Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vandretur i Norge..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 23:57

Hey allesammen .. Jeg skriver herinde for at høre om nogle har erfaringer med vandreture i norge eller andre steder. Min kæreste og jeg havde ikke råd til en ordentlig ferie i år, og har nu bestemt at vi vil tage en tur til norge, med rygsæk, telt og hvad der ellers hører til, for at se noget flot natur.

Det vigtigste er at vi kan få en helt billig ferie, men vi er ikke helt klar over om man skal købe diverse tilladelser til at sove i telt og lign, eller man bare gør det. Vi har kigget på nettet, men det er mest sider fra rejsebureauer som vil lave guidede ture, og det er vi ikke interesserede i. Vi vil afsted på egen hånd, mellem 7 og 14 dage.

Nogen der har prøvet noget lign, som har nogle tips og idéer, så blir vi glade. Tak

Mvh. Ditte og Smukke-hesten!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved oppe ved en
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 00:11

spejderhytte der hedder Gillastugan, ligger en rute/r som tager fra 1-10 dage, hvor der er sheltere på vejen.. Er det noget i den stil? Der er tog deroppe elller også var det en bus vi tog, og så gik vi ellers i 12 dage

0
0
Svar på denne tråd

Jepsen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 00:19

Ja, lige præcis sådan noget .. kigger lige på det!

Mvh. Ditte og Smukke-hesten!

0
0
Svar på denne tråd

øv kæresten
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 00:46

mindede mig om det var i sverige... øv, jeg troede lige jeg kunne hjælpe.. men flot natur var det altså alligevel

0
0
Svar på denne tråd

Fotturer i Norge.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 09:49

Gå inn på www.turistforeningen.no, der finner du nok det du trenger

Mvh

Gry

0
0
Svar på denne tråd

Bare lidt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 10:49

information fra en der bor i dette vakre, men ak så dyre land.

Det er fritt frem at campe i Norge, hvor du vil i udmark. Det er også tilladt at plukke bær og svampe uden at spørge grunnejer (gælder udmark).

De norske bjerge er vakre og dejlige, men det skal være NU. Lidt senere, også risikerer du en snestorm eller rigtig kold vind og regn. Det har du ikke lyst til med telt.

Det går at overnatte på turisthytter. Nogle er selvbetjente, også skal man bare betale for det man tar af mad. Men jeg tror du skal være medlem i DNT for at udnytte tilbudet (kan man godt selv om man er udlænding) Sjekk på hjemmesidene som du har fået link til længre oppe.

Om du der imod skulde ønnske at overnatte på en betjent hytte, så skal du vide at det er dyrere enn mange hoteller. Det samme gælder maden. Lad deg ikke lure af enkle forhold og lokum: Norske fjellhytter er DYRE!!

Ellers: Ha en skøn tur. Jeg vil tillade meg at anbefale HArdangervidda, som er min absolutte favoritt. Ta toget til Finse, og gå over fjellet i fire-fem dage, du ender opp i Aurland etter at ha gått den smukke Aurlandsdalen ned. Det er storslagent, vildt og en opplevelse, også for oss der er vant til bjerge.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider