Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er der andre (efterskole:)
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 15:57

er der andre forældre herinde som lige har sendt jeres barn på efterskole ??

min datter startede på nysted efterskole i søndags :)

det er en lidt underlig føelse :)

er der andre som har det som mig

evt andre som også har en som også går på nysted efterskole :)

jeg er ligeglad hvad folk tror,når bare jeg selv kender sanheden

0
0
Svar på denne tråd

åh jo også her
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 00:43

Min datter startede på Faxehus efterskole søndag.Mandag aften var hun klar til at tage hjem,græd i telefonen og syntes bare ikke det var sjovt.

Nu tirsdag aften gik det noget bedre,men der var stadig lidt gråd i stemmen.

Jeg er spændt på når hun kommer hjem i weekenden,vi savner hende jo også herhjemme.

Kh.Tine

to ledige pladser til islænder-vallakker-løsdrift i skønne omgivelser,tæt på skov

0
0
Svar på denne tråd

Min tog afsted for 5 år siden
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 01:03

Og blev i tre år. Det var bare mig, der manglede min lille kylling... Der er så meget plads- og så stille i hjemmet.

Min kylling blev nu en fin ørn, der klarer sig bedre end de andre på kollegiet. Han er vant til orden- og kan klare sig uden mors kødgryder og service.

Han fik så mange venner- og kom med i en masse gode ting (fx Trelleborg- og Den grimmeste), så han er en social nørd i dag. Og et rigtig rart og godt menneske- siger mine søskende også.

Den efterskole- han af andre årsager kom lidt hovsa på- var noget rigtig godt. Også fagligt- han fik i 9. klasse 13 i mundtlig engelsk. Sådan!

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

det lyder dejligt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 06:35

hun har også ringen og fortalt at hun har fået en masse venner :)

og hun er rigtig glad .

0
0
Svar på denne tråd

Også mig...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:10

Jeg sendte min søn afsted til Odsherreds efterskole forrige søndag.

Det har været helt forfærdeligt... for mig :-) (og er det stadig)

De må ikke have mobil eller internet de første 2 uger, og det er SINDSSYGT hårdt ikke at have kontakt med ham.

Jeg skrev så et brev til ham, lagde en frankeret svarkuvert med og jeg fik svar i mandags.. Dét var bare dejligt!

Sønnike har det fint, og er super glad for at være der. Men savner sin mobil og internettet :-)

Han kommer hjem første gang på fredag.. og ØV, for datteren og jeg drager mod DM i Middelfart imorgen torsdag :-(

Xtiny - fedt at høre SÅ gode erfaringer!!

Håber også at min "lille" dreng kommer derfra med en masse positivt i bagagen.

Trine

Trine

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 15:15

Trunte36: Årh hvor træls hun er så ked af og være der.

Jeg var selv på efterskole i 8 klasse i lemvig og bor i Odense.

Jeg kunne iik fordrage de andre de mobbede mig en hel uge og hver eftermiddag lå jeg på min seng og græd.

Jeg var der kun den uge og på en måde nu fortryder jeg at jeg iik gav det en chance men alligevel iik. For drilleriet fortsatte da jeg kom hjem.

Hvad er grunden til hun iik kan li at være der ? For måske hun skulle blive der lidt længere og gi det en chance. ALLE jeg kender synes at efterskole har været det fedeste år i deres liv. :)

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 17:55

for sådan en som mig at læse.

Jeg arbejder på Ærø efterskole, en skole for bogligt svage og sent udviklede unge.

Og ja de har det svært den første uge, men allerede nu i anden uge, er de blomstret op og render rundt og har det sjovt.

Jeg har hesteværkstedet på skolen, så jeg har rigtig mange gode hestepiger og drenge.

Mange hilsner fra en lærer der brænder for sit job som efterskole lærer ;-)

www.romanystable.dk

Opdræt af Irish Cob heste.

føl og ungheste til salg

se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

NES....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 18:01

Jeg har gået på Nysted Efterskole i 06/07 og 07/08. Vil gerne lige bemærke at skolen har mange elever som har problemer hjemme og skolemæssigt er det rimelig lavt niveau. ved ikke om hun er staret på grøn eller blå, jeg har gået på begge linier og har været rimelig glad for skolen. Men hold øje med, hvilke venner hun er sammen med - mange begynder at ryge der, inkl mig, der var så dum og lod mig overtale dengang. Nogen ryger også hen i stoffer og drikker en del. Hvilket skolen selvf er obs på, men ikke altid kan opdage det i tide. Der er mange ballademagere, så er der sevlf. undtagelser. Begge år har jeg udviklet mig meget socialt, røg ned fagligt, men det fik jeg alligevel fine karakterer ud af. Der er jo de gode piger og drenge, som tør stå fast og skelne mellem de andre og sig selv :)

Håber din datter får et godt år - og lad hende endelig ikke friste af drengene for meget! Rygter osv går meget hurtigt, og der plejer at være 1/3 del piger og resten drenge på hele skolen. Men ja - oplevelser får hun nok af.

Vh Sandra

0
0
Svar på denne tråd

jamen nu må vi jo se
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 18:15

foreløbig er hun glad :) men bliver der problemer tager vi den derfra:)

håber jeg ikke der bliver ,hun er den lidt stille tybe :( men det er da blevet meget bedere :)

selfølgelig håber jeg daikke hun begynder at ryge ,men bare hun holder sig fra så meget andet :)

jeg holdt selv op med at ryge for et år siden :) men hendes to storebrødre ryger og hendes papfar :)

men det ville da være fedt hvis hun ikke startede overhovdet .

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved det den første uge
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 18:17

kan være hård ,men der går ikke længe så vil de næsten ikke hjem eller også keder de sig når de er hjemme :)

min søn som nu er 19 har gået på efterskole i to år :)

0
0
Svar på denne tråd

Efterskole
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 18:43

Min datter gik på Brøderup ungdomsskole 08/09

Hun var glad for det fra dag 1

Var hjemme 2 weekender om måneden

Der var 2- 3 meget usikre børn, ja det må de da være, der ikke kunne undvære deres moar

Rygning på skolens område er forbudt

0
0
Svar på denne tråd

i aften ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 01:43

I aften har jeg så slet ikke hørt fra hende,regner med at det er et godt tegn.

Min datter er også den stille type.

Tine

to ledige pladser til islænder-vallakker-løsdrift i skønne omgivelser,tæt på skov

0
0
Svar på denne tråd

jeg gik på....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2009 15:18

Baunehøj efterskole. Det var det fedeste år. Jeg var hjemme 2 weekender på et helt år (og selvf. når skolen havde lukket i ferier)

Da jeg kom hjem fra efterskole boede jeg hjemme i 5 uger og så flyttede jeg hjemmefra.... Det gjorde min søster også, og det var bestemt ike fordi vi ikke ville bo hjemme, men verden var bare blevet lidt større, og jeg var blevet rustet godt til at klare mig selv. Jeg er sikker på at jeres poder har det fortrinligt når i ikke hører fra dem...!

Kan godtforstå det er svært for der er stille i jeres hus, men der er det modsatte hos de unge.

Lad dem nyde deres ophold - det er virkelig sundt at undværre mobil og internet - det kunne voksne godt lære lidt af også!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider