Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken bil synes i er mest sikker
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:27

Hvis man skal føle sig mest sikker i en bil burde man enten vælge en land rover eller en GD:)

Men hvad kan man ellers vælge hvis man ikke ligefrem er til "tanks"....

Hvorfor føler du dig sikker i lige netop din bil? Og hvad hvis der er nogen der køre ind i dig, ville du så føle dig sikker i din bil?

Tina

Som elsker sine fantastiske venner

Nyd livet mens det er der

www.femalephoto.webs.com

www.123hjemmeside.dk/femalephoto

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kører
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:44

rundt i en suzuki Vitara, og kender meg mer sikker i den end i en lille bil. Helt sikker kan man jo ikke være, om man da ikke ferdes udenfor krigszone i et pansret køretøj.

Volvo siges jo at være ret så tryg, personlig tror jeg det begynner at blive en gammel sandhed: de nye modeller ser ikke mer solide ud end andre biler.

Selv kendte jeg meg mest sikker den gang jeg kørte rundt i lastebil, for så sat jeg rimelig højt oppe, og var større end de fleste.

men selv da kan jo ulykken være ude.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 12:57

Jah, der er mange der går og tror at man "altid" er mest sikker i en stor, tung 4x4, men det passer så ikke altid.. Et engelsk bilprogram har lavet en crashtest (kan ses på Youtube) hvor de smadrer en Land Rover Discovery (er det vist) frontalt sammen med en Renault Espace MPV, og der er da overhovedet ingen tvivl om at folkene i Renaulten havde LANGT bedre odds for at overleve end dem i LandRoveren.

Ifølge klippet er problemet at mange 4x4 biler IKKE har deformationszoner, der skal absorbere kraften fra et sammenstød, og derfor krøller kabinen mere sammen end en bil MED disse zoner.

I dag er det jo ret nemt at tjekke sikkerheden i biler via det her Euro NCAP crashtest-system, hvor biler tildeles stjerner efter hvor sikre de er at have uheld med..

Min ene bil er en Toyota Carina E fra 1993, og den føler jeg ikke er specielt sikker, altså, den HAR da deformationszoner, og er at middelstørrelse, men er fra før airbags, selestrammere osv, osv.

Den anden bil, som Rikke kører i, er en Toyota Aygo fra sidste sommer. Såvidt vides, har den fået 5 stjerner i NCAP-testen (og det er vist maximum), og har en masse airbags, både i instrumentbrættet, rattet, sæderne og siderne under taget, og den eneste ting, der ikke var i top i testen var "venligheden" overfor fodgængere man skulle ramme, da den har en rimeligt høj "snude".

Den tredje bil har jeg overhovedet ikke gjort mig tanker om, hvor sikker den er.. :S

Det er en Ford Mustang fra 1967, og dens eneste force er at den er lavet af STÅL, og ikke blikplader som i dag.. ;)

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:18

gozone: Har en toyota aygo, men troede egentligt at den ikke var ret sikker at køre i fordi at den er lidt lille.

Men nu er jeg da glad for at høre at den har været så god i testen

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:21

Jeg tror at noget af det, der gør den sikker, er at den er så lille og kvik, at den er umulig at ramme.

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:22

Ja det kan være

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:26

Trepunkts vending, hvad er det nu lige det er?????

(Nok ikke verdens fedeste bil men vende på et frimærke det kan den.)

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Hvor du vender
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:47

Bilen på fx. en villavej, UDEN at røres kantstenen.

Sådan her 1. frem af kørende bevægelse, 1 tilbagekørende bevægelse og så igen 1 frem af kørende som fortsættes i retningen du har næsen i.

UDEN at rører kantstenen....

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

Og man....

Nøjjj, mere end 160.000 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kører også Aygo .....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:11

...... og er helt klar over dens sikkerhed på trods af størrelsen.

Det er IKKE størrelsen, det kommer an på

Noget helt andet er, at trods alle de Aygo´er og de lignende modeller fra Citroen og Peugeot, der kører rundt, så har jeg endnu ikke set nogle af dem hverken "live" eller på billeder i aviserne, hvor de står totalt krøllet sammen efter en ulykke.

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

For noget tid siden...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:25

... var det lidt fremm ei nyhederne, at det var et problem med alle de store 4WD på vejen. For folk kørte angiveligt mindre forsigtigt og en GV mod en Aygo - fremfor en Aygo mod en Aygo (tænkte eksempler) - så kunen jeg godt forestille mig, at der ville være mindre personskade i det sidste tilfælde.

5-års, talentfuld Carano/Schwedengruss-vallak lges!

***NU MED TRAV, GALOP og LØSSPRINGNINGSVIDEO***

Ny facebookgruppe for større sikkerhed til hest i trafikken!

www.facebook.com/group.php

0
0
Svar på denne tråd

hyundai
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:31

Jeg kører Hyundai Sonata og er vildt godt tilfreds. Hvad sikkerhed angår har den et stærkt karosseri og et hav af airbags.

"Testede" den da den var kun 2 mdr gammel .....tog farten af på motorvej pga uheld. Det havde mini-bussen bagved ikke set, så den smaskede op i røven af mig med 120 i timen. Bagsmækken bulede lidt og der røg en baglygte. Havde det været min gamle bil, er jeg sikker på at baglygterne havde siddet i nakken af mig.

Tine

PS: ....og så har den jordens bedste trækkraft til hestetrailer.

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:33

Tak det havde jeg rent glemt (for jeg behøver det nemlig ikke, he he )

Damgaard

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 15:11

Finde omtalte youtube klip, men massere som modsiger at Landrover skulle være farlige for alt andet end det de rammer.

Men om det er en LR eller en GD er nok lige meget de er jo begge bygget op om en ramme, som jo net opgør at de er sikre at køre i og knap så sikre for det de rammer.

Vi har selv en 110" Defender LR. og en Suzuki 413 Samurai. og det er begge robuste biler, dog er LR nok 3 x større end suzukien

Har haft en Susuki vitara, men den var vi knap så glade for.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.

0
0
Svar på denne tråd

Den sikreste
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 15:46

Er den der ligger forest.

Faktisk er det yderst sjældent at der køret frontalt ind i andre, jaja det sker, men alligevel er de fleste ulykker hjørne mod hjørne...

Min er meget sikker, den gl. Nissan turbo endnu mere den har menlig jernramme....

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

Og man....

Nøjjj, mere end 160.000 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 16:57

Ville vælge en pansret mandskabs vogn eller en kampvogn.. tror begge dele er yderst sikre og så vil de muligvis også skabe en form for respekt i trafikken - er siker på mine parkerings problemer bliver løst, holder jo bare oven på de andre.. LoL spøg til side

Jeg køre en Toyota Carina E, en god pålidelig stor vogn som jeg føler mig ret tryg i - hvorfor ved jeg ikke det gør jeg bare :D

Mvh

Elisabeth

Snart bosat på sjælland

Verden er i farver

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 17:10

mazda 626 gammeldags model er garanteret den sikreste, jeg kørte ud over 2½ meter skrænt, landede på alle 4 og kørte hjem igen hahaha

0
0
Svar på denne tråd

Volvo!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 18:54

Den svenske Volvo er kendt for meget høj sikkerhed og har været det i mange år..

Vi har selv Toyota Landcruiser og Landrover Defender, men det er mere fordi vi har brug for dem, her hvor vi bor.

Men jeg har tidligere kørt Volvo..(blandt meget andet)

The mind is like a parachute - it only works when it's open!

Reality is that part of the imagination we all agree on

0
0
Svar på denne tråd

Klippet..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 20:03

Hvis linket virker, er klippet her:

www.youtube.com/ watch?v=YbEa3C2vL7U&fe...65&index=0

Og det viser netop lige at stiv ramme IKKE altid er at foretrække, som mange tror, da kraften fra sammenstødet så åbenbart flyttes til karosseriets blødere dele, i det her tilfælde, kabinen, der så bliver mast i stedet...

Og netop dette forsøg er lavet hjørne mod hjørne, og udfra det, er det tydeligt at den Discovery med stiv ramme er det ringeste valg i den her situation.

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider