Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp til at være alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 23:25

hej

jeg har den sødeste og rareste bullmastiff i verden.... hun er stille og rolig, elsker alle hunde og børn og hygger med vores 2 katte. hun er en rigtig mor hund, og har altid styr på hvor jeg er.

jeg går til træning med hende og hun er utrolig lærenem....

men men men... hun har aldrig kunne være alene hjemme....! vi har prøvet at træne stille og rolig. og vi har sat babygitter for det springer hun bare over. og hun river alt ned.

købte et bur da det måsk kunne hjælpe hende.

hun er glad nok for buret men hun slapper slet ikke af.

har så prøvet at optage hende, hun gøer og gøer og bider i buret og vender og drejer.... helt op til 3 timer... sover højst en halv time...

hvad skal vi gøre??? det er synd og sikkert træls for naboerne.

hun er nu 10 måneder, og er højst i buret i 5 timer men det er ikke tit.... ville gerne hun bare kunne lære at være i gangen.

er lidt fortvivlet

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 23:48

Jeg har ikke nogle gode råd - jeg har kun haft hund i 1½ år, men jeg vil gerne anbefale dig at gå ind på www.hundeforum.dk, for der er der en masse kompetente folk der meget gerne vil hjælpe, og hvis man erkender, at man ikke sidder med "de vises sten" er der heller ingen bebrejdelser. ;)

Jeg håber, det bliver bedre med hende... :)

Sorry I'm late. I got lost on the path of life.

0
0
Svar på denne tråd

microskridt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 00:36

det er lidt svært, for angsten er jo grundlagt nu

-og du har vel et job og passe eller noget...

men i "perfekt world" er det vist noget med microskridt ala; hunden skal være i gangen som endemål, altså tager du fx et superlækkert marvben eller andet i kategorien super! og giver den det i gangen (hvor en god liggeplads er permanent med yndlingstæppet, vandskål osv), du giver benet og sidder hos hende til hun er helt opslugt, så går du og lader døren stå åben, vend tilbage jævnligt men på en passiv måde.

Næste gang "forhøjer" du; giver benet, er lidt sammen med hende og går så roligt ind i stuen/nærmeste rum i i max 1 minut, hvorefter du åbner døren igen.

Denne træning forøges dagligt med få minutter (hun må aldrig nå at blive urolig) indtil hun synes gangen med lukket dør da er et rart sted, her er jo guf og hygge.

Så kører du på igen efter samme model, nu med yderdøren, start igen med max et minut og forhøj.

Forlad altid din hund med indstillingen; hun har det som blommen i et æg; nervøsitet og uro "smitter" jo, ved du.

Husk iøvrigt de gode råd om at hunde skal motioneres evt leges/trænes med i god tid før du går; min 20 minutters "fald ned tid".

Og er selv et minut umuligt for din hund, kunne du måske have glæde af Bachs Nødhjælpsdråber under træningen.

Hvis alt glipper (eller som støtte undervejs!) en god hundekender.

Held og lykke med den lille tryghedsnarkoman:-)

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle.....

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt hjælpe dig
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 08:41

men så må du ringe til Dyreakademiet på 20620133

Vi hjælper ofte med disse problemer, samt angst, aggressivitet osv. Men det er ikke bare sådan lige og problemet kan ikke løses over en mail, idet vigtige detaljer enten misforståes eller glemmes.

Jeg kan forsøge at hjælpe dig over telefonen, men som regel er det nødsvendigt med en adfærdsbehandling.

Du er velkommen til at ringe, hvis du ønsker det.

Mvh. Irene

0
0
Svar på denne tråd

Hundegård
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 11:13

Hej

Hvad med en hundegård? Oftest er grunden til at hunden ikke bryder sig om at være alene hjemme, fordi den ikke kan se hvad der foregår rundt omkring den. Det er derfor den er utryg.

En hundegård med gitter rundt omkring, gør at hunden kan se hvad der foregår, og derfor blive mere tryg. Vi har erfaring med derhjemme (har kennel) at hundene elsker deres hundegård. Det er deres fristed, ligesom deres hundekurv er det.

... Og så selvfølgelig med et hundehus i af en art :)

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

taktak
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 13:05

er så småt igang forfra med de helt små skidt.... og glipper det ja så Irene, så hører du nok fra mig:-) det skal i hvert fald komme til at lykkedes.

0
0
Svar på denne tråd

Radio.
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 13:32

Spiller du musik for hende ?

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvis hunden lider
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 14:36

af seperationsangst... så hjælper det desværre hverken med musik, hundegårde, andre hunde eller kødben. Den savner sin ejer... og det kan det andet ikke ændre på.

Det er de små ting i dagligdagen der skal ændres.

1. Følger hunden efter dig konstant, hvorend du så er i huset? På toilettet, i køkkenet osv.

2. Er den mors lille kæledægge der er vandt til at blive kløet og klappet, når den ønsker det?

3. Hvor sover den henne? Hunde der ikke kan være alene om natten kan som regel heller ikke være alene om dagen... osv osv

Er årsagen en anden, som f.eks at hunden er under- eller overstimuleret, så er det nogle andre ting man skal ind og arbejde med.

Det du kan starte med er at lære hende at være alene, samtidig med at du er hjemme. Luk hende ind på et andet værelse osv. Ja, så tænker du nok at hun enten piber, skraber på døren eller åbner døren... og det er blandt andet derfor at det er nemmere at rådgive over telefonen.

Tiltaget med hundeburet er en rigtig god idé, men det skal anvendes korrekt :)

Jeg håber det bliver bedre med hende snart.

Mvh. Irene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider