

men det ville en hel masse naive "lille lise"r og et par pindsvin sikkert også.

Hvis jeg skulle takke ja til sådan en part, så ville jeg tilgengæld også forvente at ejeren ikke forventede de store fremskridt, men altså at jeg kom og hyggede og tog tingene i eget og hestens tempo.

Det ville så være totalt ønskesituation, da jeg egentlig bare savner at nusle om et hestedyr og udvikle og øve nogle af alle de spændende ideer jeg får læst mig til for tiden.

Flytter du ikke til Hjørring eller Ålborg, så er jeg der som en mis.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

stormeren
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 22:22

Ville også være interesseret i sådan en hest :)

Med venlig hilsen

Kat

- Jeg er den, jeg tænker jeg vil være. ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 23:53

Det lyder vældigt interessant, men jeg ved ikke, jeg ville ikke betale penge for det.

Altså selvfølgelig medmindre passeren på et tidspunkt får den hen på sin egen rideskole, som 'sin egen hest'.

Jeg ved godt at man måske får en mulighed for at 'opbygge ham fra bunden'-agtigt, hvis man startede forfra, men når der skal lægges så meget arbejde i det (det lyder som en del) og når man også skal hjælpe til i stalden, så ville jeg ikke betale for det. Heller ikke selvom det er et symbolsk beløb.

Men det kan også godt være at det bare er mig

"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"

Hvor er PRINS VALIANT?
Rød, 17 årig vallak, 138 stg.
Der er billede i præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

glædeligt at høre
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:12

at der måske er håb... Det med at betale tvivler jeg på ville komme på tale med mindre hun vil have den med på rideskole..

Min søster har ingen abitioner på hans vegne udover at styrke han velvære.. Men min tanke var om ikke en passer/part ville have det og måske at de ville føle det var lidt spild af tid/energi??

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:25

Ja ja da - her har jeg nok min egen mening.

Kan man ikke passe sin hest ordenligt - så må man betale sig fra det, hvis man gerne vil ha den passet og redet.

Få en stor skoleelev/studerende til at komme og tage sig af hesten, for et fast beløb pr gang.

Hvis man ikke har økonomi til det, må man lade den være foldbums og selv tage bøvlet med den senere.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

hvad mener du pony mor
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:37

med at blive passet ordentligt???

Han bliver ordnet hver dag, får set ben efter og klappet over, lige så vel som mine andre heste. Men der er nu en gang forskeld på at blive "chekket efter" og blive nusset og leget med af en der orker det, og har ham som "øjesten".

og tvivler på der bliver det store "bøvl" med en hest på snart 15 der har brugt en stor del af livet på div konkurence baner..

Det er kun for hans velfærds skyld at min søster ønsker en passer/part til ham..

Jeg kan sagtens følge din tankegang hvis han ikke blev passet ordentligt.. Jeg gjorde selv det samme da jeg havde min fuldblod på rideskole, betale en pige for at muge så jeg selv havde tiden til at hygge med hende. Så jeg kan godt forstå hvad du siger hvis hesten er overladt til sig selv.. Men det er ikke lige tilfældet her..

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 09:48

Måske forkert ordvalg - sorry.

Passet ordenligt - er for mig er hele pakken.

Det er ikke kun foder, ind og ud fra fold, renset hove, tjekket for skrammer, smed, dyrlæge osv osv.

For mig er det alt det andet man gør med hesten. Strigler, vasker hale, går tur, puster lidt i næseborene, nusser, rider på den ene eller anden måde, klipper hovskæg, ordner man og hale osv osv - og alt den snakken, klap og ros der følger med.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg tror bestemt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 10:18

at der er nogen der har modet til sådan en opgave og hest.

Og passet ordentligt er jo et vidt begreb. For mig er det at hesten bliver tjekket nusset, ordnet og fodret optimalt. Men ikke nødvendigvis har rygget man, klippet koder, dækken på og i topform hele året. Hesten har ingen ambitioner, så når den dens basale behov er dækket, som det lyder til den er ved dig StaldRohan, ville jeg ikke være på bekymret.

Jeg selv har langt fra de samme facilliteter som store steder. Men jeg har en skøn hjemmeavlet olle-bolle på 5, som ikke er nogen problem hest på hverken den ene eller anden måde. Men jeg har ikke tiden til at ride ham, men har ingen planer om at skille mig af med ham. Tilgengæld har jeg to piger (søskende) som er mindst ligeså glad for ham, som jeg er, og som rider ham pænt og godt, uddanner ham stille og roligt, og de betaler intet, men har ham jo mere eller mindre som der egen. (selvom hesten ikke er i tvivl om hvem der er "over-moar" ) Men jeg søger for at udstyr, foder, helbred og hov er i orden. Og de rider. Når jeg til vinter køre på rideskolen, tager de med, hvis de har tiden. Jeg har ingen krav, andet at de opføre sig ordentligt overfor det hele. Og da det er voksne mennesker, er der aldrig problemer..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider