Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilke type job beundrer du?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:45

Nu er der en tråd om skodjobs, så tænkte jeg ville høre hvilke fag/jobs i beundrer.

Jeg beundrer smedens arbejde- de gode af dem altså. Tænk at kunne tage hvilken som helst hest, tage højde for naturlig benstillling, og derefter have den nødvendige begavelse til at tilpasse hovens form til at den går optimalt

Håndværk beundrer jeg også. Synes det er flot at en dygtig murer har tålmodighed til at anlægge det flotteste gulv, for det er trods alt en proces at lægge fundament, save sten til, lægge sten og få det hele til at gå op i en højere enhed.

Beundrer også malere for at de orker at rende rundt og male hvidt hele tiden, og så endda give flere lag.

Selv ville jeg vist ikke have den fornødne tålmodighed..

Men hvilke fag beundrer du? Behøver ikke være dit eget drømmejob, men måske ting der er udover dine egne evner

Ingen er så god at der ikke er ondt i ham eller så dårlig at han intet er værd.

-Michael Crichton.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:51

beundrer altså de som orker at gøre skodjob. Hvad skulde vi gjort uden søppelkørere, asfaltarbejdere, plejepersonale, vaskepersonale, brandmænd, taxichaffører, slagteriarbejdere osv.

udover det så beundrer jeg håndverkere der er dygtige i sit fag. Det er svært at vælge et fag, der er så mange! Men jeg så en der jobber med at tapetsere om indsiden af veteranbiler her om dagen, og det var et rigtigt tålmodighedsarbejde. Kunde jeg ikke klaret at have tålmodighed til!

0
0
Svar på denne tråd

alle job
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:53

hvor den der udfører det er stolt af og god til sit arbejde.

KH:)

Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:55

Jeg er næsegrus af beundring over alle de som tager "lugtejobbene".

Alt affald fra huse og mennesker.

De som sørger for, at jeg både kan spise ost og fisk.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

Der er mange jobs...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 14:06

... som jeg beundrer at folk kan udføre.Nok mest jobs som jeg ikke selv ville kunne påtage mig.

Nogen beundrer jeg fordi de kræver en enorm omhu - hvadend det er den dygtige håndværkere der kan lave fine ting med mange små perfekte detaljer - eller kirurgen der kan sy afrevne lemmer på igen og sørge for at nerverne virker osv.

Sikken en omhu det må kræve - det ville jeg ikke have tålmodighed og omhu til.

Derudover beundrer jeg også dem der dag efter dag kan tage de "beskidte jobs" - personlig hygiejne for fremmede, opsamling af folk der er hoppet ud foran toget eller har ligget døde længe osv.

Det ville jeg ikke kunne gøre - jeg er alt for sippet!

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 15:54

Jeg beundrer den der sidder ved kassen i et supermarked og hører på bip hele dagen uden at blive sindsyge.

Så er der lige dem der arbejder i plejen og med børn, hatten af for dem også, jeg ville ikke holde en dag i sådan et job.

Ellers kan jeg godt beundre et godt stykke håndværk.

0
0
Svar på denne tråd

Dem der skal høre
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 16:00

Dem der skal høre på latterlige kunder dagen lang. Folk der brokker sig over alt og ingen ting, især dem der feks skal ligge øre til at priserne er alt for høje, selvom de jo på ingen måde kan gøre noget ved det(ansatte bestemmer jo ikke priserne) Så hatten af for dem der ikke pander den dumme kunde en på sylten!

Nu snart klar til kikserunder, så pas på derude....

>>>Kursus med Susan Kjærgård i Aalborg d. 29-30 AUGUST.

Der vil være fotograf til stede hele weekenden

Se præsentation for mere info<<<

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 16:09

Heldigvis er vi da så forskellige ;)

Hilsener Mie

Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 16:15

Jeg beundre social og sundhedshjælpere. Og nej, ikke kun fordi jeg selv læser til det - men fordi man er udsat for så meget, som man mange gange ikke engang bliver mentalt forberedt på i skolerne.

F.eks: Vi må ikke fratage en borger hans egne ressourcer. Hvad hvis man har en borger som kan tage strømper på selv, men som BARE ikke vil af en eller anden grund? Vi må ikke gå, det er omsorgssvigt, vi må ikke udfører arbejdet for ham, han kan jo selv og vi har sådan ca. 8-9 andre borgere som også skal op og have tøj på. Vi må naturligvis ikke bruge magt heller.. Så kan man snakke pædagogik så meget man vil, men i visse tilfælde kan man vitterlig stikke det skråt op.

Social og sundhedshjælpere KAN ganske enkelt kun have hjertet på rette sted, lønnen er skod, arbejds ordningen er skod, tiden er knap og ledelsen besværlig - alligevel knokler de mennesker dagligt for at opfylde andre menneskers behov på bedst tænkelige måde..

It's like meeting the man of my dreams - and then meeting his beautiful wife .

0
0
Svar på denne tråd

Jeg beundrer.....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 17:27

..forfattere.

Jeg synes, det er så sejt, at de kan sætte sig ned og skrive en bog (y)

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

jeg beundrer...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 17:31

dem som hver dag, sørger for at rense toiletterne på mit arbejde.

0
0
Svar på denne tråd

Brandmænd
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 19:06

Især røgdykkere, politifolk- ja, alle der sætter livet på spil- og kan finde en død. Retsmedicinere- der kan finde dødsårsagen.

Læger.

Og dem, der gør alt det kedelige med at gøre rent, samle skrald i grøfterne mm- kommunalarbejdere (har selv været éen).

Desuden: gode håndværkere. At de kan!

Og nørder- der gider bruge 8 mdr af deres liv på underlige detaljer i et program/hardware. At nørder så er pragtfulde- til andre ting- er XXXX [censureret]

De tager omhuen med sig. ;-)

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Jordemødrene
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 21:18

(naturligvis de dygtige og gode af slagsen - har mødt en enkelt b#!*#)

Jeg ville sandsynligvis besvime af stress, hver gang en kvinde gik i fødsel og jeg skulle stå med ansvaret.

Har selv to fødsler af den slags, man i naturens vilde stille ro ville dø af, bag mig... og havde der ikke været en kompetent ben-i-næsen-jordemoder, som skar igennem på trods af, at jeg sparkede ud efter hende, skædte ud og forsøgt at komme væk fra briksen... ja... som sagt: Jeg fatter ikke, at de kan og tør - deres ansvar er så vanvittigt stort.

Hatten af for dem...

Vejen, som begynder i hjertet, må nødvendigvis krydse hjernen, hvis den ikke skal ende blindt!

... What the caterpillar calls the end of the world the master calls a butterfly.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider