Når du har underskrift på, at han acceptere at flytte pr. 31/8 så tror jeg rent faktisk godt, du må tage en låsesmed med derud, når du er 100 % sikker på, at det er den rigtige dag, og han har underskrevet og dermed accepteret, at han er ude.
Hvis han skal være ude 31/8 er jeg ikke sikker på, at du har ret til nøglen samme dag, han betaler vel også for d. 31, så han har vel retten til lejligheden hele dagen?
Var det mig, og jeg kan kun sige hvordan JEG ville gøre, så ville jeg kontakte ham på den måde jeg plejer. Altså - plejer du pr alm brev, så send ham et alm brev, plejer du pr anbefalet, så gør det.
Men jeg ville kontakte ham som jeg er vant til, skrive at jeg forventer vi mødes i lejligheden d. 1/9 kl 10 til overdragelse af nøgle samt til syn af lejlighed.
Dette kan du dog kun kræve, hvis du har lavet indflytter syn/"rapport".
Hvis han ikke dukker op, så ville jeg ganske pr automatik hyre en låsesmed samme eftermiddag, og så gå ind i min lejlighed.
Om det er lovligt - det har jeg ikke undersøgt, og jeg ville ej heller gide gøre det, for har han accepteret, at lejligheden er han ude af og den er min, så vil jeg holde mig til det, hvis han ellers forsøgte, at anmelde mig for noget....
Jeg siger lige igen, før nogen skælder mig ud, at sådan ville JEG gøre det, hvad loven siger ved jeg ikke præcis, dog vil jeg tro du har ret til at gøre sådan, i og med du har underskrift på, at han er ude.....