|
|
| Hvilken pony til 7 års?? |
|
|
Min datter på 6 (7 til november) ønsker sig brændende en pony! Eftersom jeg selv er bidt af en gal hest og vi har pladsen er det ok med mig og kæresten. MEN! Hvor finder vi en pony til hende som skal være godt redet, rolig at omgåes, nem for hende at have med at gøre (dvs den ikke skal have unoder (mere end højest nødvendigt)), i det hele taget 150 % børnepony!? Min datter er lige knap 133 cm høj og det ville være rart hvis hun kunne beholde ponyen i nogle år endnu så ikke den skulle "udskiftes" da hun meget hurtigt knytter sig til dyr. Jeg kan ikke umiddelbart selv komme i tanker om nogen ponyer der ville være gode kandidater, måske også fordi jeg aldrig rigtig har tænkt længere end til Shetlændere, hvilke jeg dog synes vil være lige lovlig små nok. Forslag til race, ren eller evt. blanding er mere end velkomne!
Mor til 2 vidunderlige piger og tvillinger på vej :0) Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule, og generelt helt crazy med dyr!
www.123hjemmeside.dk/77790208
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fell Pony |
|
|
Hvad med en Fell Pony, de har et super temp. og kan også rides af voksene.
Når jeg skal have et ride dyr igen skal det helt klart være en Fell pony, så min datter også kan være med hvis hun ønsker.
Mvh. Birgitte
Mor til dejlige og frække Frida - 19.10.07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du kigger |
|
|
på Molly på min præs så ser du hvad JEG mener er en super børnepony. Det er så svært at sætte ord på for vi lægger alle vægt på noget forskelligt. Men i Molly fandt vi lige hvad vi søgte. At datteren så ikke rigtig gider at ride er jo ikke ponyens skyld . I bund og grund handler det nok osse om hvor meget man har lyst til at sætte i en pony. For de fåes jo i alle prisklasser. Min oplevelse var ofte at de billige ofte ikke var dem der vakte mest tillid. Vi købte Molly sidste år og da var Josefine 6 år. Pigen vi købte hende af var 11 år. Så hvis det var har Josefine jo pony i nogen tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puuuh.... |
|
|
Heron/Birgitte: Det var måske en prisklasse jeg ikke lige havde forudset *gg* Utrolig flot pony! Men kan det ikke gøres lidt billigere end 20-30.000? PN Dominik: Hun ser da dejlig ud! Og medgørlig *ss* Det der er i det er, at hun i realiteten godt kan ride min fjordhoppe. Men kun på lukket område for ellers er hyppen lidt for frisk ;0) Det hun har brug for er en rigtig rolig pony da hun ellers bliver nervøs for at ride. Min idé med pris ligger indenfor (max.) 10.000. Er det helt urealistisk? Ifølge min datter skal det helst være en Pippi Langstrømpe hest (dog mindre men stadig med pletter) og helst en pige (hoppe). Har prøvet at forklare hende at det ikke er sikkert at de ønsker kan blive opfyldt, selvom jeg gerne ville. Det lader så ikke til at hindre hende i stadig gerne at kunne tænke sig sin egen pony. Hun glæder sig til at skulle gøre rent hos den, strigle den og selvfølgelig at ride. I den forbindelse lægger hun meget vægt på at det skal være en hun selv kan komme op på uden hjælp.
Mor til 2 vidunderlige piger og tvillinger på vej :0) Lykkelig ejer af Cuba, min lille gule, og generelt helt crazy med dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børnepony |
|
|
Jeg vil helt klart sige Welsh Mountain, eller den welsh der lige er lidt større, jeg har kun gode erfaringer med Welsh Mountains, super cool og venlige ponyer som børnene kan håndtere, og så er de ikke så dyre, jeg har givet 3000 for en to års, og 7000 kr for en tilredet på 14 år  Held og lykke med at finde en god pony!! MVH Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalalal |
|
|
Jeg tror du må kigge annoncer, og så ellers tage ud og kigge rundt omkring. Det er ikke sikkert du finder en god børnepony hvis du går efter en bestemt race, jeg tror det vil være en fordel at være åben, at det der betyder allermest er at det bliver en pony som kan opfylde dine krav uanset udseende eller race. Vi har en vidunderlig 3ér pony på ca 120-25, hun er en blanding af fjord og welsh, og hun er noget af det rareste man kan finde på 4 ben 
Neapolitano Allegra *********************************** Never confuse movement with action. Ernest Hemingway
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffff |
|
|
Jeg ville vælge noget Welsh blanding eller Connemara til din datter  Evt blandninger selvføgelig. Utrolig søde og godmodige børneponyer. Tror ikke du får en god børnevenlig og fin dygtig pony til 10.000 kr, det er urealitisk i mit hoved.
Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej - men alle mine tanker, vil altid følge dig.. (Mads & Mikkel)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan anbefale |
|
|
dartmor og welsh de er uutrolig god børneponyer men man skal huske at de ikke må få havre, da de så koger op og bliver meget tændte, de koster omkring 10 til 12000 nogen gange mere, blandings hester er mange gange billigere, men igen pris og hvad ponyen kan hænger mange gange sammen. en pony som kan gå lidt højere klasser enten inden for dressur eller spring koster mange gange også det mere hilsen helen
lækkert oldenborg hingsteføl efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony..... |
| Forfatter:  |
Christina og Carsten |
| Dato:  |
23-08-2009 20:00 |
|
Til vores to piger har vi en kat 2 new forrest pony ca 135 i stg. Vores pige på 7 år startede med at gå til ridning på ham for tre år siden og da pigen som ejede ham dengang skulle have ny pony sprang vi til. Han er i dag 23 år men har stadig gnist i øjet. Vi prioterede at få en pony der er god som dagen er lang frem for alderen. Mht størrelsen er det jo en pony hun kan have længe. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mht kunnen |
|
|
Så længe ponyen gider at traske rundt med hende på ryggen vil det være alfa omega :0) Den skal ikke kunne dressur og spring e.a. på højt plan, bare en pony der elsker at hygge og som synes børn er ååh så dejlige ;0) Min datter er ikke den vovede type, hun skal gerne lokkes lidt frem og det er med en stor portion tålmodighed. Det vigtigste er, at hun føler sig tryg på ponyen og at vi så kan tage det derfra :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har welsh... |
Julie og ♥Victor♥ |
23-08-2009 20:59 |
|
vores datter på 6 år har en welsh. en 4 års vallak. super flink og alligevel med masser af fremaddrift. du kan se ham på vores profil. (han er IKKE til salg! men du kan se hvilken type det er)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony... |
|
|
Jeg håber du finder en go' pony. Men.. hvem skal ponyen gå sammen med derhjemme?
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Nuet er det eneste, der eksisterer..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal osse |
|
|
huske at nok er ponyer søde og rare og små. Men hold da op en appetit de har! De skal jo bare lugte mad på 10 kms afstand og vupti så er de tykke!!! (eller er det bare fordi Molly minder for meget om mig?? )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klokkeblomst8 ♥Pusling♥ |
|
|
Den skal såmænd gå sammen med den hoppe vi i forvejen har :0) Hun er endnu ikke kommet hjem da hun er udlånt indtil næste mdr (satser jeg på! skal lige have ordnet boks og folde først).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PN Dominik |
|
|
Ja det med appetitten kender jeg kun alt for godt fra min fjordhoppe *gg* Er der mad, så er hun der!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betina79 |
|
|
Godt at høre.  Jeg ser nogle gange ponyer gå alene på folden. Og det gør mig ondt for dem.
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan en her... |
|
|
Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation  Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har lige lånt |
|
|
min skønne børnepony ud, hun var en DSP´/shetter, 120 i stang og 7 år Sort broget, finder sig i alt fra ungerne og monster tålmodig. Hun stod også til salg,ville have 6 tusind for hende med udstyr  Her er skønheden. jeg fandt hende selv til mine unger ved at sætte en søge annonce ind her. om jeg søgte en sød og rar pony om mine krav. Og fik hende for langt under 10 K så tror sagtens du kan finde en Held og lykke Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie |
|
|
Håber ikke ponyen finder sig i evt. at bliver hevet i munden.. 
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klokkeblomst |
|
|
det var en dum kommentar syntes jeg. jeg har omgåes heste hele mit liv, og jeg har lært mine børn om grænser og hva der er do's and don'ts. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie |
|
|
Det er i orden, du synes det var en dum kommentar. Jeg havde brug for at skrive det. Og heldigvis er du ikke en af de forældre, der ser gennem fingre med dette.
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes egentlig.. |
|
|
Også at det var en dum kommentar Og unødvendig... Der er da ingen tvivl om at Flacki finder sig i og er nødt til at finde sig i mere dårlig ridning end ex. Lux (min hest) gør... Men min datter er i gang med at lære at ride og så laves der altså ind i mellem fejl. Flacki tilgiver hende nu hver gang og hvem i alverden ville ikke vejlede sine børn til en anden ridestil end Hiv og Flå eller hvad du nu antyder?
Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation  Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dartmoor |
|
|
Hej, Min datter havde i mange år en dartmoor hoppe. Hun målte 113 cm, og var simpelthen det skønneste og nemmeste til en lille pige. Hun var godt oppe i alderen, for min holdning til børn og ponyer er, at det skal være sjovt, nemt og sikkert - men samtidig skal ponyen have kapacitet til at blive brugt til små stævner, da de ellers alt for hurtigt skal udskiftes igen. Og det er synd...især for børnene. Held og lykke med at finde den rigtige pony! /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MetteBo |
|
|
Det er i orden, du reagerer, men sagen har intet med dig at gøre. Jeg har afsluttet den med Jannie og vil ikke starte en ny ting op med dig.
Vrinsk fra Esma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Irish Cob |
MetteN |
25-08-2009 19:32 |
|
Jeg ville helt klart foretrække en koldblodshest hvis jeg havde et barn der skulle have hest... Man kan få dem små og store og broget (måske dette kan gå ind under kategorien plettet?) De har et super temperament, er stille og rolige og lader sig ikke sådan skræmme og hidse op... Selvfølgelig er der undtagelser, men det er der jo inden for alle racer... Jeg synes ihvertfald de er godmodige og ikke stædige... Pt kan man gøre nogle gode køb, da mange sælger ud til langt under pris.. Fordelen ved dem er også at de er så kraftigt bygget at hun vil kunne ride på den i mange år, selvom den måske ikke er så stor i stang... Held og lykke med den videre søgen....
En rigtig koldblod er en Schwartzwalder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klokkeblomst :) |
|
|
Det behøver du heller ikke Jeg havde bare også brug for at skrive det 
Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
jeg synes slet ikke det lyder urealistisk. evt en gammel rideskolepony? (gammel som i forhenværende ) ellers synes jeg ikke 3'er ponyer er i så høj kurs normalt. og for tiden er det jo næsten ren foræring på markedet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|