Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Orkideer - rådne rødder, hjælp!
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 11:23

Har lige brug for lidt hjælp til min phal. hybrid. (skal lige siges at jeg er nybegynder)

Den begyndte for kort tid siden at hænge med blomsterne der så efterfølgende faldt af. Der sidder nu to tilbage (den ene falder af snart). De grønne blade er begyndt at blive ret slatne, og to af stænglerne (hedder de det?) er visne.

Jeg har nu hevet planten op af potten og ser at mange af rødderne er rådne! Dem har jeg nu klippet af, og der er nu få tilbage, og de er ikke særligt lange. Der er også enkelte luftrødder. Planten står nu og lufttørrer. Jeg har brugt Substral orkidejord, og kan se at den har stået alt for fugtigt. Denne type jord er måske ikke god?

Kan denne orkide reddes, og i så fald hvordan? Har hørt noget om at putte den i en luftfyldt plasticpose, men kender ikke princippet. Nogen der gør?

Håber der er nogen med råd

HF student 09 :)

Med den unge trakehnerherre Luxus

0
0
Svar på denne tråd

Nu......
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 11:29

Nu ved jeg ikke, hvordan du vander den, men mine er abolut IKKE fugtige.....

De skal have vand 1 gang om ugen, da stiller jeg mine potter i vand, der står de nok 20-30 min, så tages potterne op af vandet, og de står uden vand til næste uge. Faktisk glemmer jeg dem ind i mellem, så der går 2 uger mellem vandet.

Jeg har kanon succes med mine orkideer, er nærmest berygtet for alle de blomster mine har.

Jeg får familiens afblomstrede, og indefor kort tid, står de i vildt blomsterflor igen, så noget må være rigtigt..

Jeg tror du har en forkert fremgangsmåde, når dine rødder kan rådne, der skal meget vand til, for at det kan ske....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Skulle du mangle wrap, super kvalitet, 1. slet 2009, minibigballer, Nordjylland - så skriv...

www.mellemhaven.dk

0
0