Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Europæisk Middelalderfestival
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 01:08

Så er det på fredag det går løs! Skal du med? Hvad glæder du dig mest til?

Jeg glæder mig vildt meget, elsker den stemning, mad og drikke der er, elsker den musikalske side af festivalen...

Næste år melder jeg mig som frivillig. Var for lang tid om at beslutte mig i år. :-)

Glæder mig til at høre en masse til Virelai - og til finalen i EM i ridderdyst om lørdagen. Vi har fået billeter til nogle af de bedste pladser.

Regnvejr? Der er ikke noget vejr som et uldsjal og et krus mjød eller to ikke kan klare.

Link til festivalen, hvis du er nysgerrig, eller slet ikke ved hvad jeg ævler om ;) http://www.middelalderfestival.dk

God fornøjelse til jer der kigger forbi Horsens i disse to vidunderlige dage.

Salvia

Det er ved vejs ende at alting begynder

0
0
Svar på denne tråd

Joh vi plejer
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 06:43

da at kigge ind forbi men de seneste år har vi ikke rigtig haft lysten. Der er ikke meget sjov i at tage derind og stå som sild i tønde uanset hvor man vender sig hen.

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong.

Hvedehalm i minibig sælges, fra 2009, ligger godt og tørt. Kan hentes løbende. Kr. pr. stk. 130,-

0
0
Svar på denne tråd

skøønt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 07:18

Ja hvis det ikke lige var for alle de forp.... forældre , der synes det er er evig smart at tage alle deres unger med i mindst 3 klapvogne osv, så er det rigtig sjovt,spændende og en super oplevelse .

Ej Middelalderfestivallen ER bare noget, man SKAL opleve, hvis man bor i rimelig køreafstand .

Og vi skal da helt sikkert ind til byen og opleve det hele .

Mvh Karina

Stutteri Graven

Avl og salg af smukke ride Welsh cobs

Bedækning tilbydes af Welsh sec A+D

Hø/wrap sælges

Opst. tilbydes til 1 hingsteføl

Palominohingsteføl m/papir sælges bliver 1èr .

0
0
Svar på denne tråd

Børn og sild
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 09:31

Sild i en tønde? Det er slet ikke min opfattelse :-) Kun ved optogene og andre større begivenheder, men det er jo ganske naturligt.

De fleste forældreepådflugtgmedesmåbørnenenen forsvinder hen under aftenen, og i løbet dagtimerne opfatter jeg dem heller ikke som et problem. Kun når de piver over, at det er for dårligt de ikke kan få røde pølser, ketchup og pomfritter til deres børn, bliver jeg en smule irriteret over dem

Salvia

0
0
Svar på denne tråd

Det har
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 09:50

Lige været i ringsted denne weekend, og det var rigtig hyggeligt og flot lavet. Det var gratis det hele i ringsted, dvs man kunne jo købe en masse ting men man skulle ikke have billet til selve festivallen eller de show/opvisninger der var.

Billede

Ridderturnering med Terra Historia.

Billede

Rettergang på tinget med ridder Martins Svende.

Billede

Musik med Gióia.

Der var også en masse for børn, de kunne bla.a hilse på kongen ved at sige to ord på latin(?), de ord stod i programmet så fik de en mønt og et flag for det.

De kunne tæve en hirdmand hvor de blev udklædt, lige dette var MEGET populært blandt børnene.

Der var en masse andet som ponyridning, middealderlege, bueskydning, et værksted hvor de kunne lave ting osv.

Så det kan varmt anbefales at tage på middeladerfestival, og med børn.

0
0
Svar på denne tråd

ihh vi
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 10:10

skal afsted tøsen og jeg, og "bo" hos en kammerat.. glæder mig meget gør tøsepigen også

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Min mor synes
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 10:27

at det er for dårligt, at jeg aldrig har været afsted, så vi tænker alvorligt på at gøre det denne weekend

Men vejrudsigten siger jo regn... Er det stadig noget værd at tage afsted hvis det øser ned?

Sommerhilsner fra Sine

i Skotland indtil august 2010

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

Opdateret 23/8

0
0
Svar på denne tråd

Sine (Aslan)
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 11:43

>> Er det stadig noget værd at tage afsted hvis det øser ned?

JA! Middelalderaktører lader sig ikke slå ud af vejr og vind. Der er masser af steder at komme i læ, og de fleste boder (hvis det da ikke er alle), er i Horsens "under tag", så der bliver ikke pakket sammen uanset om det øser ned eller ej.

Tag regntøj med, og fodtøj der passer til vejret, og lad det sure humør over regnen blive hjemme. :-)

Salvia

0
0
Svar på denne tråd

forældreepådflugtgm...måbørnenenen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 13:43

Ja vi skal helt sikkert også derind. Men jeg er en af de forp...... med klapvogn, dog kun en så håber da ikke vi ses

Nej spøg til side, så er det helt fantastisk.

Og for de her børn i klapvognene er det en kæmpe oplevelse at se hvordan man levede før i tiden.

Mvh Marianne

Mor til :

Freja 17/11-04 og

Ronja 14/4 - 08

0
0
Svar på denne tråd

jo måske,..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 16:22

Jeg kunne da godt tænke mig at se de ridderturneringer, med lansedyst, det lyder vildt.

Jeg var på vikingetræf i år, og synes det er blevet meget mere turistet, end jeg husker fra tidligere.

Men det har måske også noget at gøre med tidspunktet.

Jeg er iørigt også en af dem der har en unge i klapvogn, som hele tiden plager om is og sodavand :-)

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

Europæisk Middelalderfestival
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:59

Altså, fra allerførste gang de begyndte med Middelalder i Horsens, - stod i bod i mange år og det var skide skægt.

Men, jeg synes bare stemningen er gået mere og mere af.

- Første år havde vi alt muligt underligt med, fx små krukker med urter og andet sjovt vi solgte.

- Sten, urter, underlige dyr, skind osv. osv. - men så satte de flere og flere platte regler ind for hvad man måtte sælge og hvad man ikke måtte.

MEN, når det er sagt - så skal jeg da afsted! :-P

- Min mor står i år for boden, og har problemer med at få folk nok til at stå i boden, og få sat op osv. og alle veninderne hjemmefra er der, så selvfølgelig skal jeg derop.

- Så må vi se om jeg ender med at skulle stå i bod lidt eller hvad *GG*

Men hvis nogen kommer forbi, så sig da endelig hej - jeg er ved Haldrup Ungdomsforenings bod, der bliver solgt æbleskiver, "farlige sår" og ungerne har en lille bod hvor de sælger lidt forskellige småting, - mener de har nogle skaller, skind og sådan lidt.

- Der er sikkert en enormt sød Dog De Bordeaux hund ved bålet, som man også kan kende det på! ;-)

- Og min venindes mor som altid er klædt ud som heks!

Så sig endelig hej! :-)

Rollo

TIL SALG

Burreol til marsvin

AVLSTJENESTE

DKK West Highland White Terrier Hanhund

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider