information fra en der bor i dette vakre, men ak så dyre land.
Det er fritt frem at campe i Norge, hvor du vil i udmark. Det er også tilladt at plukke bær og svampe uden at spørge grunnejer (gælder udmark).
De norske bjerge er vakre og dejlige, men det skal være NU. Lidt senere, også risikerer du en snestorm eller rigtig kold vind og regn. Det har du ikke lyst til med telt.
Det går at overnatte på turisthytter. Nogle er selvbetjente, også skal man bare betale for det man tar af mad. Men jeg tror du skal være medlem i DNT for at udnytte tilbudet (kan man godt selv om man er udlænding) Sjekk på hjemmesidene som du har fået link til længre oppe.
Om du der imod skulde ønnske at overnatte på en betjent hytte, så skal du vide at det er dyrere enn mange hoteller. Det samme gælder maden. Lad deg ikke lure af enkle forhold og lokum: Norske fjellhytter er DYRE!!
Ellers: Ha en skøn tur. Jeg vil tillade meg at anbefale HArdangervidda, som er min absolutte favoritt. Ta toget til Finse, og gå over fjellet i fire-fem dage, du ender opp i Aurland etter at ha gått den smukke Aurlandsdalen ned. Det er storslagent, vildt og en opplevelse, også for oss der er vant til bjerge.