Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Wien - Hvad skal man se?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 12:01

Om ca. en måneds tid skal jeg en weekend til Wien. Det var en gave fra hele min familie til min 30 års fødselsdag, som jeg holdte for ca. et par måneder siden. Turen inkluderer et gallashow på Den Spanske Rideskole, så det er noget, jeg virkelig glæder mig til. Jeg skal afsted med min far, som dog ikke er noget heste-menneske, men han ville alligevel med, for nysgerrigheden er der dog!

Men hvad er ellers værd at se i Wien? Jeg har det indtryk, at det 'kun' er klassisk musik og kunst, der hovedsageligt er i byen. Men jeg ved heller ikke så meget om Wien

Jeg vil jo gerne have en så god og oplevelsesrig weekend som muligt, så alt det I kan fortælle om Wien vil jeg modtage med glæde.

Mvh. Stine

* * *

I'll get back to you, God knows I try, but I still lose.
And I get back to you, these days run by, but I still lose.

- Neverending White Lights

* * *

0
0
Svar på denne tråd

Sights..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 12:10

Du skal helt sikkert tage ud og se Schönbrunn slot/paladset

da.wikipedia.org/wiki/ Sch%C3%B6nbrunn_Slot

Det er godt nok... næsten 20 år siden jeg var der som teenager, men det er så smukt - husk gode travesko, da man kan gå og gå og gå i parken;)

God fornøjelse:)

Helle & Mulerne;)

Så er der lækker tør urtewrap klar 4270/4200

Ca. 100 kg. baller - håndterbare med sækkevogn for 1 person.

Skriv eller ring 31 20 03 23 for nærmere

Snart også lucerne wraphø - bestilling modta ...

0
0
Svar på denne tråd

Synes ..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 13:09

Wien har utroligt mange flotte bygninger .. Synes man kan bruge lang tid på bare at gå - men synes da du skal gå på biblioteket og låne de der bøger om byerne - den hedder jo nok bare Wien - eller Wien rundt .. De der røde nogle :) Dem synes jeg man får meget ud af :)

0
0
Svar på denne tråd

porieedt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 15:52

Da jeg har boet i wien i et par aar, synes jeg personligt at der er nogle fantastiske museum'er.
Ellers skal du ind paa schwedenplatz/stephansplatz, hvor der er gode shopping muligheder, (du skal bare tage en Ubahn)
Og ellers ligger der i Alte Donau, et stort taarn, som snurrer rundt (meget langsomt) men man faar et overblik over hele byen, utrolig smukt!!!

Ellers er der jo mange bade muligheder (ogsaa ved alte donau), hvor man kan bade i donau. :)

I Kagran, er der et stort shopping center, lidt ligesom rosengaardcentret i odense.

Igen, vil jeg raade dig til at tage Ubahn, alle steder, da der simpelthen ikke er mange parkeringspladser, og Ubahn er baade billigt og nemt.

Hav en god tur :)

>>AnnaChristine.<<
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't

0
0
Svar på denne tråd

Ja det -
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 15:55

var det det hed det tårn der der snurrer rundt - der er en restaurant indeni - og det er utroligt flot .. Parken omkring er også flot .. Og så ligger der sådan en bydel med helt nye bygninger i specielt desing - det er også ret vildt at se - lidt surealistisk ..

0
0
Svar på denne tråd

Wien....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 15:56

Masser af museer, cafeer( pas på, deres kager er frygtelig søde og vanedannende)

Fede shoppinggader

Mange smukke bygninger og gader

Markedsplads

Køb guiden "turen går til Wien" fyldt med masser af gode tips og ideer.

Og ja, den Spanske Rideskole incl. opvisning, uundeværligt for en heste interesseret.For 25 år siden boede jeg i Wien, og mit yndlingssted i fritiden var D.S.R. og se dem træne i ridehuset.Dengang kunne man komme helt tæt på hestene.

Åh, bare det var mig, elsker den by

Rigtig god tur.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har boet
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 22:07

i Wien, den smukkeste og dejligste by i Europa. Der er meget man kan opleve.

Nr. 1 er selvfølgelig den spanske rideskole. Glem ikke museet på den anden side af vejen. Der er der et kig ind til stalden hvor de smukke hingste står opstaldet.

Nr. 2 er for mig Slottet Schönbrunn lidt sydøst for Wien. Der går u-bahn derud.

Nr. 3 er Hofburg, hele området med slotte, museer og parker. Dejligt område at slentre rundt i og indsnuse wienerstemningen i sig.

Nr. 4 er Hotel Sacher hvor man skal drikke en kop Weiner Melange og spise en sacher torte.

Nr. 5 er at gå gaderne og se butikkerne. Jeg synes ikke de var noget særligt. Men chokoladebutikkerne er værd at gå efter !

Nr. 6 en sejl tur på Donau er ikke at kimse ad ! Det er smukt at se de sjove skægge skæve huse langs Donau.

Nr. 7 Hundertwasserhaus ! Det sjove spjøse hus i farver, skæve vægge etc. Det er sjovt at se det ! Der er en café ved siden af i den stil, et besøg værd !

Nr. 8 koncert i Musik verein (der hvor nytårskoncerten spilles) der er koncerter sådan set hver aften.

Nr. 9 lad være med at tage en hestedroske, hestene er så triste at se på. Tynde og slidte.

Nr. 10 tag til en by lidt udenfor Wien (Percholdsdorf) og besøg en weinhuirer, en lille vingård hvor man drikker hvidvin og spiser lidt lækkert brød med lækkert pålæg til (pølse, ost forskellig slags kød i tynde skiver). Der er en grankvist på porten, huset ser ret almindeligt ud men inde i gården er der meget hyggeligt.

Nr. 11, U-bahn, er nemt at komme rundt med. Brug det endelig !

Nr. 12 på Schwedenplatz er der en vidunderlig is-café. Jeg ved ikke om den er der endnu. Men skønt med et stort glas is med masser af varm kirsebærsovs på !

Spørg endelig hvis du vil vide mere. Wien kan man ikke blive mæt af !

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

Åh glemte
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 08:22

sga da Praten, hvordan kunne jeg det ?! Det er et stort område med karuseller, rutsjebaner og pariserhjul. Lige som Bakken. Dejligt sted, brug en dag på det :-)

Håber du/I kan vælge og alligevel opleve Wien. Hvis man skal opleve Wien på nært hold skal man bruge ca. 2 uger på byen.

Et besøg i Stephansdom er heller ikke at foragte. Det er en domkirke lige midt på "strøget" i Wien. Lidt grim at se på men smuk indeni. Nu skulle der vist være noget for enhver smag !

Beagle.

Udstyr tilsalg:

til rytteren, ridebukser og veste (Pikeur og RTS)

til hesten, Kieffer striglekasse, OS martingal & OS gummitøjler, skridttæppe og Kieffer Grime.

Se min præsentation !

0
0
Svar på denne tråd

det de andre vist ikke har nævnt...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 10:56

mener vi var i en flot flot park/zoologisk have da vi var der.

og noget der også er værd at se er lippizzaner Stutteriet Piber:

http://www.srs.at/index.php?id=105

julemarkedet til jul er også fantastiskt

og så er der et par gode rideudstyrsbutikker

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider