Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Øv rideklubben lukker...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 09:09

Ej hvor er det ærgerligt... Har lige fået brev fra "min" rideklub om at den lukker akut fordi der ikke er flere penge...


Det er bare så ærgerligt... De har slet ikke meldt ud at det stod galt fat før det brev kom.. Selvfølgelig kunne man se der ikke kom så mange mennesker, men jeg kommer jo om aftenen, så havde slet ikke styr på at der ikke kom nogle børn osv osv.


Jeg burde jo nok også have været mere aktiv før, men det er lige med at finde tiden, den sidste generalforsamling kom jeg ikke til, da min svigerfar blev hasteindlagt i den anden ende af landet, men der blev heller ikke sagt noget om det...


En klog kunne nok have set det i regnskabet, men det har jeg nu heller ikke...


Det er bare så ærgerligt at det ikke er meldt ud noget før, så vi kunne have forsøgt.. -vi kunne da godt som støtte have plasket et reklameskilt op derover og vi kunne også endten have lejet alle ponyerne i sommerperioden eller sørget for turister derover til, men nu er det for sent....


Nå, jeg er bare lige lidt træt af det, for det er så ærgerligt for alle de børn der mister den hyggelige rideklub ude på landet, hvor der også var plads til dem der ikke er så fine....





Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 09:17

Så kan I jo gøre noget for at den åbner igen? Men husk på at det jo ikke bare er ligenu, men også om 6-12-15 måneder :)


I øvrigt vil stedet vel stadig være der?



Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)


Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja stedet er
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 09:44

der, men det der er lidt spændende er jo hvad manden der ejer det gør ved det nu...


Vi kan jo risikerer han lejer det ud til halm, maskinhal eller et eller andet helt andet end os og vores heste...


Ja selvfølgelig er det også om et år, men vi kunne jo også have lejet ponyerne hvert år, det havde da sparet dem noget...

-det jeg synes er bare at det er super ærgerligt at det først blir meldt ud når det er for sent, det er immervæk nemmere at redde noget end at starte helt forfra.


Jeg har bare ikke tid til at stå for den slags, jo om vinteren, men i sommerhalvåret er det umuligt, så det besværliggør jo det hele noget... -samtidig har jeg ikke en døjt erfaring i den slags...






Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 09:52

det er jo altid sørgligt når rideklubbener lukker.og der kommer jo desvære nok flere.

må man spøre hvad det er for en


stald Ventrup.

os med springerne




0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskole går ned
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 09:59

Hvis man ikke har tid til at hjælpe, så skal man da ikke regne med andre gider


Mange hesteejere er så forkælede at de tror alt bliver serveret for dem, men i downperioder må alle jo hjælpe til.


Måske det er for sent, men måske havde de som er frivillige aktive på stedet vist det i lang tid ;-)



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:16

Nu er det altså ikke alle der har tid til at knokle for en rideklub, men derfor kan man godt være trist og ærge sig over at det nu er slut..


Det er der da ingen der skal bebrejdes for..


Når man vælger at ha sin hest stående på en rideklub og ikke i en selvpasserstald, har det ofte noget med tiden at gøre.


Og selvfølgelig skal alle hjælpe til, men derfor kan man skisme ikke bebrejde opstalderne for at rideskolens økonomi ikke kan løbe rundt! Bar fordi alle ikke kan hoppe på hænder og tæer for en rideklub.



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskole går ned
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:23

Nu er der faktisk en fin tråd om en rideklub på Bornholm, hvor klubben stortset bliver drevet af frivillig hjælp, så jo mange rideklubber er afhængige af ALT den frivillige hjælp de kan få.


At forvente alt bare bliver serveret på et sølvfad er vist en ønskedrøm. Der er ikke mange penge i at drive et ridecenter, slet ikke når folk ikke vil betale for den service de ønsker ;-)


Men det er da spændende hvad trådstarter betaler i opstaldning, for det vil vel afspejle hvilken service der kan forventes af stedet?



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Klub....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:33

Nu ved jeg ikke hvilken klub der er omtalt. Men det er jo ikke alle steder hvor det er klubben der varetager opstaldning mm. men måske ejeren af stedet og så klubben eks. bare lejer sig ind og varetager elevridning mv.


Derfor er det jo ikke altid at opstaldningsprisen har noget som helst med klubbens drift at gøre ? Men det eneste man betaler til selve klubben blot er kontigent samt man så kan hjælpe ved forskellige arrangementer som skal indbringe penge til klubben.



Som flere nævner er det jo ikke alle der har tid og mulighed for at hjælpe til. Og derfor mener jeg stadig man har lov til at ærgre sig. Men når det er sagt er der også mange som har tid og mulighed men som fravælger at hjælpe.



Men uanset er det da ærgeligt at klubben må lukke.







Dejlig rolig vallak sælges - perfekt til rytteren der søger en ny bedste ven til skovture og dressur LC/LB niv. !


! PB for mere info !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:46

Line: Jamen de fleste klubber har da også frivillige hjælpere - jeg har da selv været en! Men nu hvor jeg studere, har arbejde, et hjem der skal passes, træning jeg går til og en hest der skal passes - ja så har jeg ikke tid til at sku hjælpe rideskolen også. Eller dvs, det gør jeg så alligevel. Vi har skiftevis aftenfodring, lukker selv vores heste ind og har weekendvagter. Men derfor vil jeg da også ha lov at ærge mig, hvis min klub pludselig gik ned.


Og ja, det kan godt være man ikke betaler nok, men hvis nogle gjorde det, tror jeg dælme ikke der var mange der havde hest i dag!


Hvor meget ville du skyde på man sku op og betale for opstaldning så?



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskole går ned
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:47

Der er rigtig nok (ang. hvem der står for indtjeningen).


Men bare i vores lille selvpasser stald, koster det omkring 1500 kr. pr. hest om måneden i gennemsnit med wrap, strøelse, foder, fjernelse af mødding mm. Der ud over kommer vedligehold af stald og folde. Vi har IKKE ridebane, hal og store stalde der skal vedligeholdes, så det kan ikke være billigt at køre et ridecenter. Hvis folk ikke giver mere end 2000 kr. om måneden så er der skisme ikke meget til uforusete udgifter eller løn mm.


Hvis man ikke vil eller kan hjælpe, så må man jo op i en prisklasse hvor kvalitet og servicen er noget højere, men det er prisen jo så også og det vil folk så ikke betale ;-)



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskole går ned
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:50

svar på opstaldningssted hvis ALT skulle køre rundt = mindst 3000 kr om måneden MINDST....



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Line....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 11:06

Line - Nu har jeg da stået steder hvor jeg vil mene man betalte en del ( mellem 2-3000 kr. i Jylland ) og der forventede man da stadig at man hjalp til når klubben havde div. arrangementer.


Så jeg er lidt i tvivl om hvad det er for en service du mener man skal betale mere for ?





Dejlig rolig vallak sælges - perfekt til rytteren der søger en ny bedste ven til skovture og dressur LC/LB niv. !


! PB for mere info !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 11:06

Line: 3000 koster det vel flere steder i storbyerne.


Og jeg sys tit man ser, at rideskolerne slet ikke blir holdt vedlige, heller ikke selvom prisen er oppe på 3000-3500 i mdr - så enten prioritere rideskolerne pengene forkert eller også skal vi langt højere op i mdr's pris.


Men det koster det jo kun de færreste steder, og der må jo være en grund til at rideskolerne ikke sætter prisen efter det - evt fordi de så ikke får nogle opstaldere?



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridecenter
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:26

Nu bliver der jo skrevet at den ligger "ude på landet" derfor sætter jeg den pris. Jeg er udmærket klar over priserne ved storbyerne ;-)


Den service jeg snakker om er den daglige, IKKE til arrangementer. Fodring, udlukning og udmugning mm.


"Og jeg sys tit man ser, at rideskolerne slet ikke blir holdt vedlige, heller ikke selvom prisen er oppe på 3000-3500 i mdr - så enten prioritere rideskolerne pengene forkert eller også skal vi langt højere op i mdr's pris."


Ja det er jo lige min pointe. Hvis man vil have topkvalitet, så koster det rigtig meget. 3-3500 kr. om måneden dækker ikke meget af vedligeholdelsen af et stort sted, faktisk ingen hvis der skal betales lidt løn til en underviser eller staldpige ;-)


Jeg tror bare ikke folk er klar over hvor dyrt det er at holde hest og hvor mange udgifter der ved at drive et ridecenter.



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej for pokker....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:29

man må vel godt ærge sig uanset om man ikke har hest overhovedet.... -jeg har jo ikke sagt noget om at de ikke kan køre en klub eller noget... Det eneste der overhovedet nærmer sig noget der ligner kritik er at det er ærgerligt at de ikke laver et vi-må-snart-lukke-møde i stedet for et vi-lukker-møde....


Jeg har hestene stående hjemme, så betaler kun kontigent samt ridehus kort og aner ikke hvad det koster, for betaler bare når det kommer, men jeg burde måske forlange at betale mere.....


Det er lidt svært at binde sig i en klub der vil forlange man møder op til diverse ting om sommeren, når man i sommerhalvåret arbejder mellem 12 og 16 timer i døgnet 7 dage om ugen... -arbejdet skal jo trods alt betale hestene, så kan ikke smide det på jorden og lave frivilligt arbejde...


For mig betyder det højst at jeg må køre længere efter ridehal, men jeg synes det er super ærgerligt for børnene i området og dem der har kæmpet for det...


Men dejligt at se der trods alt er andre end mig der synes det er ok at synes det er ærgerligt...






Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridecenter
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:42

Jeg har ikke nævnt man ikke må ærge sig?


Men det forklare jo en del, at du ikke står opstaldet på stedet. Måske dem som gør har været klar over situationen.



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 
 Line...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:43

lad os for debattens skyld sige at det er rideklubben der står for udlejningen af bokse (hvilket jeg syntes det sjældent er, men det er en anden sag).

Burde dem der sidder i klubben så ikke have klaret deres management bedre og fx sat prisen op, så det løb rundt?


Hvis man skal fokusere så meget på ren pris, hvilket jeg slet ikke mener er det "vigtigste", så er det vel fuldstændig ligegyldigt, om der er frivillige til andet end bestyrelsen?


Hvis denne så har haft til hensigt at holde prisen nede, og dermed få vedligehold klaret af medlemmer, så burde de måske have haft et krav om at hvert medlem skulle arbejde et vist antal timer om året eller alternativt betale et forhøjet kontigent?


Jo medlemmer burde være mere aktive generelt. Det er jeg abselut enig i. -Af samme årsag er jeg ikke medlem af noget i det jeg ikke har tid til noget som helst.


Men mit indtryk er, at hvis klubben råber vagt i gevær, så er det yderst sjældent at medlemmerne ikke rykker sammen, og får rejst klubben op igen.



Mvh. Tine

Fotografering?


Fatboy sækkestol købes. Send PB.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 13:33

Det er rigtig synd den lukker - har en klar fornemmelse a hvilken det drejer sig om.


Og vil give dig helt ret Marie!!!!!




Mvh Connie


Kan pupper have kogalskab

Eller er det kun INsekter?



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 13:55

Line: I det du har skrevet, har du fået det til at lyde som om man ikke må ærge sig over klubbens lukken, fordi man ikke selv har kæmpet for den. Det forstår jeg så på dig nu, at det ikke er det du mener? Så er jeg lidt mere tilfreds!


Nu har vi selv heste hjemme og SÅ mange penge bruger vi godt nok ikke på vedligehold. Ved godt, jo flere heste, desto mere vedlighold, men alligvel.. Det er klart, ligger rideklubben på et faldefærdigt sted gir det problemer, når man hele tiden skal renovere osv, men anyways, så havde de jo så nok fået problemer, når alle de nye regler er trådt i kraft.


Marie: Jeg sys helt klart godt man må ærge sig, det er da synd og skam når et godt sted lukker :( Og jeg vil gi nogle af de andre ret i, at rideklubben jo blot ku ha lavet lidt information om det, hvorfra sku opstalderne ellers vide, at nu skal der altså kæmpes og gives en ekstra skalle. Synd og skam :(





Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideklub
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 18:59

Må/vil du fortælle hvilken rideklub, det drejer sig om?


Jeg bor selv i dit område.


Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..




Nuet er det eneste, der eksisterer..!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja for det står
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 09:32

på deres hjemmeside, så nogen hemmelighed er det ikke, det er hejlsminde rideklub http://www.hejlsminderideklub.dk/


En der arbejder for ejeren af hallen, vidste det heller ikke, så mon det ikke er noget de har holdt for sig selv.


Det er en helt ny hal, fin rytterstue og det hele. Stalden er ikke ny, men også ganske udmærket. Bare lige for at understrege at det ikke er dårlige-ikke vedligeholdte forhold der gør det....






Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejlsminde
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 10:17

Hej Marie,


Ja jeg forstår, at det er ærgeligt, at rideklubben lukker.


Ærgeligt både for dig og alle de andre, der bruger den.


Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..




Nuet er det eneste, der eksisterer..!




0
0
Svar på denne tråd
 
 rideskole går ned
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 10:24

Det lyder jo meget fair og fornuftigt, da de vil miste mange penge ved at fortsætte. Finaskrisen gør jo at fimaer sparre sponsorater og reklame væk, forældre sparre nok også på hvor mange fritidsinteresser børnen går til ovs. Men står der ingen heste opstaldet på stedet, det lyder ikke sådan?


Og så er 450 kr. for halkort hver halve år sindsygt billigt Vi giver 400 kr om måneden i halkort, eller 40 kr. pr gang.


En lukning kommer somregel akut, da pludselige manglene indtægter gør at situationen kan ændre sig fra måned til måned



PASSER SØGES


TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD


se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/


Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider