Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan er man stillet? Lejlighed
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 12:36

Hej Ænder,

Min lejlighed er udlejet, og lejer er opsagt pr. 31/8 - han har underskrevet at han flytter der.

Men - jeg kan sørme ikke få fat i ham for at aftale overdragelse af nøgle, samt gennemgang af lejlighed - så han kan få sit depositum tilbage.

Hvad gør man så? Jeg har jo tid at løbe på endnu, men hvad gør man hvis nu? Kan jeg bare benytte mig lejlighed pr. 1 aug igen? Lås skal self. skiftes...

Hvad gør man rent praktisk?

0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 12:38

hvis ikke han er fraflyttet skal du kontakte fogeden. Der er flere tråde her el på økonomi samfund og love med hvordan den slags fungerer.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

Send....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 12:38

..ham et anbefalet brev, hvori du skriver hvor og hvornår han skal aflevere nøgler, aflæsning af div. målere osv.

Så er du sikker på, at han ved besked.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Han skal jo
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:01

reelt først aflevere nøglerne den sidste dag kl. 12. Og ved flyttesynet er det jo hans egen beslutning om han vil være tilstede eller ej. Jeg ville sende ham et brev og oplyse, at der vil blive foretaget flyttesyn den 31/8, kl. 10.00 fx., hvor han kan møde op og aflevere nøglerne.

Dernæst møder du frem på det aftalt tidspunkt. Er han der, er problemet løst.

Er han der ikke, og har han ikke afleveret nøglerne, skal du inden fra fraflytningsdagen en måned indbringe sagen for fogedretten med henblik på udsættelse af lejemålet. Dernæst kan fogeden gå ind med låsesmed - og dermed har du overtaget lejemålet og kan foretage flyttesyn. Han hæfter naturligvis for husleje, indtil fogeden har været der.

Husk iøvrigt, at et evt. krav om udbedring af mangler skal være lejeren i hænde inden 14 dage efter, at du har modtaget nøglerne/fået adgang til lejligheden.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

ok.....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:08

JeanetteB dvs. jeg bare ikke må gå ind i min lejlighed, hvis han ikke møder op?

Fogeden skal inddrages?

0
0
Svar på denne tråd

ne du må ikke
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:12

bare gå ind i lejligheden.

www.nikon-pics4u.webs.com

NU med termin den 15 dec 2009 - venter sig en lille dreng

0
0
Svar på denne tråd

Christina S
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:24

Når du har underskrift på, at han acceptere at flytte pr. 31/8 så tror jeg rent faktisk godt, du må tage en låsesmed med derud, når du er 100 % sikker på, at det er den rigtige dag, og han har underskrevet og dermed accepteret, at han er ude.

Hvis han skal være ude 31/8 er jeg ikke sikker på, at du har ret til nøglen samme dag, han betaler vel også for d. 31, så han har vel retten til lejligheden hele dagen?

Var det mig, og jeg kan kun sige hvordan JEG ville gøre, så ville jeg kontakte ham på den måde jeg plejer. Altså - plejer du pr alm brev, så send ham et alm brev, plejer du pr anbefalet, så gør det.

Men jeg ville kontakte ham som jeg er vant til, skrive at jeg forventer vi mødes i lejligheden d. 1/9 kl 10 til overdragelse af nøgle samt til syn af lejlighed.

Dette kan du dog kun kræve, hvis du har lavet indflytter syn/"rapport".

Hvis han ikke dukker op, så ville jeg ganske pr automatik hyre en låsesmed samme eftermiddag, og så gå ind i min lejlighed.

Om det er lovligt - det har jeg ikke undersøgt, og jeg ville ej heller gide gøre det, for har han accepteret, at lejligheden er han ude af og den er min, så vil jeg holde mig til det, hvis han ellers forsøgte, at anmelde mig for noget....

Jeg siger lige igen, før nogen skælder mig ud, at sådan ville JEG gøre det, hvad loven siger ved jeg ikke præcis, dog vil jeg tro du har ret til at gøre sådan, i og med du har underskrift på, at han er ude.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:38

Lige til det du skriver Vibs: Sidst jeg flyttede fra en leje lejlighed betalte jeg til d. 31/3, men skulle være ude og aflevere nøgle til d. 15/3, så de kunne lave synsrapport, og nå at få densat i stand til nye lejere.

0
0
Svar på denne tråd

Ja.......
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 14:05

Jeg er godt vidende om, at man i boligforeninger (og måske nogle private) kræver, at lejligheden står tom for klargøring i 14 dage.

Men - tror ikke jeg må kræve det samme, ved mit hus, i og med det ikke står i lejekontrakten....

Men - man skal klart være obs på det...

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nej, man må ikke bare gå
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 14:39

ind i lejemålet, hvis ikke alle nøgler er afleveret! Man må kun gå ind med fogedens hjælp - hvis man altså vil overholde loven.

Hvis ikke nøglerne er afleveret, er lejemålet heller ikke overgået til udlejer. Derfor skal fogeden inddrages, for kun fogeden kan lovligt overdrage det til udlejer.

Hvis du går ind i lejligheden alligevel, kan lejer med rette melde dig for indbrud - evt. tyveri?

Det er korrekt, at nogle boligselskab kræver, at man fraflytter 14 dage før, men det skal altid fremgå af lejekontrakten.

Det lejede skal iøvrigt være fraflyttet senest kl 12 på fraflytningsdagen.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

JeanetteB
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 16:00

Hvis lejer ikke har afleveret nøglen, han har skrevet under på, at han ikke har lejligheden mere samt han jo ikke har betalt husleje, fordi hans lejemål er udløbet, siger man så stadig, at det er lejers lejlighed - hvilket det jo i praksis ikke er, da han hverken betaler samt har accepteret at det ikke er hans?

Men siger man så juridisk at lejligheden stadig er hans?

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibs1 - ja, rent juridisk hæfter lejer
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 18:54

stadig for lejligheden, indtil nøglerne er afleveret, dvs. han skal betale husleje, indtil alle nøgler er afleveret/fogeden er gået ind - uanset at lejligheden er opsagt. Lejeren bor der derfor stadig. Fogeden skal i sådan en situation også sørge for, at ting af værdi nedpakkes og opbevares, dvs. der tilkaldes også et flyttefirma.

Så rent juridisk siger man altså, at han stadig hæfter for lejligheden. Det er afleveringen af nøglerne, der er afgørende for om et lejemål er afleveret - ikke opsigelsen som sådan.

Det er også tidspunktet for afleveringen af nøglerne, der afgør, hvornår fristen er for fremsendelse af krav overfor lejeren, ikke opsigelsesdagen.

0
0
Svar på denne tråd

JeanetteB
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 19:15

Mange tak - det er rart at kende loven, og ikke kun sin egen åbenbart ikke lovlige ide om, hvad man lige ville gøre

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 08:35

Tak for input - rart at vide

Ingen ko på isen - lejer har vendt tilbage, så nu håber jeg ikke der kommer nogle problemer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider