Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uddannelse og hest ?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:14

Hej studerende ænder ;)

Hvordan får I tid til både uddannelse og hest?

Min mor er meget bekymret for om jeg kan klare det her i 1.g med hest, kæreste (som iøvrigt er meget large, og gerne tager med ud og ser undervisning, stævner osv - som jeg er meget taknemmelig for!) og arbejde (1 hverdagsvagt a 3.5 timer + 1 weekend a 6.5 timer)

Jeg har dog den fordel, at mine forældre betaler opstaldning, smed, dyrlæge og 50% af undervisningen, hvor jeg så betaler den anden halvdel af undervisningen og det der "klat-køb" :P Udstyr og andre musthaves.

Hvordan gør I med tiden? ;)

Sascha & Nathalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Led mig ikke i fristelse

- jeg kan godt selv finde vej!

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

tid.....
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:17

Det var intet problem for mig, havde kæreste, 2 heste ogarbejde, men jeg fik heller ikke undervisning eller red stævner og jeg havde hestene opstaldet hjemme. Så det tog ikke 2 min.at gå ud til den.

Så det er nok ikke lige en som mig du får så mange råd fra ;)

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
Heartland bogseien og Bøger af Monty Robberts sælges
0
0
Svar på denne tråd

Rikke T »Thor«:
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:21

Jeg er så heldig at have 5-10 min på cykel (alt efter vindretningen ;D) så det er ikke meget transporttid. Hun står på fuldpas (dog skla jeg selv muge) så den dør ikke af, at jeg ikke kommer ud til den en dag - desuden en masse søde veninder, der altid er klar med en hjælpende hånd (y)

Sascha & Prinsesse Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:45

Jeg tror dt handler om prioritering langt hen ad vejen, jeg læser på videregående udd. i kbh, og hesten står i køge, bor selv i hvidovre, og selvom jeg har bil er der noget transporttid forbundet med begge dele. Men for mig handler det om, at hesten går forud for kæresten, byture og cafehygge med veninderne. Det handler meget om hvorvidt du vil dét eller ikke, men det er da klart lade sig gøreligt Jeg har ikke på noget tidspunkt givet afkald på hestene under min uddannelse, hellere ikke nu selvom jeg er i gang med 2 uddannelser og har 3 forskellige job, et af dem på Falster, så bare klø på, men husk der vil være nogle gange du må sige fra til andre ting.

www.equus-libra.com motiverende kommunikationstræning for hest og rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Snildt:-)
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:47

Det er et valg:-)

Jeg klarede mig igennem 3.g med at pendle mellem Odense og Nyborg, have hest på fuldtid (selvpas dog ikke udluk), gå til mavedans og tai-chi og arbejde 15 timer ugentligt (aften).Jeg var simpelthen afklaret med at de dage jeg skulle på arbejde var jeg på farten fra 6-23 og de dage hvor jeg ikke skulle på arbeje var jeg hjemme kl 17. Jo der var ikke meget tid til sjov og ballade men fik da lavet noget:-) De lektier jeg ikke ordnede i skolen lavede jeg om aftenen så mine weekender var frie. Jeg følte kun sjældent at jeg var lidt presset men det var jo mit eget valg. Jeg sluttede med en super karakter så min skole led ikke. Du kan jo sige til din mor at 1g altså ikke er alverden og de dage det brænder på er der sikkert en som vil hjælpe.

Irys er udlånt nu fordi jeg flytter til Sønderborg for at læse på Uni. Regner med at skulle have ham igen næste år.

Det er ikke for at slå skår i glæden men gør op med dig selv om hesten skal være din hobby eller din livsstil.

Og hvis du har en mand som holder med dig på hestesiden så skynd dig at lænk ham til din seng. De er sjædne!

Hilsen Sanne

Distance, jagt, spring, dressur... NEJ det ene udelukker ikke det andet!

Hvis jeg vil piaffe'sere i et skovbryn så gør jeg det!!!

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:49

Ja, prioritering er helt klart noget man skal gøre en del ud af :P Men blvier ikke noget problem heller tror jeg.

Har I haft part til jeres heste? (jeg vil helst undgå part til min, da hun er en meget speciel hoppe)

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

Tams...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:55

Det lyder ellers som noget af en mundfuld. Det med lektierne har jeg altid gjort på farten ;) Iøvrigt et rigtig godt trick :D

Mht til min kæreste - ja, han er ud af en inkarneret hestefamilie, med 6 heste, der har de 5 af dem derhjemme i "baghaven" :D begge forældre rider, så ja, han er sgu en af de sjældne ;)

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

hest og gym
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:58

I min tid på handelsgymnasiet har jeg haft 2 heste, som jeg har redet mhp. konkurrencer, dvs. de blev redet stort set hver dag. Der skulle ordnes boks, foder, tages ind mv. hver dag, men har fået en del hjælp fra min mor, som også har hentet og bragt mig, når det var nødvendigt (hvilket det ofte var ;))

Til spørgsmålet om, hvordan jeg har fået tid - tja, svaret er planlægning og prioritering! Mine dage var meget planlagte i perioder med mange lektier, store opgaver, der skulle forberedes osv. Vækkeuret blev i længere perioder ofte (især på 3. år) sat til kl. 7, så jeg kunne få læst de 150 siders nationaløkonomi og lavet et par andre lektier, der skulle klares i løbet af dagen, inden hestene skulle passes. Samme procedure søndag og i ferierne, som til tider var mere travle end hverdagen.

Samtidig skal det siges, at jeg selv synes, at jeg har været god til at holde fri fra bøgerne, når jeg har bestemt mig for det - og det er vigtigt! Men at have tiden til at holde fri krævede igen, at jeg på forhånd havde planlgt, hvornår jeg så ikke skulle holde fri ;)

Noget andet, som nok har været en fordel for mig, er, at jeg har haft det sådan, at en aflevering såsom dansk stil, matematikstil og hvad lærerne ellers fandt på, skulle laves inden for den første uge, helst i løbet af de første 2-3 dage, så det var ude af verden. Det krævede, at jeg tog mig sammen til at sætte mig ned de 6 timer, det tog (og som det forventedes, at det tog) at skrive en god danskstil. Ikke noget, jeg just længtes efter at bruge min lørdag på, men det var sådan, det var, når man nu både ville klare skolen og hestene godt ;)

Om du vil bruge lige så lang tid (og ofre lige så mange weekend-morgener) som mig afhænger selvfølgelig af, hvilke ambitioner du har både mht. skole og hest, hvor meget du vil/plejer at se venner og veninder uden for skolen osv. Men jeg vil tro, at de fleste vil kunne klare at have en enkelt hest, især hvis den kan klare sig selv en enkelt dag, eller man har en til at hjælpe sig de dage, hvor det kniber med tiden :)

skrev
Maria,
som holder af
Cashmir Damgård Pablo Casandra Damgård
0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 22:33

Det handler om priortering som de andre siger :-)

Desværre holdt det ikke for mig i længden og jeg er en af dem som måtte give op. "Heldigvis" havde jeg kun helpart og kunne derfor skære det ned til en halvpart hvilket jeg gjorde halvvejs igennem 1.g., idet jeg simpelthen gik ned med stress.

Nu stod jeg så også med en hest på selvpas, 15 km. derud og skoledage til kl. 16 så det var lidt andre vilkår. Jeg tror det kan lade sig gøre, iogmed du har lidt nemmere vilkår (kort afstand, fuldpas), men stadig så handler det om ambitionerne med både skole og hest. Du kan sagtens vælge at gå efter middelvejen i skolen og ikke stræbe efter de høje karakterer og så har du mere tid til hesten. Men samtidig så tror jeg ikke hesten lider nød af at du vælger at drosle ned på ambitionerne omkring den og nyde din gymnasietid :-)

Mvh. Rikke

med Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

Årets positive junior, sjoveste junior

og indehaver af årets sjoveste indlæg 2008

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:37

Mange tak alle sammen, jeg er efterhånden overbevist om at det nok skal gå, så mangler vi bare muddi :D

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

intet problem ..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:43

Og hvor er du heldig, at have din mor til at betale noget af gildet men nyd tiden på gym, og hæng i skolearbejdet, det er faktisk ''sjovt'' hvis man har gode kammerater

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd

Bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:45

nu har jeg hestene hjemme, så på den måde spare jeg lidt tid dér - og egentligt ikke :)

Mine heste er prioriteret højest på listen. DE kommer først, og så alt andet. Og det ved min mor godt :)

Men hun hjælper selvfølgelig også til i stalden :)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:27

Man kan sagtens ha hest ved siden af et studie! Det handler om at planlægge sin dag og arbejdsgang.

Jeg har haft hest næsten siden jeg ku gå, og det har ikke været noget problem. Har arbejdet meget ved siden af skole, det er jo nødvendigt, men har så fundet arbejde, hvor jeg ku nå hesten inden eller efter.

Mvh.

Regina Sørensen

Med den højtelskede RDH hoppe Wega

www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering
Forfatter: 
Dato:  13-08-2009 22:52

Ja, det er jo et prioriteringsspørgsmål...

Kender I ikke alle sammen klassikeren

"Vil du med til fest?"

"Nej, jeg skal til stævne"

"Vil du med til stævne?"

"Nej, jeg skal til fest"

(så er det jo godt, at der stadig findes stald-fester, haha )

Nå, men personligt, så var det ikke et problem for mig da jeg gik i gymnasiet, for jeg prioriterede hesten og stævnerne først.

Da jeg så skulle flytte til Århus for at læse, ville jeg først have hesten med, men endte med - måske fornuftigt nok - at lade ham blive, hvor han var og i stedet låne ham ud i de 5-6 år det tog at blive færdig med uddannelsen. Det "lykkedes" mig faktisk at glemme, at jeg havde en hest i flere uger ad gangen mens jeg læste og hesten var udlånt - hvilket jeg PÅ INGEN MÅDE er stolt af!!!!!

Da hende, han var lånt ud til, så ikke havde tid til ham mere, besluttede min mand(!) at så skulle hesten op til os i Århus i stedet for at udlånes igen.... Hvor dårlig en "mor" er man, når manden skal tage den beslutning? Nå, men 2 uger senere var hesten her hos os i Århus, det har han været i to år nu, og det er den BEDSTE beslutning, vi nogensinde har taget! Det er møghamrende dyrt, og det tager en pokkers til tid (som vi alle ved :-) ) Men ih altså, hvor er det skønt at have ham her!!!

Hvorfor fortæller jeg den historie, jo fordi jeg har fortrudt, på sin vis, at jeg valgte at låne ham ud i studietiden, og jeg vil ikke anbefale andre den løsning. Hvis man ønsker at beholde hesten, så må man prioritere den, også i studietiden. Den lektie har jeg lært, og jeg er SÅ glad for, at han er hjemme hos os igen nu - det skulle han have været hele tiden.

Det er selvfølgelig et personligt valg, men det her er - kort - min historie, og det er i hvert fald værd at tage med i overvejelserne, når man skal beslutte, om man vil have hesten i studietiden eller ej.

Bortset fra det, så har jeg nu mindre tid i dag, hvor jeg arbejder fuldtid, end jeg havde da jeg læste

-rikke

0
0
Svar på denne tråd

bare klø på
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 09:35

med at overbevise din mor. jeg selv går i skole, underviser på rideskolen 1dag om ugen, tager med mine piger, samt springer selv, hver tirsdag- underviser mine egne piger et par gange om ugen- har to drenge der skal til fodbold- en datter til voltigering- hjælpe ungerne med lektier hver dag, lave mine egne lektier. hus der skal passes, mad der skal laves, madpakker der skal smøres, vasketøj der skal vaskes.

og så skal jeg lige sige jeg er alene med alle mine 6 dejlige unger,

4heste der står hjemme( som så selvfølgelig skal passes og plejes, lukkes ud og ind, muge ud, rides hver dag osv)

de tre er selvfølgelig ungernes ponyer,

2 hunde der også skal passses,

5katte+5killlinger

og sidst men ikke mindst 2 kaniner.

ja nogen gange sidder jeg ikke ned og slapper a fra 6 morgen til 23 aften, alt efter lektier, undervisning osv. men jeg vil helt klart ikke undvære hest, dyr eller andet for bare at ku slappe a nogle timer. I weekender er der jo altid noget ekstra tid hvor vi enten slapper lidt af hjemme, eller en tur i svømmehallen osv, hvis pigerne eller jeg dog ik lige skal til stævne eller drengen til fodbold ;-)

jeg lever efter:

lev livet imens du kan og nå det du gerne vil,man kan slappe af når man blir gammel...

MAN KAN HVAD MAN VIL OG HAR LYST TIL.

et godt råd, få lavet lektier, stile, osv straks, i stedet for at gemme det til sidste øjeblik, for så går det hele i kaos, blir stresset og man skal nå en hel masse på ingen tid og så er det måske hesten det går ud over. og derefter din samvittighed over ik at ha været ude ved den

held og lykke med det hele

et lykke kram herfra

mvh loui

0
0
Svar på denne tråd

::::::::::::::::::::::::::::: :::::
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 09:39

Priotering som alle andre også skriver, jeg er mor til to børn en på 5 og en på to, derudover studerer jeg på 5 semester

Min søn har egen pony er en meget seriøs rytter trods hans unge alder. han år undervisning to gange om ugen og rider 6 dage om ugen. Stævner indtil videre et par gange om året.

Derudover har jeg selv hest som jeg får undervisning på 1-2 gange om ugen og rider 6 gange om ugen.

Udover heste er vi hundeavlere og der er meget træning og mange skuer og udstillinger der skal passes.

For at nå alt det her, er det vigtigt med en fleksibel familie og forstående det samme med venner, de er alle gode til at planlægge familie og vennehygge sammen med os, de ringer altid og spørger om vi kan den dag.

Når jeg kigger på vores daglige program som starter kl6 om morgenen til mellem 22 og 23 om aftenen forstår jeg ikke altid hvordan det hænger sammen men det gør det.

Jeg har en mand som hjælper rigtig meget især med hestene og vores datter er selv vild med heste så hun klager aldrig,hun skridter som regel sønnens pony af.

Så priotering og uge plan kommer man langt med;)

Mor til guldklumperne:

Kian 29/02-04

Emily 04/10-07

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."

0
0
Svar på denne tråd

Som alle andre
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 10:15

det er priortering det handler om.

Jeg går på seminarium og har hus, kæreste, arbejde, to katte snart en hundehvalp og hest.

Jeg er nogle gange nødt til at se stort på om der lige bliver støvsuget hver dag, men så længe det ser ryddeligt ud og der bliver gjort rent en gang i ugen, så må det gå..

Hesten bliver passet hver dag, det er også mit fristed.

Det er med hvad der er vigtigst for en selv, så skal man nok nå det hele

Sagde Charlotte.

Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...

Medlem af Ludwig fanklubben:-)

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 11:25

Hvis du vil kan du sagtens få det til at hænge sammen.

For mig fungerede det bare slet ikke. Det endte med at jeg forsømte både skole og hest, og til sidst droppede jeg også ud.

For mig ville det klart have været en fordel, at have solgt min pony inden jeg startede...

Men held og lykke med gym. ;-)

Cikorie

Thousands of candles can be lighted from a single one,

and the life of that one will not be shortened.

Happiness never decreases by being shared...

0
0
Svar på denne tråd

Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 19:51

Mange tak for jeres fantastiske svar!

Indtil videre er det 14.10 de fleste dage og enkelte dage 15.10 - vi skifter skema hvert uge, men det ser nu ganske fornuftigt ud.

Regner med at lave lektier efter skole, så er det overstået og så er venstrehåndsarbejde bare ikke til at have på samvittigheden. ;) Så må hesten blive motioneret sent, men det gør heller ikke så meget, når vi har ridehus ;)

Jeg regner med det nok skal gå - selvom jeg stadig ikke vil have en part til hesten. (nogle råd ? :D)

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2009 19:55

Jeg synes det er svært med både studie og hest..

Jeg er nu i gang med andet år på STX, og jeg har en ridehest og en hyggepony.. Jeg får ikke rigtig redet, og jeg føler også at jeg forsømmer dem lidt, og jeg har det enormt dårligt med det!

Det er ikke fordi jeg bruger meget tid på skolen, det gør jeg slet ikke, laver stortset intet, men når man tager afsted hjemmefra kl 06.45 om morgenen og først er hjemme igen kl 15.30 så er man bare så udmattet at man intet orker.

Jeg gør ihvertfald ikke..

Nu er jeg så ret "heldig" hvis man kan sige det sådan, at mine heste efterhånden er så gamle, så de er stortset gået på pension begge to :P

SigneKryger

Bøgely's Sebastian er mit liv!

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 13:22

Nu skal STX altså heller ikke gøres hårdere end det er!

Jeg er på 3. år på en linje som hedder MAT A, BIO A og KEMI B og det er jo en af de hårdeste linjer du kan vælge.

Samtidig har jeg hest ved siden af, som jeg selv står for indlukningen af om eftermiddag.

Jeg er seriøs med min ridning, så jeg er ude ved hesten minimum hver dag, oftest to gange pr. dag for at tjekke ben, trække en tur, skridte en ekstra tur osv. og minimum 1 gang om ugen læsser jeg hesten og kører til undervisning som er en time hver vej.

Jeg rider oftest 1-2 stævner om måneden, og derud over er jeg på træningsweekend 1 gang om måneden.

Jeg er ultra social - dvs. jeg er altid i byen een gang i weekenden! Oftest to..

Lektier bliver lavet om aften, eller eftermiddagen alt efter hvad der passer med min træning, og derudover bliver afleveringer planlagt hvornår de skal laves, og de bliver oftest lavet søndag.

Jeg har ikke i de to år på STX, indtil videre misset en eneste aflevering eller afleveret en for sent!

Og mit fravær har aldrig været over 10%, så jeg forsømmer heller ikke skolen! Og jeg er heller ikke en natteravn, går oftest i seng kl 21.30 :)

Selvfølgelig har det været hårdt til tider, men så skal man heller ikke gøre det værre.

Men jeg lider heller ikke af tømmermænd eller er et b-menneske. Jeg får sovet ud i hverdagene, og weekenden bliver brugt på fester til kl 7, sove tre timer og så ud at ride, hjem og lave afleveringer og så oftest i byen igen om aften!

Skriv hvis du vil vide, jeg går jo også på den nye reform :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider