Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ledbetændelse hos kat (killing)?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 05:01

Jeg har ikke oplevet det før, og der står ikke noget på nettet.

Jeg efterlyser følgelig erfaringer (især om, hvordan det forebygges!), da mine dr dyr mener, der ikke er noget at gøre.

Jeg er ret frustreret, da jeg så pt kun kan vente og se- og det kommer meget hurtigt.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 08:49

Hvor gamle er killingerne? Er det forbenene?

Ledbetændelse hos killinger hvor de halter er oftest "Limping Calici"

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er både for- og bagben
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 16:16

Og det kommer "på et øjeblik"- de bliver støttehalte/vil ikke støtte og leddet hæver op. To har haft i bagknæ- og to i forben. De er fra hver sit kuld og mødrene er ubeslægtede. De er fra den 2. og den 4. juni- altså 9 uger nu.

Dyrlægen mener, de har haft infektion i navlen- og at det så ligger og lurer. Jeg kan ikke forstå det, for jeg har været hysterisk renlig med de her kuld- faktisk har jeg sågar vasket hænder FØR jeg rørte dem.... Og efter.

Ellers virker de raske og strutter af sundhed, de spiser selv (godt killingefoder + lidt A38), og patter kun kortvarigt ved den ene missemor.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 10:57

En infektion via navlestreng havde vist sig meget før.

Calici er en meget almindelig vira, men ik mange dyrlæger kender til Limping Calici

Calici: www.netdyredoktor.dk/sw24188.asp

Limping Calici er en muteret gren af Calici. Giver feber, nedsat appetit og halthed. Killingen starter med at humpe, så kommer der feber (kan være lav som høj). Haltheden kan springe fra et ben til et andet. Forløbet varer 7 - 14 dage, så er det hele overstået. Kan atter komme, hvis killingen stresses.

Inkubationstid fra kun 2 dage

Behandling med febernedsættende og smertestillende medicin

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

Okay- her mener de
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 17:49

Det er infektion fra navlen- og der intet er at gøre, da leddet tager meget skade.

Udover den første som så ud til at komme sig- menn blev halt på et andet forben- har de været halte på bagkroppen, de første hævede meget op i en pote (ødem) samme dag kom de til dr dyr- men kun den sidste virkede som om, det gjorde meget ondt. Den første fik ødem i sin pote- aftenen før. Hun virkede mere rask- klatrede og sprang.

Blåcremen blev halt og spændt i sit led (bagknæ)aftenen før. Jeg troede (ud fra det dyrlægen sagde om de andre- at hun måske kunne reddes).

Men som jeg forstå det, er det svært at kurere- at leddet tager skade hurtigt. Og den sidste dyrlæge sagde: Katte ER seje. Hun tog den døde blåcreme op- som om den var levende- så jeg tror på, de tager sig godt af de små- også efter døden.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

De har IKKE
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 18:00

Haft NOGEN art forkølelsessymptomer, øjentændelse eller noget.

Derfor tror jeg ikke på Calici.

Deres første symptom er halthed, de spiser og går på bakke- men de har ondt.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider