Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor dum kan man være.............
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 02:09

Sidste år havde jeg en shetterhoppe til at gå ved hingsteholder hele sommeren, hun gik i stod ved hingsten.

Hele sommeren var hun fast hingstegal hver 3 uge og da hun blev scannet den 8 dec. 08, var hun tom.

Så i år måtte vi i gang igen tidligt forår. Pokkers krikke ville ikke blive hingstegal, men vi slog os til tåls med, at det ikke var helt ualmindeligt, at hun kunne være blevet bedækket om natten, og da hun gik sammen med en del andre hopper, havde hingsteholder nok bare overset det.

Så skulle der scannes hopper i fredags, og hun kom selvfølgelig med i rækken. Jeg må indrømme at jeg vist så lidt mærkeligt ud i hovedet, da dyrlægen sagde, at der har vi hovedet og der har vi en hov. Krikken var ski langt henne i drægtigheden, og skal nu have føl midt i november.

Sikke et år, jeg skal have et føl i oktober og nu et mere i november inden jeg er færdig med føl i år.

Man kan godt føle sig lidt dum, men når man arbejder med tromletykke shetterer, er det ikke altid lige nemt at se, om det er føl eller fedme. Nu glæder jeg mig til at få 2 små efternølerer, som gerne skulle få en masse glæde af hinanden i de triste vintermåneder.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Jeg har altid en eller anden børnevenlig shetlænder til salg. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 07:40

Jeg har prøvet det samme, og fik et lille shetter/miniføl d. 27. oktober sidste år. Ikke just en god årstid at få føl på, men heldigvis har vi store folebokse til varmblodshestene, og også en stor løsdrift, så den lille kunne få motion selv på våde og kolde dage. Den blev faktisk født med vinterpels på, så den var ret hurtig god til at holde varmen. I juleferien kom de så ud og gå på døgnfold, med en stor kalvehytte godt foret med rent halm. Den lille havde aldrig en sygedag, men vi passede også godt på når den blev våd.

Hun blev fravænnet her i maj måned, og fik sig et nyt hjem med det samme.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 08:42

Skønt med efterårs føl ;)

Min hest er født i januar - og han har klaret sig meget godt ;)

Glæder mig til at se billeder!!!!!!!!!!

Mvh Connie

Kan pupper have kogalskab

Eller er det kun INsekter?

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

hej,,,
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 18:49

hej winther

jeg må hvis melde mig i klubben så.

som ejer af en trommeltyk shetter, som jeg ikke aner om skal have føl eller ej, så kommer nok til at føle mig lidt dum hvis det viser sig hun ikke er, efter utallige nætter med folingsalarm

held og lykke med dine kommende føl

Glarkroggaard

skønne shetlandsponyer med pas.

i forskellige farver og aldre.

www.stutteri-glarkroggaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Merete
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:15

Hi hi jeg undres godt nok, over du ikke havde fået flere føl...men de kommer jo ...

De små dejlige shettere har jo mange skjulte særheder...

Glæder mig til at se billeder af de små, når de dukker op...

Ses vel i Sulsted den 13..

Kh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider