Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Knippel-pigen meldt til politiet
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:05

Hende pigen, som fik 8 knippelslag af en betjent, er nu blevet meldt til politiet.

ekstrabladet.dk/nationen/ article1207724.ece

Nødvendigt at statuere eksempler
- Vi ser igen og igen demonstranter fremstille sig selv som forfulgte uskyldigheder, efter at de har begået grove ulovligheder mod politiet. Det er vigtigt at få slået fast, at det de foretager sig er kriminelt og uacceptabelt. Det er nødvendigt at få statueret nogen eksempler, så respekten for politiets arbejde kan blive genetableret

Det blev da i hvert fald slået fast på hende demonstranten.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Knippel-pigen meldt til politiet
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:09

Jamen hvorfor er det altid at det er de søøøde små demonstranter der er såååå uskyldig, og de store slemme politifolk som blot prøver at udføre deres arbejde, som er onde?

Nu har jeg ikke set videoen med det her, men for pokker, i og med hun blir hvor hun er, overtræder hun loven, og havde de grebet fat i hende og forsøgt at flytte hende havde det været det samme!

Og jeg tror helt ærligt tit at folk dyrker det lidt hvis de ved det blir optaget, så provokerer de lidt inden det blir optaget og når politiet så er der, så spiller de lige lidt mere forslåede og uskyldige og pyllerpyller.

Nej, lad dog politiet gøre deres arbejde, det er ikke ligefrem fordi de har det nemt i forvejen.

Rollo

TIL SALG

Burreol til marsvin

AVLSTJENESTE

DKK West Highland White Terrier Hanhund

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

så flyt dig dog
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:16

Jamen så må tøsen jo flytte sig.. har bestemt ikke ondt af sådan nogen.. hvis nu bare folk kunne finde ud af at gøre hvad politiet sagde og lade hver med at spille sådan op så kunne denne store demostration være undgået. Hvis man ikke har noget ærne der så hold jer væk.. forbandende møgunger

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Rollo...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:17

Man kan jo bare lade politiet passe deres arbejde... Så pisse fedt er det nok heller ikke at skulle passe sit arbejde og samtidig blive truet af nogle der ikke synes det er nødvendigt at følge loven..

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

hva skulle
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:18

politiet ellers gøre - tag dem alle i armen når de sad og holdt fast i hinanden for ikke at være til at flytte og så flytte dem alligevel selvom de ikke kunne ? Jeg mener 4-6 mennesker der holder stramt i hinanden og nægter at slippe og skilles- de er IKKE til at flytte. Så når de ikk vil høre så må de jo føle!

Politiet kan snart ikke være til stede før end de skal jordes og ha at vide de er for grove. Og ingen har nogen ide om hvor svært det arbejde reelt er med mindre de selv er inden for faget.

Så kan de demonstranter jo undlade at gøre ulovlige ting altså - så kan det da godt være politiet var lige hårde nok. Men jeg kan ikk lige se andre udveje fra deres side af.

Der lå demonstranter under bilerne ligeledes for de ikke kunne køre - hvordan skulle de få dem ud? De må jo ikkeb are køre over dme selvom de selv har lagt sig der.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:24

Unge mennesker i KBH har ALTID demonstreret lige siden studenteroprøret. Og de vil blive ved med det uanset hvad..

De kan statuere alt det de vil.. Ungdommen er idealistisk, IKKE realistisk de tror på hvad de gør, ellers ville de ikke være der.

Og hvis det er det værste man gør - at fredeligt demonstere (sidende) uden at kaste sten, begå røveri, slå folk ned osv, så skal vi være tilfredse med ungdommen. I min verden er vold i alle afskygninger meget mere nedbrydende.

NO ONE can make you feel inferior without your consent - E.Roosevelt.

Some call it arrogant I call it confident ;)

0
0
Svar på denne tråd

Demonstrenter
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 16:49

Der er absolut ikke noget galt i at demonstrere. Men så kan de unge gøre det i vejkanten, så politiet kan komme til at udføre deres arbejde.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

En kontekst
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:10

Nu er det sådan, at vores land har lang tradition for fredelige demonstrationer og man kommer altså ikke på forsiden af ekstrabladet hvis man sidder i vejkanten. Derfor er man nødt til at forhindre nogen i at gøre deres arbejde hvis man vil have pressens fokus på ens problem

Yder mere forstår jeg dælme godt at man tager kraftige midler i brug (holde hinanden i hånden uha uha). De der hjemsendelser er under AL kritik, de overtræder FNs flygtingeregler og -anbefalelser. FLOT at ham der indførte dem, nu er øøøøh "sekretær i Netto" som et HN-barn så smukt udtrykte det. Nej så bliver man måske lidt frustreret og så gider man måske ikke sidde og skrive læserbreve som hverken bliver trykt (af andre end de aviser hvis læsere er enige) eller læst.

Jeg er hamrende enig i at politiet har det hårdt nok, men det er vi vælgere vel selv ude om (og her taler jeg ikke kun om skattekroner, men også en kriminel fødekæde og forebyggelse heraf og en heeeeel masse pædagogisk hippiidealisme)

Undskyld at jeg er medmenneskelig, men det er heller ikke sjovt for mig selv.

Jeg troede iøvrigt at politiets våben var til for at stoppe livsfarlige situationer - ikke for at få fredelige demonstranter væk. Det mest livstruende i denne situation er vel de stakkels irakere der skal til Bagdad der er på FN´s liste over områder man ikke bør sende flygtninge hjem til fordi det er for farligt. Og fordi det er forbandet uetisk at synderbombe et land og ikke gide tage sig af civilbefolkningen mens man gør det man nu engang ville der.

Medlem af Bullerklubben

Nu også på Facebook

0
0
Svar på denne tråd

Demonstere
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:12

Selvfølgelig må man gerne demonstrere, men man må altså også respektere at andre skal gøre deres arbejde!

- Al ære og respekt for at nogen vil udvise deres modstand på dén måde, men der er ingen grund til at udvise foragt overfor ordensmagten.

Jeg forstår ikke den store modstand der er imod politiet, og hver gang de gør det meste så skal de ha' på puklen og hold op hvor er hele politistablen bare en gang mænd med mindreværdskomplekser-agtigt.

- Hvorfor ikke være taknemmelige for at nogen har lyst til at påtage sig det job? Er ikke ligefrem et nemt job gætter jeg på.

Og vi ved jo alle hvor pressede de i forvejen er, fra alle ledder og kanter.

- Hvorfor ikke støtte dem lidt mere? :-)

Rollo

TIL SALG

Burreol til marsvin

AVLSTJENESTE

DKK West Highland White Terrier Hanhund

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

ikke at jeg erklære mig
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:15

enig i hjemsendelserne af flygtningene..

MEN der ER andre måder at demonstrere på..

Politiet gjorde deres arbejde

SUk.. det er ikke tøsen det handler om.. Men derimod de pinlige hjemsendelser

0
0
Svar på denne tråd

Svært at være politimand...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:17

Det er altså ikke let at stille alle tilfreds. Da politiet trak sig tilbage for ikke at optrappe situationen i Vollsmose i sidste uge, fik de jo også på puklen.....

JEG vil i hvertilfælde sætte pris på at de passer deres job og fjerner eventuelle lyssky personer hvis der en dag skulle dukke nogen op på min gårdsplads.

Og bruge de metoder der er nødvendige!!!!

Folk der forhindrer politiet i at udføre deres job, må da forvente at det har konsekvenser. Ellers er de godt nok naive, selvom det ind imellem er de signaler vores vattede retssystem udsender.

Men vandkanoner kunne nok have været brugt med fordel inde på Nørrebro.....

Dorthe

Skovsgårde Miniatures & Chinchillas

Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:23

Hun ku have flyttet sig første gang da hun blev bedt om det og da hun så de andre os fik en tur og blev "flyttet" af politiet hvis de ikke selv gik frivilligt.

SÅ politiet kan lave deres job. !!!

Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej

- men alle mine tanker, vil altid følge dig..

(Mads & Mikkel)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:27

...jeg må sku godt nok indrømme at jeg blev noget harm da jeg så den video hvor hun får nogle tæsk af den betjent. Ja tæsk det er faktisk hvad jeg vil kalde det.

Det kan godt være hun ikke lige har villet flytte sig, men helt ærligt, man tæsker sku da ikke løs på tøsen som han blev ved med. Tag dog tøsen i nakken og ryk hende væk hvis ikke hun flytter sig efter et slag eller to.

Til sidst kunne hun jo næsten ikke rejse sig op for pokker da.

Efter min mening syns jeg han var for grov.

Noget andet var hvis hun havde gået til angreb på betjenten for så var der jo noget selvforsvar ind over, men tøsen sad da stille på gaden.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

* Holbæks Thalullah TIL SALG! *

*Logik Møldrup*

Nu, snart med ny HP; www.123hjemmeside.dk/stutteri- holbaek

Opstaldning søges t. hoppe+føl pr. 1/10 ...

0
0
Svar på denne tråd

Hun blev liggende/siddende
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:42

efter to-tre slag. Men det var åbenbart ikke nok til at tøsen fattede, at POLITIET mente det alvorligt!!!

0
0
Svar på denne tråd

jeg holder også
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:49

på at skal overholde loven, men!

Behøver man ligefrem at tildele 8 knippelslag???

Jeg siger ikke der skal være grænser for det, men betjenten er jo ikke blevet truet.

Så jeg forstår det egentlig ikke helt....

Som betjent har de også andre muligheder, ved at gå hen og tage demostranten og få dem væk.

Men hvis de derimod bliver truet, ja så har de jo ret til at anvende knippelen.

Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk

Opstaldning tilbydes i dejlige omgivelser - ring og høre mere på 22 42 26 39.

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:51

en knippel er jo ikke bare en elastisk element, men temmelig hård.

Jeg har prøvet iforbindelse med et foredag ved en betjent fra ordenspolitiet, at fornemme hvordan en knippel er.

Og den er altså ikke legetøj, kan jeg hilse sige.

Jeg er ihvertfald glad for at, jeg ikke var kvinden på videoen.

Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk

Opstaldning tilbydes i dejlige omgivelser - ring og høre mere på 22 42 26 39.

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke slået hårdt
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 17:55

Jeg tror ikke,at betjenten slog særlig hårdt. Pigen skulle have flere slag før, hun begyndte at flytte på sig.

Faktisk har jeg slet ikke ondt af pigen. Hendes valg = hendes bank.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nemlig
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:10

heller ikke han slår særlig hårdt... -men det ser jo bedre ud på en video at man næsten ikke kan gå....

Hvor ved I fra at de ikke blir truet overhovedet? -vi kan jo ikke se hvad der sker bag den der filmer, måske fordi det vil ødelægge deres video... Det ser jo ud til at politiet gerne vil have dem samlet i en hvis fart, det kan jeg skam godt forstå, de kan hurtigt komme ud i noget værre noget....

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Måske ikke truet nej
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:17

Men de står i vejen for et arbejde de skal udføre

OG det mener jeg ikke er en fredlig demonstration at sætte sig i vejen som en eller anden snothvalp, der ikke forstår at frembringe sin mening korrekt.

UNDSKYLD

0
0
Svar på denne tråd

knippelsuppe
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:18

Jeg uddeler gerne 8 knippelslag hvis det ønskes,...

så kan tvivlerne da ved selvsyn finde ud af om det overhovedet gør ondt !

Hvorfor tro, hvis man kan vide !

Konklusion er det sted, hvor man blev træt af at tænke.

0
0
Svar på denne tråd

har i set
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:23

Billeder af nogle af dem som havde nogle frygtelige mærker efter politiets slag ?

Der var også en som var slået i hovedet så hun var voldsomt hævet. og der blev sagt at de aldrig måtte slå i hovedet...

0
0
Svar på denne tråd

Så kan man..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:30

bare lære at flytte sig.. Absolut ingen ynk herfra.. Og hvis hun har et problem med det danske politi, står det hende vidst frit for at smutte hjem..

Krone og Bølge - En selvfølge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:30

Jamen jeg synes da bare at ALLE skal tæves med en knippel, hvis de ikke liiiige følger loven...

Folk med løse hunde

Folk som ikke kan holde deres katte på egen grund

To på en cykel

Folk der kører uden sele og bliver stoppet

Folk der går overfor rødt, selvom der ikke er en bil i miles omkreds.

- Fortsæt selv..

P.S at sidde ned - på sin numse - på vejen i en kæde - og bare sidde og sidde og sidde - kan vel næppe kaldes en ikke fredelig demonstration - men måske vi bare sidder forskelligt??

Over and out!!!

Venlig hilsen Emilie

0
0
Svar på denne tråd

flyt dig når
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 18:35

loven beder dig om det el tag konsekvensen FÆRDIG SLUT. det hjælper irakerne minus at hun NU er det hotte emne..

0
0
Svar på denne tråd

Bare surt show...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 19:03

Når loven beder dig pænt om at gå væk, fordi du ikke må være der og sidenhen obstruerer du politiets arbejde med fuldt overlæg. Så må man betale ved kasse 1. Jeg har intet til overs for folk der obstruerer politiets arbejde.

Kan man ikke høre, må man føle. Konsekvens af sine egne handlinger.

Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 20:54

Du gode gud er jeg den eneste der syntes folk er krop hysteriske?

FOr fand.. da. Vi har en far der har tæsket sin 13 årig datter ihjel, voldtægtsmænd der voldtager ved højlys dag til karnevalg, hunde der skambider dyr og mennesker, samt hjemmerøverier der aldrig har været grover...

Også fokusere vi så meget på BØRN der har siddet ned... Ja ja politiet gør der arbejde-A.R.B.E.J.D.E lad nu være med at ha så ondt af dem, det er deres arbejde og de har selv valgt det, tror som ikke de har ondt af sig selv og det behøver i hellere ikke. Hvis nu BØRNENE havde kastet med brosten eller lign. FINT nok tag konsekvenserne men slap nu af. De SAD

Og de er væk, så det var blot en arbejdsdag som alle andre.

Også er der ikke så mange der er imod politiet som i råber op om. Se selv hvor mange herinde der mener det er ok.

Desuden ser jeg ikke politiet som én enhed, men hver enkel person. Politibetjenten der kørte en dreng ud i en lagerbygning og tæskede ham (off the record) repræsentere ikke hele politiet, politiet der slog pigen 8 gange, repræsentere ikke hele politiet. Derfor er det ikke en kritik af HELE den danske politi styrke som der gør et godt job man stiller spørgsmålstegn ved. Men de er kun mennesker og vi har friheden til at stille spørgsmål ved alt.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 21:05

Hvis hun ikke havde været der havde hun ikke fået dem.

Hvis man absolut skal være der, så gør det uden det generer politiet.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes umiddelbart ikke
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 21:34

det ser ud til at betjenten giver hende ret mange chancer for at komme væk. Der er ikke mange pauser mellem slagene, hvor han giver hende plads til frivilligt at fordufte, synes jeg....

Her er et link til videoen, hvis nogen ikke har set hvad der er foregået - så kan man jo dømme selv:

www.youtube.com/watch?v=fzSBeb8XR3k

Til jer der er uenige med mig - forklar venligst på hvilket tidspunkt pigen har chance for at komme væk?

Skil dig fra mørket og tag dit parti.

Du er det lys, du kan sprede.

Vis mig dit ansigt før alt er forbi.

Så er vi begge til stede.

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Fru K...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:12

det havde hun allerede første gang ved at undlade at sidde der- hun kunne være blevet hjemme, hun kunne ha undladt at sidde der hvor betjentene skulle til bl.a. Hvis man stiller op til den slags og man ved at man render ind hvor de skal til og at det ikk er lovligt- jamen så ved man osse man kan få en på hatten altså! Hvis ikk de skulle bruge knipler hva skulle de så bruge- tåregas? Det er ikk just mere venligt og det kan man som end dø af osse. Hun/de har selv sat sig i denne situation. Og jeg kan desuden godt forstå at disse betjente er ved at være trætte af en flok teenagere der tror de kan og skal hindre dem i deres arbejde gang på gang. De får ikke andet end utak både af demonstranter og en del af resten af befolkningen! De kan kun gøre så meget - dukker de ikk op er det galt, og når de dukker op er det sgu osse galt altså.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kan
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:21

altså ikke have ondt af hverken flygtningene eller demonstranterne.

DK har vurderet at flygtningene ikke kan være her=hjem. Såvidt jeg ved er Bagdad en af de byer nogle herboende irakere tager hjem på ferie i. Altså hallo! Hjem med dem.

De danske demonstranter skulle skamme sig. Jeg forstår sku godt at politiet bliver lidt frusteret og sure og slår dem når de ikke gider lade dem udføre deres arbejde. Så at demoerne har fået lidt slag generer mig overhovedet ikke.

Nu er Brorsons Kirke blevet ødelagt for, var det 70.000,-, hvem skal betale dem? Det var da irakerenes skyld for hvad lavede de overhovedet dér?? Dem må de sku selv betale.

Køb dansk, hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Molly sælges, se link
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208325/1/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:25

Hun skal da bare rykke sig når hun bliver bedt om det ....

Og så er det vist ikke første gang hun er på kan med loven - hun har så vidt jeg husker en sag på attesten med politivold - så "lille pige" er hun vist ikke .... skindet bedrager!

Maja

med den smukkeste ismule Valle

Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har læst
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:48

atiklen på BT eller EB (Kan ikke lige huske) for nogle uger siden.. Og det jeg har kunnet læse mig udfra, så var de ikke fredelige demonstranter, de smadrede forruder på bilen (Eller var det en enkelt bil?)

Altså hold nu op.. Hvorfor skal det gå ud over politiet når der er en folk unge der er ude og brokke sig fordi de ikke for deres vilje og fordi deres mor ikke lige gider at passe dem?

Det er ikke ok at politiet 'slår' når det er nødvendigt, men det er ok at autonome kaster med brosten, sætter ild til biler, whatever..? Nå ja....

Mvh Flis
"Lad være med at kaste med spejderhagl, hvis du selv bor i et spejderhus"

0
0
Svar på denne tråd

flis..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 10:59

CItat:

Det er ikke ok at politiet 'slår' når det er nødvendigt, men det er ok at autonome kaster med brosten, sætter ild til biler, whatever..? Nå ja....

Aå man skal løse vold med vold? Hmm Uholdbar løsning. VI kan sagtens side og godte os over dette men det giver bagslag. Burde politiet netop ikke sætte sig over dette voldsdrama. Eller er det bare vold mod vold.

Der vindes intet ved mod ungdommen med dette.

De er ligesom ungheste tryk avler modtryk

Og grunden til at politiet holdes så stremt?

Ganske enkelt fordi folk der gerne må slå skal holdes under kontrol. Da politiet i DK havde mere magt, var der korruption og aftaler under bordet, dette udviklede sig til at politiet kom under Opservation. Det er vel okay?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 11:08

Hold da op, mange af jer er jo direkte farlige for et demokratisk land!

Politikerne er valgt af folket og politiet er ansat af staten, og derfor mener altfor mange på hestenettet, at alt hvad der kommer fra de sider skal ædes råt !

Et er at man stemmer på en politiker eller et parti, og stort set er enige med deres partiprogram, noget andet er når politikerne "kammer over" i deres iver for at profilerer sig i medierne, med diverse populistiske tiltag,eller klamrer sig til taburetterne overfor de andre politikere, og derfor træffer nogle beslutninger de aldrig har givet udtryk for.

Så skal vi bare bøje nakke og acceptere deres tåbelige politik, fordi flertallet har jo besluttet, at det er dem vi skal rette os efter, og iflg. mange herinde skal vi ikke brokke os men vente i x antal år, til vi kan stemme på nogen andre - som så muligvis vil gentage succesen. Gisp!

Og politiet: De må bare tæve løs på demonstranter, der fredeligt giver udtryk for deres mening ved at sætte sig i vejen, for som Stute siger: Vil de ikke høre så må de føle !

For man skal altid rette sig efter politiet!

Ukritisk og uden egen mening skal vi høre efter, både politi og politikere, og det eneste vi kan gøre er at sætte vort kryds!

Velkommen til en Orwellsk verden hvor vi bliver sat op imod de andre, bare for at være beskæftiget, så vi ikke oplever hvor fucked vort eget samfund i virkeligheden er.

Velkommen til en verden hvor det er iorden at køre kinesiske demonstranter over med tanks.

Velkommen til en verden hvor opositions-politikere kan blive spærret inde i deres eget hjem - i årevis!

Hvis alle retter ind efter den førte politik og ingen gider/tør demonstrere så Velkommen til USSR!

Men det er selvfølgelig meget nemmere, når den dejlige trygge "stat" tager beslutnigerne for os .

Konen med Krikkerne og Køterne !

Dannelse er det, der er tilbage, når vi har glemt alt, hvad vi har lært ! (Ellen Key)

0
0
Svar på denne tråd

nej jeg kan
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 11:29

godt se at politiet da helt klart burde sætte sig ned og bruge omvendt psykologi i stedet- DET havde garanteret virket!

0
0
Svar på denne tråd

MariaAndersen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 12:38

Nej, du læste forkert :-)

Det er sat op som et spørgsmål, demonstranter brokker sig over at politiet er hårde ved dem hele tiden og misbruger deres såkaldte 'magt' for meget, men når vi så brokker sig over at f.eks. automone kaster med brosten, så er de fredelige demonstranter så uskyldige???

Mvh Flis

0
0
Svar på denne tråd

Havde det hjulpet
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 13:17

at betjenten havde sat sig ned og sagt " Er du sød at flytte dig?"

Nej!

Og hun forstod, de forstod ikke de tilråb politiet kom med.

Det nytter ikke noget at sætte sig IMOD politiet. Det får man intet ud af! Og sådan er livet bare.

0
0
Svar på denne tråd

Bekymrende
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 14:22

LoneBj:

Jeg deler din bekymring til fulde.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 15:33

Hold da op hvor er det dog grumt at se på! Pigen sidder ned på jorden, helt stille i en kæde med nogle andre og så får hun først 1 slag. Nu ligger hun helt ned, gør ingenting, men politiet fortsætter bare med at slå og slå? Selvfølgelig skal politiet passe deres arbejde, men de skal da kunne styre deres temperament! Jeg er dybt forarget. Hvis pigen har gjort noget ulovligt, skal hun da også straffes.. Men den politimand skal da i hvert fald også have et ordenligt rap over nalderne for at slå på en der ligger ned og er fredelig.

Jeg må sige det, jeg er skuffet..

0
0
Svar på denne tråd

Hun KUNNE....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 15:40

Jo have valgt, at REJSE sig op og gå, istedet for at ligge sig ned.....

Flyt jer, når politiet siger det. Enkelt og meget simpelt.

"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"

Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd

Ulovligt..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 15:53

Civil ulydighed er IKKE lovligt!!

Flyt dig når politiet beder dig om det, eller forvent at blive flyttet med magt. De sad der for at forhindre politiet i at gøre deres arbejde. Et arbejde der udspringer af en politisk beslutning, hvor svært kan det være

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig med .....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 16:04

...... Annokat og andre, der giver udtryk for samme holdning.

Mvh. Gammelnok

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 16:37

Prøv nu at hør her..

Pigen havde massere af muligheder for at fjerne sig.

1 slag, gør ikke at man drætter om og bliver liggende.. Nej så bevæger man sig, og giver op ved at rejse sig.

Hun kunne havde rejst sig op og råbt til manden "Jeg går nu, jeg skal nok flytte mig" og så tror jeg ikke betjenten havde slåe hende ret meget mere.. Måske nærmere bare skubbet hende væk.

HUn skulle jo bare bevise betjenten det modsatte.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 17:03

LoneBj: x 1 milliard

Kunne ikke være mere enig :D

Er folk overhovedet klar over, hvad en knippel er lavet???

Venlig hilsen Emilie

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Rollo - mere
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 17:11

respekt til og om politiet. Selvfølgelig er der altid et fåtal der rammes uskyldigt (alle kamphundedebatten) men i det store brede perspektiv må folk sørme lære at indordne sig eller få politiet på nakken.

Ikke en særlig demokratisk holdning jeg har, men igen, når forældrene ikke magter opgaven med at opdrage deres børn til at begå sig i Danmark - hvor ligger den så??

M.v.h. Gitte
- mor til Tera og Lian
- ejer af Jack D, Makron og
Joker

Se min præsentation for div. der sælges - giv et bud.

Jeg er også en super tilfreds bruger af Torben Andersen

0
0
Svar på denne tråd

LoneBJ
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 17:14

Du har jo så fuldstændig ret....

Verden vil bedrages, og hvis de havde været på HN, de magtsyge superhoveder, ville de smile bredt over alle de indlæg der bifalder politiets knippelsuppe og angriber demonstranter som værende stupide irritationsmomenter (eget udtryk), der bare kan lade være at protestere mod en afgørelse staten har truffet.

I aner ikke, hvor meget I glæder magteliten med jeres holdninger...

Og Orwell, ja - nogle gange skulle man tro han havde haft evnen til at se ind i fremtiden.

En anden væsentlig roman i denne forbindelse er "Atlas Shrugs". Den giver også stof til eftertanke.

Synd at I, der selv bidrager til fremmelse af "politistat Danmark" (ihvertfald at dømme ud fra jeres indlæg) sikkert ikke - ret mig hvis jeg tager fejl - har en disse interesse for hvad der sker bag kulisserne. Hvis man tror, at sandheden er den der vælter ud af tv-skærmene og transistorradioerne, ja så er man lige præcis sådan en borger, som magteliten elsker.

Tilpas formbar via mediepåvirkningen til at være dejligt nem at have med at gøre. Som Lone skriver, velkommen til USSR....

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

LoneBJ
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 17:49

Syntes godt nok, DU er langt ude i dine sammenligninger

Vi lever i et demokratisk samfund, hvor flertallet bestemmer og hvor vi alle har ytringsfrihed.

Loven er lavet for at beskytte os alle sammen og politiet er ansat for at håndhæve loven, får de ikke lov til det, så er vores samfund først ilde stedt

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 17:56

Jeg syntes ikke man kan samligne med kine Ussr osv andre diktaturstater.

Det er helt ok at demonstrere og vise sin utilfredshed, med politiske beslutninger.

Men i et demokratisk land, gør man det via dialog og ikke vold.

Man er velkommen til at gå ind i politik, hvis man ikke er tilfreds og vil ændre tingene.

Men det er jo netop diktatur, de grupper her tyder til, hvis vi ikke for vores vilje, tyder vi til vold og hærværk, smadrer andres ting og levebrød for at sprede vores budskab.

Er det sådan i ønsker samfundet ? tror i de stopper her, nej hvis de for lov til deres adfærd vil de eskalerer og så er det en ditaturstat.

Tænk hvis de folkevalgte opførte sig sådan, når de var politiske uenige så angreb de hinanden med brandbomber og hærværk.

Ønsker i virkelig at det skal blive sådan i Danmark ?

Er i så naive at i tror, at hvis politiet ikke havde anvendt magt, så var de bare gået fredeligt hjem igen ?

Nej disse typer bruger enhver anledning til at skabe uro og krigsligende tilstande, og det er ikke sagen de kæmper for, men kun for at finde en grund så de kan, smadre gaderne og uskyldiges biler butikker og lign.

0
0
Svar på denne tråd

Marco til
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 18:14

dig

Sørgeligt at så mange forældre har spillet fallit med at lære deres børn hvad gensidigt respekt er De tror, at når de har udvist mangel på respekt for de danske love og politiet udfører deres arbejde, så er de nogne små stakkels forsagte uskyldige ofre og det værste er, at deres forældre tit giver dem ret Og råber op om retfærdighed

I Danmark har vi og skal bibeholde retten til at protestere. Disse unge mennesker som hårdnakket påstår, at de går ind for sagen, burde have fået hjælp hjemmefra til at protestere LOVLIGT! og det kan gøres på rigtig mange måder

Ærlig talt, jeg må ikke skyde andre menneskerne noget i skoen, men jeg tror bare de unge mennesker mangler spænding og opmærksomhed og det FÅR de desværre når de opfører sig forkert

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

marco...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 18:35

Nu lyder du ligesom kultutministeren, der udtrykker at alle der demonstrerer er autonom lignende typer !!!

men når du nu skriver sådan :

Men i et demokratisk land, gør man det via dialog og ikke vold.

Så nytter det ikke noget at ordensmagten bruger unødigt voldelige metoder !

0
0
Svar på denne tråd

unødig vold
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 18:55

wettergren, hvem siger det er unødig vold ?

Politiet burger ikke vold, men lovlig magtanvendelse.

Og dem der mener der er blevet udsat for vold fra politiets side, kan jo melde det, der er jo film nok som beviser, så må domstolen afgøre om det er vold eller lovlig magtanvendelse.

De må da demonstrerer alt det de vil fra nu af og til de dør, men at forhindre politiet i at udfører deres arbejde er ikke at demonstrerer, men en ulovlig handling jvf. straffeloven.

0
0
Svar på denne tråd

Wettergren
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 19:19

Det er politiet jo nød til, for ingen respekterer deres arbejde mere

I al for lang tid, har folk uanset alder fået lov til at ignorere politiet og forhindre dem i at udføre deres arbejde, for at få arbejdsroen tilbage, er der desværre nok ingen udvej end at de udøver vold, for folk går jo ikke når de bliver bedt pænt om det

ja, ja de kunne give folk stripes på og bære dem væk, hmm nu har politiet ganske almindelige rygge som os andre og de kan ikke holde til vedblivende at skulle bære folk væk, men de kan selfølgelig låne nogen lifte rundt omkring

I alt for lang tid, har der været så stor berøringsangst for om politiet behandlede borgerne ordentligt, at mange idag siger @!#$ dig din dumme politimand, jeg vil skide på dig At vi er nogen danskere, der føler os utrygge for at kunne færdes i fred for lovbryderne, for hvad hjælper det at ringe efter politiet?

Da jeg var barn og havde min barnetro i behold om, at jeg levede i et trygt samfund sagde min far til mig; Charlotte gå ind i politik for hvis denne udvikling fortsætter, så ender det med at lovlydige mennesker er nød til at bo indenfor fængslets mure for at være i sikkerhed og lovbryderne lever udenfor Ja ja tænkte jeg, han aner ikke hvad han taler om sådan en pessimist Idag er jeg desværre nød til at give ham ret, vi er faktisk godt på vej derhen, såfremt skuden ikke bliver vendt rundt NU! Kræver det noget politivold at få genoprettet lov og orden, så er det sådan det må være, i mine øjne.....

Hvis vi går 20-25 år tilbage, var der en ung mand der stjal en bil, politiet forsøgte forgæves at stoppe hans vilde ræs og til sidst valgte de, at trække deres pistoler. Uheldigvis (For politiet) ramte de ham i ryggen, så han blev lam og kom til at sidde i kørestol. Store avisoverskrifter om hvor synd det var for den stakkels unge mand og tænk sig, at leve i et samfund, hvor politiet kunne finde på det. Efter min mening, så fik knægten som fortjent, havde politiet ikke stoppet ham, havde han måske kørt nogen helt uskyldige mennesker ned som overholdt loven og levede i fordragelighed med deres omverden og det havde efter min mening været meget mere forfærdeligt. Det er synd for knægten (Idag voksen) At han sidder i kørestol, men havde han ikke stjålet bilen, eller havde han bare stoppet, da politiet kom til, havde han stadig kunnet gå. Der var rigtig meget ballade og stor opstandelse

fra den almindelig befolkning.

Hvad var konsekvensen?? Igennem årene har det kostet ganske almindelig uskyldige mennesker også børn livet, for politiet har ikke efterfølgende trukket pistolerne

Jeg har intet imod folk med anden etnisk baggrund, men lige netop berøringsangsten for om man behandler dem ordentligt, volder os også her problemmer med at leve sammen i fordragelighed, sørgeligt men sandt.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte.......
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 20:53

husker også biltyvssagen.

Og ja - når man vælger den kriminelle løbebane, så må man også være klar over det kan gå galt.

0
0
Svar på denne tråd

Silotte
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 07:56

Hvorfor er der egentlig ingen af jer der mener det er unødig vold frem for nødvendig magtanvendelse, der kommer med andre problemløsnings forslag til hvordan I mener de burde ha gjort i stedet ?? Jeg mener i må jo reelt mene der var en anden og bedre måde- fortæl fortæl...

0
0
Svar på denne tråd

Intet bedre
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:18

Faktisk har jeg ikke noget bedre forslag til, hvad politiet skulle have gjort for at fjerne de dumme demonstranter.

Politiet er nødt til at få respekten tilbage. Og så er jeg ligeglad med, om det betyder, at DK bliver en politistat. De mennesker, altså størstedelen af DK´s befolkning, de komme alligevel aldrig til at møde politiet. Det er altså kun de idioter, som ikke forstå at holde sig inden for lovene, som får problemer. Og skulle det ske, at de får nogle bank eller måske bliver skudt så fred være med det. Deres valg = deres konsekvens.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

knippelslag
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:22

Jeg syntes det er fint at hun får en på kassen hvis ikke hun vil flytte sig, men efter at have set videoen så syntes jeg det er for brutalt.

Han står og tæsker hende med den knippel med så korte intervaller at hun ikke har en jordisk chance for at rejse sig op og flytte sig. Hun kan ikke andet end at blive liggende og tage imod med armene over hoved.

Hun skulle have haft en mulighed for at flytte sig som de havde bedt om, og det mener jeg ikke hun har. Så 8-10 slag på den måde var unødvendigt og direkte dobbeltmoralsk.

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:25

Kigger man på slutningen af videoen så rejser hun sig op for at gå, og politimanden fortsætter med at slå hende IMENS hun rejser sig og nærmest går lidt frem efter hende for at slå videre.

Hun rejste sig, gik væk som bedt om, så videre tæsk var unødvendigt i mine øjne.

Alt indenfor Glarmester arbejde udføres

Energiruder-spejle-ridehusspejle- forsikringsskader-brusevæggeedører alufacadereGlasas salg- 10% rabat på alt glas i Februar

http://www.AP-glas.dk

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:33

0
0
Svar på denne tråd

LoneBJ
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:43

Det er da super fint at demonstrere, men hvor meget hjælper det? Hvor meget hjælper det at begynde at smadre en bilrude, fordi de skide utilfredse med det ene og det andet? Det synes jeg er en utrolig barnlig metode. At de går ud og skaber sig fordi de ikke for deres vilje og fordi deres mor måske ikke lige gider at passe dem, det er fint - Jeg har intet imod demonstrationer, så længe der forgår stille og roligt. :-)

Hvis der ikke var politikkere, stat, regering, kongehus.. Hvordan tror du så Danmark ville se ud idag? :-)

Mvh Flis

0
0
Svar på denne tråd

Demonstrationer
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 10:53

Til alle jer som mener at "de bare sad på vejen" i en fredelig demonstration. Hvordan ville I så flytte dem? Ved at bære (hvordan man så end ville bære/slæbe 5-6-7 demonstranter der sidder og holder fast i hinanden) væk, så tro mig, så sad der bare det samme antal sekundet efter. Det ville være skruen uden ende.

Politiet (som jeg virkelig beundrer) har helt sikkert bedt dem om at forlade vejen adskillige gange. De har til opgave at rydde kirken, og har med garanti også haft intentionen om at gøre det så fredeligt som overhovedet muligt. Idéen med at gøre det om natten, syntes jeg er genial. Såfremt det havde været i dagtimerne, havde der været mange flere folk, og meget mere uro. Det er så rigtigt, det må være en grim situation for børnene at vågne op til, men deres forældre er nu engang blevet udvist og har selv valgt at forskanse sig i en kirke med disse børn.

Politiet havde jo aldrig skiftet til kampuniformer såfremt de mandlige (afviste) asylansøgere ikke var begyndt at optrappe situationen med bl.a at kaste med glas. For så var de i første omgang ikke troppet op i korte ærmer og med blød hat.

Jeg vil sige at slaget der ramte i hovedet på hende der sad stille var i overkanten, samt det slag hun fik i ryggen da hun var på vej væk.

Men igen politiet arbejder under stort pres, med mange ophidsede demonstranter foran sig, de skal passe på sig selv, samt udføre den opgave de nu har fået pålagt, derfor skal man nok se det i en helhed og ikke i de sekvenser (små klip) som pressen, meget belejligt har fundet at vise.

Noget helt andet, jeg kan ikke forstå at vores politi ikke bliver udstyret med vandkanoner, så kunne de rydde en gade betydelig hurtigere end tilfældet i dag. Og undgå den kritik en voldsom magtanvendelse altid vil medføre.

0
0
Svar på denne tråd

Problemet er
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 11:31

Min tillid til staten, de offentlige instanser, pressen, kongehuset m.m er svækket gevaldigt, jo mere viden jeg har fået.

Jo mere går det op for en, hvor stort et bedrag det hele er. Vi betyder IKKE en døjt, når guleroden hedder "magt og penge"....

Og tro så i den forbindelse ikke, at der nødvendigvis er større humanisme og mere empati på venstrefløjssiden....det tror jeg nemlig mange forestiller sig.

Det er eet stort spil for galleriet på begge fløje....

Jeg går ikke ind for anarkisme. Dertil er egoismen og selvtilstrækkeligheden for stor. Det ville nok køre efter devisen "enhver er sig selv nærmest".

Til gengæld bifalder jeg heller ikke en korrupt magtelite til at styre mit liv og mine muligheder. Og jeg stoler ikke på at de handler for MIT bedste, men for magt og griskhed.

Absolute power corrupts, absolute power corrupts absolutely, som man siger....

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

ER vi nu så frie som vi tror?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 13:32

Lever vi virkelig i et demokratisk samfund?

Eller er sandheden snarere, at vi rent faktisk har mistet flere og flere rettigheder og er underlagt staten langt mere end vi tænker over?

www.youtube.com/ watch?v=OtnkoCLpfj8&feature=related

Terrorhysteriet efter 9/11 var en oplagt mulighed for "public control"....snu, det er de. Det må man gi' dem.

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Fru K...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 14:20

Det er godt skrevet.. Det handler jo stortset kun om magt og penge idag.. Folk som "har" magten, er også magtliderlige, folk som "har" pengene, er også pengeliderlige... Men derimod ville jeg ikke vide hvordan Danmark ville have set ud hvis der ikke havde været nogen stat osv osv, eller hvis vi derimod havde haft en president...

Mvh Flis

0
0
Svar på denne tråd

Men selv om...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 15:02

... de fleste af os ikke vil have ALT for meget offentlig kontrol af det ene og det andet, er der alligevel rigtigt mange danskere der synes at der skal lovgives om hvad man må tage på af tøj for at vise sig udenfor sit hjem.

Hænger det sammen?

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Vold er vold...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 16:24

I mine øjne er dette vold og simpelthen ganske unødvendigt!

Det eneste jeg ser er (endnu) en magt-lidelig politimand, der oven i købet ser ud til at nyde at uddele disse slag. - og ja, sådan en kan være dødelig i de "forkerte" hænder, da den bestemt ikke er lavet af gummi alene!

Jeg forstår ganske enkelt ikke, at man på nogen som helst måde, kan forsvare denne form for politi vold... Politi staven er på ligefod med et skydevåben, kun noget de må gribe til i yderste konsekvens og det er der absolut intet, der indikere skulle være tilfældet her!

Synd og skam at enkelte politifolk er nødt til at hævde sig selv på denne måde, hvad det skyldes, kan jeg kun gisne om... men måske de burde besøge en psykolog for det vidner godt nok i høj grad om manglende selværd!

- Bare min mening...

Mvh. Lone

Stald Julshede, - Vi sætter de firebenede i centrum...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror.....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 17:20

Så ikke, at du nogensinde har set en betjent "tæske igennem" med en politistav.

"Endnu en magt-liderlig politimand" Gud fri mig vel..

- Endnu 200 unge hjernedøde mennesker, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Måske de også trænger til at tale med en psykolog. Eller blive smidt ud i den virkelige verden et eller andet sted!

Nææhh du. Hvis folk bare kunne finde ud af at gøre hvad politiet sagde, så ville det være lidt nemmere.

Når politiet siger eller gør noget, er det, sjovt nok, ikke så ofte til diskussion - Hvilket mange åbenbart ikke fatter, eller er blevet opdraget til.

Hilsen Helle

- Hvis kæreste havde en 18 timers vagt forleden efter han havde været på Brøndby Stadion, da en kollega efterfølgende blev skudt.

- og hvis kollega i går mistede sin hund...

0
0
Svar på denne tråd

123455667
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 17:57

Hvorfor er det i at i mener politiet er en enhed?

Fordi man omtaler en politimand tror, kærester osv strakt det er deres man omtaler. Hvis i ved jeres gør et godt arbejde, hvorfor fare i sådan op.

For vel er der politi der aldrig burde være det.

Husker en sag hvor en politimand tilbød en 18 årig knægt at han kunne slippe for bøde, ved at tage med ud i skoven og få en omgang pryl der.

Men det dømmer vi jo ikke HELE politistyrken på?

Men det virker som om i gerne vil tale om politiet om en samlet enhed. Men så skal det også være på både godt og ondt.

Hilsen Maria der ved at man ikke ud fra en mand kan udtale sig om hele dks politistyrke Og som der ps ikke er politimodstander, men som ved der findes gode politimænd og dårlige.

0
0
Svar på denne tråd

Fru K...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 22:02

Hvilket parti er det du stiller op for ?

Hvis man mener alt er sådan af lave, må man jo tilbyde sine kræfter, og forsøge at lave verden god og retfærdig.....

Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

oxalia
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 23:00

Hvis bare det var så nemt, så kan jeg love dig for jeg nok skulle have engageret mig politisk...

Men den skinbarlige virkelighed er, at sandheden er ilde hørt, og derfor skal den holdes nede....

Så det eneste jeg kan gøre er at oplyse om, at der er en verden udenfor den medieskabte, og manipulerede. Åbner man øjnene, er åben over for sandheder der virker for utrolige til at man tør tro dem, og lærer de rette mennesker i systemet at kende - ja så er det som en mindre revolution ;)

Men som sagt, det politiske spil er for dem, der følger spillereglerne. Jeg ved for meget til at have samvittighed til dét.

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Ok......
Forfatter: 
Dato:  22-08-2009 23:02

Det er vel almen viden man kan slå sig hvis man sætter sig midt på vejen !

I min verden er det helt i orden at hun er meldt til politiet.

Dejlig rolig vallak sælges - perfekt til rytteren der søger en ny bedste ven til skovture og dressur LC/LB niv. !

! PB for mere info !

0
0
Svar på denne tråd

Fru K...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 05:45

Det youtube link, hvad er det, du vil fortælle med det ?

Og hvad er det for mennesker, du har kontakt til, der gør, du har så stor indsigt i alt det, vi andre ikke ved ?

Og hvis du kender sandheden og har fået åbnet øjnene, hvorfor åbner du så ikke vores øjne, og fortæller hvad du ved og hvem du kender.

Men som sagt, det politiske spil er for dem, der følger spillereglerne. Jeg ved for meget til at have samvittighed til dét.

Dvs at du følger ikke "reglerne", hvad er det så, du laver for at have den gode samvittighed.

Er bange for, jeg ikke helt forstår, det du skriver....

Sælges ;

0
0
Svar på denne tråd

Fru K...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 07:45

ja jeg kan nu heller ikke se pointen med den video... Med mindre din pointe er at vi skal finde os i ALT uden der slåes ned på det altså... div. optøjer fra fodboldens verden etc. det er osse bare i orden- der skal man heller ikke sætte ind, men blot lade de voldsliderlige der tropper op for kun at slå på andre gå i gang el hva ? jeg mener ud fra den video kan jeg da kun forstå det som at du mener man skal alde dem være. Og så egentlig være ligeglad med der er masser af af andre som er der for at se en god kamp som så ender med at involveres selvom de ikke ønsker det. Om det er den ene kamp vi taler om el den anden er jo for så vidt lige meget.

MariaAndersen: Hva får dig til at tro at vi lever sammen med politimænd mv til dagligt bare fordi vi har den mening vi har ? Jeg tror nu nok det er de færreste af os der gør det. Jeg gør i hvert fald ikk. Så det var da noget bavl at komme med som konklusion på at derfor har vi den mening vi har.

Oxalia: ENIG

0
0
Svar på denne tråd

nej det er for åndsvagt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 09:56

på videoen virker det jo nermest som om at politiet har en situation der ihverttilfælde ikke er farlig for dem, så der kan de tæske løs, betjentene opfører sig som en mindre bøllebande så nu skal de 4 dumme studenter ha tæsk, hmmm. hvad med irakeren der kravlede rundt på orglet i kirken og ødelage det for flere hundrede tusinde, det er ok eller hvad? jeg undre mig, hvorfor bliver betjentene så lamme som får, når de er i voldsmose, jeg mener her er der fare for dem og der trækker de ikke knipler eller pistoler selvom der bliver skudt på dem, er det tøsepoliti der kun kan slå på folk der sidder/ligger ned.

men selfølgelig skal folk passer gaden når de bliver bedt om det og måske har politiet et rekuteringsproblem

When the day is over, and the last horse is tug´d in

then it´s time to hit the hay with a cowgirl and a beer

yeahaa!!

Welcom to

Graybone Ranche

0
0
Svar på denne tråd

123455667 :)
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 10:56

Stute: Hvad der får mig til at tro det? Jeg har læst tråden, og dem der ordret har skrevet det. Prøv selv.

Nu skrev jeg hellere ikke nogle bestemmte.. Der med hellere ikke dig. Beklager hvis du følger dig ramt prøv at læs hele tråden igen så kan det være den fanger.

0
0
Svar på denne tråd

Politiet
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 11:48

gjorde deres arbejde !

Hvad sulle de dog ellers have gjort - hun har fået en forvarsel - flyt dig ! Det er sq fair gjort !!!

0
0
Svar på denne tråd

Samfundets udvikling...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 12:50

I en debat som denne vil vandende altid være delte... fair nok, ytringsfriheden i højsædet... fint!

Men loven er altså lige for alle, uanset om man hedder Hendes Majestæt Dronning Margrethe, er rocker eller gemmer sig bag en stats tittel!

Hvor er vi henne, hvis politiet har hjemmel til at ty til sådanne metoder mod demonstranter, hvis eneste forseelse er, at de sidder på gaden og ikke vil flytte sig!!!

På hvilket tidspunkt, er politiets sikkerhed i farre???

Jeg skrev i mit første indlæg, at politistaven skal sidestilles med et våben, - hvilket helt konkret betyder, at den kun er tilladt at benytte i yderste konsekvens, hvilket igen betyder, hvor politiet er i en livs/personskadende situation.

Heldigvis gør de fleste politifolk et ordentligt stykke arbejde... det er bare synd, at der er et fåtal, der tilsyneladende skal hævde sig på en yderst uheldig måde.

Hvis denne form for "irettesættelse," skal til at være en del af vores hverdag, så skal vi da også have revelsesretten tilbage, så forældre igen kan få lov til at "opdrage" deres børn... Og lad os da endelig få indført spanskrøret i folkeskolerne igen, - jeg mener lærerene er vel også en autoritet, såvel som politiet er det...

- Så kan børnene jo blive "opdraget" ordentligt fra start af... så vi slet ikke behøver at komme i en situation som denne igen...

Vorherre bevares, der er et ordsprog, der lyder: "Vold avler vold"

Kan I se pointen???

Mvh. Lone

Hvis bedre halvdel er i familie med en politimand!!!

0
0
Svar på denne tråd

Fortæl mig...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 13:37

Så lige, hvordan de skulle have fjernet dem der sad på vejen og spærrede for politiet?

De KUNNE jo have sat sig ned sammen med dem, og ventet til de havde lyst til at gå hjem? Eller?

Jeg mener nu altså ikke, at det er politiet, der har optrappet den vold, som vi ser i dag....

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger det for 15.gang
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 14:28

Af gode grunde sidder jeg da ikke her på HN og fortæller hvem jeg kender i systemet. Det kalder jeg logik.

En anden ting er, at jeg har forsøgt i tonsvis af indlæg at fortælle hvor såre enkelt det er:

ÅBEN ØJNENE....og SE på verden! SE på hvor mange ting der faktisk ikke helt hænger sammen, hvor mange tilsyneladende "sandheder" der måske ikke helt er så "sande" som de ser ud til...

Ligesom lærdommen fra min studietid: LÆS TEORI - OG TÆNK SELV, så gælder det samme når man glor ind i dummekassen eller lytter til radioen. La vær at sluge det råt - der sidder nogle bag det hele og bestemmer suverænt hvad vi skal bruge tid på, hvad vi skal vide noget om OG ikke mindst HVORDAN vi skal forholde os til det vi ser. Og det mest skræmmende er, at det lykkes for det meste.

Aldrig før har mennesket været så formbart,det konstante bombardement fra massemedierne sørger for at holde det menneskelige sind på "overload" konstant. Derfor har der aldrig før været så stort et behov for at vi FORHOLDER os til det vi fodres med - og TÆNKER over om verden virkelig ER så sort/hvid som de ønsker vi skal se den?

De skaber fjendebilleder, så vi er beskæftiget med at harmes og brokke os og stå sammen mod en "ydre fjende", hvad end denne "fjende" er en burkaklædt kvinde, en kamphund, en AK81'er, en rocker, en "hjemmerøver", en pædofil, en terrorist, en imam....you name it! Så længe vi er beskæftiget med det DE fodrer os med, jo bedre muligheder har de for at arbejde i fred....

Og lad det være de sidste ord, så må vi se om bare NOGLE vågner op eller det hele har været forgæves.

Kan kun sige, at de der rent faktisk har turdet åbne sindet lidt, rent faktisk er blevet dybt overrasket - og chokeret - over hvordan det hele hænger sammen.

Det er op til jer, hvad I gør med det jeg har sagt. Men jeg indrømmer blankt, at livet ER lettere, når man bare stoler blindt på magthavernes gode intentioner ;)

Til gengæld er der nu en vis glæde ved at kunne gennemskue dem. Og derfor foretrækker jeg større viden fremfor "behagelig" uvidenhed...

- Benny Andersen

0
0
Svar på denne tråd

anvendelse af stav
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 15:12

for lige at slå det fast, da nogle påstår at politiet ved fjernelsen af demonstranter ikke måtte bruge deres stave.

Her er hvad der står i politiloven vedr. anvendelse af stav :

§ 18. Stav må anvendes med henblik på
  1. At afværge et påbegyndt eller overhængende angreb på person
  2. At afværge overhængende fare i øvrigt for personers liv eller helbred
  3. At afværge et påbegyndt eller overhængende angreb på samfundsvigtige institutioner, virksomheder eller anlæg
  4. At afværge et påbegyndt eller overhængende angreb på ejendom
  5. At sikre gennemførelse af tjenestehandlinger, mod hvilke der gøres aktiv modstand
  6. At sikre gennemførelse af tjenestehandlinger, mod hvilke der gøres passiv modstand, såfremt tjenestehandlingens gennemførelse skønnes uopsættelig og anden og mindre indgribende magtanvendelse skønnes åbenbart uegnet.

Dernæst vedr. At Medierne bombaderer os, til at have blind tillid til staten og de magthavende.

Syntes det er at nedgører Danskerne hvis nogle tror de ikke selv kan tænke og kun tror på hvad de hører i medierne, dernæst har vi idag så bred adgang til informationer, at de aldrig vil blive ensrettet.

Og kopieret fra fru K

Aldrig før har mennesket været så formbart,det konstante bombardement fra massemedierne sørger for at holde det menneskelige sind på "overload" konstant. Derfor har der aldrig før været så stort et behov for at vi FORHOLDER os til det vi fodres med - og TÆNKER over om verden virkelig ER så sort/hvid som de ønsker vi skal se den?

De skaber fjendebilleder, så vi er beskæftiget med at harmes og brokke os og stå sammen mod en "ydre fjende", hvad end denne "fjende" er en burkaklædt kvinde, en kamphund, en AK81'er, en rocker, en "hjemmerøver", en pædofil, en terrorist, en imam....you name it! Så længe vi er beskæftiget med det DE fodrer os med, jo bedre muligheder har de for at arbejde i fred....

Tror nu det er lige modsat, havde det været for 50 år siden så måske, men i dag har vi så god mulighed for informationer, at ingen ville kunne, styre hvad vi skal tro er rigtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Frihedskæmpere
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 15:18

Og VEdr. dem der her støtter det de fremstiller som nutidens frihedskæmpere, dem på nørrebro der konstant er i kamp med politiet.

De bliver jo her fremstillet, som de kloge der kæmper mod vores magt diktatur, og alle os andre er bare dumme naive fjolser der kun har vores viden fra medierne.

Så sent som igår ville politiet, lave nogle våben visitationer på nørrebro, for at forsøge at genskabe roen igen.

Men så kom disse fridhedskæmpere, og angreb politiet, stak ild til gaderne og igen igen gjorde indre kbh. til en krigs zone.

Hvordan pokker kan i have sympati med sådan nogle ?

Eller er det stadig bare os tumper der ikke fatter, at de gør det for fredens skyld ?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 15:27

Nej men det er måske tumper som blander bandemedlemmer og aktivister sammen?????

Tror ikke nogen støtter den bandekrig, der foregår på Nørrebro - og som du forøvrigt ikke kan blande ind i denne debat.

Venlig hilsen Emilie

0
0
Svar på denne tråd

hvem siger ?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 16:09

hvem siger bandemedlemmer ?

0
0
Svar på denne tråd

Respekt...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 16:14

Det kan jeg simpelthen ikke have over for politifolk, der finder det nødvendigt, at ty til vold af denne kaliber... i en situation som denne!

Marco:

Man må da forvente at politiet er i en sådan form, at de "snildt" kunne fjerne disse unge mennesker uden brug af "redskaber," ellers burde de nok ofre lidt mere tid i trænings lokalet... Det var i hvert fald ikke politifolk, der manglede...

Hvis politiet så efterfølgende mener, at demonstranterne, har overtrådt loven, ja så må de jo anholde dem og rejse sigtelse og lade resten være op til domstolene.

Med fare for kritik endnu engang... ja så er det danske politivæsen rigtigt gode til at tørre hinanden bagi!

Der er flere eksempler på grov politi vold, hvor de implicerede efterfølgende, er blevet frikendt af deres egne folk.

Jeg husker tydelig en sag om en ung mand, der døde under anholdelsen... han blev simpelthen kvalt fordi, at han blev fastholdt liggende på maven med begge hænder drejet om på ryggen... Obduktionen efterfølgende viste store blodudtrækninger på ryggen, hvor en af politimændene havde "placeret" sine knæ!

Uhyggelig ikke... men, hvad jeg næsten finder mere skræmmende er, at disse politifolk blev frikendt for vold med døden til følge...

Jeg mener så heller ikke, at de skulle dømmes, efter denne paragraf, men snarer overlagt mord!

Dette til trods for at beviserne i denne sag var klokkeklare... Der var flere eksperter på denne sag inkl. en ekspert fra udlandet.

- Men han var jo også bare kriminel!

Så, nej... Det danske politivæsen er bestemt ikke uden fejl! ... Her findes bestemt også brodne kar.

Hvis vi i vores samfund stiltiende accepterer, at politiet må ty til vold ved en demonstration som denne forleden, hvor er vi så henne om nogle få år?

Så vil det i fremtiden blive sådan at ganske harmløse forseelser, vil afstedkomme kontant afregning ved kasse 1... og så bliver det da endnu mere lukrativt for de politifolk, der i forvejen har svært ved at bedømme de enkelte situationer fra hinanden...

Trist, hvis dette skal være udviklingen i vort samfund...

Mvh. Lone

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 16:21

Det er da klart, at politiet kan begå fejl, og at der også ryger nogle menneskeliv med under denne post. Men politiet er nu engang alligevel gode at have - hvis de altså har tid.

Læger og andet sundhedspersonale slår langt flere mennesker ihjel hvert eneste år pga. fejl. Men derfor bliver de ikke forfugt, som politiet gør det. Og de bliver skam frikendet selvom de har lavet ekstremt grove fejl eller sløset arbejdet.

Og det er ikke fair at skære hele politistyrken over en kam. Det er trods alt kun et fåtal, der nyder at være voldige og misbruger magten.

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Konspirationsteorier
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 21:32

Fru K når man læser dine inlæg får man en lettere føelse af konspiration´s teorier, er stødt på de tanker før, intresant

When the day is over, and the last horse is tug´d in

then it´s time to hit the hay with a cowgirl and a beer

yeahaa!!

Welcom to

Graybone Ranche

0
0
Svar på denne tråd

MariaAndersen
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 08:40

DU skrev jo altså selv dette i forrige indlæg:

Hvorfor er det i at i mener politiet er en enhed?

Fordi man omtaler en politimand tror, kærester osv strakt det er deres man omtaler. Hvis i ved jeres gør et godt arbejde, hvorfor fare i sådan op.

Så måske du i stedet skulle formulerer dig bedre!

Fru K: det gør vi osse. Vi udleder bare ikke det samme af den viden der er som dig- og ergo mener du en ting og vi andre en anden. Om den ene har mere ret end den anden kan ingen for så vidt afgøre. Det er ikk os alle der ser magt, diktatur mv. pga love og bestemmelser her i landet. Der er som end nogle af os der rent faktisk er tilfredse og glade for det arbejde eks politiet udfører. og jeg er skam ikke blind- nej jeg ser osse fejl hos dem ind i mellem. Men det er hva man må forvente i og med det er menneskeligt at fejle. jeg mener bare ikke at de har fejlet her. de har gjort som de må.

0
0
Svar på denne tråd

frihedskæmpere
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 22:49

ligger lige et link ind her, nu hvor der er linket til denne brutale politivold.

www.youtube.com/ watch?v=iDu1XGLdOwI&feature=related

dette er dem som i kalder nutidens frihedskæmpere, dem der ikke er så dumme og naive som os andre, de går ind for frihed og demokrati

Er så glad for at være dum og naiv så.

Typer som dem her der skriger op, når politiet forsvarer sig mod dem.

0
0
Svar på denne tråd

Fru K..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 13:31

Jeg ved da ikke rigtigt hvad jeg skal skrive/svare.... Men er jo egentlig også ligeglydigt, da du jo har skrevet dit sidste ord !

Hvad er det du er bange for ?

Måske en anden så kan svare mig på det, der må sidder andre her end Fru K der kender de "rette mennesker i systemet".... Og hvem de rette så end er !

Men mit spørgsmål .....???

Men det vil sige, at der sidder en "et eller andet" på enhver tv-station og hvert en lille lokalsprøjte osv, og dikterer hvad de må sige eller skrive. Den inderkreds af en magtelite må være enorm......

Selv os naive ved da, at der er skjulte dagsordner, der dagligt føres ud i livet. Det gør sig gældende lige fra "grøn stue" -> pædagogernes kaffestue -> byrådet -> brugtbilforhandlerens -> folketinget -> og til magteliten...hvem det så end måtte være !

Men til tråden, nej politiet skal ikke bare slå, men hvem af os der ser 1,5 minut video, kan vurdere, hvad der i virkeligheden foregår.

Hvor mange gange skal politiet bede om at folk flytter sig, før de må ty til andet end verbale henstillinger ?

Og hvis man må vurdere efter en kort video, ville man så komme frem til, at pigen havde flyttet sig efter første par slag, hvis hun havde haft chancen ?

Sælges ;

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 13:50

Det pisser mig i den grad af at folk af ondt af sådan en lille tøs, hun kan sgu bare flytte sig når hun bliver bedt om det og lade være med at forstyre politiets arbejde. Hun havde sgu også fået en i røven af mig.

Jeg forstå slet ikke unge mennesker idag, er selv kun 29 år, men da jeg var ung ung, havde vi sgu respekt for andre folks ting, vi ødelagde ikke ting for at ødelægge ting, og var der alligevel nogle fjolser iblandt os, der var der dælme en konsekvens.

Så fra min sige skal lyde... flere politihund med stor tænder, mere peberspray, flere knipler og flere pistoler, og nej politiet skal sgu ikke kun bruge de pistoler til varselsskud og dermed selv risikere at mister livet og dermed gøre en familie faderløs, de skal bruges, så skyder dog de idioter i benet, armen, eller blæs knoppen af dem, de bruger den jo ikke til noget alligevel, dette gælder naturligvis ikke demonstranterne, det er måske lige lovlig hårdt at skyde dem, men jeg mere der skal laves groft om på politireformen. Der skal hårdere og længere straffe til, der er alt for lidt konsekvens i DK, det er et lalleland uden konsekvens, der går nok ikke længe før vi alle render rundt som lovløse og gør hvad der passer os.

Til salg for avler:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano

5 års DS hoppe efter Bøgegårdens Quattro

4 års vallak efter Bøgegårdens Quattro

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

Du har ret
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:27

Lene Hell: Jeg er fuldstændig enig.

Folk kan heller ikke længere finde ud af at opdrage deres børn. Det er blevet alt for meget "gør som du vil" eller "hvad synes du". Det kan godt være, at man holder sig på venne-/venindestadiet med sine børn (hvilket ikke er meningen at man skal) men det betyder også, at børn ikke længere respekterer deres forældre.

Læste lige i avisen, at flere og flere børn og teenagers slår deres forældre.... SUK

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Julshede »Stald Julshede
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 17:37

Jeg husker ham du omtaler. Han hed Benjamin.

Meget meget trist

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 08:11

kan politiet fejle- de er jo altså kun mennesker heldigvis! Men de skal dælme osse finde sig i meget når de så gør det fra andre der lige ved hvordan de kunne ha gjort politiets job bedre og anderledes- ja helt fejlfrit endda!

men nu ligger landet jo sådan at de ikk ahr fejlet her- de har gjort som de rent faktisk må!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider