Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan undgår man sjatter
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:33

store som små af sodavand og øl???

Jeg under mine gæster alt det de kan drikke, men for filan jeg hader alle de flasker/dåser eller glas med sjatter som der bare kan hældes ud

Er man nød til at have en bartender eller har i andre fundet en løsning til hvordan man undgår det eller bare formindsker det

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

Sjatter?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:36

Tænk, mit liv er for kort til at jeg gider bekymre mig om de sjatter mine gæster efterlader. De eneste sjatter der irriterer mig, er dem der ligger ved siden af toilettet.

Salvia

Det er ved vejs ende at alting begynder

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor en
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:37

Bartender ??

Skal han drikke sjatterne

Illum !!

.

Realistisk kyniker og livsglad livsnyder..

Og man....

GP rytter ???? aha.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, der er vi så forskellige
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:37

For jeg bekymrer mig ikke om sjatterne ved siden af toiletet

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Illum, for min skyld
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:39

Må bartender gerne drikke sjatterne for så er der nogen der har fået glæde af dem

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:42

Nu er jeg en af dem som synes "bundsjatten" af en øl snager hæsligt.. Måske dine gæster også synes det

Venlig hilsen

Kongehøj

Ejendom til salg, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ej Kongehøj
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:45

Tænk jeg har altid troet, at hvorfor øldrikkerne altid lod en bundslat være tilbage, var for at kunne prale af at de havde drukket flere Ja man skal lære noget nyt hver dag

Jeg taler ikke om bundslatter men halve og kvarte slatter og nogen endda fulde, hvor der er taget én tår

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

wubwubwub
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:47

Du skal bare have nogen mindre glas (;

Shotsglas så tvivler jeg på der kommer slatter :D

RegitzeReenberg

Termin d. 19/9-09

Rebell søger part!!

0
0
Svar på denne tråd

Fordi det er
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:48

Gratis, eller fordi de er grådige ;-)

Undrede mig altid over at folk kunne skovle mad op på deres tallerken, som de ikke spiste, når det var "spis alt hvad du kan for 98 kr" tilbud nogle steder.

Og så slog det mig, fordi de er grådige...

Illum !!

.

Og man....

GP rytter ???? aha.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:51

... det med overdrivelsen ved bufetter er fordi de er grådige. Man SKAL pinedød have noget ud af sine 98 kr - om det så bare er en mavepine.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ja nemlig
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:52

Grådige....

Illum !!

.

Og man....

GP rytter ???? aha.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe :P
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 19:54

Du skal bede folk blande ting de kan lide - for jeg er ligesom dine gæster - blander jeg noget jeg ikke kan lide så lader jeg det stå ;)

Så kommer der nogle fulde glas i løbet af aftenen .. Og her er løsningen - ikke stille flere glas på end der er gæster - så skal de rejse sig og hælde det d eller drikke det :b

Og så skal du tvinge dem til at sidde til de har drukket ud :b

Ej jeg ved det ikke - det generer mig bestemt ikke ..

0
0
Svar på denne tråd

Lige denne gang er der tale om
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 20:14

Dåser, da jeg havde købt øl- og vanddåser og dem blander man vel ikke

Drinksene fra senere var der stort set ingen sjatter af ej heller fra vindrikkerne, gad vide om man kan drage nogen konklusioner ud af det

Grådighed er sikkert en af forklaringerne og så var det "gardenparty" med børn og leg for store som små og det har sikkert også betydning, for når vi holder "selskabsfester", så er der ikke så meget spild, heller ikke selv om der er børn med....

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 20:26

Bed dine gæster om selv at tage drikkevarer med :)

Jeg må indrømme jeg heller ikke bryder mig om at folk er SÅ grådige at de kun tager en slurk. Men bundsjatten i øl drikker jeg nu heller ikke - den smager forfærdelig

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Ja, at medbringe selv
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 21:39

Er sikkert en god løsning, men nu ville jeg gerne byde Bare ikke til kloakken

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

navn på
Forfatter: 
Dato:  10-08-2009 22:05

Jeg tror at det der sker er at folk tager en øl/vand, stiller den fra sig og glemmer så hvor de stilte den. Eller er i tvivl om hvorvidt det er deres dåse der står der. Så det er ikke nødvendigvis fordi dine gæster er gådige at du får sjatter, det kan også være fordi de er glemsomme (:

En løsning kunne være at stille glas frem der let kan genkendes, eller skrives navn på(men det er lidt for børnefødselsdags agtigt)

Nina

Malik forlod os den 28.5.09, han vil altid være elsket.

0
0
Svar på denne tråd

Øl i dåse
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 02:18

Men- nu er jeg også sart for det er uciviliseret at drikke af flaske/dåse- så jeg vil have glas at drikke af (IKKE plastic!). På en varm dag bliver øl hurtigt varmt- og varm øl smager ikke godt. Især ikke dåseslatter.

Min søster har eksperimeteret med opfinde et krus til at holde dåseøllen kold i- ideelt set bør det bare være en våd klud avisstrimler, der ved fordampning afgiver varme og holder øllen kold- men hun er lidt langt fra et patent. ;-)

Ølslatter er udmærket gødning- eller som sneglefælder. Til planter kan man også skylle mælkekartoner mm med vand- og bruge det til vanding af potte-/haveplanter.

Sodavand- må du kunne genbruge i hvepsefælder.

Så måske burde du henstille, at folk hældte øl og vand op i genbrugsbæger + udstyrede folk med en tush til at skrive navn med. De kan jo have levnet- hvis de har rejst sig fra dikken- og kom i tvivl om, hvis, der var hvis?

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Ølslatter...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 07:40

Jeg tror også på, at det ofte er grådighed - netop fordi det er gratis Og hvis der er mange mennesker, og man ikke lige kan huske hvilken en af dåserne/flaskerne der er ens egen, så tager man da bare en ny...

Når det så er sagt, så undlader min kæreste også altid en slat i bunden af en øl. Så tror det er et udbredt fænomen, det med at slatten i bunden ikke smager godt.

Men det er rigtigt, efter en fest af en art, skal man altid rende rundt om tømme dåser og flasker! Men hey, det var da en kanon idé, at få en bartender ud til at drikke alle slatterne (Hvor finder man sådan en henne??)

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 09:16

da bare invitere nordmænd!! her lævnes der INTET indeholdende alkohol....

Lidt mer seriøst: At drikke af dåse kan være en blandet fornøjelse. Skræksenarioet er at nogen har brugt en ensom og forladt dåse til at kaste en cigaretstump i, da det anses renligere end at kaste den på verandagulvet. Dåsens ejer kommer tilbage og tar en slurk.... Ikke særligt hyggelig!! jeg ved om flere tilfælder da det har skedd, og drikker selv IKKE af dåse, kun af glass, med mindre jeg er alene hjemme og har fuld kontroll på mine drikkevarer.

Et andet tip er at de halvliters dåser med øl egentlig er lidt meget ad gangen for mange, og den bliver derfor stående og bliver varm og flad = inne god længre, og man tager en ny. Det kan altså lønne seg at købe flere, men mindre dåser.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 09:35

Det med slatten i bunden er ikke et ubredt fænomen! I den sidste slat er der oftest meget skum og lidt øl - hvilket ikke smager godt! Hvis det ikke er øl jeg drikker på dåse, så drikker jeg det hele, men ved øl, nej tak!

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

En kombination
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 09:38

Jeg tror det er en kombination af hvad Ninus ♥Malik♥ skriver og så fuldskab.

Først på aftenen ses der sjældent sjatter - det er først senere, når festen er godt igang og folk er godt bedugget, at der efterlades sjatter, spildes, væltes og sikkert også tisses ved siden af kummen

Jeg vil give Silotte (canmax)ret i, at det er spild af gode drikkevarer. Og man kan da undre sig. Men der findes nok ingen kur for problematikken, med mindre man altså kun inviterer folk af en vis alder, der drikker begrænset og bliver siddende ved drikkevaren indtil den er tørlagt

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

det er jo dig
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 09:46

selv der bestemmer hvor meget du vil sætte på bordet.

Om det hele er drukket eller kloakkerne skal ta' sig af resten kan da være evig ligegyldigt.

KH:)

Annette

2 dejlige nyistandsatte værelser udlejes incl. stort køkken/alrum og kæmpe stue. Ideelt for venindepar.

3 km til Birkerød station.

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 19:34

Om det er den ene eller anden kloak sjatterne kommer i, er jeg sådan set ligeglad med

Men sjatterne ved siden af toilettet er jeg til gengæld ikke ligeglad med

Christine

0
0
Svar på denne tråd

slatter.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2009 20:41

det kunne aldrig falde mig ind at lævne en slat (nu var jeg jo ikke inviteret), men jeg tror at folk bare snakker for meget til sådan en fest og derfor glemmer at de har en øl/vand eller andet. så rejser de sig og går på wc. og når de kommer tilbage så har de pludselig en ny drik i hånden for nu er den gamle jo gammel og glemt.

hilsen kristina

Brun ox hoppe købes til ridning og avl.

2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm for mig, er det ikke ligegyldigt!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 08:28

Hvilken kloak, jeg hælder mine penge ned i Hvis jeg kan undgå det Og det vil jeg prøve på, at se om jeg kan finde en løsning på....Måske ved at invitere Kristina som bartender næste gang den står på familiefest

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

du sørger for...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 10:23

- folk ikke må drikke sig fulde...

- bliver siddende på deres egen plads ved deres eget glas HELE festen igennem...

- Har tjenere til at fylde på, når glasset er på vej i bund - og ellers IKKE...

Derudover tror jeg, det er en rimelig lost cause at forsøge sig ud i...

- Lidt som at lære vandrende pinde at apportere ;)

Lady

0
0
Svar på denne tråd

øl sjatter
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 10:53

Kan det bare være tegn på fuldskab og folk simpelhen glemmer hvor deres øl står

Jeg er også en af dem der efterlader ølsjatter. Jeg drikker sjællendt øl og hvis jeg gør så smager det sidste af adder badder

Men mit liv er godt nok også for kort til at bekymre sig om sjatter, for min skyld må de efterlade så mange de lyster (bare ikke på tioletgulvet).

PASSER SØGES

TIL HAFLINGER I ÅRHUS SYD

se mere her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/240555/1/

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 13:57

For mig betyder det bare at folk har hygget sig og snakket og danset, og dermed ikke har tænkt på at se efter, hvilken øl, der nu var deres, og så tager man måske en ny istedet.

Det er et tegn på, at de føler sig så godt tilpas, at de kan få sig til at gøre det - og det er et godt tegn i mine øjne.

Så næste gang, prøv at slappe helt af og nyd den gode stemning dine venner bringer med sig - det andet virker altså lidt småligt i mine ører

Hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nogen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:11

Af dem der svarer ikke har læst alle mine indlæg For der er ikke tale om bundslatterne i øllerne

Stemningen på selve dagen og værtindens humør fejlede altså intet

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

sjatter i øl.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2009 14:46

Jeg kender det godt.

Men synes kun problemet opstår med dåser. Mon ikke det er fordi folk glemmer hvor de har stillet deres øl/vand -og er bange for at fange en skod-dåse?

Aner ikke hvad man gør ved det, dog.

I

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider